Morales Giraldo, María Encarnación Autor

Open Access

Learning Styles Impact Students’ Perceptions on Active Learning Methodologies: A Case Study on the Use of Live Coding and Short Programming Exercises

  • Andrés R. Masegosa
  • Rafael Cabañas
  • Ana D. Maldonado
  • María Morales

Education Sciences - 1/3/2024

10.3390/educsci14030250

Número de citas: 1 (Scopus)
Open Access

An Empirical Analysis of the Impact of Continuous Assessment on the Final Exam Mark

  • María Morales
  • Antonio Salmerón
  • Ana D. Maldonado
  • Andrés R. Masegosa
  • Rafael Rumí

Mathematics - 27/10/2022

10.3390/math10213994

Número de citas: 2 (Web of Science)
Open Access

Modeling Semiarid River–Aquifer Systems with Bayesian Networks and Artificial Neural Networks

  • Ana D. Maldonado
  • María Morales
  • Francisco Navarro
  • Francisco Sánchez-Martos
  • Pedro A. Aguilera

Mathematics - 29/12/2021

10.3390/math10010107

Número de citas: 3 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Statistical Parameters Based on Fuzzy Measures

  • Fernando Reche
  • María Morales
  • Antonio Salmerón

Mathematics - 12/11/2020

10.3390/math8112015

Número de citas: 1 (Web of Science)

Analyzing uncertainty in complex socio-ecological networks

  • Maldonado A.
  • Morales M.
  • Aguilera P.
  • Salmerón A.

Entropy - 1/1/2020

10.3390/e22010123

Número de citas: 8 (Web of Science) 5 (Scopus)
Open Access

Construction of Fuzzy Measures over Product Spaces

  • Fernando Reche
  • María Morales
  • Antonio Salmerón

Mathematics - 17/09/2020

10.3390/math8091605

Número de citas: 3 (Web of Science) 3 (Scopus)

Comparing two multinomial samples using hierarchical Bayesian models

  • Masegosa A.
  • Torres A.
  • Morales M.
  • Salmerón A.

Progress in Artificial Intelligence - 6/06/2020

10.1007/s13748-019-00202-1

Número de citas:
Open Access

Analyzing Uncertainty in Complex Socio-Ecological Networks

  • Maldonado González, Ana Devaki
  • Morales Giraldo, María
  • Aguilera Aguilera, Pedro
  • Salmerón Cerdán, Antonio

19/01/2020

Open Access

Modelling Dependency Structures Produced by the Introduction of a Flipped Classroom

  • Ana D. Maldonado
  • María Morales

Mathematics - 20/12/2019

10.3390/math8010019

Número de citas: 3 (Web of Science) 3 (Scopus)

ON THE BOUNDARY AS AN x-GEODOMINATING SET IN GRAPHS

  • Caceres, J.
  • Morales, M.
  • Puertas, M. L.

Ars Combinatoria - 01/2019

High performance thin film organic lasers for sensing applications

  • María Encarnación Morales Giraldo
  • María A. Díaz-García

2015

Número de citas:
  • Dialnet

Análisis de indicadores de rendimiento mediante redes bayesianas

  • Carmelo Rodríguez Torreblanca
  • María Encarnación Morales Giraldo
  • Antonio Salmerón Cerdán

2007

Número de citas:
  • Dialnet

Modelización y predicción en estadística universitaria

  • María Encarnación Morales Giraldo
  • Carmelo Rodríguez Torreblanca
  • Antonio Salmerón Cerdán

2006

Número de citas:
  • Dialnet

Estadística computacional

  • María Encarnación Morales Giraldo
  • Antonio Salmerón Cerdán

2001

Número de citas:
  • Dialnet

Programación Monte Carlo en redes bayesianas usando variables correlacionadas

  • Antonio Salmerón Cerdán
  • María Encarnación Morales Giraldo

XXV Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa: Vigo, 4-7 de abril de 2000 - 2000

Número de citas:
  • Dialnet
Open Access

Tree augmented naive bayes for regression using mixtures of truncated exponentials: Application to higher education management

  • Fernández A.
  • Morales M.
  • Salmerón A.

Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) - 1/12/2007

10.1007/978-3-540-74825-0_6

Número de citas: 15 (Web of Science) 14 (Scopus)

Este autor no tiene patentes.

Open Access

Análisis del alumnado de la Universidad de Almería mediante redes bayesianas

  • Morales Giraldo, María Encarnación
  • Salmerón Cerdán, Antonio

27 Congreso Nacional de Estadística e I.O. - 2003

Número de citas:

Scopus: 4

Web of Science: 4

Scopus: 3

Web of Science: 3

Última actualización de los datos: 2/11/24 7:57
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