Manzano León, Ana Author

GAMIFICACION TO IMPROVE THE CLASSROOM CLIMATE IN PHYSICS AND CHEMISTRY IN DISADVANTAGED AREAS

  • Rodriguez-Ferrer, J. M.
  • Manzano-Leon, A.

EDMETIC - 2025

10.21071/edmetic.v14.i1.17395

Cite count: 0 (Web of Science)
Open Access

Evaluating a UDL-Based Digital Escape Room for Bullying Awareness in Secondary Education

  • Yosra Achab-Moukram
  • Paula Rodríguez-Rivera
  • José Manuel Aguilar-Parra
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Javier Rodríguez-Moreno
  • Ana Manzano-León

MULTIMODAL TECHNOLOGIES AND INTERACTION - 6/6/2025

10.3390/mti9060055

Cite count: 0 (Web of Science) 0 (Scopus)
Open Access

Playful methodologies for evaluation in higher education: a systematic review

  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Paula Rodríguez Rivera
  • Ana Manzano-León

Edutec - 1/3/2025

10.21556/edutec.2025.91.3519

Cite count: 1 (Scopus)
Open Access

Designing Digital Escape Rooms with Generative AI in University Contexts: A Qualitative Study

  • Paula Rodríguez-Rivera
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Ana Manzano-León

MULTIMODAL TECHNOLOGIES AND INTERACTION - 27/2/2025

10.3390/mti9030020

Cite count: 3 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Promotion of executive functions and fluency through games in students with late entry into the educational system

  • Hajar Ait-Abdellah-Sefian
  • Jose-Miguel Rodríguez-Ferrer
  • Javier Rodríguez-Moreno
  • José M. Aguilar-Parra
  • Ana Manzano-León

OCNOS-JOURNAL OF READING RESEARCH - 1/1/2025

10.18239/ocnos_2025.24.1.483

Cite count: 0 (Web of Science) 0 (Scopus)

Defeating V.I.L.E. with Carmen Sandiego: GBL and Gamification for Teenagers with Intellectual Disabilities

  • Ana Manzano León
  • Paula Rodríguez-Rivera

European Conference on Games Based Learning - 26/09/2025

10.34190/ecgbl.19.2.3881

  • ORCID

School Recess to Promote Social Interaction Between Students with ASD and Their Peers: A Systematic Review Study

  • Marina Alferez-Pastor
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Ana Manzano-León
  • José M. Aguilar-Parra

Review Journal of Autism and Developmental Disorders - 20/09/2025

10.1007/s40489-025-00523-z

  • ORCID
Open Access

Emotions, Motivation, and Metacognition of University Students in a SPOC Context

  • Rubén Trigueros
  • José Manuel Aguilar-Parra
  • Ana Manzano-León
  • Noelia Navarro
  • Isabel Mercader-Rubio

SAGE OPEN - 1/7/2024

10.1177/21582440241267365

Cite count: 0 (Web of Science) 0 (Scopus)

Digital game-based learning for transgender identity awareness: a qualitative study in Spanish social education degree

  • Ana Manzano-León
  • Paula Rodríguez-Rivera
  • Manuela Raposo-Rivas
  • José M. Rodríguez-Ferrer

CURRENT PSYCHOLOGY - 1/5/2024

10.1007/s12144-023-05556-3

Cite count: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)
Open Access

Transversal competencies and artificial intelligence in higher education: perceptions and applications

  • Paula Rodríguez Rivera
  • Ana Manzano León

REDU-REVISTA DE DOCENCIA UNIVERSITARIA - 30/12/2024

10.4995/redu.2024.22020

Cite count: 1 (Web of Science) 0 (Dialnet)

Exploring game-based learning for the inclusion of students with autism in regular classrooms: A case study Book chapter

  • Ana Manzano León
  • Marina Alférez Pastor
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • José Manuel Aguilar Parra

Transformations in Digital Learning and Educational Technologies - 9/4/2025

10.4018/979-8-3373-3678-7.ch010

Cite count: 0 (Scopus)

Estrategias lúdicas como herramientas de aprendizaje para abordar la dislexia en educación infantil y primaria Book chapter

  • Hajar Ait Abdellah Sefian
  • Ana Manzano León
  • Javier Rodríguez Moreno
  • José M. Rodríguez Ferrer

