Ojeda Castelo, Juan Jesús Autor
A device-interaction model for users with special needs
- Juan Jesus Ojeda-Castelo
 - Jose A. Piedra-Fernandez
 - Luis Iribarne
 
MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS - 20/2/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
 - Factor Impacto JCR: 2,757 (2020)
 - Impacto Normalizado por Categoría: 0,223 (2020)
 - CiteScore: 7,7 (2024)
 - SJR: 0,716 (2021)
 - SNIP: 1,01 (2021)
 - Impacto JCR a 5 años: 2,517
 - Categorías JCR: ENGINEERING, ELECTRICAL & ELECTRONIC
 - Algunas de las métricas anteriores son provisionales
 
Assessment of the usefulness and appeal of stigma-stop by psychology students: A serious game designed to reduce the stigma of mental illness.
- Cangas A.
 - Navarro N.
 - Ojeda J.
 - Cangas D.
 - Piedra J.
 - Gallego J.
 
Advances in Science Technology and Engineering Systems - 1/1/2017
- Categorías SJR: Engineering (miscellaneous); Management of Technology and Innovation; Physics and Astronomy (miscellaneous)
 
- ORCID
 - Scopus
 
A Survey on Intelligent Gesture Recognition Techniques
- Juan Jesus Ojeda-Castelo
 - Maria de las Mercedes Capobianco-Uriarte
 - Jose A. Piedra-Fernandez
 - Rosa Ayala
 
IEEE ACCESS - 1/1/2022
- Cuartil JCR: Q2 (2022)
 - Factor Impacto JCR: 3,9 (2022)
 - Impacto Normalizado por Categoría: 1,185 (2022)
 - CiteScore: 9 (2024)
 - SJR: 0,926 (2022)
 - SNIP: 1,42 (2022)
 - Impacto JCR a 5 años: 4,1
 - Categorías JCR: TELECOMMUNICATIONS
 
- ORCID
 - Scopus
 - Web of Science
 
KiNEEt: application for learning and rehabilitation in special educational needs
- Ojeda-Castelo J.
 - Piedra-Fernandez J.
 - Iribarne L.
 - Bernal-Bravo C.
 
MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS - 1/9/2018
- Cuartil JCR: Q2 (2018)
 - Cuartil SJR: Q1
 - Factor Impacto JCR: 2,101 (2018)
 - Impacto Normalizado por Categoría: 0,828 (2018)
 - CiteScore: 7,7 (2024)
 - SJR: 0,335 (2018)
 - SNIP: 1,011 (2018)
 - Impacto JCR a 5 años: 1,876
 - Categorías JCR: COMPUTER SCIENCE, SOFTWARE ENGINEERING
 - Categorías SJR: Media Technology (Q1); Computer Networks and Communications (Q2); Hardware and Architecture (Q2); Software (Q2)
 
- ORCID
 - Scopus
 - Web of Science
 
Point Cloud Deep Learning Solution for Hand Gesture Recognition
- Osimani C.
 - Ojeda-Castelo J.J.
 - Piedra-Fernandez J.A.
 
INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERACTIVE MULTIMEDIA AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE - 1/12/2023
- Cuartil JCR: Q2 (2023)
 - Factor Impacto JCR: 3,4 (2023)
 - Impacto Normalizado por Categoría: 0,341 (2023)
 - CiteScore: 7,2 (2023)
 - SJR: 0,904 (2023)
 - SNIP: 1,264 (2023)
 - Impacto JCR a 5 años: 2,8
 - Categorías JCR: COMPUTER SCIENCE, INTERDISCIPLINARY APPLICATIONS
 
- Scopus
 - ORCID
 - Web of Science
 
Stigma-Stop: A Serious Game against the Stigma toward Mental Health in Educational Settings
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 21/8/2017
- Cuartil JCR: Q2 (2017)
 - Cuartil SJR: Q1
 - Factor Impacto JCR: 2,089 (2017)
 - Impacto Normalizado por Categoría: 1,779 (2017)
 - CiteScore: 6,3 (2024)
 - SJR: 1,043 (2017)
 - SNIP: 1,027 (2017)
 - Impacto JCR a 5 años: 2,749
 - Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
 - Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
 
- ORCID
 - Web of Science
 - Scopus
 
                Interacción Natural: Ultimas Publicaciones y el inicio con Deep Learning
                Capítulo de libro 
                
            
            - Juan Jesús Ojeda Castelo
 
III Jornadas de Doctorado en Informática: 21 de febrero de 2020, Universidad de Almería - 2021
- Dialnet
 
                KiNEEt: Aplicación para el aprendizaje y rehabilitación en educación especial
                Libro 
                
            
            - Ojeda Castelo, Juan Jesús
 
28/01/2015
                Nuevos instrumentos en el proceso de enseñanza-‐aprendizaje del alumnado con necesidades educativas especiales: diseñodel proyecto(parte ii)
                Capítulo de libro 
                
            
            - M. Lorena Pedrajas López
 - Juan Jesús Ojeda Castelo
 
Educación inclusiva: desafíos y respuestas creativas - 2013
- Dialnet
 
                Nuevos instrumentos en el proceso de enseñanza-‐aprendizaje del alumnado con necesidades educativas especiales: kinect como herramienta (parte i)
                Capítulo de libro 
                
