Tabernero, Rosa Autor
Wordless picture books and building a reading community in public libraries
- M. Jesús Colón
- Rosa Tabernero Sala
OCNOS-REVISTA DE ESTUDIOS SOBRE LA LECTURA - 30/11/2018
- ORCID
- Web of Science
Virtual epitexts in the dissemination of children's books: Toward an analytical model for author websites
Zeitschrift fur Katalanistik - 2019
- ORCID
To evaluate the use of social reading networks in literary education in formal and informal contexts. Design and validation of the RESOLEC tool
- Heras L.H.
- Bermejo D.M.
- Sala R.T.
Pixel-Bit, Revista de Medios y Educacion - 1/5/2022
- CiteScore: 3,8 (2021)
- SJR: 0,426 (2021)
- SNIP: 0,647 (2021)
The picturebook and EFL teaching. A pilot study of teachers? beliefs
- Daniel Laliena
- Rosa Tabernero
- José M. Yebra
AULA ABIERTA - 22/12/2022
10.17811/rifie.51.4.2022.341-348
- ORCID
- Web of Science
The non-fiction picturebook in reader training: analysis of the discursive and cultural keys to reading in the digital society
- Rosa Tabernero Sala
- Daniel Laliena
TEXTO LIVRE-LINGUAGEM E TECNOLOGIA - 1/1/2023
- CiteScore: 0,9 (2022)
- SJR: 0,197 (2022)
- SNIP: 0,402 (2022)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The Curious Reader between Papers and Screens. Nonfictional Readings of Fiction Illustrated Books
- Sala R.T.
- Bruno M.P.N.
Revista Colombiana de Educacion - 1/1/2023
- CiteScore: 0,9 (2022)
- SJR: 0,178 (2022)
- SNIP: 0,557 (2022)
The adult conception of the childhood: the construction of the children's characters in the picturebooks El maravilloso Mini-Peli-Coso by Beatrice Alemagna and Poka & Mina. El despertar by Kitty Crowther
- Rosa Tabernero Sala
TEJUELO-DIDACTICA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA - 1/5/2019
- CiteScore: 0,3 (2020)
- SJR: 0,112 (2019)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Reading habits and information consumption of adolescents in the digital environment
- Rosa Tabernero Sala
- Eva Álvarez Ramos
- Hugo Heredia Ponce
INVESTIGACIONES SOBRE LECTURA - 27/05/2020
- ORCID
- Web of Science
Public online epitexts as a tool to book promotion
- Gemma Lluch
- Rosa Tabernero Sala
- Virginia Calvo Valios
PROFESIONAL DE LA INFORMACION - 11/2015
- Factor Impacto JCR: 0,71 (2015)
- Impacto JCR a 5 años: 0,531
- Categorías JCR: INFORMATION SCIENCE & LIBRARY SCIENCE
- ORCID
- Web of Science
Promotion of reading in the digital society: the book-trailer of the illustrated nonfiction book as a virtual epitext in the definition of a new discourse
- Rosa Tabernero-Sala
- María-Jesús Colón-Castillo
- Marta Sampériz-Hernández
- Iris-Orosia Campos-Bandrés
PROFESIONAL DE LA INFORMACION - 29/01/2022
- Factor Impacto JCR: 4,2 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 3,1
- Categorías JCR: COMMUNICATION
- ORCID
- Web of Science
Un clásico en pop-up sobre clásicos de miedo: ¿Mamá? de Maurice Sendak, Arthur Yorinks e Matthew Reinhart
2020
- ORCID
Ser quien eres: ensayos para una educación democrática
2009
- ORCID
Qualitative research about learning networks with students of pre-school teacher degree´s didactics of language and children literature
2014
- ORCID
Propuesta metodológica para la docencia de las materias Literatura Infantil y Educación Literaria y Didáctica de la Lengua castellana del Grado de Maestro de Educación Infantil en el marco de la Web 2.0
- Rosa Tabernero Sala
- Virginia Calvo Valios
- Elena Consejo Pano
Buenas prácticas en la docencia universitaria con apoyo de TIC: experiencias en 2013 - 2014
- ORCID
Pesquisas qualitativas em rede aprender os ensinamentos do Ensino de Línguas e Literatura no Grau de Mestre
2014
- ORCID
O leitor no espaço do livro infantil. Para uma poética da leitura a partir da materialidade.
2017
- ORCID
Nuevas y viejas formas de contar Rosa Tabernero Sala
2005
Nuevas y viejas formas de contar: el discurso narrativo infantil en los umbrales del siglo XXI
- Rosa Tabernero Sala
2005
- ORCID
Max et les Maximonstres a 50 ans. Réception et influence des œuvres de Maurice Sendak en France et en Europe
2014
- ORCID
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 2
Web of Science: 6
Índice i10
Scopus: 1
Web of Science: 3
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo EDU2010-16867Desde: 1 de enero de 2011Hasta: 31 de diciembre de 2013Financiado por: MECImporte de financiación: 30.855,00 EURRol: Investigador