Coronel Llamas, José Manuel Autor
Cultural diversity in secondary school: the response to immigrant students in Spain from a counselling perspective
- Inmaculada González-Falcón
- José Manuel Coronel-Llamas
- Paola Dusi
- María de la O. Toscano-Cruz
BRITISH JOURNAL OF GUIDANCE and COUNSELLING - 8/07/2022
- Factor Impacto JCR: 1,2 (2022)
- CiteScore: 2,3 (2022)
- SJR: 0,365 (2022)
- SNIP: 0,865 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 1,4
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, APPLIED
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Profesorado y diversidad cultural: Un estudio cualitativo sobre su impacto en las prácticas de enseñanza y gestión del aula
Educación XXI - 2017
- ORCID
La evaluación de los centros o el dilema entre educar y evaluar
Organización y Gestión Educativa - 02/2017
- ORCID
School counsellors and cultural diversity management in Spanish secondary schools: the role of relations with other educators and intervention models used in care of immigrant students
- González-Falcón I.
- Coronel J.
- Correa R.
Intercultural Education - 1/11/2016
- Cuartil SJR: Q1
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,34 (2016)
- SNIP: 0,741 (2016)
- Categorías SJR: Cultural Studies (Q1); Education (Q3)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Social Networks in University Classrooms
- Gomez Hurtado, Inmaculada
- Coronel Llamas, Jose Manuel
International Journal of Online Pedagogy and Course Design - 07/2014
10.4018/ijopcd.2014070103 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Teorías y paradigmas en la organización escolar
Revista Anthropos. Cuadernos de cultura crítica y conocimiento - 2013
- ORCID
Let Me Put It Another Way: Methodological Considerations on the Use of Participatory Photography Based on an Experiment with Teenagers in Secondary Schools
Qualitative Research in Education - 2013
- ORCID
Internationalization of the Practice in Education Degree: Students’ Intercultural Experiences in the Teaching and Learning Process at Saharawi Refugee Camps
Journal of Education and Learning - 20/02/2013
- ORCID
Superando obstáculos y dificultades: un estudio multicaso sobre directoras escolares, políticas de liderazgo y gestión para la mejora.
Revista de Educación - 2012
10-4438/1988-592x-re-2010-357-072
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,309 (2012)
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q3)
- ORCID
Collaboration between Faculty Members and School Counselors: An Experience from a Case-based Course.
- Llamas J.M.C.
Innovative Higher Education - 1/6/2011
- Cuartil SJR: Q2
- CiteScore: 2,1 (2020)
- SJR: 0,631 (2011)
- SNIP: 1,103 (2011)
- Categorías SJR: Education (Q2)
- Scopus
- ORCID
Género, infancia y educación: ¿Cómo se conforma la relación dominación-sumisión?
Experiencias de Género - 2015
- ORCID
Internationalising lifelong learning as a development cooperation strategy: the case of special education school principals in the saharawi refugee camps.
Internationalization in Teacher Education - 2014
- ORCID
Public employee or private agent
Understanding the principalship: An International Guide to Principal Preparation - 2013
- ORCID
Retos y dificultades en las transiciones escolares: la visión del alumnado inmigrante
Buenas prácticas en educación intercultural y mejora de la convivencia - 2013
- ORCID
La urdimbre sexista: Violencia contra las niñas en la Escuela Primaria.
Aljibe - 2013
- ORCID
Panorama actual de la violencia en la escuela
La urdimbre sexista: Violencia de género en la escuela primaria - 2013
- ORCID
Comprender las organizaciones educativas. Una mirada a las cajas chinas
Piramide - 2013
- ORCID
Propuestas de acción para prevenir la violencia de género en la escuela
La urdimbre sexista: Violencia de género en la escuela primaria - 2013
- ORCID
School Leadership in Disadvantaged Contexts: A Case Study of Women Principals Leading Change in Spain.
Leadership through the Gender Lens. Women and men in organisations - 2010
- ORCID
Counselling per gestire la diversità culturale a scuola. Le relazioni dei counsellors all’interno de la comunità educativa.
International Counselling Association Conference - 2018
- ORCID
Estudio de los diferentes entornos de aprendizaje a través de las voces de los estudiantes de educación secundaria obligatoria. Una clase, un estudio de casos múltiple
- José Manuel Coronel Llamas
- María José Carrasco Macías
- Inmaculada González Falcón
- Inmaculada Gómez Hurtado
- María Pilar García Rodríguez
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación. Actas del II Congreso Internacional sobre Liderazgo y Mejora de la Educación - 2018
- ORCID
Los desafíos del liderazgo distribuido: Un caso de complejo y desafiante en un centro de compensatoria de Educación Secundaria en Huelva (España).
I Congreso Internacional sobre Liderazgo y Mejora de la Educación - 2017
- ORCID
Liderazgo exitoso y mejora de la escuela. El caso de un CEIP de Huelva
XVI Congreso Nacional de Pedagogía - 2016
- ORCID
Orientadores escolares y gestión de la diversidad cultural en centros de secundaria: un análisis del modelo de intervención empleado en la atención al alumnado inmigrante.
