Tabernero, Rosa Autor
Investigating primary pre-service teachers' perceptions of nonfiction picturebooks
- Diana Muela
- Rosa Tabernero
- Lucía Hernández
AUSTRALIAN JOURNAL OF LANGUAGE AND LITERACY - 1/8/2024
- CiteScore: 1,7 (2023)
- SJR: 0,285 (2023)
- SNIP: 0,87 (2023)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Beliefs, representations and knowledge of expert teachers in reading the classics in Secondary Education
- Lucía Hernández-Heras
- Rosa Tabernero-Sala
- Diana Muela-Bermejo
OCNOS-JOURNAL OF READING RESEARCH - 28/06/2024
- ORCID
- Web of Science
Learning how to read children's books in the digital society: Book trailers as an educational tool in higher education
- Rosa Tabernero Sala
- Iris Orosia Campos Bandrés
- María Jesús Colón Castillo
- Daniel Laliena Cantero
Journal of Technology and Science Education - 22/02/2024
- ORCID
The non-fiction picturebook in reader training: analysis of the discursive and cultural keys to reading in the digital society
- Rosa Tabernero Sala
- Daniel Laliena
TEXTO LIVRE-LINGUAGEM E TECNOLOGIA - 1/1/2023
- CiteScore: 0,9 (2022)
- SJR: 0,197 (2022)
- SNIP: 0,402 (2022)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Children's literary discourse and multimodality. An approach to the history of the wordless picturebook in Spain focusing on the largely forgotten
- Sala R.T.
- Castillo M.J.C.
- Laliena D.
Siglo XXI, Literatura y Cultura Espanolas - 1/1/2023
The Curious Reader between Papers and Screens. Nonfictional Readings of Fiction Illustrated Books
- Sala R.T.
- Bruno M.P.N.
Revista Colombiana de Educacion - 1/1/2023
- CiteScore: 0,9 (2022)
- SJR: 0,178 (2022)
- SNIP: 0,557 (2022)
Leer para pensar. El libro ilustrado de no ficción en el desarrollo del pensamiento crítico
- Rosa Tabernero Sala
- María Jesús Colón Castillo
Revista de Educación a Distancia (RED) - 31/03/2023
- Scopus
- ORCID
To evaluate the use of social reading networks in literary education in formal and informal contexts. Design and validation of the RESOLEC tool
- Heras L.H.
- Bermejo D.M.
- Sala R.T.
Pixel-Bit, Revista de Medios y Educacion - 1/5/2022
- CiteScore: 3,8 (2021)
- SJR: 0,426 (2021)
- SNIP: 0,647 (2021)
An Exploration of the Intervention of Individual and Contextual Variables in the Reading Motivation of Preadolescent Students
- Sala, Rosa Tabernero
- Bandres, Iris Orosia Campos
- Villanueva, Ezequiel Briz
INVESTIGACIONES SOBRE LECTURA - 12/2022
The picturebook and EFL teaching. A pilot study of teachers? beliefs
- Daniel Laliena
- Rosa Tabernero
- José M. Yebra
AULA ABIERTA - 22/12/2022
10.17811/rifie.51.4.2022.341-348
- ORCID
- Web of Science
Entre paradigmas analógicos y digitales. El book-trailer en la formación de lectores y mediadores
La lectura y la escritura como prácticas sociales en la cultura digital (pp. 111-132). Valencia: Tirant Humanidades. - 2021
- ORCID
El álbum sin palabras en la biblioteca pública: de la alfabetización visual a la construcción de una comunidad lectora
2020
- ORCID
Un clásico en pop-up sobre clásicos de miedo: ¿Mamá? de Maurice Sendak, Arthur Yorinks e Matthew Reinhart
2020
- ORCID
La Comunidad de lectura de El rey Rojo. Leer en el mundo rural
2020
- ORCID
Leer, jugar y sentir en la infancia. La materialidad del libro en la transmisión del patrimonio cultural navideño
2020
- ORCID
El objeto libro en el universo infantil: la materialidad en la construcción del discurso
2019
- ORCID
Elogio del límite: Suzy Lee y el libro como espacio de representación
2019
- ORCID
Descubriendo lo oculto: el espacio del lector en los libros de solapas
2019
- ORCID
El bibliotráiler en la promoción del libro y de la lectura
- Rosa Tabernero Sala
Claves para promocionar la lectura en la red - 2018
- ORCID
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 2
Web of Science: 6
Índice i10
Scopus: 1
Web of Science: 4
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo EDU2010-16867Desde: 1 de enero de 2011Hasta: 31 de diciembre de 2013Financiado por: MECImporte de financiación: 30.855,00 EURRol: Investigador