Swinnen, Gilbert Autor
Young people's acceptance of bioenergy and the influence of attitude strength on information provision
- Van Dael M.
- Lizin S.
- Swinnen G.
- Van Passel S.
RENEWABLE ENERGY - 1/1/2017
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 4,9 (2017)
- CiteScore: 10,8 (2020)
- SJR: 1,847 (2017)
- SNIP: 2,035 (2017)
- Impacto JCR a 5 años: 4,982
- Categorías JCR: ENERGY & FUELS
- Categorías SJR: Renewable Energy, Sustainability and the Environment (Q1)
A model to improve management of banking customers
- Estrella-Ramón A.
- Sánchez-Pérez M.
- Swinnen G.
- VanHoof K.
INDUSTRIAL MANAGEMENT & DATA SYSTEMS - 13/03/2017
- Cuartil JCR: Q2 (2017)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,948 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,039 (2017)
- CiteScore: 7,1 (2020)
- SJR: 0,904 (2017)
- SNIP: 1,426 (2017)
- Impacto JCR a 5 años: 2,724
- Categorías JCR: ENGINEERING, INDUSTRIAL
- Categorías SJR: Computer Science Applications (Q1); Industrial and Manufacturing Engineering (Q1); Industrial Relations (Q1); Management Information Systems (Q1); Strategy and Management (Q1)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
The impact of customer value types on customer outcomes for different retail formats
- Willems K.
- Leroi-Werelds S.
- Swinnen G.
Journal of Service Management - 15/8/2016
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,897 (2016)
- CiteScore: 10 (2020)
- SJR: 1,905 (2016)
- SNIP: 2,005 (2016)
- Impacto JCR a 5 años: 5,121
- Categorías JCR: MANAGEMENT
- Categorías SJR: Business, Management and Accounting (miscellaneous) (Q1); Strategy and Management (Q1); Tourism, Leisure and Hospitality Management (Q1)
Estimating Customer Potential Value using panel data of a Spanish bank
- Estrella-Ramón A.
- Sánchez-Pérez M.
- Swinnen G.
- Vanhoof K.
JOURNAL OF BUSINESS ECONOMICS AND MANAGEMENT - 3/7/2016
- Cuartil JCR: Q2 (2016)
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 0,968 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,057 (2016)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,284 (2016)
- SNIP: 0,683 (2016)
- Impacto JCR a 5 años: 1,045
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Business, Management and Accounting (miscellaneous) (Q2); Economics and Econometrics (Q3)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
How customers' offline experience affects the adoption of online banking
- Antonia Estrella Ramón
- Manuel Sánchez-Pérez
- Gilbert Swinnen
INTERNET RESEARCH - 1/1/2016
- Cuartil JCR: Q1 (2016)
- Factor Impacto JCR: 2,931 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,704 (2016)
- CiteScore: 8,5 (2020)
- SJR: 1,55 (2016)
- SNIP: 2,212 (2016)
- Impacto JCR a 5 años: 4,58
- Categorías JCR: BUSINESS
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Solar cooking in Senegalese villages: An application of best-worst scaling
- Vanschoenwinkel J.
- Lizin S.
- Swinnen G.
- Azadi H.
- Van Passel S.
ENERGY POLICY - 1/4/2014
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,575 (2014)
- CiteScore: 10,2 (2020)
- SJR: 2,143 (2014)
- SNIP: 1,898 (2014)
- Impacto JCR a 5 años: 3,394
- Categorías JCR: ENVIRONMENTAL STUDIES
- Categorías SJR: Energy (miscellaneous) (Q1); Management, Monitoring, Policy and Law (Q1)
Influencing consumer reactions towards a tidy versus a messy store using pleasant ambient scents
- Doucé L.
- Janssens W.
- Swinnen G.
- Van Cleempoel K.
