Soriano Ferrer, Manuel Autor
Dificultades en el aprendizaje
- Manuel Soriano Ferrer
2006
- ORCID
Prácticas de deficiencias en el aprendizaje
- Ana Miranda Casas
- Manuel Soriano Ferrer
1997
- ORCID
Instruction of Reading Comprehension Strategies through Reciprocal Teaching: Effects of Grouping Formats.
- Manuel Soriano Ferrer
- María Pilar Sánchez López
- Encarnación Soriano Ayala
- Francisco Nievas Cazorla
ANALES DE PSICOLOGIA - 1/10/2013
- Cuartil JCR: Q3 (2013)
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,549 (2013)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,284 (2013)
- CiteScore: 3,3 (2020)
- SJR: 0,357 (2013)
- SNIP: 0,539 (2013)
- Impacto JCR a 5 años: 0,708
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q3)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Knowledge and beliefs about developmental dyslexia in pre-service and in-service Spanish-speaking teachers
- Soriano-Ferrer, M.
- Echegaray-Bengoa, J.
- Joshi, R.M.
ANNALS OF DYSLEXIA - 1/4/2016
10.1007/s11881-015-0111-1 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,609 (2016)
- CiteScore: 3,1 (2020)
- SJR: 0,785 (2016)
- SNIP: 0,811 (2016)
- Impacto JCR a 5 años: 1,661
- Categorías JCR: EDUCATION, SPECIAL
- Categorías SJR: Education (Q1); Speech and Hearing (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
READING COMPREHENSION AND WRITTEN COMPOSITION PROBLEMS OF CHILDREN WITH ADHD: DISCUSSION OF RESEARCH AND METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS
- Miranda, A.
- Soriano, M.
- García, R.
APPLICATIONS OF RESEARCH METHODOLOGY - 1/1/2006
10.1016/s0735-004x(06)19009-6 Ver en origen
- CiteScore: 0,8 (2019)
- SJR: 0,2 (2006)
- SNIP: 0,144 (2006)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Written composition performance of students with attention-deficit/hyperactivity disorder
- Miranda Casas, Ana
- Soriano Ferrer, Manuel
- Baixauli Fortea, Inmaculada
APPLIED PSYCHOLINGUISTICS - 7/2013
10.1017/s0142716411000828 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,58 (2013)
- Impacto JCR a 5 años: 2,089
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EXPERIMENTAL
- Categorías SJR: Language and Linguistics (Q1); Linguistics and Language (Q1); Experimental and Cognitive Psychology (Q2); Psychology (miscellaneous) (Q2)
- ORCID
- Web of Science
Prevención de la violencia y promoción de la convivencia escolar en la Comunitat Valenciana: Plan PREVI
- Vicente Félix Mateo
- Manuel Soriano Ferrer
- Carmen Godoy Mesas
- Ismael Martínez Ruiz
Aula abierta - 2008
- ORCID
El ciberacoso en la enseñanza obligatoria
- Vicente Félix Mateo
- Manuel Soriano Ferrer
- Carmen Godoy Mesas
- Sonia Sancho Vicente
Aula abierta - 2010
- ORCID
Teachers' knowledge about developmental dyslexia: Educational implications
- Joyce Echegaray Bengoa
- Manuel Soriano Ferrer
AULA ABIERTA - 1/07/2016
- Cuartil SJR: Q3
- CiteScore: 1,1 (2020)
- SJR: 0,266 (2016)
- SNIP: 0,174 (2016)
- Categorías SJR: Education (Q3)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Why have I failed? Why have I passed? A comparison of students' causal attributions in second language acquisition (A1-B2 levels)
- Soriano-Ferrer, Manuel
- Alonso-Blanco, Elena
BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 26/9/2020
10.1111/bjep.12323 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,506 (2019)
- CiteScore: 4,9 (2020)
- SJR: 1,557 (2020)
- SNIP: 1,84 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,303
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Categorías SJR: Developmental and Educational Psychology (Q1); Education (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Análisis del perfil cognitivo de estudiantes con hiperactividad: un programa para potenciar el autocontrol
- Manuel Soriano Ferrer
2000
- ORCID
El niño hiperactivo (TDA-H)
- Ana Miranda Casas
- María Jesús Presentación Herrero
- Bernardo Gargallo López
- Manuel Soriano Ferrer
- María Dolores Gil Llario
- Sonia Jarque Fernández
1999
- ORCID
Variables predictivas de la eficacia de la intervención en alumnos con dislexia evolutiva
- Manuel Soriano Ferrer
- Emilia Soriano Ovejero
- Fatma Chebaani
- María Aurora Pérez
Applied Linguistics Now [Recurso electrónico] - 2009
- ORCID
Carlos: trastorno específico de la lectura : ¡yo leo mal, pero no soy tonto, eh!
