Fuente Arias, Jesús de la Autor
Editorial: Reviews in educational psychology
- Díaz-Burgos A.
- García-Sánchez J.N.
- Álvarez-Fernández M.L.
- de la Fuente J.
- Kauffman D.F.
- Hsu T.C.
Frontiers in Psychology - 1/1/2025
Experience Academic Wellbeing Index as Predictor of Psychological Wellbeing and Flourishing
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez-Vicente
- Francisco Javier Peralta Sánchez
- Mónica Pachón-Basallo
- Angélica Garzón-Umerenkova
- Diego Gomez-Baya
NEW DIRECTIONS FOR CHILD AND ADOLESCENT DEVELOPMENT - 1/1/2025
- CiteScore: 9,7 (2024)
- SJR: 1,353 (2024)
- SNIP: 1,837 (2024)
- Scopus
- Web of Science
- ORCID
Effect of Combined Regulatory Behavior Index (CRBI) on regulatory fatigue and behavioral adaptability (classical and reformulated) in the university context
- de la Fuente J.
- Ubani E.
- Karagiannopoulou E.
- Kauffman D.F.
Frontiers in Psychology - 1/1/2025
Reviews in Educational Psychology (Frontiers in Psychology 2010–2024): typology, topics, regional comparative and methodology toward digital and AI approaches
- Díaz-Burgos A.
- García-Sánchez J.N.
- Álvarez-Fernández M.L.
- Brito-Costa S.
- Kauffman D.F.
- Hsu T.C.
- de la Fuente J.
Frontiers in Psychology - 1/1/2025
Self-regulation assessment: A validation study
- Angélica Garzón Umerenkova
- Jesús De la Fuente Arias
ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/9/2024
- Factor Impacto JCR: 0,5 (2024)
- CiteScore: 1,2 (2023)
- SJR: 0,225 (2023)
- SNIP: 0,364 (2023)
- Impacto JCR a 5 años: 0,8
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- ORCID
- Dialnet
- Scopus
- Web of Science
Suitability of machine learning for atrophy and fibrosis development in neovascular age-related macular degeneration
- de la Fuente, Jesus
- Llorente-Gonzalez, Sara
- Fernandez-Robredo, Patricia
- Hernandez, Maria
- Garcia-Layana, Alfredo
- Ochoa, Idoia
- Recalde, Sergio
- Spanish AMD Grp
ACTA OPHTHALMOLOGICA - 8/2024
- Factor Impacto JCR: 2,8 (2024)
- Impacto JCR a 5 años: 3,2
- Categorías JCR: OPHTHALMOLOGY
Addressing the links between and internal vs. external regulation factors, achievement emotions and gender in problematic use of ICT at university
- de la Fuente J.
- Lecuona-López L.
- Pachón-Basallo M.
- San Martín-Íñiguez L.
- Blanco-Sarto P.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 6/8/2024
- Factor Impacto JCR: 2,9 (2024)
- CiteScore: 6,3 (2024)
- SJR: 0,872 (2024)
- SNIP: 1,213 (2024)
- Impacto JCR a 5 años: 3,7
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
In Memoriam: Fernando Justicia-Justicia
- Martinez-Vicente, Jose Manuel
- Arias, Jesus de la Fuente
- Pichardo, Maria del Carmen
ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/4/2024
- Factor Impacto JCR: 0,5 (2024)
- Impacto JCR a 5 años: 0,8
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Web of Science
- Dialnet
Relationship between regulatory processes and problematic social media use: A systematic review
- Leyre San Martín Iñiguez
- Elkin Luis García
- Esther Rosado Luna
- Laura Garcia-Rodriguez
- Martín Aoiz Pinillos
- Jesús de la Fuente Arias
- Ignacio Moron Henche
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR REPORTS - 12/2024
- Factor Impacto JCR: 5,8 (2024)
- Impacto JCR a 5 años: 6,4
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Web of Science
- ORCID
<i>Conceptual Utility Model for the Management of Stress and Psychological Wellbeing</i>, CMMSPW™ in a university environment: theoretical basis, structure and functionality
- de la Fuente, Jesus
- Martinez-Vicente, Jose Manuel
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 31/1/2024
- Cuartil JCR: Q1 (2024)
- Factor Impacto JCR: 2,9 (2024)
- Impacto Normalizado por Categoría: 7,253 (2024)
- CiteScore: 5,3 (2023)
- SJR: 0,8 (2023)
- SNIP: 1,071 (2023)
- Impacto JCR a 5 años: 3,7
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
El Índice Combinado de Regulación Comportamental Interna y Externa (ICRCIE) : estructura, evidencia y aplicabilidad
Libro
- Jesús de la Fuente Arias
2024
- Dialnet
Scales for the assessment of internal-external regulation in different psychological contexts
Libro
- Jesús de la Fuente Arias
2024
- Dialnet
Evaluación y asesoramiento psicoeducativo a través de la aplicación “E-afrontamiento del estrés académico” en estudiantes universitarios
Capítulo de libro
- José Manuel Martínez Vicente
- Jesús de la Fuente Arias
- Francisco Javier Peralta Sánchez
Desempeño docente y formación en competencia digital en la era SARS COV 2 - 2021
- Dialnet
Handbook for educational psychologists: Theory and practice
Libro
- de la Fuente Arias, Jesus
PAPELES DEL PSICOLOGO - 01/2020
Innovacion y emprendimiento en piscología
Libro
- Jesús de la Fuente Arias
2019
- Dialnet
Tópicos recientes de investigación en psicología de la educación
Libro
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
2018
- Dialnet
Una Psicología para el siglo XXI: libro de resúmenes : Almería, 19 al 21 abril 2018
Libro
- Jesús de la Fuente Arias
- Manuel Mariano Vera Martínez
- Manuel Aleixandre Rico
- José Manuel Martínez Vicente
2018
- Dialnet
Effects of level of regulatory teaching on achievement emotions in the learning process: Anxiety and coping strategies in higher education
Capítulo de libro
- de la Fuente J.
