Fernández García, Laura Autor
A Novel Battery to Assess "Cool" and "Hot" Executive Functions: Sensitivity to Age Differences in Middle Childhood
- Laura Fernández García
- Jessica Phillips-Silver
- María Teresa Daza González
BRAIN SCIENCES - 1/8/2024
- CiteScore: 4,8 (2023)
- SJR: 0,796 (2023)
- SNIP: 0,876 (2023)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Development of full-body rhythmic synchronization in middle childhood
- Phillips-Silver J.
- Hartmann M.
- Fernández-García L.
- Maurno N.C.G.
- Toiviainen P.
- González M.T.D.
Scientific Reports - 1/12/2024
- CiteScore: 7,5 (2023)
- SJR: 0,9 (2023)
- SNIP: 1,182 (2023)
Effectiveness of rhythmic training on linguistics skill development in deaf children and adolescents with cochlear implants: A systematic review
- Melany del Carmen León Méndez
- Laura Fernández García
- María Teresa Daza González
INTERNATIONAL JOURNAL OF PEDIATRIC OTORHINOLARYNGOLOGY - 1/6/2023
- Cuartil JCR: Q3 (2023)
- Factor Impacto JCR: 1,2 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,458 (2023)
- CiteScore: 3,2 (2023)
- SJR: 0,568 (2023)
- SNIP: 0,955 (2023)
- Impacto JCR a 5 años: 1,5
- Categorías JCR: OTORHINOLARYNGOLOGY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Improving phonological skills and reading comprehension in deaf children: A new multisensory approach
- María Teresa Daza Gonzalez
- Jessica Phillips-Silver
- Nahuel Gioiosa Maurno
- Laura Fernández García
- Pamela Ruiz-Castañeda
SCIENTIFIC STUDIES OF READING - 4/3/2023
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 3,7 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,315 (2023)
- CiteScore: 7,2 (2023)
- SJR: 1,744 (2023)
- SNIP: 2,172 (2023)
- Impacto JCR a 5 años: 4,9
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Executive functions in deaf and hearing children: The mediating role of language skills in inhibitory control
- Merchán A.
- Fernández García L.
- Gioiosa Maurno N.
- Ruiz Castañeda P.
- Daza González M.T.
JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY - 1/6/2022
- Cuartil JCR: Q2 (2022)
- Factor Impacto JCR: 2,6 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,863 (2022)
- CiteScore: 4,5 (2023)
- SJR: 1,082 (2022)
- SNIP: 1,177 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 3
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EXPERIMENTAL
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Neuropsychological Development of Cool and Hot Executive Functions Between 6 and 12 Years of Age: A Systematic Review
- Fernández García L.
- Merchán A.
- Phillips-Silver J.
- Daza González M.T.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 11/8/2021
- Cuartil JCR: Q1 (2021)
- Factor Impacto JCR: 4,232 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,299 (2021)
- CiteScore: 5,3 (2023)
- SJR: 0,873 (2021)
- SNIP: 1,478 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,426
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Inattention, Impulsivity, and Hyperactivity in Deaf Children Are Not Due to Deficits in Inhibitory Control, but May Reflect an Adaptive Strategy
- Daza González M.T.
- Phillips-Silver J.
- López Liria R.
- Gioiosa Maurno N.
- Fernández García L.
- Ruiz-Castañeda P.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 12/2/2021
- Cuartil JCR: Q1 (2021)
- Factor Impacto JCR: 4,232 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,749 (2021)
- CiteScore: 5,3 (2023)
- SJR: 0,873 (2021)
- SNIP: 1,478 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,426
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Videogames: multisensory incentives boosting multiple intelligences in primary education
- Del Moral Pérez, María E.
- Fernández García, Laura
- Guzmán Duque, Alba P.
Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Número 36 Vol.13 (2), 1 de Septiembre de 2015 - 2015
EFECTIVIDAD DE UN PROGRAMA DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN NIÑOS SORDOS
- Daza González, María Teresa
- Phillips-Silver, Jessica
- Gioiosa Maurno, Nahuel
- Fernández García, Laura
- Ruiz Castañeda, Pamela
- Nanclares Simón, Adrián
- Poghosyan Kirakosyan, Anahit
7th International Congress of Educational Sciences and Development - 24/04/2019
- ORCID
- OAI-PMH
APRENDIZAJE SECUENCIAL IMPLÍCITO Y REDES ATENCIONALES
- María Teresa Daza González
- María Teresa Daza González
- María Teresa Daza González
- María Teresa Daza González
- María Teresa Daza González
- María Teresa Daza González
- María Teresa Daza González
- Nahuel Gioiosa Maurno
- Nahuel Gioiosa Maurno
- Nahuel Gioiosa Maurno
- Pamela Ruíz Castañeda
- Pamela Ruíz Castañeda
- Pamela Ruíz Castañeda
- Laura Fernández García
- Laura Fernández García
- Laura Fernández García
Revista Iberoamericana de Neuropsicología - 2018
- ORCID
Este autor no tiene patentes.
The Executive Brain Battery (EB)
- Laura Fernández García
- María Teresa Daza González
- Jessica Phillips Silver
PsyArXiv Preprints - 16/02/2022
- ORCID
EFFECTIVENESS OF A READING MULTIMODAL TRAINING PROGRAM FOR DEAF CHILDREN
- Daza González, María Teresa
- Phillips-Silver, Jessica
- Gioiosa Maurno, Nahuel
- Fernández García, Laura
- Ruiz Castañeda, Pamela
- Poghosyan Kirakosyan, Anahit
- Nanclares Simón, Adrián
15º Congreso SANP - 16ª Conferencia de Rehabilitación Neuropsicológica del NR-SIG-WFNR - 27/06/2019
INFLUENCIA DE LA PRIVACIÓN AUDITIVA TEMPRANA EN EL DESARROLLO DE DISTINTOS ASPECTOS DE LA ATENCIÓN VISUAL
- Daza González, María Teresa
- Phillips Silver, Jessica
- Gioiosa Maruno, Nahuel
- Ruiz Castañeda, Pamela
- Fernández García, Laura
XI Congreso Nacional de Neuropsicología FANPSE - 7/03/2019
CAPACIDAD DE APRENDIZAJE SECUENCIAL IMPLÍCITO EN NIÑOS OYENTES Y EN NIÑOS SORDOS CON Y SIN IMPLANTE COCLEAR
- Daza González, María Teresa
- Phillips-Silver, Jessica
- Gioiosa Maurno, Nahuel
- Ruiz Castañeda, Pamela
- Fernández García, Laura
XI Congreso Nacional de Neuropsicología FANPSE - 7/03/2019
Información de contacto
Departamento: Psicología
Correo electrónico: lfg403@ual.es
Índice h
Scopus: 3
Web of Science: 4
Índice i10
Scopus: 1
Web of Science: 2
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
Proyectos de investigación en la UAL
- El autor no participa actualmente en ningún proyecto.