Tabernero, Rosa Autor

Open Access

Investigating primary pre-service teachers' perceptions of nonfiction picturebooks

  • Diana Muela
  • Rosa Tabernero
  • Lucía Hernández

AUSTRALIAN JOURNAL OF LANGUAGE AND LITERACY - 1/8/2024

10.1007/s44020-024-00065-7

Número de citas:
Open Access

Beliefs, representations and knowledge of expert teachers in reading the classics in Secondary Education

  • Lucía Hernández-Heras
  • Rosa Tabernero-Sala
  • Diana Muela-Bermejo

OCNOS-JOURNAL OF READING RESEARCH - 28/06/2024

10.18239/ocnos_2024.23.2.445

Número de citas:

Learning how to read children's books in the digital society: Book trailers as an educational tool in higher education

  • Rosa Tabernero Sala
  • Iris Orosia Campos Bandrés
  • María Jesús Colón Castillo
  • Daniel Laliena Cantero

Journal of Technology and Science Education - 22/02/2024

10.3926/jotse.2530

  • ORCID
Open Access

The non-fiction picturebook in reader training: analysis of the discursive and cultural keys to reading in the digital society

  • Rosa Tabernero Sala
  • Daniel Laliena

TEXTO LIVRE-LINGUAGEM E TECNOLOGIA - 1/1/2023

10.1590/1983-3652.2023.41926

Número de citas:

Children's literary discourse and multimodality. An approach to the history of the wordless picturebook in Spain focusing on the largely forgotten

  • Sala R.T.
  • Castillo M.J.C.
  • Laliena D.

Siglo XXI, Literatura y Cultura Espanolas - 1/1/2023

10.24197/sxxi.21.2023.435-472

Número de citas:
Open Access

The Curious Reader between Papers and Screens. Nonfictional Readings of Fiction Illustrated Books

  • Sala R.T.
  • Bruno M.P.N.

Revista Colombiana de Educacion - 1/1/2023

10.17227/rce.num89-17429

Número de citas: 1 (Scopus)

Leer para pensar. El libro ilustrado de no ficción en el desarrollo del pensamiento crítico

  • Rosa Tabernero Sala
  • María Jesús Colón Castillo

Revista de Educación a Distancia (RED) - 31/03/2023

10.6018/red.545111

Número de citas: 1 (Scopus)
Open Access

To evaluate the use of social reading networks in literary education in formal and informal contexts. Design and validation of the RESOLEC tool

  • Heras L.H.
  • Bermejo D.M.
  • Sala R.T.

Pixel-Bit, Revista de Medios y Educacion - 1/5/2022

10.12795/pixelbit.93831

Número de citas:
Open Access

An Exploration of the Intervention of Individual and Contextual Variables in the Reading Motivation of Preadolescent Students

  • Sala, Rosa Tabernero
  • Bandres, Iris Orosia Campos
  • Villanueva, Ezequiel Briz

INVESTIGACIONES SOBRE LECTURA - 12/2022

10.24310/isl.vi18.14656

Número de citas: 1 (Web of Science)

The picturebook and EFL teaching. A pilot study of teachers? beliefs

  • Daniel Laliena
  • Rosa Tabernero
  • José M. Yebra

AULA ABIERTA - 22/12/2022

10.17811/rifie.51.4.2022.341-348

Número de citas: 1 (Web of Science)

Entre paradigmas analógicos y digitales. El book-trailer en la formación de lectores y mediadores

La lectura y la escritura como prácticas sociales en la cultura digital (pp. 111-132). Valencia: Tirant Humanidades. - 2021

  • ORCID

El álbum sin palabras en la biblioteca pública: de la alfabetización visual a la construcción de una comunidad lectora

2020

  • ORCID

Un clásico en pop-up sobre clásicos de miedo: ¿Mamá? de Maurice Sendak, Arthur Yorinks e Matthew Reinhart

2020

  • ORCID

La Comunidad de lectura de El rey Rojo. Leer en el mundo rural

2020

  • ORCID

Leer, jugar y sentir en la infancia. La materialidad del libro en la transmisión del patrimonio cultural navideño

2020

  • ORCID

El objeto libro en el universo infantil: la materialidad en la construcción del discurso

2019

  • ORCID

Elogio del límite: Suzy Lee y el libro como espacio de representación

2019

  • ORCID

Descubriendo lo oculto: el espacio del lector en los libros de solapas

2019

  • ORCID

El bibliotráiler en la promoción del libro y de la lectura

  • Rosa Tabernero Sala

Claves para promocionar la lectura en la red - 2018

Número de citas:
  • ORCID

Arte y oficio de leer obras infantiles: investigaciones sobre lectores, mediación y discurso literario

  • Rosa Tabernero Sala

2018

Número de citas:
  • ORCID

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 2

Web of Science: 6

Scopus: 1

Web of Science: 4

Última actualización de los datos: 21/12/24 3:43
Próxima recolección programada: 28/12/24 3:00