Sánchez Pérez, María del Mar Autor

El uso de géneros textuales en la enseñanza bilingüe de educación superior: estudio de caso en aula de Química

  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • María del Mar Sánchez Pérez

E-Aesla - 2015

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

TEACHING ENGLISH LANGUAGE AND CULTURE THROUGH PBL AT THE TERTIARY LEVEL

  • Armie, Madalina
  • Cortés De Los Ríos, María Enriqueta
  • Sánchez Pérez, María Del Mar
  • Torres López, Nuria Del Mar

Education and New Developments 2022 - 07/2022

10.36315/2022v2end066

Open Access

Worldwide Trends in Bilingual Education Research: A Half-Century Overview

  • MARIA DEL MAR SANCHEZ PEREZ
  • Francisco Manzano-Agugliaro

EDUCATION SCIENCES - 13/11/2021

10.3390/educsci11110730

Número de citas: 7 (Web of Science) 10 (Scopus)

Integrating Bilingualism in Chilean Higher Education for Health Sciences: A Synergy of Problem-Based Learning, Linguistic, and Content Mastery

  • Chuan-Chih Hsu
  • María del Mar Sánchez Pérez
  • Chia-Shih Su

English Teaching & Learning - 30/04/2025

10.1007/s42321-025-00206-2

  • ORCID
Open Access

STARTING POINT TOWARDS BILINGUALISM IN HIGHER EDUCATION: RESULTS IN ENGLISH AT THE UNIVERSITY ENTRANCE TEST FROM A GENDER PERSPECTIVE

  • Francisco Manzano-Agugliaro
  • María del Mar Sánchez Pérez
  • María Sagrario Salaberri Ramiro

ESPIRAL-CUADERNOS DEL PROFESORADO - 9/2012

10.25115/ecp.v5i10.936

Número de citas: 1 (Web of Science) 0 (Dialnet)

THE FINANCIAL LANGUAGE USED TO COMMUNICATE THE SAME SOCIO-ECONOMIC EVENTS IN ENGLISH AND SPANISH PRESS THROUGH METAPHORS AND METONYMIES

  • Pérez M.
  • de los Ríos M.

ESP TODAY-JOURNAL OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES AT TERTIARY LEVEL - 1/12/2015

Número de citas: 2 (Web of Science) 1 (Scopus)
Open Access

Developing business english students' metaphorical competence in foreign language learning higher education contexts

  • María Enriqueta Cortés de los Ríos
  • María del Mar Sánchez Pérez

ES Review - 18/12/2017

10.24197/ersjes.38.2017.113-138

Número de citas: 2 (Scopus) 1 (Dialnet)
Open Access

Students' Perceptions of the Use of English in Higher-Education Bilingual Programs

  • Maria Sagrario Salaberri-Ramiro
  • María del Mar Sánchez-Pérez

LATIN AMERICAN JOURNAL OF CONTENT & LANGUAGE INTEGRATED-LACLIL - 14/06/2021

10.5294/laclil.2021.14.2.4

Número de citas: 0 (Web of Science)
Open Access

What Game of Thrones taught us: Audiovisual Translation as a resource to foster grammatical compentence in the English as a Foreign Language classroom

  • Irene Rivera Trigueros
  • María del Mar Sánchez Pérez
  • Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

LFE-REVISTA DE LENGUAS PARA FINES ESPECIFICOS - 12/12/2022

10.20420/rlfe.2022.552

Número de citas: 0 (Web of Science) 2 (Dialnet)

What Game of Thrones taught us: Audiovisual Translation as a resource to foster grammatical compentence in the English as a Foreign Language classroom

  • Rivera Trigueros, Irene
  • Sanchez Perez, Maria del Mar

LFE-REVISTA DE LENGUAS PARA FINES ESPECIFICOS - 2022

Número de citas: 0 (Web of Science)

Bilingüismo en ingeniería: propuesta de actividades y metodologías específicas para su mejora

  • Francisco Manzano Agugliaro
  • Julio Gómez López
  • María del Mar Sánchez Pérez

2012

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

III Simposio del grupo regional ICLHE España: diferentes perspectivas sobre la sostenibilidad de ICLHE en la educación superior española

  • María del Mar Sánchez Pérez
  • Irene Rivera Trigueros

2022

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

Gamification as a Teaching Resource for English-Medium Instruction and Multilingual Education at University

  • Sánchez Pérez, María Del Mar
  • Galera Masegosa, Alicia

2020

La producción escrita de estudiantes universitarios en el aula bilingüe de educación superior: estudio multidisciplinar

