Sánchez Fernández, Raquel Autor
Understanding anti-consumption and consumer reluctance toward foreign agri-food products: country of origin and perceived value in times of image crisis
- M. Mar Serrano-Arcos
 - Raquel Sánchez-Fernández
 - Juan Carlos Pérez-Mesa
 
British Food Journal - 15/12/2025
- CiteScore: 8,3 (2024)
 - SJR: 0,817 (2024)
 - SNIP: 1,148 (2024)
 
Consumer affinity as a key factor to mitigate reluctance to buy foreign products: The moderating role of organic and induced image to counteract negative communication campaigns and image crises
- M. Mar Serrano-Arcos
 - Raquel Sanchez Fernández
 - Juan Carlos Pérez-Mesa
 
OECONOMIA COPERNICANA - 30/6/2024
- Cuartil JCR: Q1 (2024)
 - Factor Impacto JCR: 10,8 (2024)
 - Impacto Normalizado por Categoría: 0,53 (2024)
 - CiteScore: 15,8 (2024)
 - SJR: 1,271 (2024)
 - SNIP: 1,736 (2024)
 - Impacto JCR a 5 años: 5,9
 - Categorías JCR: ECONOMICS
 
- OAI-PMH
 - Web of Science
 - Scopus
 - ORCID
 
Reviewing Experiential Value in the Arts
- Gallarza, Martina G.
 - Sanchez-Fernandez, Raquel
 - Cuadrado-Garcia, Manuel
 
INTERNATIONAL JOURNAL OF ARTS MANAGEMENT - 1/9/2023
- Cuartil JCR: Q4 (2023)
 - Factor Impacto JCR: 0,6 (2023)
 - Impacto Normalizado por Categoría: 0,579 (2023)
 - CiteScore: 1,1 (2024)
 - SJR: 0,183 (2023)
 - SNIP: 0,496 (2023)
 
- Web of Science
 - Scopus
 
Defining and Measuring Customer Value: Some Reflections and New Perspectives
- Martina G. Gallarza
 - Raquel Sánchez-Fernández
 
JOURNAL OF CREATING VALUE - 1/5/2023
- CiteScore: 1,7 (2024)
 - SJR: 0,365 (2023)
 - SNIP: 0,472 (2023)
 
- Scopus
 - ORCID
 - Web of Science
 
Agri-food crises and news framing of media: an application to the Spanish greenhouse sector
- Juan Carlos Pérez-Mesa
 - Mª Carmen García Barranco
 - Mª Mar Serrano Arcos
 - Raquel Sánchez Fernández
 
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS - 2/12/2023
- Cuartil JCR: Q1 (2023)
 - Factor Impacto JCR: 3,7 (2023)
 
- Web of Science
 - ORCID
 - OAI-PMH
 - Scopus
 
An attempt to clarify what deserves to remain dark: A long look back
- Jorge Tarifa-Fernández
 - Eva Carmona-Moreno
 - Raquel Sánchez-Fernández
 
TOURISM AND HOSPITALITY RESEARCH - 22/10/2023
- Factor Impacto JCR: 3,5 (2022)
 - Impacto Normalizado por Categoría: 0,697 (2022)
 - CiteScore: 9,1 (2024)
 - SJR: 0,833 (2023)
 - SNIP: 1,307 (2023)
 - Algunas de las métricas anteriores son provisionales
 
- Web of Science
 - Scopus
 - ORCID
 
Active and Reactive Value Dimensions: A Dynamic-Based Perspective in the Hotel Sector
- Martina G. Gallarza
 - Raquel Sánchez-Fernández
 - Francisco Arteaga-Moreno
 - Giacomo Del Chiappa
 
JOURNAL OF HOSPITALITY & TOURISM RESEARCH - 8/9/2022
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
 - Factor Impacto JCR: 4,317 (2021)
 - Impacto Normalizado por Categoría: 0,143 (2021)
 - CiteScore: 10,9 (2024)
 - SJR: 1,357 (2022)
 - SNIP: 1,458 (2022)
 - Impacto JCR a 5 años: 5,421
 - Categorías JCR: HOSPITALITY, LEISURE, SPORT & TOURISM
 - Algunas de las métricas anteriores son provisionales
 
Understanding the origin and evolution of affinity as a multidisciplinary concept: A conceptual approach to consumer affinity
- Serrano-Arcos M.M.
 - Sánchez-Fernández R.
 - Pérez-Mesa J.C.
 - Riefler P.
 
