Manzano León, Ana Autor

Enhancing classroom climate and emotional intelligence through board games: A mixed-methods case study with moroccan students of spanish as a foreign language

  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Ana Manzano-León
  • Anastasio García-Roca

Thinking Skills and Creativity - 1/12/2024

10.1016/j.tsc.2024.101668

Número de citas:

Promoción de funciones ejecutivas y fluencia mediante juegos en estudiantes en situación de incorporación tardía al sistema educativo

  • Hajar Ait-Abdellah-Sefian
  • Jose-Miguel Rodríguez-Ferrer
  • Javier Rodríguez-Moreno
  • José M. Aguilar-Parra
  • Ana Manzano-León

Ocnos - 14/11/2024

10.18239/ocnos_2025.24.1.483

  • ORCID
Open Access

Transgender and gender-diverse (TGD) training in social education degree: Believing and creating play and narratives for learning

  • Rodríguez-Rivera P.
  • Manzano-León A.
  • Camacho-Sánchez R.
  • Conde M.D.D.
  • Rodríguez-Ferrer J.M.

Environment and Social Psychology - 1/1/2024

10.54517/esp.v9i2.1805

Número de citas:
Open Access

Training Digital Competencies in Future Primary School Teachers: A Systematic Review

  • Marina Alférez-Pastor
  • Rocío Collado Soler
  • Virginia Lérida-Ayala
  • Ana Manzano León
  • Jose Manuel Aguilar
  • Rubén Trigueros

EDUCATION SCIENCES - 29/4/2023

10.3390/educsci13050461

Número de citas: 3 (Web of Science) 2 (Scopus)
Open Access

Game-Based Learning and Gamification in Physical Education: A Systematic Review

  • Camacho-Sánchez, Rubén
  • Manzano León, Ana
  • Rodríguez-Ferrer, José Miguel
  • Serna, Jorge
  • Lavega-Burgués, Pere

EDUCATION SCIENCES - 9/2/2023

10.3390/educsci13020183

Número de citas: 10 (Web of Science) 9 (Scopus)
Open Access

Game-Based Learning and Service-Learning to Teach Inclusive Education in Higher Education

  • Jose M. Rodriguez Ferrer
  • Ana Manzano León
  • Jose Manuel Aguilar

International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/2/2023

10.3390/ijerph20043285

Número de citas: 3 (Scopus)
Open Access

Play and reading process of secondary students in areas of need for social transformation

  • Ana Manzano-León
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Rocío Collado-Soler

Bellaterra Journal of Teaching and Learning Language and Literature - 1/1/2023

10.5565/rev/jtl3.1099

Número de citas:

Escape rooms educativos: una experiencia en una universidad portuguesa

  • Ana Manzano León
  • Pedro José Arrifano Tadeu

International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología - 2022

10.17060/ijodaep.2022.n1.v1.2374

Número de citas:
  • Dialnet
Open Access

Juega y aprende: influencia de la gamificación y aprendizaje basado en juego en los procesos lectores de alumnado de secundaria

  • Manzano León, Ana
  • Rodríguez Ferrer, José Miguel
  • Aguilar Parra, José Manuel
  • Fernández Campoy, Juan Miguel
  • Trigueros Ramos, Rubén
  • Martínez Martínez, Ana María

Elsevier - 2022

https://doi.org/10.1016/j.psicod.2021.07.001

LOS PROGRAMAS EDUCATIVOS DE REALIDAD AUMENTADA COMO RECURSO PARA LA PREVENCIÓN DE LA VIOLENCIA ESCOLAR

  • Juan Miguel Fernández Campoy
  • Rocío Collado Soler
  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León
  • María del Pilar Díaz López
  • Matías E. Rodríguez Rivas
  • Ana María Martínez Martínez
... Ver más Contraer

Investigando la Salud a Lo Largo del Ciclo Vital: Nuevos Retos Y Actualizaciones. - 30/12/2022

10.2307/j.ctv36k5bxm.18

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Capítulo 12. El efecto del aprendizaje basado en juegos sobre la motivación en la educación universitaria: Una revisión sistemática

  • Ruben Camacho Sánchez
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

La innovación docente en pedagogía y su contribución social mediante la transferencia de conocimientos - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

Innovación educativa: el aprendizajebasado en juego para alumnadocon diversidad funcional

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León

La educación lectora: ciencia para la sociedad - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

Las loot boxes y el gambling: un estudio en la juventud española

  • Paula Rodríguez Rivera
  • Gabriel Villamarín Freire
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

La comunicación y el lenguaje entre las personas: herramientas didácticas para el desarrollo de las sociedades - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

Análisis de experiencias gamificadas en los grados de educación infantil y educación primaria

  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ruben Camacho Sánchez

Escuela digital y nuevas competencias docentes - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

Innovación educativa a travésde los cuentos digitales en elgrado de Educación Infantil

  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

La educación lectora: ciencia para la sociedad - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

Las actitudes del alumnado hacia la población migrante: una revisión bibliográfica sobre los factores que intervienen y su repercusión

