Chaparro Sainz, Álvaro Author

Open Access

The entrance examinations to the University for the subject of History of Spain in Andalusia (2008-2021). Analysis and evolution

  • María del Mar Felices de la Fuente
  • Ramón Méndez Andrés
  • Álvaro Chaparro Sainz
  • Jairo Guerrero Vicente

AREAS-REVISTA INTERNACIONAL DE CIENCIAS SOCIALES - 31/12/2023

10.6018/areas.528241

Cite count:
Open Access

About the use of Digital Resources for the Research and Teaching of Modern History

  • Renedo A.A.
  • Sainz Á.C.

STUDIA HISTORICA-HISTORIA MODERNA - 1/1/2023

10.14201/shhmo202345173100

Cite count:
Open Access

DIGITAL RESOURCES AND TEACHING APPROACHES IN PRESERVICE TRAINING OF HISTORY TEACHERS

  • Gomez Carrasco, Cosme Jesus
  • Rodriguez-Medina, Jairo
  • Chaparro Sainz, Alvaro
  • Alonso Garcia, Santiago

EDUCACION XX1 - 2022

10.5944/educxx1.30483

Cite count: 12 (Web of Science)
Open Access

Editorial: Teaching history in the era of globalization: Epistemological and methodological challenges

  • Gómez-Carrasco C.J.
  • Rivero P.
  • Chaparro-Sainz Á.

FRONTIERS IN EDUCATION - 9/9/2022

10.3389/feduc.2022.1002656

Cite count:
Open Access

Heritage Resources and Teaching Approaches. A Study With Trainee Secondary Education History Teachers

  • Chaparro-Sainz Á.
  • Felices-De la Fuente M.d.M.
  • Rodríguez-Medina J.
  • Gómez-Carrasco C.J.

FRONTIERS IN EDUCATION - 25/4/2022

10.3389/feduc.2022.814197

Cite count: 2 (Web of Science)
Open Access

Teaching Approaches and Profile Analysis: An Exploratory Study With Trainee History Teachers

  • Cosme Jesús Gómez-Carrasco
  • Jairo Rodríguez-Medina
  • Álvaro Chaparro-Sainz
  • José Monteagudo-Fernández

SAGE OPEN - 1/2022

10.1177/21582440211059174

Cite count: 2 (Web of Science)
Open Access

HERITAGE IN THE CLASSROOMS. A PROSPECTIVE STUDY WITH STUDENTS OFTHE DEGREE IN PRIMARY EDUCATION

  • Álvaro Chaparro Sainz
  • Ramón Méndez Andrés
  • María del Mar Felices de la Fuente

CONTEXTOS EDUCATIVOS-REVISTA DE EDUCACION - 1/03/2022

10.18172/con.4950

Cite count: 2 (Web of Science)
Open Access

Recursos digitales y enfoques de enseñanza en la formación inicial del profesorado de Historia

  • Cosme J. Gómez Carrasco
  • Jairo Rodríguez-Medina
  • Álvaro Chaparro Sainz
  • Santiago Alonso García

Educación XX1 - 3/01/2022

10.5944/educxx1.30483

Cite count: 2 (Scopus)

The Modern Age today. Images and representations of the modern period in today's society Presentation

  • Gomez Carrasco, Cosme J.
  • Chaparro Sainz, Alvaro

TIEMPOS MODERNOS-REVISTA ELECTRONICA DE HISTORIA MODERNA - 2021

Cite count:

The vision of the Modern Age in the historical novel: images and representations

  • Chaparro Sainz, Alvaro
  • del Mar Felices de la Fuente, Maria
  • Gomez Carrasco, Cosme Jesus

TIEMPOS MODERNOS-REVISTA ELECTRONICA DE HISTORIA MODERNA - 2021

Cite count:

Análisis de las prácticas docentes universitarias: ¿qué aprenden nuestros estudiantesen clase?

  • Álvaro Chaparro Sainz

Repensar el currículum de Ciencias Sociales: prácticas educativas para una ciudadanía crítica - 2022

Cite count:
  • Dialnet

Enseñar la historia de Europa desde métodos activos y compromiso cívico. Diseño y validación de una propuesta

  • Cosme Jesús Gómez Carrasco
  • Jairo Rodríguez Medina
  • Álvaro Chaparro Sainz
  • María del Mar Felices de la Fuente

La educación globalizada: experiencias e investigaciones - 2022

Cite count:
  • Dialnet

Diseño y validación de un cuestionario para el análisis de la práctica docente universitaria en Didáctica de las Ciencias Sociales

  • Álvaro Chaparro Sainz
  • Cosme Jesús Gómez Carrasco

Prácticas docentes universitarias en Didáctica de la Ciencias Sociales: investigaciones y experiencias - 2022

Cite count:
  • Dialnet

Introducción

  • Álvaro Chaparro Sainz
  • Carmen Rosa García Ruiz

Prácticas docentes universitarias en Didáctica de la Ciencias Sociales: investigaciones y experiencias - 2022

Cite count:
  • Dialnet

Prácticas docentes universitarias en Didáctica de la Ciencias Sociales: investigaciones y experiencias

  • Álvaro Chaparro Sainz
  • Carmen Rosa García Ruiz

2022

Cite count:
  • Dialnet

Analizando las estrategias didácticas del profesorado universitario de Didáctica de las Ciencias Sociales

  • Álvaro Chaparro Sainz
  • Rubén Martínez Sánchez
  • Juan Parra Martínez

Prácticas docentes universitarias en Didáctica de la Ciencias Sociales: investigaciones y experiencias - 2022

Cite count:
  • Dialnet

Evaluation of a training program for trainee teachers in active methodologies for teaching social sciences

  • Ramón Méndez
  • Álvaro Chaparro-Sainz
  • Rubén Martínez Sánchez
  • María del Mar Felices-De la Fuente

Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education - 30/6/2022

10.4018/978-1-6684-5240-0.ch015

Cite count: 1 (Scopus)

Power and powers in the history of Europe

  • María del Mar Felices de la Fuente
  • Ramón Cózar Gutiérrez
  • Álvaro Chaparro Sainz

29/11/2022

10.4324/9781003289470-13

  • ORCID

Necesidades del profesorado en activo para la introducción del patrimonio en contextos educativos formales

  • Álvaro Chaparro Sainz
  • Juan Parra Martínez

La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano - 2021

Cite count:
  • Dialnet

Formar profesorado de Ciencias Sociales en el grado en Educación Infantil, ¿somos buenos modelos docentes?

  • Carmen Rosa García Ruiz
  • Arasy González Milea
  • Álvaro Chaparro Sainz

La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano - 2021

Cite count:
  • Dialnet

This author has no conferences.

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Last data update: 12/21/24 4:45 AM
Next scheduled update: 12/28/24 3:00 AM