Perales Palacios, Francisco Javier Autor

Open Access

IDEARR Model for STEM Education—A Framework Proposal

  • David Aguilera
  • José Luis Lupiáñez
  • Francisco Javier Perales-Palacios
  • José Miguel Vílchez-González

Education Sciences - 1/6/2024

10.3390/educsci14060638

Número de citas:

The STEAM approach: Implementation and educational, social and economic consequences

  • F. Javier Perales
  • José Luis Aróstegui

Arts Education Policy Review - 2/04/2024

10.1080/10632913.2021.1974997

  • ORCID
Open Access

Evaluating a Secondary Education Urban Ecology Project within the Framework of a Problem-Based Learning Methodology

  • Joaquin Ayerbe-López
  • F. Javier Perales

Education Sciences - 1/09/2023

10.3390/educsci13090915

Número de citas: 2 (Web of Science)
Open Access

Design and validation of a rubric for the evaluation of STEM teaching proposals (RubeSTEM)

  • Aguilera D.
  • García-Yeguas A.
  • Perales-Palacios F.J.
  • Vílchez-González J.M.

Revista Interuniversitaria de Formacion del Profesorado - 19/4/2022

10.47553/rifop.v97i36.1.92409

Número de citas:

Volcanoes: The basis for scientific and educational knowledge

  • Perales-Palacios F.J.
  • Carrillo-Rosúa J.
  • García-Yeguas A.
  • Vázquez-Vílchez M.

Revista Eureka - 1/9/2021

10.25267/rev_eureka_ensen_divulg_cienc.2021.v18.i3.3105

Número de citas:

Presentación. Educación científica. Nuevas metodologías para una sociedad cambiante (2)

  • F. Javier Perales
  • David Aguilera

Revista Iberoamericana de Educación - 12/11/2021

10.35362/rie8724796

  • ORCID

Emotional and Cognitive Preservice Science Teachers’ Engagement While Living a Model-Based Inquiry Science Technology Engineering Mathematics Sequence About Acid-Base

  • López-Banet L.
  • Aguilera D.
  • Jiménez-Liso M.R.
  • Perales-Palacios F.J.

Frontiers in Psychology - 8/10/2021

10.3389/fpsyg.2021.719648

Número de citas: 2 (Web of Science) 1 (Scopus)

STEAM views from a need: the case of the chewing gum and pH sensopill (Miradas STEAM desde la necesidad: el caso de la sensopíldora chicles y pH)

  • López-Banet L.
  • Perales F.J.
  • Jimenez-Liso M.R.

Journal for the Study of Education and Development - 1/1/2021

10.1080/02103702.2021.1927505

Número de citas: 2 (Web of Science) 1 (Scopus)

Presentación: Educación Científica. Nuevas metodologías para una sociedad cambiante

  • F. Javier Perales
  • David Aguilera

Revista Iberoamericana de Educación - 9/09/2021

10.35362/rie8714717

  • ORCID
Open Access

Tendencias investigadoras en enseñanza de las ciencias en revistas españolas 2014-2018

  • David Aguilera Morales
  • José Miguel Vílchez-González
  • Francisco Javier Carrillo-Rosúa
  • Francisco Javier Perales-Palacios

Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas - 3/06/2021

10.5565/rev/ensciencias.3180

Número de citas:

La resolución de problemas en física Francisco Javier Perales Palacios

Resolución de problemas F. Javier Perales Palacios ; [con la colaboración de] Pedro Álvarez Suárez ... [et al.]

La evolución del conocimiento sobre la naturaleza corpuscular de la materia

  • Alicia Benarroch Benarroch
  • Nicolás Marín Martínez
  • Francisco Javier Perales Palacios

La didáctica de las ciencias: tendencias actuales - 1999

Número de citas:
  • Dialnet

Preconceptos de los alumnos en optica geométrica: un estudio correlacional

  • Francisco Javier Perales Palacios
  • Francisco Nievas Cazorla

IX Encuentros de didáctica de las ciencias experimentales : Crónica - Comunicaciones. [Tarragona], 12-17 septiembre de 1988 - 1989

Número de citas:
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Learning biology and geology through a participative teaching approach: the effect on student attitudes towards science and academic performance

  • Aguilera D.
  • Perales-Palacios F.

JOURNAL OF BIOLOGICAL EDUCATION - 1/1/2019

10.1080/00219266.2019.1569084

Número de citas: 5 (Web of Science) 1 (Scopus)

Scopus: 7

Web of Science: 8

Scopus: 6

Web of Science: 7

Última actualización de los datos: 2/11/24 7:52
Próxima recolección programada: 9/11/24 3:00