García Arjona, Noemí Autor
The analog use of digital trails –Walking practices along the French shores in the digital era
- Czegledi O.
- Garcia-Arjona N.
Loisir et Societe - 1/1/2022
- CiteScore: 0,5 (2021)
- SJR: 0,153 (2021)
- SNIP: 0,346 (2021)
- ORCID
- Scopus
Deep learning self-regulation strategies: Validation of a situational model and its questionnaire
- Panadero E.
- Alonso-Tapia J.
- García-Pérez D.
- Fraile J.
- Sánchez Galán J.M.
- Pardo R.
Revista de Psicodidactica - 1/1/2021
- Factor Impacto JCR: 3,775 (2021)
- CiteScore: 5,1 (2020)
- SJR: 0,881 (2020)
- SNIP: 1,9 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,74
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Web of Science
- Scopus
- ORCID
A comparative analysis of the aims of school sport in Spain and France from the point of view of the organization and its actors
- Hernandez, Yannick
- Pardo, Rodrigo
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPORT POLICY AND POLITICS - 1/1/2020
- CiteScore: 3 (2020)
- SJR: 0,836 (2020)
- SNIP: 1,356 (2020)
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
Sport in Spanish prisons: towards the Third Degree or the Third Half?
- Joaquina Castillo Algarra
- Bruno García Tardón
- Rodrigo Pardo
Cultura, ciencia y deporte: revista de ciencias de la actividad física y del deporte de la Universidad Católica de San Antonio - 1/1/2019
- CiteScore: 1,5 (2020)
- SJR: 0,44 (2019)
- SNIP: 0,858 (2019)
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
El tratamiento del dopaje en el cómic humorístico español: el ejemplo de Mortadelo y Filemón.
European Studies in Sport History - 2018
- ORCID
Engines at top speed! Using the adventures of a comic book motorsports hero as an approach to understanding recent French history
- Laffage-Cosnier S.
- García-Arjona N.
- Vivier C.
Sport in History - 2/1/2018
- Cuartil SJR: Q1
- CiteScore: 0,6 (2020)
- SJR: 0,297 (2018)
- SNIP: 0,771 (2018)
- Categorías SJR: History (Q1); Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (Q3)
Autoevaluación y autocalificación en el grado en ciencias de la actividad física y del deporte: Estudio censal de las guías docentes
- Juan Fraile
- Ernesto Panadero
- Rodrigo Pardo
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado - 1/07/2018
10.30827/profesorado.v22i3.7997
- CiteScore: 1,3 (2020)
- SJR: 0,249 (2018)
- SNIP: 0,591 (2018)
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
L’écologie corporelle dans un contexte urbain de post urgence : Une expérience éducative à l’Aquila (Italie)
- Teresa González Aja
- Rodrigo Pardo
- Alessandro Vaccarelli
- Noemi García-Arjona
Corps - 2017
- ORCID
Interview Noemi Garcia Arjona, regard européen sur le sport citoyen
En Jeu - Revue UFOLEP - 2017
- ORCID
Co-creating rubrics: The effects on self-regulated learning, self-efficacy and performance of establishing assessment criteria with students
- Fraile J.
- Panadero E.
- Pardo R.
Studies in Educational Evaluation - 1/6/2017
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,099 (null)
- CiteScore: 4,1 (2020)
- SJR: 0,778 (2017)
- SNIP: 1,343 (2017)
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q1)
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
Concluding thoughts on family practices in migration
- Giralt R.M.
- Garcia-Arjona N.
- Montero-Sieburth M.
Family Practices in Migration: Everyday Lives and Relationships - 25/5/2021
- Scopus
- ORCID
Family Practices in Migration: Everyday Lives and Relationships
- Montero-Sieburth M.
- Giralt R.M.
- Garcia-Arjona N.
- Eguren J.
Family Practices in Migration: Everyday Lives and Relationships - 25/5/2021
- ORCID
- Scopus
History of the Pole in Spain (1870-1970)
- Pardo, Rodrigo
INTERNATIONAL JOURNAL OF THE HISTORY OF SPORT - 14/03/2019
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 0,293 (null)
- Impacto JCR a 5 años: 0,511
- Categorías JCR: HOSPITALITY, LEISURE, SPORT & TOURISM
- Categorías SJR: History (Q2); Social Sciences (miscellaneous) (Q3); Sports Science (Q4)
- Web of Science
- ORCID
Institutional and Associative Initiatives Aimed at Sociocultural Integration via Sport in Paris and Madrid
Apunts - 2018
- ORCID
La educación experiencial
- Noemí García-Arjona
- Rodrigo Pardo
La educación experiencial como innovación educativa - 2015
- ORCID
Doping in Marca (1975-1990)
2015
- ORCID
Experiencia práctica en el IES Senda
- Lorenzo Pardo García
- Noemí García-Arjona
La educación experiencial como innovación educativa - 2015
- ORCID
Innovación educativa y Educación Experiencial en las Enseñanzas Medias
- Noemí García-Arjona
- Lorenzo Pardo García
La educación experiencial como innovación educativa - 2015
- ORCID
Impacto de un programa físico-deportivo para educar en valores. Estudio de un caso de ‘escuela de continuación´
2013
- ORCID
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Información de contacto
Correo electrónico: noemi.garcia.arjona@gmail.com
Índice h
Scopus: 5
Web of Science: 6
Índice i10
Scopus: 1
Web of Science: 3
Grupos de investigación
-
Laboratorio antropología social y cultural
Rol: Colaborador
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
- El autor no participa actualmente en ningún proyecto.