Fernández Martínez, María del Mar Autor

Open Access

The public value of accreditation in the continuous improvement of Education Degree Programs in Costa Rica: a case study

  • Sugey Montoya Sandí
  • José Juan Carrión Martínez
  • María del Mar Fernández Martínez
  • María Dolores Pérez Esteban

International Journal of Educational Research and Innovation - 15/12/2023

10.46661/ijeri.8333

Número de citas:
Open Access

What Competencies Does a Community Occupational Therapist Need in Neurorehabilitation? Qualitative Perspectives

  • Avello-Sáez D.
  • Helbig-Soto F.
  • Lucero-González N.
  • Fernández-Martínez M.D.M.

International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/5/2022

10.3390/ijerph19106096

Número de citas: 2 (Scopus)

Usage of Internet by University Students of Hispanic Countries: Analysis Aimed at Digital Literacy Processes in Higher Education

  • Gómez-Galán J.
  • Martínez-López J.Á.
  • Lázaro-Pérez C.
  • del Mar Fernández-Martínez M.

European Journal of Contemporary Education - 1/1/2021

10.13187/ejced.2021.1.53

Número de citas: 10 (Scopus)
Open Access

Analysis of the motivations of the university teaching staff of the Faculty of Architecture of the San Carlos University of Guatemala for permanent training

  • María del Mar Fernández Martínez
  • Antonio Luque de la Rosa
  • José Juan Carrión Martínez
  • Edwin Francisco Valdez Contreras

International Journal of Educational Research and Innovation - 9/7/2020

10.46661/ijeri.4437

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)

Satisfacción de los adultos mayores con el programa socioeducativo de las Casas de encuentro de Chile

  • Marlene Araya Cuello
  • María del Mar Fernández Martínez
  • Carmen María Hernández Garre
  • José Juan Carrión Martínez

Cuadernos de Trabajo Social - 3/06/2020

10.5209/cuts.65232

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID
Open Access

Relationship among the Actors and Levels of Trust in Secondary Education Centers of the Guayaquil Canton (Ecuador)

  • Mónica Rebeca Franco Pombo
  • Antonio Luque de la Rosa
  • María del Mar Fernández Martínez
  • Rafaela Gutiérrez Cáceres

International Journal of Educational Research and Innovation - 24/6/2019

10.46661/ijeri.3795

Número de citas:
Open Access

The Role of L2 and Cultural Mediation in the Inclusion of Immigrant Students in Italian Schools

  • Chiofalo, Tommasa Agnese
  • Fernández Martínez, María Del Mar
  • Luque de La Rosa, Antonio
  • Carrión Martínez, José Juan

28/11/2019

Open Access

Elements of the inclusive school organization for the response to students with special needs in secondary education in Italy. The situation in a professional secondary schools

  • Pascale L.
  • Fernández Martínez M.
  • Carrión Martínez J.

Psychology, Society and Education - 1/1/2019

10.25115/psye.v10i1.1922

Número de citas: 1 (Scopus)
Open Access

Educational Uses of Augmented Reality (AR): Experiences in Educational Science

  • Cabero Almenara, Julio
  • Barroso Osuna, Julio
  • Llorente Cejudo, Carmen
  • Fernández Martínez, María Del Mar

12/09/2019

Open Access

La inclusión socioeducativa en la Universidad de Minho: percepciones y actitudes sobre el alumnado con discapacidad.

  • Carmen Mª. Hernández Garre
  • María del Mar Fernández Martínez
  • José Juan Carrión Martínez
  • Borja Avilés Soler

Revista complutense de educación - 1/01/2019

https://doi.org/10.5209/rced.60106

Número de citas: 2 (Web of Science) 3 (Scopus) 7 (Dialnet)

Nuevos espacios de aprendizaje a través de las redes sociales: el caso de Instagram

  • Nieves Gutiérrez Ángel
  • María Dolores Pérez Esteban
  • Isabel Mercader Rubio
  • María del Mar Fernández Martínez

Innovación en la docencia y praxis educativa - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

El aprendizaje colaborativo en entornos virtuales en la enseñanza obligatoria dentro del contexto educativo español

  • Nieves Gutiérrez Ángel
  • María Dolores Pérez Esteban
  • José Juan Carrión Martínez
  • María del Mar Fernández Martínez

Perspectivas y prospectivas en el nuevo escenario formativo - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

La lectura de imágenes periodísticas como estrategia de educación intercultural en estudiantes universitarios.: El caso de la cultura mapuche en Chile

  • Horacio Alejandro Arros Aravena
  • José Juan Carrión Martínez
  • María del Mar Fernández Martínez
  • Carlos del Valle Rojas

2022

Número de citas:
  • Dialnet

La labor del trabajador social para paliar la desigualdad y la exclusión social: revisión bibliográfica

  • María Dolores Pérez Esteban
  • Nieves Gutiérrez Ángel
  • Noelia Navarro Gómez
  • María del Mar Fernández Martínez

Cuestiones relativas a la inclusión de colectivos vulnerables - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

La interdisciplinariedad como herramienta para mejorar la atención a la diversidad

  • María Dolores Pérez Esteban
  • Nieves Gutiérrez Ángel
  • María del Mar Fernández Martínez
  • Isabel Mercader Rubio

Enseñanza y prácticas educativas interdisciplinares - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

Perspectivas y prospectivas en el nuevo escenario formativo

  • José Juan Carrión Martínez
  • María del Mar Fernández Martínez
  • Samuel Crespo Ramos
  • Magdalena Ramos Navas-Parejo

2022

Número de citas:
  • Dialnet

Diversificando la enseñanza: las comunidades de aprendizaje como futuro de la educación

