Gázquez Abad, Juan Carlos Autor
What is a high <i>h</i>-index? Analysis in the context of the Spanish marketing field
- Juan Carlos Gázquez Abad
- José Luis Ruiz-Real
- María del Mar Martín-García
- Juan Uribe-Toril
SPANISH JOURNAL OF MARKETING-ESIC - 1/1/2025
- CiteScore: 11,7 (2024)
- SJR: 1,11 (2024)
- SNIP: 1,833 (2024)
- Web of Science
- Scopus
- ORCID
Preface
- Gázquez-Abad J.C.
- Occhiocupo N.
- Ruiz-Real J.L.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2024
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,165 (2024)
- SNIP: 0,237 (2024)
COULD ASSORTMENT RATIONALISATION HELP REDUCE FOOD WASTE IN GROCERY STORES?
- Sáez-González E.
- Gázquez-Abad J.C.
Amfiteatru Economic - 1/1/2024
- Factor Impacto JCR: 2 (2024)
- CiteScore: 4 (2024)
- SJR: 0,399 (2024)
- SNIP: 0,551 (2024)
- Impacto JCR a 5 años: 1,9
- Categorías JCR: MANAGEMENT
Caracterización de los individuos propensos al cambio de canal de televisión
- Juan Carlos Gázquez Abad
- David Jiménez Castillo
- Elvira Sáez González
- Marcelino Sánchez Pérez
Universia Business Review - 16/01/2024
http://hdl.handle.net/10835/15199
- OAI-PMH
- Dialnet
¿Son efectivas las herramientas promocionales en los productos de consumo frecuente? Un análisis de marcas nacionales versus marca de distribuidor
- Manuel Sánchez Pérez
- Juan Carlos Gázquez Abad
Economía industrial - 16/01/2024
http://hdl.handle.net/10835/15196
- Dialnet
- OAI-PMH
La Diferenciación del Producto en el Proceso de Evaluación del Consumidor: Una Aplicación a los Productos Hortícolas
- Jiménez Guerrero, José Felipe
- Gázquez Abad, Juan Carlos
- Sánchez Pérez, Manuel
16/01/2024
Asimetría competitiva y competencia entre marcas: Análisis a través de modelos logit
- Gázquez Abad, Juan Carlos
- Sánchez Pérez, Manuel
REVISTA ESPAÑOLA DE INVESTIGACIÓN DE MARKETING ESIC - 8/01/2024
http://hdl.handle.net/10835/14987
- Dialnet
- OAI-PMH
Preface
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
- Gielens K.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2023
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,151 (2023)
- SNIP: 0,137 (2023)
Guest Editorial. Service-mix: new channels and consumption patterns in services
- Luceri B.
- Martinelli E.
- Gázquez-Abad J.C.
Sinergie - 1/1/2023
- CiteScore: 1,8 (2024)
- SJR: 0,272 (2023)
- SNIP: 0,28 (2023)
Rural tourism and development: Evolution in Scientific Literature and Trends
- José Luis Ruiz-Real
- Juan Uribe-Toril
- Jaime de Pablo Valenciano
- Juan Carlos Gázquez-Abad
JOURNAL OF HOSPITALITY & TOURISM RESEARCH - 8/9/2022
- Factor Impacto JCR: 5,161 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,422 (2022)
- CiteScore: 10,9 (2024)
- SJR: 1,357 (2022)
- SNIP: 1,458 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 6,038
- Categorías JCR: HOSPITALITY, LEISURE, SPORT & TOURISM
- Web of Science
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Sports tourism in the new normal
Capítulo de libro
- María del Mar Martín García
- José Luis Ruiz-Real
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Juan Uribe-Toril
Tourist Behaviour and the New Normal Volume I Implications for Tourism Resilience - 6/2/2024
- ORCID
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How does the store flyer design and content features influence consumer behavior?
Tesis
Director
- Maciel Prediger
- Rubén Huertas García
- Juan Carlos Gázquez Abad
2019
- Dialnet
Estudio de la motivaciones finales de compra del consumidor: una perspectiva evolutiva
Tesis
Director
- David Martínez Martínez
- Rubén Huertas García
- Juan Carlos Gázquez Abad
2018
- Dialnet
Retail promotional communication: The comparative effectiveness of print versus online
Capítulo de libro
- Ziliani C.
- Ieva M.
- Gázquez-Abad J.C.
- D'Attoma I.
Exploring Omnichannel Retailing Common Expectations and Diverse Realities - 5/12/2018
Dynamic Marketing Capabilities: An Integrative Framework Proposal to Absorb and Manage Market Knowledge
Capítulo de libro
- Barrales-Molina V.
- Martínez-López F.J.
- Gázquez-Abad J.C.
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2017
- CiteScore: 0,3 (2024)
What are the Characteristics Defining Flyer-Prone Consumers? A Theoretical and Empirical Analysis
Capítulo de libro
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
- Sánchez-Franco M.J.
