Coronel Llamas, José Manuel Autor

Cultural diversity in secondary school: the response to immigrant students in Spain from a counselling perspective

  • Inmaculada González-Falcón
  • José Manuel Coronel-Llamas
  • Paola Dusi
  • María de la O. Toscano-Cruz

BRITISH JOURNAL OF GUIDANCE and COUNSELLING - 8/07/2022

10.1080/03069885.2022.2080804

Número de citas: 1 (Scopus)

Profesorado y diversidad cultural: Un estudio cualitativo sobre su impacto en las prácticas de enseñanza y gestión del aula

Educación XXI - 2017

  • ORCID

La evaluación de los centros o el dilema entre educar y evaluar

Organización y Gestión Educativa - 02/2017

  • ORCID

School counsellors and cultural diversity management in Spanish secondary schools: the role of relations with other educators and intervention models used in care of immigrant students

  • González-Falcón I.
  • Coronel J.
  • Correa R.

Intercultural Education - 1/11/2016

10.1080/14675986.2016.1259462

Número de citas: 3 (Web of Science) 1 (Scopus)

Social Networks in University Classrooms

  • Gomez Hurtado, Inmaculada
  • Coronel Llamas, Jose Manuel

International Journal of Online Pedagogy and Course Design - 07/2014

10.4018/ijopcd.2014070103 Ver en origen

Número de citas: 1 (Web of Science)

Teorías y paradigmas en la organización escolar

Revista Anthropos. Cuadernos de cultura crítica y conocimiento - 2013

  • ORCID

Let Me Put It Another Way: Methodological Considerations on the Use of Participatory Photography Based on an Experiment with Teenagers in Secondary Schools

Qualitative Research in Education - 2013

10.4471/qre.2013.20

  • ORCID

Internationalization of the Practice in Education Degree: Students’ Intercultural Experiences in the Teaching and Learning Process at Saharawi Refugee Camps

Journal of Education and Learning - 20/02/2013

10.5539/jel.v2n1p253

  • ORCID

Superando obstáculos y dificultades: un estudio multicaso sobre directoras escolares, políticas de liderazgo y gestión para la mejora.

Revista de Educación - 2012

10-4438/1988-592x-re-2010-357-072

  • ORCID

Collaboration between Faculty Members and School Counselors: An Experience from a Case-based Course.

  • Llamas J.M.C.

Innovative Higher Education - 1/6/2011

10.1007/s10755-010-9165-5

Número de citas: 1 (Scopus)

Género, infancia y educación: ¿Cómo se conforma la relación dominación-sumisión?

Experiencias de Género - 2015

  • ORCID

Internationalising lifelong learning as a development cooperation strategy: the case of special education school principals in the saharawi refugee camps.

Internationalization in Teacher Education - 2014

  • ORCID

Public employee or private agent

Understanding the principalship: An International Guide to Principal Preparation - 2013

  • ORCID

Retos y dificultades en las transiciones escolares: la visión del alumnado inmigrante

Buenas prácticas en educación intercultural y mejora de la convivencia - 2013

  • ORCID

La urdimbre sexista: Violencia contra las niñas en la Escuela Primaria.

Aljibe - 2013

  • ORCID

Panorama actual de la violencia en la escuela

La urdimbre sexista: Violencia de género en la escuela primaria - 2013

  • ORCID

Comprender las organizaciones educativas. Una mirada a las cajas chinas

Piramide - 2013

  • ORCID

Propuestas de acción para prevenir la violencia de género en la escuela

La urdimbre sexista: Violencia de género en la escuela primaria - 2013

  • ORCID

School Leadership in Disadvantaged Contexts: A Case Study of Women Principals Leading Change in Spain.

Leadership through the Gender Lens. Women and men in organisations - 2010

  • ORCID

Rosas y piedras en el ciberespacio: La mujer en internet

Orientaciones para una educación no sexista - 2010

  • ORCID

Counselling per gestire la diversità culturale a scuola. Le relazioni dei counsellors all’interno de la comunità educativa.

International Counselling Association Conference - 2018

  • ORCID

Estudio de los diferentes entornos de aprendizaje a través de las voces de los estudiantes de educación secundaria obligatoria. Una clase, un estudio de casos múltiple

  • José Manuel Coronel Llamas
  • María José Carrasco Macías
  • Inmaculada González Falcón
  • Inmaculada Gómez Hurtado
  • María Pilar García Rodríguez

Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación. Actas del II Congreso Internacional sobre Liderazgo y Mejora de la Educación - 2018

Número de citas:
  • ORCID

Los desafíos del liderazgo distribuido: Un caso de complejo y desafiante en un centro de compensatoria de Educación Secundaria en Huelva (España).

I Congreso Internacional sobre Liderazgo y Mejora de la Educación - 2017

  • ORCID

Liderazgo exitoso y mejora de la escuela. El caso de un CEIP de Huelva

XVI Congreso Nacional de Pedagogía - 2016

  • ORCID

Orientadores escolares y gestión de la diversidad cultural en centros de secundaria: un análisis del modelo de intervención empleado en la atención al alumnado inmigrante.