  • María Dolores Pérez Esteban
  • Nieves Gutiérrez Ángel
  • María del Mar Fernández Martínez
  • José Juan Carrión Martínez

Perspectivas y prospectivas en el nuevo escenario formativo - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

La educación en casa en tiempos convulsos: Las plataformas digitales como respuesta educativa a los alumnos con NEAE

  • María Dolores Pérez Esteban
  • Cristina Pinel Martínez
  • José Juan Carrión Martínez
  • María del Mar Fernández Martínez

Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación - 2021

Número de citas:
  • Dialnet

El desarrollo de la inteligencia emocional en niños y niñas con trastorno del espectro autista

  • Beatriz Martínez Parra
  • Cristina Pinel Martínez
  • María Dolores Pérez Esteban
  • María del Mar Fernández Martínez

Estudios sobre innovación e investigación educativa - 2021

Número de citas:
  • Dialnet

Importancia de la resiliencia docente frente al covid-19: Cambios en el sistema educativo y satisfacción docente frente a la educación virtual

  • Cristina Pinel Martínez
  • María Dolores Pérez Esteban
  • José Juan Carrión Martínez
  • María del Mar Fernández Martínez

Entornos virtuales para la educación en tiempos de pandemia: Perspectivas metodológicas - 2021

Número de citas:
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Open Access

The Socio-Educational Adaptation of Secondary School Migrant Students in Sicily: Migrant Generation, School Linguistic Mediation and Teacher Proactivity Factors

  • Carrión-Martínez J.J.
  • Ciaccio S.
  • Fernández-Martínez M.D.M.
  • Hernández-Garre C.M.
  • Pérez-Esteban M.D.

SOCIAL SCIENCES-BASEL - 1/7/2021

10.3390/socsci10070269

Número de citas: 1 (Web of Science) 2 (Scopus)
Open Access

Technology in the educational field before COVID: a commitment to MOOCs as a training strategy in the university context

  • Antonio Luque de la Rosa
  • María del Mar Fernández Martínez
  • Isabel Ana Eguizábal Román
  • Antonio Hilario Martín Padilla

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION - 1/1/2021

10.46661/ijeri.5133

Número de citas: 5 (Web of Science) 7 (Scopus) 5 (Dialnet)
Open Access

Psychological Impact of COVID-19 Emergency on Health Professionals: Burnout Incidence at the Most Critical Period in Spain

  • Martínez-López J.Á.
  • Lázaro-Pérez C.
  • Gómez-Galán J.
  • Fernández-Martínez M.D.M.

JOURNAL OF CLINICAL MEDICINE - 1/9/2020

10.3390/jcm9093029

Número de citas: 82 (Web of Science) 84 (Scopus)
Open Access

Burnout in Spanish Security Forces during the COVID-19 Pandemic

  • Gómez-Galán, J.
  • Lázaro-Pérez, C.
  • Martínez-López, J.Á.
  • Fernández-Martínez, M.M.

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/12/2020

10.3390/ijerph17238790

Número de citas: 16 (Web of Science) 15 (Scopus)
Open Access

Teacher and Context Factors Associated with the Educational Use of ICT: A Costa Rican Case Study

  • Brenes-Monge M.M.
  • Fernández-Martínez M.D.M.
  • Pérez-Esteban M.D.
  • Carrión-Martínez J.J.

SUSTAINABILITY - 1/12/2020

10.3390/su122310170

Número de citas: 4 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

COVID-19 Pandemic and Death Anxiety in Security Forces in Spain

  • Lázaro-Pérez, C.
  • Martínez-López, J.Á.
  • Gómez-Galán, J.
  • Fernández-Martínez, M.M.

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/11/2020

10.3390/ijerph17217760

Número de citas: 17 (Web of Science) 18 (Scopus)
Open Access

Specific competencies in social work higher education in the framework of the European higher education area: the perception of future professionals in the Spanish context

  • Carrión-Martínez J.
  • Fernández-Martínez M.
  • Pérez-Fuentes M.
  • Gázquez-Linares J.

EUROPEAN JOURNAL OF SOCIAL WORK - 2/1/2020

10.1080/13691457.2018.1460717

Número de citas: 4 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

Attribution of Value, Teaching and Assessment in the Perception of the Performance of Specific Competencies of Undergraduates Studying Social Work

  • José Juan Carrión Martínez
  • María del Mar Fernández Martinez
  • Antonio Luque de la Rosa
  • Carmen María Hernández Garre

PSYCHOLOGY SOCIETY & EDUCATION - 1/1/2020

10.25115/psye.v10i1.3071

Número de citas:
Open Access

Itinerant hearing and language professors: collaborative work, pending challenge for a new profile

  • José Juan Carrión Martínez
  • Antonio Luque de la Rosa
  • Carmen Mª. Hernández Garre
  • María del Mar Fernández Martínez

REVISTA EDUCACION - 18/12/2019

10.15517/revedu.v43i1.28110

Número de citas: 2 (Web of Science) 1 (Dialnet)
Open Access

The Role of L2 and Cultural Mediation in the Inclusion of Immigrant Students in Italian Schools

  • Chiofalo T.
  • Del Mar Fernández-Martínez M.
  • La Rosa A.
  • Carrión-Martínez J.

EDUCATION SCIENCES - 1/12/2019

10.3390/educsci9040283

Número de citas: 3 (Web of Science) 3 (Scopus)

Scopus: 6

Web of Science: 4

Scopus: 4

Web of Science: 3

Última actualización de los datos: 13/11/24 4:38
Próxima recolección programada: 16/11/24 3:00