Fernández García, Laura Autor

Open Access

A Novel Battery to Assess "Cool" and "Hot" Executive Functions: Sensitivity to Age Differences in Middle Childhood

  • Laura Fernández García
  • Jessica Phillips-Silver
  • María Teresa Daza González

BRAIN SCIENCES - 1/8/2024

10.3390/brainsci14080755

Número de citas:
Open Access

Development of full-body rhythmic synchronization in middle childhood

  • Phillips-Silver J.
  • Hartmann M.
  • Fernández-García L.
  • Maurno N.C.G.
  • Toiviainen P.
  • González M.T.D.

Scientific Reports - 1/12/2024

10.1038/s41598-024-66438-7

Número de citas:

Effectiveness of rhythmic training on linguistics skill development in deaf children and adolescents with cochlear implants: A systematic review

  • Melany del Carmen León Méndez
  • Laura Fernández García
  • María Teresa Daza González

INTERNATIONAL JOURNAL OF PEDIATRIC OTORHINOLARYNGOLOGY - 1/6/2023

10.1016/j.ijporl.2023.111561

Número de citas: 2 (Web of Science) 1 (Scopus)
Open Access

Improving phonological skills and reading comprehension in deaf children: A new multisensory approach

  • María Teresa Daza Gonzalez
  • Jessica Phillips-Silver
  • Nahuel Gioiosa Maurno
  • Laura Fernández García
  • Pamela Ruiz-Castañeda

SCIENTIFIC STUDIES OF READING - 4/3/2023

10.1080/10888438.2022.2095280

Número de citas: 5 (Web of Science) 2 (Scopus)

Executive functions in deaf and hearing children: The mediating role of language skills in inhibitory control

  • Merchán A.
  • Fernández García L.
  • Gioiosa Maurno N.
  • Ruiz Castañeda P.
  • Daza González M.T.

JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY - 1/6/2022

10.1016/j.jecp.2022.105374

Número de citas: 13 (Web of Science) 7 (Scopus)
Open Access

Neuropsychological Development of Cool and Hot Executive Functions Between 6 and 12 Years of Age: A Systematic Review

  • Fernández García L.
  • Merchán A.
  • Phillips-Silver J.
  • Daza González M.T.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 11/8/2021

10.3389/fpsyg.2021.687337

Número de citas: 27 (Web of Science) 28 (Scopus)
Open Access

Inattention, Impulsivity, and Hyperactivity in Deaf Children Are Not Due to Deficits in Inhibitory Control, but May Reflect an Adaptive Strategy

  • Daza González M.T.
  • Phillips-Silver J.
  • López Liria R.
  • Gioiosa Maurno N.
  • Fernández García L.
  • Ruiz-Castañeda P.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 12/2/2021

10.3389/fpsyg.2021.629032

Número de citas: 8 (Web of Science) 8 (Scopus)
Open Access

Videogames: multisensory incentives boosting multiple intelligences in primary education

  • Del Moral Pérez, María E.
  • Fernández García, Laura
  • Guzmán Duque, Alba P.

Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Número 36 Vol.13 (2), 1 de Septiembre de 2015 - 2015

10.25115/ejrep.36.14091

Open Access

Desarrollo de las funciones ejecutivas cognitivas y socio-emocionales en niños oyentes y sordos de entre 6 a 12 años

  • Fernández García, Laura

Open Access

EFECTIVIDAD DE UN PROGRAMA DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN NIÑOS SORDOS

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips-Silver, Jessica
  • Gioiosa Maurno, Nahuel
  • Fernández García, Laura
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Nanclares Simón, Adrián
  • Poghosyan Kirakosyan, Anahit
... Ver más Contraer

7th International Congress of Educational Sciences and Development - 24/04/2019

APRENDIZAJE SECUENCIAL IMPLÍCITO Y REDES ATENCIONALES

  • María Teresa Daza González
  • María Teresa Daza González
  • María Teresa Daza González
  • María Teresa Daza González
  • María Teresa Daza González
  • María Teresa Daza González
  • María Teresa Daza González
  • Nahuel Gioiosa Maurno
  • Nahuel Gioiosa Maurno
  • Nahuel Gioiosa Maurno
  • Pamela Ruíz Castañeda
  • Pamela Ruíz Castañeda
  • Pamela Ruíz Castañeda
  • Laura Fernández García
  • Laura Fernández García
  • Laura Fernández García
... Ver más Contraer

Revista Iberoamericana de Neuropsicología - 2018

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

The Executive Brain Battery (EB)

  • Laura Fernández García
  • María Teresa Daza González
  • Jessica Phillips Silver

PsyArXiv Preprints - 16/02/2022

10.31234/osf.io/nbwdv

  • ORCID
Open Access

EFFECTIVENESS OF A READING MULTIMODAL TRAINING PROGRAM FOR DEAF CHILDREN

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips-Silver, Jessica
  • Gioiosa Maurno, Nahuel
  • Fernández García, Laura
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Poghosyan Kirakosyan, Anahit
  • Nanclares Simón, Adrián
... Ver más Contraer

15º Congreso SANP - 16ª Conferencia de Rehabilitación Neuropsicológica del NR-SIG-WFNR - 27/06/2019

Open Access

INFLUENCIA DE LA PRIVACIÓN AUDITIVA TEMPRANA EN EL DESARROLLO DE DISTINTOS ASPECTOS DE LA ATENCIÓN VISUAL

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips Silver, Jessica
  • Gioiosa Maruno, Nahuel
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Fernández García, Laura

XI Congreso Nacional de Neuropsicología FANPSE - 7/03/2019

Open Access

CAPACIDAD DE APRENDIZAJE SECUENCIAL IMPLÍCITO EN NIÑOS OYENTES Y EN NIÑOS SORDOS CON Y SIN IMPLANTE COCLEAR

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips-Silver, Jessica
  • Gioiosa Maurno, Nahuel
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Fernández García, Laura

XI Congreso Nacional de Neuropsicología FANPSE - 7/03/2019

Última actualización de los datos: 28/12/24 6:07
Próxima recolección programada: 4/01/25 3:00