Congreso Nacional de la Asociación de Orientación Educativa y Profesional - 2016

  • ORCID

La gestión de la diversidad cultural vista por los directores de Secundaria. Un estudio de casos

XIV Congreso Interuniversitario de Organización de Instituciones Educativa - 2016

  • ORCID

Investigar otros liderazgos. Simposio “Investigación sobre Liderazgo en España”

XVI Congreso Nacional de Pedagogía - 06/2016

  • ORCID

Formación del profesorado en las escuelas de educación especial y primaria de los campamentos de refugiados saharauis: un proyecto hacia la inclusión.

XI Congreso Internacional y XXXI Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva en Quaderns Digitals - 2014

  • ORCID

Scope and Patterns of Leadership Distribution in Spanish Schools

European Conference on Educational Research. Porto, 1 to 2 September - 2014

  • ORCID

Otra forma de hacer prácticas: una experiencia educativa de aprendizaje intercultural y solidario en los campamentos de refugiados saharauis

  • Inmaculada Gómez Hurtado
  • María José Carrasco Macías
  • Ramón Ignacio Correa García
  • José Manuel Coronel Llamas

XIII Congreso nacional de educación comparada." Identidades culturales y educación en la sociedad mundial - 10/2012

Número de citas:
  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Open Access

20 Years about Educative Impact Research upon Practice. Some Recommendations and Improvement Proposals

  • Mª del Pilar García Rodríguez
  • José Manuel Coronel Llamas
  • Inmaculada Gónzález-Falcón
  • Inmaculada Gómez-Hurtado

REICE-REVISTA IBEROAMERICANA SOBRE CALIDAD EFICACIA Y CAMBIO EN EDUCACION - 20/1/2024

10.15366/reice2024.22.1.007

Número de citas: 1 (Web of Science)
Open Access

Distributing Leadership or Distributing Tasks? The Practice of Distributed Leadership by Management and Its Limitations in Two Spanish Secondary Schools

  • Gómez-Hurtado I.
  • González-Falcón I.
  • Coronel-Llamas J.M.
  • García-Rodríguez M.d.P.

EDUCATION SCIENCES - 1/5/2020

10.3390/educsci10050122

Número de citas: 3 (Web of Science)
Open Access

Adaptation of Active Methodologies in University Education in Pandemic Time

  • Inmaculada Gómez-Hurtado
  • María del Pilar García-Rodríguez
  • Inmaculada González Falcón
  • José Manuel Coronel Llamas

REVISTA INTERNACIONAL DE EDUCACION PARA LA JUSTICIA SOCIAL - 21/12/2020

10.15366/riejs2020.9.3.022

Número de citas: 17 (Web of Science) 2 (Scopus)

Perceptions of secondary school principals on management of cultural diversity in Spain. The challenge of educational leadership

  • Gómez-Hurtado I.
  • González-Falcón I.
  • Coronel J.

EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION & LEADERSHIP - 1/5/2018

10.1177/1741143216670651

Número de citas: 21 (Web of Science) 10 (Scopus)
Open Access

Following a particular path of education: Reflections from a life history

  • Delgado-Garcia, Manuel
  • Coronel Llamas, Jose Manuel
  • Boza Carreno, Angel

EDUCAR - 23/01/2018

10.5565/rev/educar.921

Número de citas: 2 (Web of Science) 1 (Scopus)
Open Access

TEACHER PERCEPTIONS ABOUT CULTURAL DIVERSITY MANAGEMENT: A QUALITATIVE STUDY

  • Carrasco Macías M.
  • Coronel Llamas J.

EDUCACION XX1 - 1/1/2017

10.5944/educxx1.14480

Número de citas: 15 (Web of Science) 6 (Scopus)

School counsellors in cultural diversity contexts. An analysis of their practice

  • Inmaculada González Falcón
  • José Manuel Coronel Llamas
  • Ramón Ignacio Correa García

CULTURA Y EDUCACION - 2/6/2016

10.1080/11356405.2016.1163850

Número de citas: 6 (Web of Science) 1 (Scopus) 3 (Dialnet)

Nothing to do with me! Teachers' perceptions on cultural diversity in Spanish secondary schools

  • Coronel, Jose M.
  • Gomez-Hurtado, Inmaculada

TEACHERS AND TEACHING - 19/5/2015

10.1080/13540602.2014.968896 Ver en origen

Número de citas: 29 (Web of Science) 19 (Scopus)

Beyond obstacles and problems: women principals in Spain leading change in their schools

  • Coronel, Jose M.
  • Moreno, Emilia
  • Carrasco, Maria J.

INTERNATIONAL JOURNAL OF LEADERSHIP IN EDUCATION - 1/4/2010

10.1080/13603120903144442

Número de citas: 3 (Web of Science) 5 (Scopus)

Scopus: 7

Web of Science: 6

Scopus: 6

Web of Science: 5

Última actualización de los datos: 16/11/24 8:23
Próxima recolección programada: 23/11/24 3:00