Sánchez Romero, Cristina Autor

Open Access

Construction of Questionnaire-Scale USOTIC “Social Networks in Primary and Secondary School Students: Use and Digital Coexistence”

  • María Carmen López Berlanga
  • Luis Ortiz Jiménez
  • Cristina Sánchez Romero

Education Sciences - 23/02/2022

10.3390/educsci12030155

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)

Students with Severe Mental Disorder: Analysis of educational care received in the Madrid Regional Authority

  • MOLERO F.C.
  • ROMERO C.S.

Psychology, Society and Education - 1/1/2021

10.25115/psye.v11i1.1932

Número de citas:
Open Access

The social stereotype of Italian adolescents during sports practice

  • Jiménez E.M.
  • Rojas D.G.
  • Romero C.S.
  • Martelli S.
  • Russo G.

Retos - 1/1/2021

10.47197/retos.v0i39.80764

Número de citas:

Working Methodology with Public Universities in Peru during the Pandemic-Continuity of Virtual/Online Teaching and Learning

  • Ana María Martín-Cuadrado
  • Silvia Lavandera Ponce
  • Begoña Mora Jaureguialde
  • Cristina Sánchez Romero
  • Lourdes Pérez-Sánchez

Education Sciences - 07/2021

10.3390/educsci11070351

Número de citas: 13 (Web of Science)

Social and Educational Coexistence in Adolescents’ Perception in Current Social Problems through Networks

  • Cristina Sánchez Romero
  • Eva María Muñoz-Jiménez

Future Internet - 05/2021

10.3390/fi13060141

Número de citas: 3 (Web of Science)

The repercussion of severe mental disorder at school: early school dropout (Las repercusiones del trastorno mental grave en la escuela: abandono escolar temprano)

  • Francisco Crespo-Molero
  • Cristina Sánchez-Romero

Culture and Education - 15/02/2021

10.1080/11356405.2020.1859736

Open Access

The tablet. Dynamic strategy to favor significant university learning

  • Maria Luisa Sevillano García
  • Blanca Inés Espinel De Segura
  • José Manuel Sáez López
  • Cristina Sánchez Romero

Pixel-Bit, Revista de Medios y Educación - 1/9/2020

10.12795/pixelbit.77407

Número de citas: 1 (Web of Science)

Coping Strategies in the Family and School Ecosystem

  • Cristina Sánchez-Romero
  • Eva María Muñoz-Jiménez
  • Isabel Martínez-Sánchez
  • María del Carmen López-Berlanga

Sustainability - 29/07/2020

10.3390/su12156118

Número de citas: 2 (Web of Science)

Modelo inclusivo por medio de las TIC en atención a estudiantes indígenas de educación superior

  • Blanca Aurelia Valenzuela
  • Manuela Guillén Lúgigo
  • Reyna de los Ángeles Campa Álvarez
  • Cristina Sánchez Romero

PSICUMEX - 27/06/2020

10.36793/psicumex.v10i1.334

  • ORCID

Percepción de actitudes nocivas en el uso de las redes sociales en los jóvenes adolescentes

  • Cristina Sánchez Romero
  • Maria Carmen López Berlanga

Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa - 1/06/2020

10.6018/riite.401801

Número de citas: 2 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Perspectiva docente sobre prácticas innovadoras inclusivas: La tutoría entre iguales en el aula con alumnos con discapacidad y/o enfermedad

  • Isabel Martínez Sánchez
  • Cristina Sánchez Romero
  • Mª del Carmen López Berlanga

Prácticas innovadoras inclusivas: retos y oportunidades - 2017

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Models of research in ubiquitous and mobile contexts in Higher Education

  • Sanchez Romero, Cristina

INNOVACION EDUCATIVA-MEXICO - 01/2017

Aplicación de estrategias didácticas en contextos desfavorecidos

  • Cristina Sánchez Romero

2013

Número de citas: 4 (Dialnet)

The practical application of a technological tool, "reslience tools" for children in context of risk and vulnerability

  • Gutiez Cuevas, Pilar
  • Sanchez Romero, Cristina
  • Lopez Guinea, Castellar
  • Laborda, JC
  • Ozdamli, F
  • Maasoglu, Y

5TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES - 2014

10.1016/j.sbspro.2014.01.734 Ver en origen

Número de citas: 2 (Web of Science)

Early child Intervention, fostering resliences and formative competence in vulnerability context

  • Gutiez Cuevas, Pilar
  • Sanchez Romero, Cristina
  • Lopez Guinea, Castellar
  • Baskan, GA
  • Ozdamli, F
  • Kanbul, S
  • Ozcan, D
... Ver más Contraer

4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012) - 2012

10.1016/j.sbspro.2012.08.003 Ver en origen

Número de citas: 1 (Web of Science)

The reflection on the educational practice from the collaborative inquiry

  • Sanchez Romero, Cristina
  • Moratalla Isasi, Silvia
  • Baskan, GA
  • Ozdamli, F
  • Kanbul, S
  • Ozcan, D

4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012) - 2012

10.1016/j.sbspro.2012.06.161 Ver en origen

Open Access

Teacher training in the European Higher Education Area: A look at the American model

  • Starkie, E.G.
  • Romero, C.S.

Procedia - Social and Behavioral Sciences - 1/12/2011

10.1016/j.sbspro.2011.04.263

Número de citas:

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 2

Web of Science: 5

Scopus: 2

Web of Science: 5

Última actualización de los datos: 20/02/24 8:23
Próxima recolección programada: 24/02/24 3:00