Congreso Nacional de la Asociación de Orientación Educativa y Profesional - 2016
- ORCID
La gestión de la diversidad cultural vista por los directores de Secundaria. Un estudio de casos
XIV Congreso Interuniversitario de Organización de Instituciones Educativa - 2016
- ORCID
Investigar otros liderazgos. Simposio “Investigación sobre Liderazgo en España”
XVI Congreso Nacional de Pedagogía - 06/2016
- ORCID
Formación del profesorado en las escuelas de educación especial y primaria de los campamentos de refugiados saharauis: un proyecto hacia la inclusión.
XI Congreso Internacional y XXXI Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva en Quaderns Digitals - 2014
- ORCID
Scope and Patterns of Leadership Distribution in Spanish Schools
European Conference on Educational Research. Porto, 1 to 2 September - 2014
- ORCID
Otra forma de hacer prácticas: una experiencia educativa de aprendizaje intercultural y solidario en los campamentos de refugiados saharauis
- Inmaculada Gómez Hurtado
- María José Carrasco Macías
- Ramón Ignacio Correa García
- José Manuel Coronel Llamas
XIII Congreso nacional de educación comparada." Identidades culturales y educación en la sociedad mundial - 10/2012
- ORCID
Este autor no tiene patentes.
20 Years about Educative Impact Research upon Practice. Some Recommendations and Improvement Proposals
- Mª del Pilar García Rodríguez
- José Manuel Coronel Llamas
- Inmaculada Gónzález-Falcón
- Inmaculada Gómez-Hurtado
REICE-REVISTA IBEROAMERICANA SOBRE CALIDAD EFICACIA Y CAMBIO EN EDUCACION - 20/1/2024
- ORCID
- Web of Science
Distributing Leadership or Distributing Tasks? The Practice of Distributed Leadership by Management and Its Limitations in Two Spanish Secondary Schools
- Gómez-Hurtado I.
- González-Falcón I.
- Coronel-Llamas J.M.
- García-Rodríguez M.d.P.
EDUCATION SCIENCES - 1/5/2020
Adaptation of Active Methodologies in University Education in Pandemic Time
- Inmaculada Gómez-Hurtado
- María del Pilar García-Rodríguez
- Inmaculada González Falcón
- José Manuel Coronel Llamas
REVISTA INTERNACIONAL DE EDUCACION PARA LA JUSTICIA SOCIAL - 21/12/2020
- CiteScore: 0,7 (2020)
- SJR: 0,127 (2020)
- SNIP: 0,806 (2020)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Perceptions of secondary school principals on management of cultural diversity in Spain. The challenge of educational leadership
- Gómez-Hurtado I.
- González-Falcón I.
- Coronel J.
EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION & LEADERSHIP - 1/5/2018
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,804 (2018)
- CiteScore: 5,1 (2020)
- SJR: 1,372 (2018)
- SNIP: 1,797 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 2,277
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q1); Strategy and Management (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Following a particular path of education: Reflections from a life history
- Delgado-Garcia, Manuel
- Coronel Llamas, Jose Manuel
- Boza Carreno, Angel
EDUCAR - 23/01/2018
- CiteScore: 0,8 (2020)
- Categorías SJR: Communication; Education; Human-Computer Interaction
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
TEACHER PERCEPTIONS ABOUT CULTURAL DIVERSITY MANAGEMENT: A QUALITATIVE STUDY
- Carrasco Macías M.
- Coronel Llamas J.
EDUCACION XX1 - 1/1/2017
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,323 (2017)
- CiteScore: 3,9 (2020)
- SJR: 0,782 (2017)
- SNIP: 1,627 (2017)
- Impacto JCR a 5 años: 1,494
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q1)
School counsellors in cultural diversity contexts. An analysis of their practice
- Inmaculada González Falcón
- José Manuel Coronel Llamas
- Ramón Ignacio Correa García
CULTURA Y EDUCACION - 2/6/2016
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 0,607 (2016)
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,478 (2016)
- SNIP: 0,713 (2016)
- Impacto JCR a 5 años: 0,625
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Cultural Studies (Q1); Education (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Nothing to do with me! Teachers' perceptions on cultural diversity in Spanish secondary schools
- Coronel, Jose M.
- Gomez-Hurtado, Inmaculada
TEACHERS AND TEACHING - 19/5/2015
10.1080/13540602.2014.968896 Ver en origen
- Factor Impacto JCR: 0,752 (2015)
- CiteScore: 4,7 (2020)
- SJR: 1,186 (2015)
- SNIP: 1,491 (2015)
- Impacto JCR a 5 años: 1,11
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Beyond obstacles and problems: women principals in Spain leading change in their schools
- Coronel, Jose M.
- Moreno, Emilia
- Carrasco, Maria J.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LEADERSHIP IN EDUCATION - 1/4/2010
- Cuartil SJR: Q2
- CiteScore: 2,8 (2020)
- SJR: 0,57 (2010)
- SNIP: 1,042 (2010)
- Categorías SJR: Arts and Humanities (miscellaneous) (Q2); Education (Q2); Strategy and Management (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Índice h
Scopus: 7
Web of Science: 6
Índice i10
Scopus: 6
Web of Science: 5
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo EA2009-0125Desde: 19 de septiembre de 2009Hasta: 31 de julio de 2010Financiado por: MECImporte de financiación: 18.285,85 EURRol: Investigador