PSYCHOLOGY & MARKETING - 1/11/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
 - Factor Impacto JCR: 6,7 (2022)
 - Impacto Normalizado por Categoría: 0,202 (2022)
 - CiteScore: 15,9 (2024)
 - SJR: 2,083 (2022)
 - SNIP: 1,527 (2022)
 - Impacto JCR a 5 años: 6,3
 - Categorías JCR: BUSINESS
 
A review of consumer affinity research: recent advances and future directions
- M. Mar Serrano-Arcos
 - Raquel Sánchez-Fernández
 - Juan Carlos Pérez-Mesa
 - Petra Riefler
 
INTERNATIONAL MARKETING REVIEW - 25/10/2022
- Cuartil JCR: Q2 (2022)
 - Factor Impacto JCR: 5 (2022)
 - Impacto Normalizado por Categoría: 0,391 (2022)
 - CiteScore: 9 (2024)
 - SJR: 1,309 (2022)
 - SNIP: 1,206 (2022)
 - Impacto JCR a 5 años: 5,7
 - Categorías JCR: BUSINESS
 
- Scopus
 - ORCID
 - Web of Science
 - OAI-PMH
 
How social media influencers affect behavioural intentions towards recommended brands: the role of emotional attachment and information value
- Raquel Sánchez-Fernández
 - David Jiménez-Castillo
 
JOURNAL OF MARKETING MANAGEMENT - 24/7/2021
- Factor Impacto JCR: 4,707 (2021)
 - CiteScore: 7,1 (2024)
 - SJR: 1,244 (2021)
 - SNIP: 1,313 (2021)
 - Impacto JCR a 5 años: 5,85
 - Categorías JCR: BUSINESS
 
- Web of Science
 - Scopus
 - OAI-PMH
 - ORCID
 
                Gestión de la relación con los clientes: una visión aplicada
                Libro 
                
            
            - David Jiménez Castillo
 - Raquel Sánchez Fernández
 
2021
- Dialnet
 
                A personal look at the concept of consumer value: meanings, methods, and measures
                Capítulo de libro 
                
            
            La valeur perçue en marketing. Perspective théoriques et enjeux managériaux - 2020
- ORCID
 
                The Inter-Variable Perspective on Value Research: A Personal Documented View
                Capítulo de libro 
                
            
            Value in marketing. Retrospective and perspective stance - 2020
- ORCID
 
                Manual de gestión de la relación con los clientes
                Libro 
                
            
            - Raquel Sánchez Fernández
 - David Jiménez Castillo
 
2020
- Dialnet
 
                Influencers y marcas: ¿determina la influencia percibida el comportamiento del follower?
                Capítulo de libro 
                
            
            - David Jiménez Castillo
 - Raquel Sánchez Fernández
 
I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019
- Dialnet
 
                Factores determinantes del rechazo a consumir productos extranjeros: un análisis del sector hortofrutícola español en los mercados europeos
                Capítulo de libro 
                
            
            - M. Mar Serrano Arcos
 - Raquel Sánchez Fernández
 - Juan Carlos Pérez Mesa
 
I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019
- Dialnet
 
                Morris B. Holbrook: The value of a great researcher and friend
                Capítulo de libro 
                
            
            Legends in consumer behavior: Morris B. Holbrook - 2015
- ORCID
 
                 ¿Cómo crear vídeo podcasts efectivos? Una aplicación al contexto de la enseñanza universitaria 
                Capítulo de libro 
                
            
            - Raquel Sánchez Fernández
 - David Jiménez Castillo
 
Pedagogía audiovisual: Monográfico de experiencias docentes multimedia - 2014
- ORCID
 - Dialnet
 
                Marketing y Protocolo: Comportamiento del Consumidor y Turista
                Capítulo de libro 
                
            
            El Turismo en el Mediterráneo Occidental - 2014
- ORCID
 
                Configuración de las Universidades como Centros de Educación a lo largo de la Vida del Ciudadano mediante la Gestión de las Relaciones entre sus Stakeholders
                Capítulo de libro 
                
            
            - Amparo Cervera Taulet
 - Mª Angeles Iniesta
 - María Walesska Schlesinger Díaz
 - Raquel Sánchez Fernández
 
VII Foro sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de capítulos - 2010
- ORCID
 - Dialnet
 
Análisis de la imagen y la afinidad en el consumo de productos extranjeros: Una aproximación empírica desde el sector hortofrutícola español Director
- M. Mar Serrano Arcos
 - Raquel Sánchez Fernández
 - Juan Carlos Pérez Mesa
 
2020
- Dialnet
 
ENHANCING STUDENTS UNDERSTANDING OF ACCESSIBILITY AND ‘DESIGN FOR ALL’ IN CUSTOMER INTERACTION COURSES
- María del Mar Serrano-Arcos
 - Raquel Sánchez-Fernández
 - David Jiménez-Castillo
 - Francisco Álvarez-Salvago
 
06/2025
- ORCID
 
IDENTIFYING THE INFLUENCE OF ANXIETY DISORDER ON THE PURCHASING BEHAVIOR OF MARKETING STUDENTS AS CONSUMERS: A PRACTICAL WORKSHOP TO ENHANCE CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
- Óscar Soria Martínez
 - Raquel Sánchez Fernández
 