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2017
- CiteScore: 0,3 (2024)
A Review of Online Consumer Behaviour Research: Main Themes and Insights
Capítulo de libro
- Rodríguez-Ardura I.
- Martínez-López F.J.
- Ammetller G.
- Gázquez-Abad J.C.
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2017
- CiteScore: 0,3 (2024)
Assortment size and PL penetration in grocery retailers' portfolios during economic crisis: Empirical evidence from Spain
Capítulo de libro
- Ruiz-Real J.
- Gázquez-Abad J.
- Martínez-López F.
Handbook of Research on Strategic Retailing of Private Label Products in A Recovering Economy - 20/6/2016
10.4018/978-1-5225-0220-3.ch011
- Scopus
- ORCID
The Internet as a Context for the Generation and Dissemination of the Future’s Transnational/Global Culture: A Cultural Constructivist-Based Analysis
Capítulo de libro
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- Gazquez-Abad, Juan C.
- Sousa, Carlos M. P.
- Lengler, Jorge
- Sharma, D
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-18696-2_14 Ver en origen
- CiteScore: 0,3 (2024)
Students’ Flow Experiences in Virtual Learning Environments: A Consumer Behaviour Perspective
Capítulo de libro
- Irene Esteban-Millat
- Francisco J. Martínez-López
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Francisco Rejón-Guardia
- Antoni Messeger-Artola
- Inma Rodríguez-Ardura
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2016
- CiteScore: 0,3 (2024)
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Why Do We Play Golf? An Exploratory Research
- María del Mar Martín-García
- Jose Luis Ruiz-Real
- Juan Carlos Gazquez-Abad
- Juan Uribe-Toril
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2025
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,165 (2024)
- SNIP: 0,237 (2024)
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Journal of Retailing (JR) Synopsis: Mission, History, Highlights, and Publishing
- Gázquez-Abad J.C.
- Ruiz-Real J.L.
- Sethuraman R.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2025
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,165 (2024)
- SNIP: 0,237 (2024)
How Has Assortment Size in Staples Categories Evolved Over the Last Decade? The Case of Beer in Spain
- del Mar Martín García M.
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Uribe-Toril J.
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING, NB&PL 2024 - 1/1/2024
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,165 (2024)
- SNIP: 0,237 (2024)
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
National Brands and Private Label: An Old Friendship
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Uribe-Toril J.
- del Mar Martín García M.
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING, NB&PL 2024 - 1/1/2024
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,165 (2024)
- SNIP: 0,237 (2024)
- ORCID
- Web of Science
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The Relationship Between Retail Assortment Size and Sales. What Do We Know so Far?
- Sáez-González E.
- Gázquez-Abad J.C.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2024
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,165 (2024)
- SNIP: 0,237 (2024)
Online Booking Versus Personalised Service in the Context of a Sports Retailer: A Qualitative Approach to Golf Courses
- Del Mar Martín-García M.
- Luis Ruiz-Real J.
- Gázquez-Abad J.C.
- Uribe-Toril J.
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 1/1/2023
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,151 (2023)
- SNIP: 0,137 (2023)
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- Web of Science
- Scopus
South America: An Opportunity for Growth of Private Labels?
- Garcés-Pinedo L.G.
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2021
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,187 (2021)
A View of Retailing Formats Based on the Assortment Dimension: An Analysis in the Spanish Context
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2020
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,215 (2020)
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- Scopus
Assortment and Retailing: A Trendy Couple
- Luis Ruiz-Real, Jose
- Uribe-Toril, Juan
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Roggeveen, A
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 1/05/2019
10.1007/978-3-030-18911-2_4 Ver en origen
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,208 (2019)
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
Influence of PL Equity on Store Loyalty: A Comparative Analysis Between Spain and the U.S.
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Esteban-Millat I.
- Martínez-López F.J.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2018
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,264 (2018)
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Web of Science: 31
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Acrónimo RTI2018-094013-B-I00Desde: 1 de enero de 2019Hasta: 31 de diciembre de 2021Importe de financiación: 36.300,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
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Acrónimo nanDesde: 1 de enero de 2010Hasta: 7 de septiembre de 2013Importe de financiación: 291.446,41 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
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Acrónimo SEJ2004-07184Desde: 13 de diciembre de 2004Hasta: 12 de diciembre de 2007Importe de financiación: 35.420,00 EURRol: Investigador
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Acrónimo 23/2000Desde: 2 de junio de 2003Hasta: 1 de junio de 2004Importe de financiación: 16.679,30 EURRol: Investigador
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Acrónimo 2003/2/PTDesde: 1 de abril de 2003Hasta: 31 de marzo de 2004Importe de financiación: 27.555,00 EURRol: Investigador
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Acrónimo CR-UAL-0108Desde: 28 de junio de 2001Hasta: 27 de junio de 2004Importe de financiación: 19.833,40 EURRol: Investigador