Sánchez Pérez, María del Mar Autor
The impact of EMI on student English writing proficiency in a Spanish undergraduate engineering context
- María Del Mar Sánchez-Pérez
Studies in Second Language Learning and Teaching - 29/06/2023
- Factor Impacto JCR: 3,7 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,755 (2023)
- CiteScore: 4,9 (2022)
- SJR: 1,07 (2022)
- SNIP: 1,975 (2022)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
What Game of Thrones taught us: Audiovisual Translation as a resource to foster grammatical compentence in the English as a Foreign Language classroom
- Rivera Trigueros, Irene
- Sanchez Perez, Maria del Mar
LFE-REVISTA DE LENGUAS PARA FINES ESPECIFICOS - 2022
- Factor Impacto JCR: 0,1 (2022)
Lo que Juego de Tronos nos enseñó: la traducción audiovisual como recurso para fomentar la competencia gramatical en el aula de inglés como lengua extranjera
- Irene Rivera Trigueros
- María del Mar Sánchez Pérez
- Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
Revista de Lenguas para Fines Específicos - 12/12/2022
- Factor Impacto JCR: 0,1 (2022)
- Dialnet
- ORCID
- Web of Science
Review of Rubio-Alcalá & Coyle (2021): Developing and evaluating quality bilingual practices in higher education
- María del Mar Sánchez-Pérez
Revista Española de Lingüística Aplicada/Spanish Journal of Applied Linguistics - 24/10/2022
- Cuartil JCR: Q4 (2022)
- Factor Impacto JCR: 0,4 (2023)
- Impacto JCR a 5 años: 0,6
- Categorías JCR: LINGUISTICS
- Dialnet
- ORCID
- Web of Science
TEACHING ENGLISH LANGUAGE AND CULTURE THROUGH PBL AT THE TERTIARY LEVEL
- Armie, Madalina
- Cortés De Los Ríos, María Enriqueta
- Sánchez Pérez, María Del Mar
- Torres López, Nuria Del Mar
Education and New Developments 2022 - 07/2022
ROAD-MAPPING English medium education in the internationalised university
- María del Mar Sánchez-Pérez
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism - 21/04/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 4,159 (2023)
- Impacto JCR a 5 años: 3,722
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Dialnet
- ORCID
- Web of Science
Worldwide Trends in Bilingual Education Research: A Half-Century Overview
- MARIA DEL MAR SANCHEZ PEREZ
- Francisco Manzano-Agugliaro
Education Sciences - 13/11/2021
- CiteScore: 2,1 (2020)
- SJR: 0,453 (2020)
- SNIP: 1,204 (2020)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Students’ Perceptions of the Use of English in Higher-Education Bilingual Programs
- Maria Sagrario Salaberri-Ramiro
- María del Mar Sánchez-Pérez
LACLIL. Latin American Journal of Content and Language Integrated Learning - 14/06/2021
- ORCID
Predicting content proficiency through disciplinary-literacy variables in English-medium writing
- María del Mar Sánchez-Pérez
System - 1/04/2021
- Cuartil JCR: Q1 (2021)
- Factor Impacto JCR: 4,518 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,923 (2021)
- CiteScore: 4,2 (2020)
- SJR: 1,422 (2020)
- SNIP: 2,054 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,562
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Using PBL to teach english language and culture at the tertiary level
- Madalina Armie
- María Enriqueta Cortés de los Ríos
- Ángeles Jordán Soriano
- Nuria del Mar Torres López
- María del Mar Sánchez Pérez
New Perspectives in Teaching and Learning With ICTs in Global Higher Education Systems - 12/9/2023
10.4018/978-1-6684-8861-4.ch009
- Scopus
- ORCID
Gamification as a Teaching Resource for English-Medium Instruction and Multilingual Education at University
- Maria Del Mar Sanchez Perez
- Alicia Galera Masegosa
2022
10.4018/978-1-6684-3690-5.ch046
- ORCID
Gamification as a Teaching Resource for English-Medium Instruction and Multilingual Education at University
- Maria Del Mar Sanchez Perez
- Alicia Galera Masegosa
2022
10.4018/978-1-6684-3710-0.ch068
- ORCID
III Simposio del grupo regional ICLHE España: diferentes perspectivas sobre la sostenibilidad de ICLHE en la educación superior española
- María del Mar Sánchez Pérez
- Irene Rivera Trigueros
2022
- Dialnet
The role of bilingual programmes when benchmarking internationalisation in higher education institutions: A case study
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María del Mar Sánchez Pérez
Investigación e innovación en didáctica de la lengua y la literatura: Homenaje a Daniel Madrid Fernández - 2022
- Dialnet
Classcraft as a Resource to Implement Gamification in English-Medium Instruction
- Irene Rivera-Trigueros
- Maria del Mar Sánchez-Pérez
2022
10.4018/978-1-6684-3710-0.ch047
- ORCID
A proposal of indicators for mapping sustainable policies and strategies to implement ICLHE
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María del Mar Sánchez Pérez
Different perspectives on sustainable ICLHE in Spanish higher education - 2022
- Dialnet
Classcraft as a Resource to Implement Gamification in English-Medium Instruction
- Irene Rivera-Trigueros
- Maria del Mar Sánchez-Pérez
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education - 2020
10.4018/978-1-7998-2318-6.ch017
- Dialnet
- ORCID
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education
- María del Mar Sánchez Pérez
Advances in Higher Education and Professional Development - 2020
- Dialnet
- ORCID
Job Shadowing as a Training Tool for Lecturers in Higher Education Bilingual Teaching
- Maria Sagrario Salaberri Ramiro
- Maria del Mar Sanchez Perez
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education - 2020
10.4018/978-1-7998-2318-6.ch013
- Dialnet
- ORCID
El uso de las TICs para prácticas de Química en el aula bilingüe de Educación Superior
- Mazzuca Sobczuk, Tania
- Ibáñez González, María José
- Brindley Alias, Celeste
- Sánchez Pérez, María del Mar
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior : Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica - 2013
- Dialnet
- ORCID
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 2
Web of Science: 3
Índice i10
Scopus: 0
Web of Science: 0
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo P09-HUM-05262Desde: 11 de marzo de 2011Hasta: 11 de marzo de 2014Financiado por: JUNTAImporte de financiación: 31.991,50 EURRol: Investigador