11/2024
- ORCID
 
LEARNING TO PERFORM BIBLIOMETRICS: LIBRARIANS TRAINING RESEARCHERS THROUGH RAPID REVIEWS
- Amelia López-Martínez
 - Martina González-Gallarza
 - Raquel Sánchez-Fernández
 - Manuel Cuadrado-García
 - María Portelli-Giner
 - Candela Gimeno-Estornell
 
07/2023
- ORCID
 
VALUE CO-CREATION BETWEEN LIBRARIANS AND RESEARCHERS: AN EXAMPLE AROUND THE EXPERIENCE VALUE CONCEPT IN THE ARTS
- Amelia López-Martínez
 - Martina González-Gallarza
 - Manuel Cuadrado-García
 - Raquel Sánchez-Fernández
 - Candela Gimeno-Estornell
 - María Portelli-Giner
 
07/2023
- ORCID
 
ARE YOU A LOCAVORE? MAKING MASTER STUDENTS IDENTIFY LOCAVORIM BEHAVIOUR THROUGH IN-DEPTH INTERVIEWS
- Martina Gallarza
 - Giacomo del Chiappa
 - Raquel Sanchez-Fernandez
 - Mar Serrano-Arcos
 
11/2021
- ORCID
 
STUDENTS’ PERCEIVED VALUE, SATISFACTION AND LOYALTY DURING THE COVID-19 EXPERIENCE: THE MODERATING EFFECTS OF PSYCHOLOGICAL CAPITAL AND MENTAL WORKLOAD
- Hicham Samma
 - Martina Gallarza
 - Raquel Sánchez-Fernández
 
11/2020
- ORCID
 
HOW STUDENTS’ PERCEIVE VALUE OF THE HIGHER EDUCATION EXPERIENCE DURING THE CORONAVIRUS 19 CRISIS?
- Martina Gallarza
 - Ana Isabel Rodrigues
 - Raquel Sanchez-Fernandez
 
07/2020
- ORCID
 
CROSS FERTILIZATION BETWEEN PSYCHOLOGY AND MARKETING: INSIGHTS ON CONSUMER VALUE MEASURES THROUGH AN IN-CLASS EXERCISE WITH MASTER STUDENTS
- Gallarza, M. G.
 - Sanchez-Fernandez, R.
 - Chova, LG
 - Martinez, AL
 - Torres, IC
 
12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2019) - 2019
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,944 (2019)
 
- ORCID
 - Web of Science
 
STUDENTS AS TEACHERS: EXPLORING MASTER'S STUDENTS CAPABILITIES ON INDUCTIVE KNOWLEDGE ON CONSUMER BEHAVIOUR
- Gallarza, Martina G.
 - Sanchez-Fernandez, Raquel
 - Chova, LG
 - Martinez, AL
 - Torres, IC
 
11TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2018) - 2018
- ORCID
 - Web of Science
 
MOVING TO FLIPPED LEARNING: A DYNAMIC FRAMEWORK TO GUIDE INSTRUCTORS' MIGRATION PROCESSES IN HIGHER EDUCATION
- Jimenez-Castillo, David
 - Estrella-Ramon, Antonia
 - Angeles Iniesta-Bonillo, Ma
 - Sanchez-Fernandez, Raquel
 - Chova, LG
 - Martinez, AL
 - Torres, IC
 
9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17) - 03/2017
- ORCID
 - Web of Science
 
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 13
Web of Science: 10
Índice i10
Scopus: 18
Web of Science: 11
Perfiles de autor
- 
                                            
ORCID
 - 
                                            
Web of Science ResearcherID
 - 
                                            
Scopus Author ID
 - 
                                            
Dialnet id
 
Proyectos de investigación en la UAL
- 
                                           
                                            Acrónimo UAL2020-SEJ-D2026Desde: 1 de enero de 2021Hasta: 31 de diciembre de 2022Importe de financiación: 29.800,00 EURRol: Investigador
 - 
                                           
                                            Acrónimo P18-RT-4663Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 31 de diciembre de 2022Importe de financiación: 14.726,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
 - 
                                           
                                            Acrónimo ECO2017-82347-PDesde: 1 de enero de 2018Hasta: 31 de diciembre de 2020Importe de financiación: 20.570,00 EURRol: Investigador
 - 
                                           
                                            Acrónimo Paralelo 36 (CIME-AM)Desde: 1 de enero de 2012Hasta: 30 de junio de 2014Financiado por: POCTEFEXImporte de financiación: 245.435,25 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
 - 
                                           
                                            Acrónimo P10-SEJ-05827Desde: 15 de marzo de 2011Hasta: 15 de marzo de 2015Importe de financiación: 103.400,00 EURRol: Investigador
 - 
                                           
                                            Acrónimo SEJ2007-68105-C02-02Desde: 1 de octubre de 2007Hasta: 31 de marzo de 2011Importe de financiación: 21.780,00 EURRol: Investigador
 - 
                                           
                                            Acrónimo CR-UAL-0108Desde: 28 de junio de 2001Hasta: 27 de junio de 2004Importe de financiación: 19.833,40 EURRol: Investigador
 