- Ana Miranda Casas
- Remedios González Barrón
- Manuel Soriano Ferrer
Evaluación psicológica en la infancia y en la adolescencia : casos prácticos - 2001
- ORCID
Socialización de la mujer argelina: ¿hacia dónde evoluciona?
- Fatma Chebaani
- Hakima Ait Hammouda
- Manuel Soriano Ferrer
Interculturalidad y género - 2006
- ORCID
Una experiencia de educación medioambiental en un centro PAEP de Castellón: efectos a largo plazo sobre el aprendizaje y las actitudes
- Manuel Soriano Ferrer
- A. Miranda Cases
- E. Serrano Ferrer
La educación ambiental en la sociedad global : actas - 1998
- ORCID
Dificultades en el aprendizaje Manuel Soriano Ferrer
Aproximación al estudio de las dificultades lectoras
1996
- ORCID
A Scale of Knowledge and Beliefs about Developmental Dyslexia: Scale Development and Validation
- Soriano-Ferrer, M.
- Echegaray-Bengoa, J. A.
- SorianoAyala, E
- Sleeter, C
- Casanova, MA
6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION "EDUCATION AND HEALTH: FROM A TRANSCULTURAL PERSPECTIVE" - 2014
10.1016/j.sbspro.2014.04.299 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Executive function domains among children with ADHD: Do they differ between parents and teachers ratings?
- Soriano-Ferrer, M.
- Felix-Mateo, V.
- Begeny, J. C.
- SorianoAyala, E
- Sleeter, C
- Casanova, MA
6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION "EDUCATION AND HEALTH: FROM A TRANSCULTURAL PERSPECTIVE" - 2014
10.1016/j.sbspro.2014.04.281 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Reading-related Cognitive Deficits in Spanish Developmental Dyslexia
- Soriano-Ferrer, M.
- Nievas-Cazorla, F.
- Sanchez-Lopez, P.
- Felix-Mateo, V.
- Gonzalez-Torre, J. A.
- SorianoAyala, E
- Sleeter, C
- Casanova, MA
6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION "EDUCATION AND HEALTH: FROM A TRANSCULTURAL PERSPECTIVE" - 2014
10.1016/j.sbspro.2014.04.270 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,397 (2014)
- ORCID
- Web of Science
Teacher Perceptions of Reading Motivation in Children with Developmental Dyslexia and Average Readers
- Soriano-Ferrer, Manuel
- Morte-Soriano, Manuel
- Soriano, E
- Sleeter, C
- Casanova, MA
- Cala, VC
EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD - 2017
10.1016/j.sbspro.2017.02.012 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
GIFTEDNESS: PERUVIAN TEACHERS' PERCEPTION
- Echegaray-Bengoa, Joyce
- Soriano-Ferrer, Manuel
- Pracana, C
- Silva, L
INPACT 2013: INTERNATIONAL PSYCHOLOGICAL APPLICATIONS CONFERENCE AND TRENDS - 2013
- ORCID
- Web of Science
PERUVIAN TEACHERS' PERCEPTIONS ABOUT AUTISM AND IMPLICATIONS FOR EDUCATIONAL PRACTICE
- Echegaray-Bengoa, Joyce
- Soriano-Ferrer, Manuel
- Pracana, C
- Silva, L
INPACT 2013: INTERNATIONAL PSYCHOLOGICAL APPLICATIONS CONFERENCE AND TRENDS - 2013
- ORCID
- Web of Science
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Información de contacto
Correo electrónico: msorian@ual.es
Índice h
Scopus: 10
Web of Science: 11
Índice i10
Scopus: 10
Web of Science: 15
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo RTI2018-101668-B-I00Desde: 1 de enero de 2019Hasta: 31 de diciembre de 2021Financiado por: Ministerio de Ciencia, Innovación y UniversidadesImporte de financiación: 23.474,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo SEJ2004-06385Desde: 13 de diciembre de 2004Hasta: 12 de junio de 2008Financiado por: MECImporte de financiación: 9.200,00 EURRol: Investigador