Sánchez Pérez, María Del Mar Autor
Lo que Juego de Tronos nos enseñó: la traducción audiovisual como recurso para fomentar la competencia gramatical en el aula de inglés como lengua extranjera
- Irene Rivera Trigueros
- María del Mar Sánchez Pérez
- Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
Revista de Lenguas para Fines Específicos - 12/12/2022
- ORCID
Students’ Perceptions of the Use of English in Higher-Education Bilingual Programs
- Maria Sagrario Salaberri-Ramiro
- María del Mar Sánchez-Pérez
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning - 14/06/2022
- ORCID
Review of Rubio-Alcalá & Coyle (2021): Developing and evaluating quality bilingual practices in higher education
- María del Mar Sánchez-Pérez
Revista Española de Lingüística Aplicada/Spanish Journal of Applied Linguistics - 21/04/2022
- ORCID
Worldwide Trends in Bilingual Education Research: A Half-Century Overview
- MARIA DEL MAR SANCHEZ PEREZ
- Francisco Manzano-Agugliaro
Education Sciences - 13/11/2021
- CiteScore: 2,1 (2020)
- SJR: 0,453 (2020)
- SNIP: 1,204 (2020)
Predicting content proficiency through disciplinary-literacy variables in English-medium writing
- María del Mar Sánchez-Pérez
System - 1/01/2021
- Cuartil JCR: Q1 (2021)
- Factor Impacto JCR: 4,518 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,891 (2021)
- CiteScore: 4,2 (2020)
- SJR: 1,422 (2020)
- SNIP: 2,054 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,562
- Categorías JCR: LINGUISTICS
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
ROAD-MAPPING English medium education in the internationalised university
- María del Mar Sánchez-Pérez
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism - 4/05/2020
- Cuartil JCR: Q1 (2020)
- Factor Impacto JCR: 4,159 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 3,722
- Categorías JCR: LINGUISTICS
- ORCID
- Dialnet
- Web of Science
PLANNING CLIL UNITS IN PRIMARY EDUCATION FROM A COGNITIVE PERSPECTIVE
- María Del Mar Sánchez Pérez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
ODISEA. Revista de estudios ingleses - 30/09/2019
- Dialnet
- ORCID
Motivations of Higher Education Students to Enrol in Bilingual Courses ; Motivaciones de estudiantes de educación superior para participar en programas bilingües
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
- Sánchez Pérez, María del Mar
Porta Linguarum - 2018
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 0,506 (null)
- Impacto JCR a 5 años: 0,627
- Categorías JCR: LINGUISTICS
- Categorías SJR: Language and Linguistics (Q2); Linguistics and Language (Q2); Education (Q3)
- ORCID
Motivations of higher education students to enrol in bilingual courses
- Salaberri-Ramiro M.
- Sánchez-Pérez M.
Porta Linguarum - 1/4/2018
- Cuartil JCR: Q3 (2018)
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 0,506 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,135 (2018)
- CiteScore: 1,1 (2020)
- SJR: 0,282 (2018)
- SNIP: 0,894 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 0,627
- Categorías JCR: LINGUISTICS
- Categorías SJR: Language and Linguistics (Q2); Linguistics and Language (Q2); Education (Q3)
- ORCID
- Scopus
- Dialnet
- Web of Science
Implementing Plurilingualism in Higher Education: Teacher Training Needs and Plan Evaluation ; Implementación del Plurilingüismo en Educación Superior: Necesidades de Formación del Profesorado y Evaluación del Plan
- Sánchez Pérez, María del Mar
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
Porta Linguarum - 2017
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 0,457 (null)
- Impacto JCR a 5 años: 0,559
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Language and Linguistics (Q2); Linguistics and Language (Q2); Education (Q3)
- ORCID
Job Shadowing as a Training Tool for Lecturers in Higher Education Bilingual Teaching
- Maria Sagrario Salaberri Ramiro
- Maria del Mar Sanchez Perez
2022
10.4018/978-1-6684-3690-5.ch036
- ORCID
Classcraft as a Resource to Implement Gamification in English-Medium Instruction
- Irene Rivera-Trigueros
- Maria del Mar Sánchez-Pérez
2022
10.4018/978-1-6684-3710-0.ch047
- ORCID
Gamification as a Teaching Resource for English-Medium Instruction and Multilingual Education at University
- Maria Del Mar Sanchez Perez
- Alicia Galera Masegosa
2022
10.4018/978-1-6684-3690-5.ch046
- ORCID
Gamification as a Teaching Resource for English-Medium Instruction and Multilingual Education at University
- Maria Del Mar Sanchez Perez
- Alicia Galera Masegosa
2022
10.4018/978-1-6684-3710-0.ch068
- ORCID
Classcraft as a Resource to Implement Gamification in English-Medium Instruction
- Irene Rivera-Trigueros
- Maria del Mar Sánchez-Pérez
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education - 2020
10.4018/978-1-7998-2318-6.ch017
- Dialnet
- ORCID
Gamification as a Teaching Resource for English-Medium Instruction and Multilingual Education at University
- Maria Del Mar Sanchez Perez
- Alicia Galera Masegosa
2020
10.4018/978-1-7998-1097-1.ch012
- ORCID
Job Shadowing as a Training Tool for Lecturers in Higher Education Bilingual Teaching
- Maria Sagrario Salaberri Ramiro
- Maria del Mar Sanchez Perez
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education - 2020
10.4018/978-1-7998-2318-6.ch013
- ORCID
- Dialnet
Classcraft en el punto de mira: ¿Qué opina el alumnado de la gamificación en el aula de educación superior?
- Irene Rivera Trigueros
- María del Mar Sánchez Pérez
Libro de Actas del X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020) - 2020
- Dialnet
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education
- María del Mar Sánchez Pérez
Advances in Higher Education and Professional Development - 2020
- ORCID
- Dialnet
¿Gamificar el aula de educación superior?: análisis de expectativas sobre gamificación de estudiantes universitarios de lengua extranjera
- María del Mar Sánchez Pérez
- Irene Rivera Trigueros
Investigación, Innovación docente y TIC: Nuevos horizontes educativos - 2019
- Dialnet
THE USE OF MEDIA FOR BILINGUAL TEACHING IN HIGHER EDUCATION: PERCEPTIONS OF TEACHING STAFF
- Sanchez Perez, Mara del Mar
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Manzano-Agugliaro, Francisco
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
7TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2013) - 2013
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,3 (2013)
- ORCID
- Web of Science
El uso de las TICs para prácticas de Química en el aula bilingüe de Educación Superior
- Mazzuca Sobczuk, Tania
- Ibáñez González, María José
- Brindley Alias, Celeste
- Sánchez Pérez, María del Mar
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior : Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica - 2013
- Dialnet
- ORCID
CLIL LESSON PLANNING IN HIGHER EDUCATION: AN EXPERIENCE IN COMPUTER ENGINEERING COURSES
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Martinez Ortigosa, Pilar
- Lopez Redondo, Juana
- Martin Garzon, Ester
- Chova, LG
- Torres, IC
- Martinez, AL
EDULEARN12: 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2012
- ORCID
- Web of Science
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 2
Web of Science: 3
Índice i10
Scopus: 0
Web of Science: 0
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo P09-HUM-05262Desde: 11 de marzo de 2011Hasta: 11 de marzo de 2014Financiado por: Consejería de Innovación, Ciencia y EmpresaImporte de financiación: 31.991,50 EURRol: Investigador