Fuente Arias, Jesús de la Autor

Suitability of machine learning for atrophy and fibrosis development in neovascular age-related macular degeneration

  • de la Fuente, Jesus
  • Llorente-Gonzalez, Sara
  • Fernandez-Robredo, Patricia
  • Hernandez, Maria
  • Garcia-Layana, Alfredo
  • Ochoa, Idoia
  • Recalde, Sergio
  • Spanish AMD Grp
... Ver más Contraer

ACTA OPHTHALMOLOGICA - 8/2024

10.1111/aos.16616

Número de citas:

In Memoriam: Fernando Justicia-Justicia

  • Martinez-Vicente, Jose Manuel
  • Arias, Jesus de la Fuente
  • Pichardo, Maria del Carmen

ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/4/2024

Número de citas:

Relationship between regulatory processes and problematic social media use: A systematic review

  • Leyre San Martín Iñiguez
  • Elkin Luis García
  • Esther Rosado Luna
  • Laura Garcia-Rodriguez
  • Martín Aoiz Pinillos
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Ignacio Moron Henche
... Ver más Contraer

COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR REPORTS - 12/2024

10.1016/j.chbr.2024.100507

Número de citas:
Open Access

<i>Conceptual Utility Model for the Management of Stress and Psychological Wellbeing</i>, CMMSPW™ in a university environment: theoretical basis, structure and functionality

  • de la Fuente, Jesus
  • Martinez-Vicente, Jose Manuel

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 31/1/2024

10.3389/fpsyg.2023.1299224

Número de citas: 6 (Web of Science)
Open Access

GeNNius: an ultrafast drug-target interaction inference method based on graph neural networks

  • Veleiro, Uxia
  • de la Fuente, Jesus
  • Serrano, Guillermo
  • Pizurica, Marija
  • Casals, Mikel
  • Pineda-Lucena, Antonio
  • Vicent, Silve
  • Ochoa, Idoia
  • Gevaert, Olivier
  • Hernaez, Mikel
... Ver más Contraer

BIOINFORMATICS - 2/1/2024

10.1093/bioinformatics/btad774

Número de citas: 5 (Web of Science)
Open Access

Addressing the links between and internal vs. external regulation factors, achievement emotions and gender in problematic use of ICT at university

  • de la Fuente J.
  • Lecuona-López L.
  • Pachón-Basallo M.
  • San Martín-Íñiguez L.
  • Blanco-Sarto P.

Frontiers in Psychology - 1/1/2024

10.3389/fpsyg.2024.1382016

Número de citas:
Open Access

Editorial: Past, present and future contributions from the social cognitive theory (Albert Bandura)

  • de la Fuente J.
  • Kauffman D.F.
  • Boruchovitch E.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 7/8/2023

10.3389/fpsyg.2023.1258249

Número de citas: 5 (Web of Science)
Open Access

Structural Model of Biomedical and Contextual Factors Predicting In-Hospital Mortality due to Heart Failure

  • Juan Manuel García-Torrecillas
  • María Carmen Lea-Pereira
  • Enrique Alonso-Morillejo
  • Emilio Moreno-Millán
  • De la Fuente, J.

JOURNAL OF PERSONALIZED MEDICINE - 1/6/2023

10.3390/jpm13060995

Número de citas:

Bayesian Machine Learning Enables Identification of Transcriptional Network Disruptions Associated with Drug-Resistant Prostate Cancer

  • Blatti, Charles
  • de la Fuente, Jesus
  • Gao, Huanyao
  • Marin-Goni, Irene
  • Chen, Zikun
  • Zhao, Sihai D.
  • Tan, Winston
  • Weinshilboum, Richard
  • Kalari, Krishna R.
  • Wang, Liewei
  • Hernaez, Mikel
... Ver más Contraer

CANCER RESEARCH - 15/4/2023

10.1158/0008-5472.can-22-1910

Número de citas: 6 (Web of Science)
Open Access

Advances on self-regulation models: A new research agenda through the SR vs ER behavior theory in different psychology contexts (vol 13, 861493, 2022)