  • María del Mar Sánchez Pérez
  • María Sagrario Salaberri Ramiro

2016

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Gamification as a Teaching Resource for English-Medium Instruction and Multilingual Education at University

  • Maria Del Mar Sanchez Perez
  • Alicia Galera Masegosa

2020

10.4018/978-1-7998-1097-1.ch012

  • ORCID

La escritura de estudiantes universitarios en programas bilingües: Análisis, evaluación y retos docentes

  • María del Mar Sánchez Pérez
  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • Cristina Morilla García

CUICIID 2016: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia - 2016

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Repercusión de los avances neurocientíficos en el desarrollo de la producción oral de la L2: estudio de las inteligencias múltiples en contextos de bilingüismo educativo

  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • María del Mar Sánchez Pérez
  • Cristina Morilla García

CUICIID 2017: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia - 2017

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

A proposal of indicators for mapping sustainable policies and strategies to implement ICLHE

  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • María del Mar Sánchez Pérez

Different perspectives on sustainable ICLHE in Spanish higher education - 2022

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Classcraft en el punto de mira: ¿Qué opina el alumnado de la gamificación en el aula de educación superior?

  • María del Mar Sánchez Pérez
  • Irene Rivera Trigueros

Experiencia en contenidos curriculares docentes - 2020

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

A Genre-Register Analysis of a Tourism Brochure Written by Students in an EMI University Context

  • Mar?a d. P?rez
  • Mar?a E. de los R?os

Innovative Perspectives on Tourism Discourse - 10/08/2017

10.4018/978-1-5225-2930-9.ch015

Developing Writing Skills in Higher Education Clil Contexts: A Case Study in Chemistry Laboratory Lessons

  • Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
  • Sanchez Perez, Maria del Mar
  • Lee, G

2013 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION REFORM AND MANAGEMENT INNOVATION (ERMI 2013), PT 1 - 2013

Número de citas: 0 (Web of Science)

The Use of Text Genres to Improve the Quality of Writing Performance in Clil University Settings

  • Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
  • Sanchez Perez, Maria del Mar
  • Lee, G

2014 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLIED SOCIAL SCIENCE (ICASS 2014), PT 2 - 2014

Número de citas: 2 (Web of Science)

THE USE OF MEDIA FOR BILINGUAL TEACHING IN HIGHER EDUCATION: PERCEPTIONS OF TEACHING STAFF

  • Sanchez Perez, Mara del Mar
  • Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
  • Manzano-Agugliaro, Francisco
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

7TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2013) - 2013

Número de citas: 2 (Web of Science)

CLIL LESSON PLANNING IN HIGHER EDUCATION: AN EXPERIENCE IN COMPUTER ENGINEERING COURSES

  • Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
  • Sanchez Perez, Maria del Mar
  • Martinez Ortigosa, Pilar
  • Lopez Redondo, Juana
  • Martin Garzon, Ester
  • Chova, LG
  • Torres, IC
  • Martinez, AL
... Ver más Contraer

EDULEARN12: 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2012

Número de citas: 0 (Web of Science)

THE USE OF ICT TOOLS FOR INSTRUCTION IN HIGHER EDUCATION CLIL LESSONS: AN INNOVATIVE PRACTICE IN A CHEMISTRY LAB

  • Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
  • Sanchez Perez, Maria del Mar
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

EDULEARN13: 5TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2013

Número de citas: 3 (Web of Science)

BILINGUALISM IN ENGINEERING CURRICULA AT CEIA3 UNIVERSITIES

  • Manzano-Agugliaro, F.
  • Sanchez Perez, M. M.
  • Salaberri Ramiro, S.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

INTED2012: INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2012

Número de citas: 3 (Web of Science)

EVALUATING CONTENT AND LANGUAGE IN BILINGUAL UNIVERSITY CONTEXTS: THE GENRE GUIDING CHECKLIST AS AN ASSESSMENT TOOL IN EXPERIMENTAL SCIENCES

  • Perez, M. D. S.
  • Ramiro, M. S. S.

INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2014

Número de citas: 0 (Web of Science)

El uso de las TICs para prácticas de Química en el aula bilingüe de Educación Superior

  • Mazzuca Sobczuk, Tania
  • Ibáñez González, María José
  • Brindley Alias, Celeste
  • Sánchez Pérez, María del Mar
  • Salaberri Ramiro, María Sagrario

XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior : Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica - 2013

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • ORCID
  • Dialnet

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 7

Web of Science: 5

Scopus: 5

Web of Science: 1

Última actualización de los datos: 31/05/25 4:31
Próxima recolección programada: 7/06/25 3:00