Martínez Puertas, Sergio Autor

Open Access

¿Por qué los precios de los hoteles pueden tener diferencias según el país en el que se encuentren?

  • Illescas Manzano, María Dolores
  • Sánchez Pérez, Manuel
  • Martínez Puertas, Sergio

4/06/2019

¿Qué es una ley irreductiblemente estadística?

  • Sergio Martínez Puertas

Theoria: an international journal for theory, history and foundations of science - 1992

Número de citas:
  • Dialnet

La autoridad del conocimiento y la cooperación en la educación

  • Sergio Martínez Puertas

Theoria: an international journal for theory, history and foundations of science - 2000

Número de citas:
  • Dialnet

Multilevel RBF to resolve classification problems with large training sets: new pseudo-exact procedure

  • López F.
  • Arriaza J.
  • Puertas S.
  • López M.

SOFT COMPUTING - 1/11/2014

10.1007/s00500-013-1197-1

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)
Open Access

Estimating the Proportion of a Categorical Variable With Probit Regression

  • Martinez, Sergio
  • Rueda, Maria
  • Arcos, Antonio
  • Martinez, Helena

SOCIOLOGICAL METHODS & RESEARCH - 1/8/2020

10.1177/0049124118761771

Número de citas: 1 (Web of Science)

Algoritmo de Las Vegas. Factorización de enteros

  • López, Francisco Javier Martínez
  • de Haro, José Ramón Ferrón
  • Ruiz, Amalia Gallegos
  • Puertas, Sergio Martínez

Scientia Omnibus Portus - 2021

  • ORCID

On determining the calibration equations to construct model-calibration estimators of the distribution function

  • Martinez, S.
  • Rueda, M.
  • Arcos, A.
  • Martinez, H.
  • Munoz, J. F.

REVISTA MATEMATICA COMPLUTENSE - 1/1/2012

10.1007/s13163-010-0058-z

Número de citas: 5 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Purchase intentions in a chatbot environment: An examination of the effects of customer experience

  • Sergio Martínez Puertas
  • María D. Illescas Manzano
  • Cristina Segovia López
  • Paulo Ribeiro-Cardoso

OECONOMIA COPERNICANA - 30/3/2024

10.24136/oc.2914

Número de citas: 1 (Scopus)
Open Access

Dynamics of agglomeration and competition in the hotel industry: A geographically weighted regression analysis based on an analytical hierarchy process and geographic information systems (GIS) data

  • María D. Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Gema M. Marín-Carrillo
  • María B. Marín-Carrillo

OECONOMIA COPERNICANA - 1/3/2023

10.24136/oc.2023.006

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)

Model-calibration estimation of the distribution function using nonparametric regression

  • Rueda, M.
  • Sanchez-Borrego, I.
  • Arcos, A.
  • Martinez, S.

METRIKA - 1/2010

10.1007/s00184-008-0199-y

Número de citas: 17 (Web of Science)

Use of Online Shop Chatbots: How Trust in Seller Moderates Brand Preference and Purchase Intention

  • María Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Paulo Ribeiro Cardoso
  • Cristina Segovia-López

2025

10.1007/978-3-031-70488-8_10

  • ORCID

Extensión del método de calibración a la estimación de parámetros funcionales Sergio Martínez Puertas ; director de tesis, María del Mar Rueda García

2003

Open Access

AN INDEX FOR MEASURING HORIZONTAL DIFFERENTIATION IN HOSPITALITY

  • María D. Illescas-Manzano
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Sergio Martínez-Puertas

12/2020

10.31410/tmt.2020.539

Open Access

THE USE OF GEOLOCATION FOR COMPETITION ANALYSIS OF DESTINATIONS: APPLICATION TO THE HOTEL SUPPLY IN BARCELONA

  • María D. Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Manuel Sánchez-Pérez

Zenodo - 12/2020

10.31410/tmt.2020.585

Review online ratings: An analysis of product attributes and competitive environment

  • Manuel Sánchez Pérez
  • María Illescas Manzano
  • Sergio Martínez Puertas

Omni-Channel communication: Delivering unified communications across all branded touch-points: Conference proceedings - 2021

Número de citas:
  • Dialnet

Calibration Adjustment for Dealing with Nonresponse in the Estimation of Poverty Measures

  • Illescas-Manzano M.
  • Martínez-Puertas S.
  • Mar Rueda M.d.
  • Arcos-Rueda A.

Mathematical and Computational Methods for Modelling, Approximation and Simulation - 1/1/2022

10.1007/978-3-030-94339-4_11

Número de citas:

Determinantes de la fijación de precios hoteleros: una perspectiva comparativa entre países

  • María Illescas Manzano
  • Sergio Martínez Puertas
  • Manuel Sánchez Pérez

I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019

Número de citas:
  • Dialnet

Análisis de las estrategias de diferenciación para la mejora de la reputación online

  • María Illescas Manzano
  • Manuel Sánchez Pérez
  • Sergio Martínez Puertas

Economia, empresa y justicia. Nuevos retos para el futuro - 2021

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID
Open Access

The Power of Price and Quality to Explain Customer Satisfaction Through Spatial Analysis

  • Manuel Sanchez-Perez
  • María Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Manuel Sánchez-Pérez

Contemporary Approaches Studying Customer Experience in Tourism Research - 8/08/2022

10.1108/978-1-80117-632-320221024

Estimación de cuantiles a partir de estimadores de calibración

  • Sergio Martínez Puertas
  • María del Mar Rueda García

27 Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa [Archivo de ordenador] : Lleida, del 8 al 11 de abril de 2003 : actas - 2003

Número de citas:
  • Dialnet

Geographic Information Systems in hospitality: Spatial clustering of hotels based on marketing

  • María Belén Marín-Carrillo
  • María D. Illescas-Manzano
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Sergio Martínez Puertas

I International Conference on Advanced Marketing Practice (ICoAMP) - 18/04/2024

10.1007/978-3-031-70488-8_2

  • ORCID
Open Access

Fijación de precios en el sector turístico: Determinantes del uso del desayuno como mecanismo promocional

  • María Belén Marín-Carrillo
  • María Dolores Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Eduardo Terán-Yépez

33 rd International Marketing Conference AEMARK - 7/09/2022

Este autor no tiene patentes.

Corrigendum to “You're the Only One, or Simply the Best. Hotels differentiation, competition, agglomeration, and pricing” [Int. J. Hosp. Manag. 85 (2020) 102362] (International Journal of Hospitality Management (2020) 85, (S0278431919304220), (10.1016/j.ijhm.2019.102362))

  • Sánchez-Pérez M.
  • Illescas-Manzano M.D.
  • Martínez-Puertas S.

International Journal of Hospitality Management - 1/9/2024

10.1016/j.ijhm.2024.103888

Número de citas:

Scopus: 7

Web of Science: 10

Scopus: 6

Web of Science: 11

Última actualización de los datos: 20/11/24 2:52
Próxima recolección programada: 23/11/24 3:00