Ropero Padilla, Carmen Autor

An escape room game-based innovation for the assessment of physiotherapy students: A qualitative study

  • Jesús Martínez-Cal
  • Irene Sandoval-Hernández
  • Carmen Ropero-Padilla
  • Miguel Rodriguez-Arrastia
  • Manuel González-Sánchez
  • Guadalupe Molina-Torres

Studies in Educational Evaluation - 1/06/2024

10.1016/j.stueduc.2024.101331

Número de citas:

Analysis of different gamification-based teaching resources for physiotherapy students: a comparative study

  • Sandoval-Hernández I.
  • Molina-Torres G.
  • León-Morillas F.
  • Ropero-Padilla C.
  • González-Sánchez M.
  • Martínez-Cal J.

BMC Medical Education - 1/12/2023

10.1186/s12909-023-04576-8

Número de citas:

Applications of Artificial Intelligence in Nursing Care: A Systematic Review

  • Adrian Martinez-Ortigosa
  • Alejandro Martinez-Granados
  • Esther Gil-Hernández
  • Miguel Rodriguez-Arrastia
  • Carmen Ropero-Padilla
  • Pablo Roman
  • César Leal-Costa
... Ver más Contraer

Journal of Nursing Management - 26/07/2023

10.1155/2023/3219127

Número de citas:
Open Access

Influence of Shift Work on The Health of Nursing Professionals

  • Pablo Roman
  • Isabel Perez-Cayuela
  • Esther Gil Hernandez
  • Miguel Rodriguez-Arrastia
  • Adrián Aparicio-Mota
  • Carmen Ropero-Padilla
  • Lola Rueda-Ruzafa
... Ver más Contraer

Journal of Personalized Medicine - 2/04/2023

10.3390/jpm13040627

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

Environmental pesticide exposure and the risk of irritable bowel syndrome: A case-control study

  • Lola Rueda-Ruzafa
  • Pablo Roman
  • Diana Cardona
  • Mar Requena
  • Carmen Ropero-Padilla
  • Raquel Alarcón

Environmental Toxicology and Pharmacology - 1/03/2023

10.1016/j.etap.2023.104076

Número de citas:

Exploring the microaggression experiences of LGBTQ+ community for a culturally safe care: A descriptive qualitative study

  • Ropero-Padilla C.
  • Rodríguez-Valbuena C.
  • Rodriguez-Arrastia M.
  • Ruiz-Fernández M.D.
  • Roman P.
  • Sanchez-Labraca N.

NURSE EDUCATION TODAY - 1/8/2022

10.1016/j.nedt.2022.105423

Número de citas:

Experiences with obstetric violence among healthcare professionals and students in Spain: A constructivist grounded theory study

  • Carmen Ropero-Padilla

Women and Birth - 1/3/2022

10.1016/j.wombi.2022.07.169

Número de citas: 3 (Web of Science) 4 (Scopus)

Breast Cancer Patients’ Experiences with Online Group-Based Physical Exercise in a COVID-19 Context: A Focus Group Study

  • Garcia-Roca M.E.
  • Rodriguez-Arrastia M.
  • Ropero-Padilla C.
  • Hernando Domingo C.
  • Folch-Ayora A.
  • Temprado-Albalat M.D.
  • Boldo-Roda A.
  • Collado-Boira E.
... Ver más Contraer

Journal of Personalized Medicine - 1/3/2022

10.3390/jpm12030356

Número de citas: 2 (Web of Science) 1 (Scopus)

Root cause analysis for understanding patient safety incidents in nursing student placements: a qualitative content analysis

  • Carmen Ropero-Padilla

Nurse Education in Practice - 1/11/2022

10.1016/j.nepr.2022.103462

Número de citas: 1 (Web of Science)
Open Access

The Influence of Cannabis and Alcohol Use on Sexuality: An Observational Study in Young People (18–30 Years)

  • Roman P.
  • Ortiz-Rodriguez A.
  • Romero-Lopez A.
  • Rodriguez-Arrastia M.
  • Ropero-Padilla C.
  • Sanchez-Labraca N.
  • Rueda-Ruzafa L.
... Ver más Contraer

