Nievas Cazorla, Francisco Autor

Are There Lower Repetition Priming Effects in Children with Developmental Dyslexia? Priming Effects in Spanish with the Masked Lexical Decision Task

  • Nievas-Cazorla F.
  • Soriano-Ferrer M.
  • Sánchez-López P.

JOURNAL OF GENERAL PSYCHOLOGY - 2/4/2016

10.1080/00221309.2016.1163248

Número de citas:
Open Access

Instruction of Reading Comprehension Strategies through Reciprocal Teaching: Effects of Grouping Formats.

  • Manuel Soriano Ferrer
  • María Pilar Sánchez López
  • Encarnación Soriano Ayala
  • Francisco Nievas Cazorla

ANALES DE PSICOLOGIA - 1/10/2013

10.6018/analesps.29.3.158401

Número de citas: 9 (Web of Science) 5 (Scopus) 7 (Dialnet)

Examining the Efficacy of an Intervention to Improve Fluency and Reading Comprehension in Spanish Children with Reading Disabilities

  • Soriano M.
  • Miranda A.
  • Soriano E.
  • Nievas F.
  • Félix V.

INTERNATIONAL JOURNAL OF DISABILITY DEVELOPMENT AND EDUCATION - 1/3/2011

10.1080/1034912x.2011.547349

Número de citas: 15 (Web of Science) 10 (Scopus)

The frequency attenuation effect in identity and associative priming

  • Francisco Nievas Cazorla

Spanish Journal of Psychology - 1/1/2010

10.1017/s1138741600003668

Número de citas: 1 (Scopus)

Lexical Processing of Ambiguous Words: Dominance or Associative Strength?

  • José Juan Cañas
  • Francisco Nievas Cazorla
  • Fernando Justicia Justicia
  • María Teresa Bajo Molina

The Spanish Journal of Psychology - 1/1/2005

10.1017/s1138741600005059

Número de citas: 4 (Scopus) 1 (Dialnet)

A cross-sectional study about meaning access processes for homographs

  • Fernando Justicia Justicia
  • Francisco Nievas

Cognitive development - 1/1/2004

10.1016/j.cogdev.2003.11.002

Número de citas: 12 (Scopus) 1 (Dialnet)

Development of Memory Structures for Homographs Using Pathfinder Network Representations

  • Fernando Justicia Justicia
  • Francisco Nievas

The Spanish Journal of Psychology - 1/1/2003

10.1017/s1138741600005175

Número de citas: 3 (Scopus) 1 (Dialnet)

Negative priming from the non-selected meaning of the homograph

  • Nievas F.
  • Marí-Beffa P.

BRITISH JOURNAL OF PSYCHOLOGY - 1/2/2002

10.1348/000712602162445

Número de citas: 16 (Web of Science) 17 (Scopus)

Teaching Geometric Optics: Research, results and educational implications

  • Perales F.J.
  • Nievas F.

Research in Science & Technological Education - 1/11/1995

10.1080/0263514950130208

Número de citas:

Asociados de una base de homógrafos

  • Francisco Nievas Cazorla
  • José Juan Cañas

Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental - 1993

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Estudio transversal sobre el acceso a los significados de palabras homógrafas Francisco Nievas Cazorla

Estudio transversal sobre el acceso a los significados de palabras homógrafas

  • Francisco Nievas Cazorla
  • Fernando Justicia Justicia

1999

Número de citas:
  • Dialnet

Preconceptos de los alumnos en optica geométrica: un estudio correlacional

  • Francisco Javier Perales Palacios
  • Francisco Nievas Cazorla

IX Encuentros de didáctica de las ciencias experimentales : Crónica - Comunicaciones. [Tarragona], 12-17 septiembre de 1988 - 1989

Número de citas:
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 4

Web of Science: 3

Scopus: 3

Web of Science: 2

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
Última actualización de los datos: 28/12/24 3:01
Próxima recolección programada: 4/01/25 3:00