Hernández López, Mónica Autor
Online Administration of the Implicit Relational Assessment Procedure: The Web-IRAP
- Thomas Geist
- Samantha Plezia
- Antonio Cepeda-Benito
- Mónica Hernández López
- Miguel Rodríguez Valverde
The Psychological Record - 5/01/2023
- ORCID
Using a natural-language implicit relational assessment procedure (IRAP) to examine verbal relations involved in psychological inflexibility in children.
- Gloria Torres-Fernández
- Miguel Rodríguez-Valverde
- Mónica Hernández-López
Journal of Contextual Behavioral Science - 1/11/2022
- CiteScore: 4,9 (2021)
- SJR: 1,272 (2021)
- SNIP: 1,45 (2021)
- ORCID
- Scopus
Online ACT intervention for fibromyalgia: An exploratory study of feasibility and preliminary effectiveness with smartphone-delivered experiential sampling assessment
- de la Coba P.
- Rodríguez-Valverde M.
- Hernández-López M.
Internet Interventions - 1/09/2022
- CiteScore: 5,7 (2021)
- SJR: 1,096 (2021)
- SNIP: 1,432 (2021)
- Web of Science
- ORCID
- Scopus
Functioning of the EROS-R Scale in a Clinical Sample of Psychiatric Patients: New Psychometric Evidence from the Classical Test Theory and the Item Response Theory
- Lindsey Vilca Quiro
- Evelyn L. Chambi-Mamani
- Emely D. Quispe-Kana
- Hernandez-Lopez, Monica
- Tomás Caycho
International Journal of Environmental Research and Public Health - 15/08/2022
- CiteScore: 4,5 (2021)
- SJR: 0,814 (2021)
- SNIP: 1,44 (2021)
- ORCID
- Scopus
The Role of Psychological Inflexibility and Experiential Approach on Mental Health in Children and Adolescents: An Exploratory Study
- Gloria Torres-Fernández
- Miguel Rodríguez-Valverde
- Salvador Reyes-Martín
- Mónica Hernández-Lopez
Behavioral Sciences - 22/06/2022
- ORCID
- Scopus
Testing the discrepancy between actual and ideal body image with the Implicit Relational Assessment Procedure (IRAP)
- Hernández-López M.
- Quiñones-Jiménez L.
- Blanco-Romero A.L.
- Rodríguez-Valverde M.
Journal of Eating Disorders - 1/12/2021
- Factor Impacto JCR: 4,916 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,944
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, CLINICAL
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
Spanish adaptation of the experiential approach scale (Eas)
- Reyes-Martín S.
- Hernández-López M.
- Rodríguez-Valverde M.
International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/12/2021
- Factor Impacto JCR: 4,614 (2021)
- CiteScore: 3,4 (2020)
- SJR: 0,747 (2020)
- SNIP: 1,356 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,799
- Categorías JCR: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
Psychological Inflexibility and Mental Health Symptoms during the COVID-19 Lockdown in Spain: A Longitudinal Study
- Hernández-López M.
- Cepeda-Benito A.
- Díaz-Pavón P.
- Rodríguez-Valverde M.
Journal of Contextual Behavioral Science - 10/12/2020
- Factor Impacto JCR: 3,092 (2020)
- CiteScore: 3,2 (2020)
- SJR: 1,006 (2020)
- SNIP: 1,333 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,828
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, CLINICAL
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
Transfer of conditioned fear and avoidance: Concurrent measurement of arousal and operant responding
- Rodríguez-Valverde M.
- Luciano C.
- Barnes-Holmes D.
- Hernández-López M.
Journal of the Experimental Analysis of Behavior - 1/1/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 2,468 (2021)
- CiteScore: 3,1 (2020)
- SJR: 0,75 (2020)
- SNIP: 1,104 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 2,556
- Categorías JCR: BEHAVIORAL SCIENCES
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
Implicit Attitudes to Female Body Shape in Spanish Women With High and Low Body Dissatisfaction
- Hernández-López M.
- Antequera-Rubio A.
- Rodríguez-Valverde M.
Frontiers in Psychology - 18/9/2019
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,067 (null)
- CiteScore: 3,2 (2019)
- SJR: 0,914 (2019)
- SNIP: 1,2 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 2,723
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- Web of Science
- ORCID
Necesidades formativas en materia de emprendimiento en los grados de educación
Investigación en el ámbito escolar. Nuevas realidades en un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas - 15/12/2020
- ORCID
Factores psicológicos que inciden en el emprendimiento: analizando el papel de la flexibilidad psicológica
Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar. Nuevas realidades de análisis - 15/12/2020
- ORCID
Una intervención breve para dejar de fumar basada en ACT
Multiples aplicaciones de la Terapia de Aceptación y Compromiso (ACT) - 2012
- ORCID
Factores de riesgo y de protección en la educación familiar
- Mónica Hernández López
- Inmaculada Gómez Becerra
- María Jesús Martín García
La convivencia escolar - 2010
- ORCID
- Dialnet
Claves para aprender en un ambiente positivo y divertido
Pirámide - 2010
- ORCID
Developing self-directed rules
Derived Relational Responding. Applications for Learners with Autism and Other Developmental Disabilities. - 2009
- ORCID
Comparación entre distintos tratamientos para el tabaquismo: estrategias de aceptación vs. estrategias de control
2007
- ORCID
Los Problemas en la Infancia y el Papel de los Estilos Educativos de los Padres
CSV - 2005
- ORCID
La Enseñanza del Arte y la Equivalencia Estimular: Una Forma de Construir el Conocimiento sin Entrenamiento Explícito.
Calidad Educativa - 2004
- ORCID
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Información de contacto
Correo electrónico: mohernan@ual.es
Índice h
Scopus: 7
Web of Science: 4
Índice i10
Scopus: 4
Web of Science: 3
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo UAL18-HUM-D019-BDesde: 1 de octubre de 2019Hasta: 30 de septiembre de 2021Financiado por: Universidad de AlmeríaImporte de financiación: 35.855,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2011-24512Desde: 1 de enero de 2012Hasta: 31 de diciembre de 2014Financiado por: Ministerio de Ciencia e InnovaciónImporte de financiación: 16.940,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2008-03539Desde: 1 de enero de 2009Hasta: 31 de diciembre de 2011Financiado por: Ministerio de Educación y CienciaImporte de financiación: 45.980,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2008-00287Desde: 1 de enero de 2009Hasta: 31 de diciembre de 2011Financiado por: Ministerio de Educación y CienciaImporte de financiación: 48.000,00 EURRol: Investigador