Horizontes expandidos de la Educación, la Tecnología y la Innovación - 2024

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Aula invertida gamificada para el desarrollo de prácticas sobre atención a la diversidad en el grado de educación infantil y primaria Book chapter

  • Ana Manzano León
  • Rocío Collado Soler
  • José Manuel Aguilar Parra
  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Virginia Lérida Ayala
  • Marina Alférez Pastor

Mejorando la enseñanza a través de la innovación educativa - 2023

Cite count: 0 (Dialnet)
  • ORCID
  • Dialnet

Propuesta de innovación a través de un proyecto de innovación docente: Metodologías innovadoras en educación superior mediante spoc con gamificación y flipped classroom como estrategias educativas Book chapter

  • José Manuel Aguilar Parra
  • Virginia Lérida Ayala
  • Marina Alférez Pastor
  • Rocío Collado Soler
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

Mejorando la Enseñanza a través de la innovación educativa - 2023

Cite count: 0 (Dialnet)
  • ORCID
  • Dialnet

Una aproximación hacia el discurso del odio y las redes sociales Book chapter

  • Ana María Martínez Martínez
  • Carlos Sánchez Muñoz
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

Teorías cognitivas entre el mundo árabe e islámico y Occidente: retos de la comunicación y barreras a la interacción - 2023

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Innovación educativa en el Grado de Educación Primaria a través de estudios de caso para la atención educativa en la Incorporación Tardía al Sistema Educativo (INTARSE) Book chapter

  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana María Martínez Martínez

Teorías cognitivas entre el mundo árabe e islámico y Occidente: retos de la comunicación y barreras a la interacción - 2023

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Videojuegos y gamificación en el aula de pedagogía terapéutica para elfomento de la lectoescritura Book chapter

  • Ana Manzano León
  • Anastasio García Roca

Cercanía en la distancia e intercambio virtual - 2023

Cite count: 0 (Dialnet)
  • ORCID
  • Dialnet

Innovación en la formación inicial docente: el aprendizaje basado en juego como herramienta de inclusión Book chapter

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León
  • Cristina Méndez Aguado

Migraciones internacionales y sostenibilidad social - 2023

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Las loot boxes y el gambling: un estudio en la juventud española Book chapter

  • Paula Rodríguez Rivera
  • Gabriel Villamarín Freire
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

La comunicación y el lenguaje entre las personas: herramientas didácticas para el desarrollo de las sociedades - 2023

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Innovación educativa a travésde los cuentos digitales en elgrado de Educación Infantil Book chapter

  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

La educación lectora: ciencia para la sociedad - 2023

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

La influencia de las metodologías lúdicas en el compromiso estudiantil en zonas con necesidad de transformación social Advisor

  • Aguilar Parra, José Manuel
  • Manzano León, Ana
  • Rodríguez Ferrer, José Miguel

7/02/2024

http://hdl.handle.net/10835/15918

Jugar para entender la educación. Estrategias lúdicas para el aprendizaje y motivación en la formación inicial docente

  • Ana Manzano León
  • Ana Ortiz Colón
  • Javier Rodríguez Moreno
  • José Manuel Aguilar Parra

2022

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

Gamificación educativa y su influencia en la motivación y rendimiento académico del alumnado de educación secundaria

  • Manzano León, Ana

29/09/2021

http://hdl.handle.net/10835/12336

Cite count: 0 (Dialnet)
Open Access

Review of Android and iOS Tablet Apps in Spanish to improve reading and writing skills of children with dyslexia

  • Manzano Leon, Ana
  • Bernal Bravo, Cesar
  • Rodriguez Fernandez, Antonia

EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD - 21/02/2017

10.1016/j.sbspro.2017.02.200

Cite count: 7 (Web of Science)

This author has no patents.

A Web-Based Escape Room to Raise Awareness About Severe Mental Illness Among University Students: Randomized Controlled Trial (Preprint)

  • Jose Rodriguez-Ferrer Sr
  • Ana Manzano-León
  • Adolfo J. Cangas
  • Jose M. Aguilar-Parrar

12/10/2021

10.2196/preprints.34222

  • ORCID

Scopus: 12

Web of Science: 12

Scopus: 15

Web of Science: 13

  • This author has no currently assigned projects.
Last data update: 9/27/25 12:32 PM
Next scheduled update: 10/4/25 3:00 AM