  • Cristina Méndez Aguado
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

Migraciones internacionales y sostenibilidad social - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

Innovación en la formación inicial docente: el aprendizaje basado en juego como herramienta de inclusión

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León
  • Cristina Méndez Aguado

Migraciones internacionales y sostenibilidad social - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

Aula invertida gamificada para el desarrollo de prácticas sobre atención a la diversidad en el grado de educación infantil y primaria

  • Ana Manzano León
  • Rocío Collado Soler
  • José Manuel Aguilar Parra
  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Virginia Lérida Ayala
  • Marina Alférez Pastor

Mejorando la enseñanza a través de la innovación educativa - 2023

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Propuesta de innovación a través de un proyecto de innovación docente: Metodologías innovadoras en educación superior mediante spoc con gamificación y flipped classroom como estrategias educativas

  • José Manuel Aguilar Parra
  • Virginia Lérida Ayala
  • Marina Alférez Pastor
  • Rocío Collado Soler
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

Mejorando la Enseñanza a través de la innovación educativa - 2023

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Una aproximación hacia el discurso del odio y las redes sociales

  • Ana María Martínez Martínez
  • Carlos Sánchez Muñoz
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

Teorías cognitivas entre el mundo árabe e islámico y Occidente: retos de la comunicación y barreras a la interacción - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Open Access

Emotions, Motivation, and Metacognition of University Students in a SPOC Context

  • Rubén Trigueros
  • José Manuel Aguilar-Parra
  • Ana Manzano-León
  • Noelia Navarro
  • Isabel Mercader-Rubio

SAGE OPEN - 1/7/2024

10.1177/21582440241267365

Número de citas:

Digital game-based learning for transgender identity awareness: a qualitative study in Spanish social education degree

  • Ana Manzano-León
  • Paula Rodríguez-Rivera
  • Manuela Raposo-Rivas
  • José M. Rodríguez-Ferrer

CURRENT PSYCHOLOGY - 1/5/2024

10.1007/s12144-023-05556-3

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)
Open Access

Gamification to Engage Healthy Habits in Socially Deprived Secondary School Students

  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Ana Manzano León
  • Pedro Tadeu
  • Rubén Camacho-Sánchez
  • José M. Aguilar-Parra

RETOS-NUEVAS TENDENCIAS EN EDUCACION FISICA DEPORTE Y RECREACION - 1/1/2024

10.47197/retos.v53.102849

Número de citas: 4 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Unleashing Creativity and Cooperation: A Qualitative Case Study on Designing Digital Breakouts for Social Education Degrees

  • Paula Rodríguez-Rivera
  • Ana Manzano León
  • María Dolores Dapía Conde
  • Jose M. Rodriguez Ferrer

SOCIETIES - 1/9/2023

10.3390/soc13090203

Número de citas:
Open Access

Shall we play together? Game-based learning for engagement and classroom climate in Spanish socially deprived communities

  • Rodríguez-Ferrer J.M.
  • Manzano-León A.
  • Fernández-Jiménez C.
  • Luque de la Rosa A.
  • Fernández-Campoy J.M.
  • Aguilar-Parra J.M.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 2/6/2023

10.3389/fpsyg.2023.1163441

Número de citas: 4 (Web of Science) 6 (Scopus)
Open Access

Adaptation and Training Model of the Board Game Untold for Narrative Competence

  • García Roca, Anastasio
  • Rodríguez Ferrer, José Miguel
  • Manzano León, Ana

INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION - 10/2023

10.29333/iji.2023.16433a

Número de citas:

Effectiveness of gamification and game-based learning in Spanish adolescents with dyslexia: A longitudinal quasi-experimental research

  • Rodríguez-Ferrer J.M.
  • Manzano-León A.
  • Aguilar-Parra J.M.
  • Cangas A.

RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES - 1/10/2023

10.1016/j.ridd.2023.104603

Número de citas: 5 (Web of Science) 1 (Scopus)
Open Access

The Legends of Elendor: Educational Gamification as an Influential Factor in Academic Flow and Academic Performance in Socially Depressed Communities

  • Ana Manzano-León
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • José M. Aguilar-Parra
  • Carlos Salavera

EDUCATION SCIENCES - 21/1/2023

10.3390/educsci13010008

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

Gamification in Science Education: Challenging Disengagement in Socially Deprived Communities

  • Ana Manzano-León
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • José M. Aguilar-Parra

JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION - 10/1/2023

10.1021/acs.jchemed.2c00089

Número de citas: 9 (Web of Science) 7 (Scopus)
Open Access

Gamification in Initial Teacher Training to Promote Inclusive Practices: A Qualitative Study

  • Ana Manzano-León
  • José Manuel Aguilar-Parra
  • Javier Rodríguez-Moreno
  • Ana María Ortiz-Colón

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 29/7/2022

10.3390/ijerph19138000

Número de citas: 9 (Web of Science) 7 (Scopus)

Scopus: 8

Web of Science: 9

Scopus: 7

Web of Science: 8

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
Última actualización de los datos: 16/11/24 6:51
Próxima recolección programada: 23/11/24 3:00