Daza González, María Teresa Autor

Open Access

Affect intensity and gender differences in the functioning of attentional networks in university students

  • Merchán A.
  • Ruiz-Castañeda P.
  • Daza M.T.

PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES - 1/7/2021

10.1016/j.paid.2021.110827

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)
Open Access

A Novel Battery to Assess "Cool" and "Hot" Executive Functions: Sensitivity to Age Differences in Middle Childhood

  • Laura Fernández García
  • Jessica Phillips-Silver
  • María Teresa Daza González

BRAIN SCIENCES - 1/8/2024

10.3390/brainsci14080755

Número de citas:

Anxiety, psychological well-being and self-esteem in Spanish families with blind children. A change in psychological adjustment?

  • Sola-Carmona J.
  • López-Liria R.
  • Padilla-Góngora D.
  • Daza M.
  • Sánchez-Alcoba M.

RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES - 1/6/2013

10.1016/j.ridd.2013.03.002

Número de citas: 22 (Web of Science) 13 (Scopus)

Aproximaciones actuales al estudio de la percepción sin conciencia

  • Juan josé Ortells Rodríguez
  • María Teresa Daza

Revista de psicología general y aplicada: Revista de la Federación Española de Asociaciones de Psicología - 2002

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Cognitive Control at Age 3: Evaluating Executive Functions in an Equitable Montessori Preschool

  • Phillips-Silver J.
  • Daza M.T.

Frontiers in Education - 7/12/2018

10.3389/feduc.2018.00106

Número de citas: 5 (Scopus)

Creative Thinking Skills and Executive Functions in Preadolescent Children

  • Rafael Segundo-Marcos
  • Ana Merchán Carrillo
  • Verónica López Fernández
  • María Teresa Daza González

CREATIVITY RESEARCH JOURNAL - 1/1/2024

10.1080/10400419.2024.2312345

Número de citas:

Development of attention networks in deaf children: Support for the integrative hypothesis

  • Daza M.
  • Phillips-Silver J.

RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES - 1/9/2013

10.1016/j.ridd.2013.05.012

Número de citas: 14 (Web of Science) 7 (Scopus)

Development of executive functions in late childhood and the mediating role of cooperative learning: A longitudinal study

  • Segundo-Marcos R.
  • Carrillo A.M.
  • Fernández V.L.
  • González M.T.D.

COGNITIVE DEVELOPMENT - 1/7/2022

10.1016/j.cogdev.2022.101219

Número de citas: 8 (Web of Science) 11 (Scopus)
Open Access

Evaluación Neuropsicológica de las Funciones Ejecutivas en pacientes con Trastorno Mental Grave

  • Martín Díaz, Olga
  • Daza González, María T
  • Santiago Molina, Encarnación
  • Garrido Fernández, Pablo
  • Ruiz Castañeda, Pamela

Know and Share Psychology - 29/01/2020

10.25115/kasp.v1i1.3065

Open Access

Evaluación Neuropsicológica en niños sordos: Resultados preliminares obtenidos con la batería AWARD Neuropsychological

  • Daza González, María Teresa
  • Guil Reyes, Francisco Gabriel
  • López López, Francisco
  • Salmerón Romero, Raquel
  • García Jiménez, Nayalí

Electronic Journal of Research in Education Psychology - 22/11/2011

10.25115/ejrep.v9i24.1476 Ver en origen

Número de citas: 2 (Dialnet)

Apuntes de psicofísica

  • María Teresa Daza

2008

Número de citas:
  • Dialnet

Atención, memoria y el método de priming indirecto

  • Bruce Milliken
  • María Teresa Daza

La atención: Un enfoque pluridisciplinar. (Vol. III) - 2004

Número de citas:
  • Dialnet

Consecuencias de la Afasia Infantil Adquirida en el Síndrome de Landau-Kleffner

  • María Teresa Daza
  • Eva María del Águila Martín
  • Inmaculada Fernández Agís

Applied Linguistics Now [Recurso electrónico]: Understanding Language and Mind = La Lingüística aplicada actual: comprendiendo el lenguaje y la mente - 2009

Número de citas:
  • Dialnet

Diferencias cualitativas en el procesamiento de palabras percibidas de forma consciente y no-consciente María Teresa Daza González

