Marín Carrillo, María Belén Autor

Open Access

Bibliometric articles in business and management: Factors affecting production and scholarly impact

  • Manuel Sánchez-Pérez
  • María Belén Marín-Carrillo
  • Cristina Segovia-López
  • Eduardo Terán-Yépez

JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH - 11/1/2025

10.1016/j.jbusres.2024.114950

Número de citas:
Open Access

Understanding the illegal drug supply chain structure: a value chain analysis of the supply of hashish to Europe

  • Manuel Sánchez-Pérez
  • María Belén Marín-Carrillo
  • María Dolores Illescas-Manzano
  • Zohair Souilim

HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS - 1/6/2023

10.1057/s41599-023-01770-3

Número de citas: 1 (Web of Science)
Open Access

Dynamics of agglomeration and competition in the hotel industry: A geographically weighted regression analysis based on an analytical hierarchy process and geographic information systems (GIS) data

  • María D. Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Gema M. Marín-Carrillo
  • María B. Marín-Carrillo

OECONOMIA COPERNICANA - 1/3/2023

10.24136/oc.2023.006

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)
Open Access

Transcriptions_interviews_Moroccan_hashish

  • Sánchez-Pérez, Manuel
  • Marín Carrillo, María Belén
  • Illescas Manzano, María Dolores
  • Souilim, Zohair

14/12/2022

Open Access

The impact of the COVID-19 health crisis on tourist evaluation and behavioural intentions in Spain: implications for market segmentation analysis

  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Eduardo Terán-Yépez
  • María Belén Marín-Carrillo
  • Gema María Marín-Carrillo
  • María D. Illescas-Manzano

CURRENT ISSUES IN TOURISM - 3/4/2021

10.1080/13683500.2021.1889481

Número de citas: 35 (Web of Science) 34 (Scopus)

40 years of sharing economy research: An intellectual and cognitive structures analysis

  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Eduardo Terán-Yépez
  • María Belén Marín-Carrillo
  • Nuria Rueda-López

INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT - 1/4/2021

10.1016/j.ijhm.2020.102856

Número de citas: 13 (Web of Science) 14 (Scopus)
Open Access

Theoretical dilemmas, conceptual review and perspectives disclosure of the sharing economy: a qualitative analysis

  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Nuria Rueda-López
  • María Belén Marín-Carrillo
  • Eduardo Terán-Yépez

REVIEW OF MANAGERIAL SCIENCE - 26/10/2021

10.1007/s11846-020-00418-9

Número de citas: 13 (Web of Science) 14 (Scopus)

Tourism, Mobility and Sustainable Development

  • María Belén Marín Carrillo
  • Manuel Sánchez Pérez

ESTUDIOS DE ECONOMIA APLICADA - 4/1/2019

10.25115/eea.v37i1.2563

Número de citas:
Open Access

Multichannel Retailing and Consumer Behaviour: Strategy Design and Implementation

  • Sanchez-Perez, Manuel
  • Estrella-Ramon, Antonia
  • Segovia-Lopez, Cristina
  • Marin-Carrillo, Maria B.

INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED BEHAVIORAL ECONOMICS - 1/10/2014

10.4018/ijabe.2014100102 Ver en origen

Número de citas:
Open Access

Los Convention Bureaux: Coordinación, Orientación e Impacto en la comercialización del Destino Turístico

  • Jiménez Castillo, David
  • Marín Carrillo, María Belén
  • Sánchez Pérez, Manuel

Papers de Turisme - 2007

La COVID-19 y el sector turístico en España: Impacto sobre el comportamiento del consumidor turístico

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Eduardo Terán Yépez
  • María Belén Marín Carrillo
  • Gema María Marín Carrillo
  • María Illescas Manzano

Editorial Universidad de Almería - 2021

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Asimetrias de información y economía compartida online

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Naima Sanchís Franco
  • María Belén Marín Carrillo

I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019

Número de citas:
  • Dialnet

Casos de marketing y estrategia

  • María Belén Marín-Carrillo
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Juan Carlos Gázquez-Abad
  • David Jiménes-Castillo
  • Cristina Segovia-López

UOC - 2014

  • ORCID

Estrategias de Distribución y Comportamiento de Compra Multicanal: Tendencias y Oportunidades para que Fabricante y Distribuidor Rentabilicen sus Decisiones de Marketing

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Cristina Segovia López
  • María Belén Marín Carrillo
  • Antonia Estrella Ramón

Estrategias de Distribución y Comportamiento de Compra Multicanal: Tendencias y Oportunidades para que Fabricante y Distribuidor Rentabilicen sus Decisiones de Marketing - 2013

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

MURGIVERDE: Un modelo de éxito de crecimiento externo

  • María Belén Marín-Carrillo
  • Cristina Segovia-López
  • Antonia María Estrella-Ramón
  • Manuel Sánchez-Pérez