Healthcare (Switzerland) - 1/1/2022

10.3390/healthcare10010071

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

Capítulo 5: Cuidados de enfermería al paciente con alteración gastrointestinal

  • Carmen Ropero-Padilla

Enfermería del Adulto II - 2022

  • ORCID

Capítulo 27: Diseños mixtos

  • Carmen Ropero-Padilla

Metodología de la investigación: de lector a divulgador - 2021

  • ORCID

Capítulo 14: Lectura de artículos cualitativos

Metodología de la investigación: de lector a divulgador - 2021

  • ORCID

Capítulo 8: Lectura de artículos científicos y evaluación de la calidad

Metodología de la investigación: de lector a divulgador - 2021

  • ORCID

Metodología de la investigación: de lector a divulgador

Universidad de Almería - 2021

  • ORCID

Estilos y estrategias de enseñanza en Ciencias Experimentales: la perspectiva docente

Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas - 28/11/2020

  • ORCID

El maltrato hacia los ancianos. Propuesta y diseño de un protocolo para la humanización de los cuidados

Universidad de Almería - 16/03/2018

  • ORCID
Open Access

Humanizar los cuidados en una residencia asistida

  • Ropero Padilla, Carmen

Universidad de Almería - 13/06/2012

Aplicaciones de la realidad aumentada en la formación de profesionales de enfermería

X Jornadas Internacionales de Graduados en Ciencias de la Salud

  • ORCID

Inteligencia artificial en el manejo de la diabetes mellitus: una revisión de revisiones

X Jornadas Internacionales de Graduados en Ciencias de la Salud - 7/07/2023

  • ORCID

Dilemas éticos en la práctica enfermera: una revisión de estudios cualitativos

X Jornadas Internacionales de Graduados en Ciencias de la Salud - 7/07/2023

  • ORCID

Gamificando en Ciencias de la Salud - Del juego a la práctica

Jornadas de Innovación Docente y Experiencias Profesionales en la Universidad de Almería - 1/12/2022

  • ORCID

Gamificación en Enfermería: un estudio cualitativo

Jornadas de Innovación Docente y Experiencias Profesionales en la Universidad de Almería - 3/12/2021

  • ORCID

Agentes conversacionales como apoyo a la docencia y a la tutorización en Ciencias de la Salud

Jornadas de Innovación Docente y Experiencias Profesionales en la Universidad de Almería - 3/12/2021

  • ORCID

Causas y factores de riesgo del síndrome visual informático en la población adulta

VIII Jornadas Internacionales de Graduados en Ciencias de la Salud - 9/07/2021

  • ORCID

La marihuana terapéutica para el tratamiento del dolor crónico neuropático

VIII Jornadas Internacionales de Graduados en Ciencias de la Salud - 9/07/2021

  • ORCID

La disparidad de cuidados en minorías sexuales y de género

VIII Jornadas Internacionales de Graduados en Ciencias de la Salud - 9/07/2021

  • ORCID

Relación de fake news y desinformación con problemas de salud

VIII Jornadas Internacionales de Graduados en Ciencias de la Salud - 9/07/2021

  • ORCID

Dispositivo simulador de hemorragias exanguinantes

Universidad de Almería - 30/11/2022

  • ORCID

Corrigendum to “A gameful blended-learning experience in nursing: A qualitative focus group study” [Nurse Educ. Today (2021), Vol. 106, 105109] (Nurse Education Today (2021) 106, (S026069172100366X), (10.1016/j.nedt.2021.105109))

  • Ropero-Padilla C.
  • Rodriguez-Arrastia M.
  • Martinez-Ortigosa A.
  • Salas-Medina P.
  • Ayora A.F.
  • Roman P.

Nurse Education Today - 1/1/2023

10.1016/j.nedt.2023.105759

Número de citas:

Effect of gut microbiota modulation on sleep: a systematic review and meta-analysis of clinical trials

  • Esther Gil-Hernandez
  • Cristofer Ruiz-Gonzalez
  • Miguel Rodriguez-Arrastia
  • Carmen Ropero-Padilla
  • Lola Rueda-Ruzafa
  • Nuria Sanchez-Labraca
  • Pablo Roman
... Ver más Contraer

Nutrition Reviews - 23/02/2023

10.1093/nutrit/nuad027

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)

Scopus: 6

Web of Science: 7

Scopus: 4

Web of Science: 5

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
Última actualización de los datos: 20/02/24 8:23
Próxima recolección programada: 24/02/24 3:00