            
            - Juan Jesús Ojeda Castelo
 - M. Lorena Pedrajas López
 
Educación inclusiva: desafíos y respuestas creativas - 2013
- Dialnet
 
                Un Modelo Inteligente de Interacción Natural Autoadaptativo basado en Visión Artifcial
                Capítulo de libro 
                
            
            - Juan Jesús Ojeda Castelo
 
I Jornadas de Doctorado en Informática: 26 de febrero de 2018, Universidad de Almería - 2021
- Dialnet
 
Un modelo inteligente de interacción natural adaptativo basado en visión artificial
- Ojeda Castelo, Juan Jesús
 
University of Almeria - 22/12/2021
http://hdl.handle.net/10835/13111
- OAI-PMH
 - ORCID
 - Dialnet
 
Art activities with Kinect to students with cognitive disabilities: Improving all motor skills
- Bernal Bravo, César
 - Ojeda Castelo, Juan Jesús
 - Piedra Fernández, José Antonio
 
EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD - 02/2017
10.1016/j.sbspro.2017.02.170 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 3,187 (2017)
 
- ORCID
 - OAI-PMH
 - Web of Science
 
Hand Posture Recognition with Standard Webcam for Natural Interaction
- Osimani C.
 - Piedra-Fernandez J.
 - Ojeda-Castelo J.
 - Iribarne L.
 
RECENT ADVANCES IN INFORMATION SYSTEMS AND TECHNOLOGIES, VOL 2 - 1/1/2017
- CiteScore: 0,9 (2019)
 - SNIP: 0,36 (2017)
 - Categorías SJR: Computer Science (miscellaneous); Control and Systems Engineering
 
- OAI-PMH
 - ORCID
 - Web of Science
 - Scopus
 
ITHACA. A TOOL FOR INTEGRATING FUZZY LOGIC IN UNITY
- Juan Jesus Ojeda-Castelo
 
Proceedings 2021 10th International Congress on Advanced Applied Informatics Iiai Aai 2021 - 1/1/2021
10.1109/iiai-aai53430.2021.00139
- ORCID
 - Scopus
 
Sign Communication for People with Disabilities Using Kinect Technology at Home
- Ojeda-Castelo J.
 - Piedra-Fernandez J.
 - Bernal-Bravo C.
 - Iribarne-Martinez L.
 
2016 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON GAMES AND VIRTUAL WORLDS FOR SERIOUS APPLICATIONS (VS-GAMES) - 13/09/2016
- Categorías SJR: Computational Theory and Mathematics; Computer Science Applications; Software
 
- ORCID
 - Scopus
 - Web of Science
 - OAI-PMH
 
Stigma-stop a serious game against the stigma in mental disorders
- Piedra-Fernandez J.
 - Cangas A.
 - Ojeda-Castelo J.
 - Cangas D.
 - Fernandez-Garcia A.
 
2016 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON GAMES AND VIRTUAL WORLDS FOR SERIOUS APPLICATIONS (VS-GAMES) - 13/09/2016
- Categorías SJR: Computational Theory and Mathematics; Computer Science Applications; Software
 
- Scopus
 - ORCID
 - Web of Science
 - OAI-PMH
 
Valoración por parte de los profesionales de educación de un videojuego (Stigma-Stop) para sensibilizar en el aula sobre los problemas de salud mental: un estudio preliminar
- Juan Jesus Ojeda-Castelo
 
V Congreso Internacional de Videojuegos y Educación (CIVE'17) - 2017
- Dialnet
 - ORCID
 
Virtual Environment for the Training of the Hands in Minimally Invasive Thoracic Surgery
- Piedra J.
 - Ojeda J.
 - Quero-Valenzuela F.
 - Piedra-Fernandez I.
 
2016 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON GAMES AND VIRTUAL WORLDS FOR SERIOUS APPLICATIONS (VS-GAMES) - 13/10/2016
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,433 (2016)
 - Categorías SJR: Computational Theory and Mathematics; Computer Science Applications; Software
 
- ORCID
 - Web of Science
 - Scopus
 - OAI-PMH
 
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Información de contacto
Correo electrónico: juanje.ojeda@ual.es
Índice h
Scopus: 6
Web of Science: 4
Índice i10
Scopus: 3
Web of Science: 3
Perfiles de autor
- 
                                            
ORCID
 - 
                                            
Scopus Author ID
 - 
                                            
Dialnet id
 
Proyectos de investigación en la UAL
- 
                                           
                                            Acrónimo PID2021-124124OB-I00Desde: 1 de septiembre de 2022Hasta: 31 de agosto de 2026Importe de financiación: 88.500,00 EURRol: Equipo de trabajo
 - 
                                           
                                            Acrónimo P20_00809Desde: 5 de octubre de 2021Hasta: 31 de diciembre de 2022Importe de financiación: 90.700,00 EURRol: Colaborador
 - 
                                           
                                            Acrónimo UAL18-HUM-D017-B1Desde: 1 de octubre de 2019Hasta: 30 de septiembre de 2020Importe de financiación: 7.700,00 EURRol: Colaborador
 