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PSYCHOLOGY - 1/12/2014
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,64 (2014)
- CiteScore: 7,1 (2020)
- SJR: 1,381 (2014)
- SNIP: 2,608 (2014)
- Impacto JCR a 5 años: 4,607
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Applied Psychology (Q1); Social Psychology (Q1)
Assessing the value of commonly used methods for measuring customer value: A multi-setting empirical study
- Leroi-Werelds S.
- Streukens S.
- Brady M.
- Swinnen G.
JOURNAL OF THE ACADEMY OF MARKETING SCIENCE - 1/1/2014
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,818 (2014)
- CiteScore: 17 (2020)
- SJR: 4,327 (2014)
- SNIP: 3,59 (2014)
- Impacto JCR a 5 años: 4,563
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Business and International Management (Q1); Economics and Econometrics (Q1); Marketing (Q1)
Value creation in services: An approach to utilitarian and hedonic dimensions in the restaurant industry
- María Angeles Iniesta Bonillo
- Raquel Sánchez Fernández
- Gilbert Swinnen
CUADERNOS DE ECONOMIA Y DIRECCION DE LA EMPRESA - 1/4/2013
- Cuartil JCR: Q4 (2013)
- Factor Impacto JCR: 0,286 (2013)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,076 (2013)
- Impacto JCR a 5 años: 0,337
- Categorías JCR: BUSINESS
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
A marketing view of the customer value: Customer lifetime value and customer equity
- Estrella-Ramón A.
- Sánchez-Pérez M.
- Swinnen G.
- VanHoof K.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT - 1/12/2013
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,231 (2013)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,382 (2013)
- CiteScore: 1,3 (2020)
- SJR: 0,163 (2013)
- SNIP: 0,616 (2013)
- Impacto JCR a 5 años: 0,212
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Business and International Management (Q3); Strategy and Management (Q4)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Biased latent variable mean comparisons due to measurement noninvariance: A simulation study
- de Beuckelaer A.
- Swinnen G.
Cross-Cultural Analysis: Methods and Applications, 2nd Edition - 1/1/2018
A model of customer lifetime value and ex poste value-based segmentation. An application in a financial services retailer based on probabilistic and data mining models.(modelización del valor del tiempo de vida del cliente y segmentación ex poste basada en el valor. Aplicación en un minorista que ofrece servicios financieros utilizando modelos probabilísticos y de minería de datos
- Antonia Estrella Ramón
- Manuel Sánchez Pérez
- Koen Vanhoof
- Gilbert Swinnen
2014
- Dialnet
Biased latent variable mean comparisons due to measurement noninvariance: A simulation study
- De Beuckelaer A.
- Swinnen G.
Cross-Cultural Analysis: Methods and Applications - 1/1/2012
Perfil de audiencia de un programa de televisión: análisis a través de modelos regresión Tobit
- Gilbert Swinnen
- Juan Carlos Gázquez Abad
- David Jiménez Castillo
- Elvira Sáez González
- Gema María Marín Carrillo
XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007
- Dialnet
A data mining framework for optimal product selection in retail supermarket data: The generalized PROFSET model
- Brijs T.
- Goethals B.
- Swinnen G.
- Vanhoof K.
- Wets G.
Proceeding of the Sixth ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining - 1/12/2000
- Categorías SJR: Engineering (miscellaneous)
Comparing complete and partial classification for identifying latently dissatisfied customers
- Brijs T.
- Swinnen G.
- Vanhoof K.
- Wets G.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) - 1/1/2000
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,309 (2000)
- SNIP: 0,732 (2000)
The improvement of response modeling: Combining rule-induction and case-based reasoning
- Coenen F.
- Swinnen G.
- Vanhoof K.
- Wets G.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) - 1/1/1999
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,299 (1999)
- SNIP: 0,717 (1999)
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 15
Web of Science: 3
Índice i10
Scopus: 19
Web of Science: 2
Perfiles de autor
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo SEJ2004-07184Desde: 13 de diciembre de 2004Hasta: 12 de diciembre de 2007Financiado por: MECImporte de financiación: 35.420,00 EURRol: Investigador