  • de la Fuente J.
  • Martínez-Vicente J.M.
  • Santos F.H.
  • Sander P.
  • Fadda S.
  • Karagiannopoulou E.
  • Boruchovitch E.
  • Kauffman D.F.
... Ver más Contraer

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 8/3/2023

10.3389/fpsyg.2023.1166478

Número de citas:

Evaluación y asesoramiento psicoeducativo a través de la aplicación “E-afrontamiento del estrés académico” en estudiantes universitarios

  • José Manuel Martínez Vicente
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Francisco Javier Peralta Sánchez

Desempeño docente y formación en competencia digital en la era SARS COV 2 - 2021

Número de citas:
  • Dialnet

Handbook for educational psychologists: Theory and practice

  • de la Fuente Arias, Jesus

PAPELES DEL PSICOLOGO - 01/2020

Número de citas:

Competencia para rendir en contextos de estrés académico

  • Jorge Amate Romera
  • Jesús de la Fuente Arias

2019

Número de citas:
  • Dialnet

Tópicos recientes de investigación en psicología de la educación

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia

2018

Número de citas:
  • Dialnet

Una Psicología para el siglo XXI: libro de resúmenes : Almería, 19 al 21 abril 2018

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Manuel Mariano Vera Martínez
  • Manuel Aleixandre Rico
  • José Manuel Martínez Vicente

2018

Número de citas:
  • Dialnet

La confianza académica como determinante de los enfoques de aprendizaje, las estrategias de afrontamiento y el rendimiento académico, en procesos de enseñanza-aprendizaje universitarios como contexto de estrés

  • Mireia López García
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Paul Sander

2018

Número de citas:
  • Dialnet

Effects of level of personal selfregulation and different contexts of stress on coping strategies in higher education

  • De La Fuente J.
  • Sevillano L.
  • Martínez-Vicente J.

Academic Performance: Student Expectations, Environmental Factors and Impacts on Health - 1/1/2016

Número de citas: 5 (Scopus)

Resiliencia, estrategias de afrontamiento y enfoques de aprendizaje, como aspectos de la competencia aprender a aprender con estrés en el contexto de enseñanza-aprendizaje universitario

  • Matilde Cambil Contreras
  • Jesús de la Fuente Arias

2015

Número de citas:
  • Dialnet

The relationship between academic confidence, approach to learning, self-regulation, stress coping and resilience in the university undergraduate

  • de la Fuente J.
  • Sander P.
  • López M.
  • Putwain D.

Advances in Psychology Research - 1/7/2015

Número de citas: 4 (Scopus)

Assessing self-regulated learning and its relation to cognitive performance in early childhood education.

  • de la Fuente, J.
  • Amate, J.
  • Gonzalez-Torres, M.C.

Early Childhood Education: Teachers´Perspectives, Effective programs and Impact in Cognitive development - 1/1/2015

Número de citas:

EU COST Action MP1307-Unravelling the Degradation Mechanisms of Emerging Solar Cell Technologies

  • Aernouts, Tom
  • Katz, Eugene
  • Brunetti, Francesca
  • Ramos, Marta
  • de la Fuente, Jesus
  • Riede, Moritz
  • Espinosa, Nieves
  • Urbina, Antonio
  • Vandewal, Koen
  • Fonrodona, Marta
  • Lira-Cantu, Monica
  • Veenstra, Sjoerd
  • Galagan, Yulia
  • von Hauff, Elizabeth
  • Hoppe, Harald
  • Kyriakides, E
  • Kyriacou, E
  • Ellinas, G
  • Louca, S
  • Mavromoustakis, C
  • Michael, D
  • Vassiliou, V
  • Hadjichristofi, G
  • Georgiou, J
  • Panayiotou, C
  • Paschalidou, A
  • Loizou, C
  • Pattichis, CS
... Ver más Contraer

PROCEEDINGS OF THE 18TH MEDITERRANEAN ELECTROTECHNICAL CONFERENCE MELECON 2016 - 2016

Número de citas:

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 18

Web of Science: 22

Scopus: 35

Web of Science: 46

Última actualización de los datos: 21/12/24 8:16
Próxima recolección programada: 28/12/24 3:00