El estudio de la percepción sin conciencia

  • María Teresa Daza
  • Juan José Ortells

Humanidades y educación : libro homenaje a los profesores Covadonga Grijalba Castaños y Francisco Alarcón Alarcón - 2001

Número de citas:
  • Dialnet

La aptitud musical y su medida

  • María Teresa Daza
  • Jessica Phillips-Silver

El cerebro musical - 2008

Número de citas:
  • Dialnet

La atención: Un enfoque pluridisciplinar. (Vol. III)

  • Juan José Ortells
  • Carmen Noguera
  • María Teresa Daza

2004

Número de citas:
  • Dialnet

La percepción musical

  • M. Encarnacion Carmona Samper
  • María Teresa Daza

El cerebro musical - 2008

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Psicología de la percepción: cuaderno de prácticas de psicofísica María Teresa Daza González

Recodificación fonológica para el reconocimiento de palabras escritas en niños sordos

  • María Teresa Daza
  • Mª del Mar Ruiz
  • Mª Ángeles Rodríguez

Logopedia: Evolución transformación y futuro - 2014

Número de citas:
  • Dialnet
Open Access

An Architecture Proposal for Adaptive Neuropsychological Assessment

  • Antequera M.
  • Daza M.
  • Guil F.
  • Juárez J.
  • López-Crespo G.

METHODS AND MODELS IN ARTIFICIAL AND NATURAL COMPUTATION, PT I - 9/11/2009

10.1007/978-3-642-02264-7_44

Número de citas: 1 (Web of Science) 2 (Scopus)
Open Access

EFECTIVIDAD DE UN PROGRAMA DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN NIÑOS SORDOS

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips-Silver, Jessica
  • Gioiosa Maurno, Nahuel
  • Fernández García, Laura
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Nanclares Simón, Adrián
  • Poghosyan Kirakosyan, Anahit
... Ver más Contraer

7th International Congress of Educational Sciences and Development - 24/04/2019

Open Access

ITAW ARD<SUP>prime</SUP> IT: An Adaptive Web Based-Tool Prototype for Neurocognitive Individualized Assessment and Training

  • Salmeron, Raquel
  • Crespo, Serafin
  • Lopez, Francisco
  • Teresa Daza, Maria
  • Guil, Francisco

FOUNDATIONS ON NATURAL AND ARTIFICIAL COMPUTATION - 2011

Número de citas:
Open Access

Summarizing Frequent Itemsets via Pignistic Transformation

  • Guil-Reyes F.
  • Daza-Gonzalez M.

PROGRESS IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE-BOOK - 26/10/2011

10.1007/978-3-642-24769-9_22

Número de citas:

Este autor no tiene patentes.

Open Access

CAPACIDAD DE APRENDIZAJE SECUENCIAL IMPLÍCITO EN NIÑOS OYENTES Y EN NIÑOS SORDOS CON Y SIN IMPLANTE COCLEAR

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips-Silver, Jessica
  • Gioiosa Maurno, Nahuel
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Fernández García, Laura

XI Congreso Nacional de Neuropsicología FANPSE - 7/03/2019

Open Access

EFFECTIVENESS OF A READING MULTIMODAL TRAINING PROGRAM FOR DEAF CHILDREN

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips-Silver, Jessica
  • Gioiosa Maurno, Nahuel
  • Fernández García, Laura
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Poghosyan Kirakosyan, Anahit
  • Nanclares Simón, Adrián
... Ver más Contraer

15º Congreso SANP - 16ª Conferencia de Rehabilitación Neuropsicológica del NR-SIG-WFNR - 27/06/2019

Open Access

INFLUENCIA DE LA PRIVACIÓN AUDITIVA TEMPRANA EN EL DESARROLLO DE DISTINTOS ASPECTOS DE LA ATENCIÓN VISUAL

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips Silver, Jessica
  • Gioiosa Maruno, Nahuel
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Fernández García, Laura

XI Congreso Nacional de Neuropsicología FANPSE - 7/03/2019

The Executive Brain Battery (EB)

  • Laura Fernández García
  • María Teresa Daza González
  • Jessica Phillips Silver

PsyArXiv Preprints - 16/02/2022

10.31234/osf.io/nbwdv

  • ORCID

Scopus: 11

Web of Science: 12

Scopus: 12

Web of Science: 15

Última actualización de los datos: 20/11/24 2:36
Próxima recolección programada: 23/11/24 3:00