- Sander P.
- Cardelle-Ellawar M.
- Pignata S.
Teaching and Learning Principles Approaches and Impact Assessment - 27/10/2016
Effects of level of personal selfregulation and different contexts of stress on coping strategies in higher education
Capítulo de libro
- De La Fuente J.
- Sevillano L.
- Martínez-Vicente J.
Academic Performance Student Expectations Environmental Factors and Impacts on Health - 1/1/2016
- ORCID
- Scopus
Auto-VS. Hetero-regulación comportamental: modelo teórico y validación en educación y salud Director
- Mónica Pachón-Basallo
- Jesús de la Fuente Arias
- María Carmen González Torres
2023
- Dialnet
Uncovering issues in adhd: Identification and habits Director
- Hande Musullulu
- Gonzalo Arrondo Ostiz
- Jesús de la Fuente Arias
2023
- Dialnet
Determinantes y evolución de los factores de bienestar emocional en jóvenes adultos universitarios Director
- Claudia López Madrigal
- Jesús de la Fuente Arias
- Javier García Manglano
2022
- Dialnet
Relaciones entre fortalezas del carácter, phronesis e identidad vocacional en estudiantes universitarios Director
- Jorge Luis Villacís Nieto
- Jesús de la Fuente Arias
- Concepción Naval Durán
2022
- Dialnet
Competencia para rendir en contextos de estrés académico Director
- Jorge Amate Romera
- Jesús de la Fuente Arias
2019
- Dialnet
La confianza académica como determinante de los enfoques de aprendizaje, las estrategias de afrontamiento y el rendimiento académico, en procesos de enseñanza-aprendizaje universitarios como contexto de estrés Director
- Mireia López García
- Jesús de la Fuente Arias
- Paul Sander
2018
- Dialnet
Resiliencia, estrategias de afrontamiento y enfoques de aprendizaje, como aspectos de la competencia aprender a aprender con estrés en el contexto de enseñanza-aprendizaje universitario Director
- Matilde Cambil Contreras
- Jesús de la Fuente Arias
2015
- Dialnet
Resiliencia y autorregulación en jóvenes navarros en riesgo de exclusión social que acuden a programas de cualificación profesional inicial Director
- Raquel Artuch Garde
- Jesús de la Fuente Arias
- María Carmen González Torres
2014
- Dialnet
Estilo de acción - emoción, estrategias de afrontamiento y resiliencia, en contextos estresantes universitarios de enseñanza-aprendizaje Director
- José Luis Salmerón Valverde
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez Vicente
2014
- Dialnet
Personal self-regulation, learning approaches and coping strategies in university teaching-learning processes with stress. (autorregulación personal, enfoques de aprendizaje y estrategias de afrontamiento, en procesos universitarios de enseñanza-aprendizaje con estrés.) Director
- Lucía Zapata Sevillano
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez Vicente
2013
- Dialnet
The Utility of e-Coping with Stress and Psychological Well-being, as an evaluation and self-help tool in Educational Psychology: Structure, Functionality and Applicability
- Martínez-Vicente J.M.
- Santos F.H.
- Barrera F.A.
Cisci Conferencia Iberoamericana En Sistemas Cibernetica E Informatica - 1/1/2024
EU COST Action MP1307-Unravelling the Degradation Mechanisms of Emerging Solar Cell Technologies
- Aernouts, Tom
- Katz, Eugene
- Brunetti, Francesca
- Ramos, Marta
- de la Fuente, Jesus
- Riede, Moritz
- Espinosa, Nieves
- Urbina, Antonio
- Vandewal, Koen
- Fonrodona, Marta
- Lira-Cantu, Monica
- Veenstra, Sjoerd
- Galagan, Yulia
- von Hauff, Elizabeth
- Hoppe, Harald
- Kyriakides, E
- Kyriacou, E
- Ellinas, G
- Louca, S
- Mavromoustakis, C
- Michael, D
- Vassiliou, V
- Hadjichristofi, G
- Georgiou, J
- Panayiotou, C
- Paschalidou, A
- Loizou, C
- Pattichis, CS
PROCEEDINGS OF THE 18TH MEDITERRANEAN ELECTROTECHNICAL CONFERENCE MELECON 2016 - 2016
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Información de contacto
Correo electrónico: jfuente@ual.es
Índice h
Scopus: 27
Web of Science: 24
Índice i10
Scopus: 69
Web of Science: 55
Grupos de investigación
-
Investigación psicoeducativa y psicopedagógica
Rol: Colaborador
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo UAL18-SEJ-D031-ADesde: 1 de octubre de 2019Hasta: 30 de septiembre de 2021Importe de financiación: 60.200,00 EURRol: Colaborador
-
Acrónimo EDU2011-24805Desde: 1 de enero de 2012Hasta: 31 de diciembre de 2014Importe de financiación: 32.912,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo SEJ2007-66843Desde: 1 de octubre de 2007Hasta: 30 de septiembre de 2010Importe de financiación: 16.630,37 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo P06-CTS-01350Desde: 12 de abril de 2007Hasta: 11 de abril de 2010Importe de financiación: 201.027,62 EURRol: Investigador
-
Acrónimo BSO2003-06493Desde: 20 de noviembre de 2003Hasta: 19 de noviembre de 2006Importe de financiación: 9.120,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal