García Arjona, Noemí Autor

The analog use of digital trails –Walking practices along the French shores in the digital era

  • Czegledi O.
  • Garcia-Arjona N.

Loisir et Societe - 1/1/2022

10.1080/07053436.2022.2053325

Número de citas:
Open Access

Deep learning self-regulation strategies: Validation of a situational model and its questionnaire

  • Panadero E.
  • Alonso-Tapia J.
  • García-Pérez D.
  • Fraile J.
  • Sánchez Galán J.M.
  • Pardo R.

Revista de Psicodidactica - 1/1/2021

10.1016/j.psicod.2020.11.003

Número de citas: 10 (Web of Science) 1 (Scopus)

A comparative analysis of the aims of school sport in Spain and France from the point of view of the organization and its actors

  • Hernandez, Yannick
  • Pardo, Rodrigo

INTERNATIONAL JOURNAL OF SPORT POLICY AND POLITICS - 1/1/2020

10.1080/19406940.2019.1706619

Número de citas: 1 (Scopus)
Open Access

Sport in Spanish prisons: towards the Third Degree or the Third Half?

  • Joaquina Castillo Algarra
  • Bruno García Tardón
  • Rodrigo Pardo

Cultura, ciencia y deporte: revista de ciencias de la actividad física y del deporte de la Universidad Católica de San Antonio - 1/1/2019

10.12800/ccd.v14i40.1221

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

El tratamiento del dopaje en el cómic humorístico español: el ejemplo de Mortadelo y Filemón.

European Studies in Sport History - 2018

  • ORCID

Engines at top speed! Using the adventures of a comic book motorsports hero as an approach to understanding recent French history

  • Laffage-Cosnier S.
  • García-Arjona N.
  • Vivier C.

Sport in History - 2/1/2018

10.1080/17460263.2017.1358655

Número de citas: 3 (Scopus)
Open Access

Autoevaluación y autocalificación en el grado en ciencias de la actividad física y del deporte: Estudio censal de las guías docentes

  • Juan Fraile
  • Ernesto Panadero
  • Rodrigo Pardo

Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado - 1/07/2018

10.30827/profesorado.v22i3.7997

Número de citas: 7 (Web of Science) 7 (Scopus) 1 (Dialnet)

L’écologie corporelle dans un contexte urbain de post urgence : Une expérience éducative à l’Aquila (Italie)

  • Teresa González Aja
  • Rodrigo Pardo
  • Alessandro Vaccarelli
  • Noemi García-Arjona

Corps - 2017

10.3917/corp1.015.0131

  • ORCID

Interview Noemi Garcia Arjona, regard européen sur le sport citoyen

En Jeu - Revue UFOLEP - 2017

  • ORCID

Co-creating rubrics: The effects on self-regulated learning, self-efficacy and performance of establishing assessment criteria with students

  • Fraile J.
  • Panadero E.
  • Pardo R.

Studies in Educational Evaluation - 1/6/2017

10.1016/j.stueduc.2017.03.003

Número de citas: 45 (Web of Science) 37 (Scopus)

Concluding thoughts on family practices in migration

  • Giralt R.M.
  • Garcia-Arjona N.
  • Montero-Sieburth M.

Family Practices in Migration: Everyday Lives and Relationships - 25/5/2021

10.4324/9781003132561-102

Número de citas:

Family Practices in Migration: Everyday Lives and Relationships

  • Montero-Sieburth M.
  • Giralt R.M.
  • Garcia-Arjona N.
  • Eguren J.

Family Practices in Migration: Everyday Lives and Relationships - 25/5/2021

10.4324/9781003132561

Número de citas:

History of the Pole in Spain (1870-1970)

  • Pardo, Rodrigo

INTERNATIONAL JOURNAL OF THE HISTORY OF SPORT - 14/03/2019

10.1080/09523367.2018.1551529

Institutional and Associative Initiatives Aimed at Sociocultural Integration via Sport in Paris and Madrid

Apunts - 2018

  • ORCID

La educación experiencial

  • Noemí García-Arjona
  • Rodrigo Pardo

La educación experiencial como innovación educativa - 2015

Número de citas:
  • ORCID

Doping in Marca (1975-1990)

2015

  • ORCID

Experiencia práctica en el IES Senda

  • Lorenzo Pardo García
  • Noemí García-Arjona

La educación experiencial como innovación educativa - 2015

Número de citas:
  • ORCID

Innovación educativa y Educación Experiencial en las Enseñanzas Medias

  • Noemí García-Arjona
  • Lorenzo Pardo García

La educación experiencial como innovación educativa - 2015

Número de citas:
  • ORCID

Impacto de un programa físico-deportivo para educar en valores. Estudio de un caso de ‘escuela de continuación´

2013

  • ORCID

Ethnicité, genre et sports: enquête sur les pratiques sportives chez les lycéens de Rennes

2013

  • ORCID

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 5

Web of Science: 6

Scopus: 1

Web of Science: 3

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
Última actualización de los datos: 25/03/23 6:02
Próxima recolección programada: 1/04/23 3:00