Tamaño y Competitividad. Experiencias de crecimiento en las cooperativas agroalimentarias españolas - 2013

  • ORCID

Explotación, exploración y equilibrio en las decisiones de innovación. Un análisis desde la visión de las capacidades y de la teoría institucional

  • María Belén Marín Carrillo
  • Manuel Sánchez Pérez

2013

Número de citas:
  • Dialnet

El empleo de los videotutoriales y las grabaciones de sesiones magistrales como herramientas docentes: Complementariedad y secuenciación óptimas

  • María Belén Marín-Carrillo
  • José Luis Ruíz-Real
  • David Jiménez-Castillo
  • Gema María Marín-Carrillo
  • María Ángeles Iniesta-Bonillo
  • Antonia María Estrella-Ramón

V Memoria de Actividades Docentes en el Marco del EEES de la Universidad de Almería - 2011

  • ORCID

El Aprendizaje Basado en Problemas como Innovación Docente en la Docencia de Gestión de Empresas

  • María Belén Marín-Carrillo
  • Manuel Sánchez-Pérez

III Memoria de Actividades Docentes en el Marco del EEES de la Universidad de Almería - 2010

  • ORCID

El Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) como Herramienta para la Mejora de la Docencia de Gestión de Empresas

  • María Belén Marín-Carrillo

IV Memoria de Actividades Docentes en el Marco del EEES de la Universidad de Almería - 2010

  • ORCID

Tino Stone Group: las claves de su expansión

  • Gema María Marín Carrillo
  • María Belén Marín Carrillo

Casos de marketing estratégico en las organizaciones - 2009

Número de citas:
  • Dialnet

Impact of hotel attributes and agglomeration on eWoM: Spatial analysis of service providers

  • Manuel Sánchez-Pérez
  • María D. Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • María Belén Marín-Carrillo

33rd International Conference ACEDE 2024 (XXXIII Congreso International de ACEDE) - 16/06/2024

  • ORCID

The breakfast as a pricing promotional strategy: the case of the hospitality industry

  • María D. Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Manuel Sánchez Pérez
  • María Belén Marín-Carrillo

Academy of Innovation, Entrepreneurship, and Knowledge Conference (ACIEK) - 4/06/2024

  • ORCID

A brief review of bibliometric analysis use in marketing studies

  • Eduardo Terán-Yépez
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Cristina Segovia-López
  • María Belén Marín-Carrillo

I International Conference on Advanced Marketing Practice (ICoAMP) - 18/04/2024

10.1007/978-3-031-70488-8_1

  • ORCID

Geographic Information Systems in hospitality: Spatial clustering of hotels based on marketing

  • María Belén Marín-Carrillo
  • María D. Illescas-Manzano
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Sergio Martínez Puertas

I International Conference on Advanced Marketing Practice (ICoAMP) - 18/04/2024

10.1007/978-3-031-70488-8_2

  • ORCID

La relevancia del engagement en el sector de la moda

  • María D. Illescas-Manzano
  • María Belén Marín-Carrillo
  • Inmaculada Fernández-Contreras
  • Sergio Martínez-Puertas

IV congreso Internacional de Formación Permanente NODOS del Conocimiento. Innovación, investigación y transferencias ante la era de las inteligencias artificiales - 23/11/2023

  • ORCID

Progress in bibliometric analysis use in business and management: a methodological literatura review

  • Eduardo Terán-Yépez
  • María Belén Marín-Carrillo
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Cristina Segovia-López

Dynamics of Socio Economic Systems 2023 Conference - 17/11/2023

  • ORCID
Open Access

Fijación de precios en el sector turístico: Determinantes del uso del desayuno como mecanismo promocional

  • María Belén Marín-Carrillo
  • María Dolores Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Eduardo Terán-Yépez

33 rd International Marketing Conference AEMARK - 7/09/2022

Economía colaborativa: Análisis conceptual, dimensiones y temas de estudio (1978-2019)

  • María Belén Marín-Carrillo
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Nuria Rueda-López
  • Eduardo Terán-Yépez

XXX International ACEDE - 2021

  • ORCID

Revisión conceptual e identificación de perspectivas de la economía colaborativa: Un análisis cualitativo

  • Manuel Sánchez-Pérez
  • María Belén Marín-Carrillo
  • Nuria Rueda-López
  • Eduardo Terán-Yépez

VI Encuentro Internacional para la Investigación en Economía y Empresa - 25/11/2020

  • ORCID

Estructura de la investigación sobre economía colaborativa (1978-2019): Un análisis bibliométrico multimétodo

  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Eduardo Terán-Yépez
  • María Belén Marín-Carrillo
  • Nuria Rueda-López

VI Encuentro Internacional para la Investigación en Economía y Empresa - 25/11/2020

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 3

Web of Science: 3

Scopus: 3

Web of Science: 3

Última actualización de los datos: 21/11/24 14:21
Próxima recolección programada: 23/11/24 3:00