Coronel Llamas, José Manuel Autor
Cultural diversity in secondary school: the response to immigrant students in Spain from a counselling perspective
- Inmaculada González-Falcón
- José Manuel Coronel-Llamas
- Paola Dusi
- María de la O. Toscano-Cruz
BRITISH JOURNAL OF GUIDANCE & COUNSELLING - 3/9/2023
- Factor Impacto JCR: 1,2 (2022)
- CiteScore: 2,3 (2022)
- SJR: 0,365 (2022)
- SNIP: 0,865 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 1,4
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, APPLIED
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Educational innovations as staff development: An evaluative approach
- Marcelo C.
- Mingorance P.
- Estebaranz A.
- Mayor C.
- Parrilla A.
- Sánchez M.
- Rodriguez J.M.
- Coronel J.M.
British Journal of In-Service Education - 1/1/1996
School counsellors in cultural diversity contexts. An analysis of their practice
- Inmaculada González Falcón
- José Manuel Coronel Llamas
- Ramón Ignacio Correa García
CULTURA Y EDUCACION - 2/6/2016
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 0,607 (2016)
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,478 (2016)
- SNIP: 0,713 (2016)
- Impacto JCR a 5 años: 0,625
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Cultural Studies (Q1); Education (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
TEACHER PERCEPTIONS ABOUT CULTURAL DIVERSITY MANAGEMENT: A QUALITATIVE STUDY
- Carrasco Macías M.
- Coronel Llamas J.
EDUCACION XX1 - 1/1/2017
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,323 (2017)
- CiteScore: 3,9 (2020)
- SJR: 0,782 (2017)
- SNIP: 1,627 (2017)
- Impacto JCR a 5 años: 1,494
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q1)
Profesorado y diversidad cultural: Un estudio cualitativo sobre su impacto en las prácticas de enseñanza y gestión del aula
Educación XXI - 2017
- ORCID
Following a particular path of education: Reflections from a life history
- Delgado-Garcia, Manuel
- Coronel Llamas, Jose Manuel
- Boza Carreno, Angel
EDUCAR - 23/01/2018
- CiteScore: 0,8 (2020)
- Categorías SJR: Communication; Education; Human-Computer Interaction
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Perceptions of secondary school principals on management of cultural diversity in Spain. The challenge of educational leadership
- Gómez-Hurtado I.
- González-Falcón I.
- Coronel J.
EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION & LEADERSHIP - 1/5/2018
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,804 (2018)
- CiteScore: 5,1 (2020)
- SJR: 1,372 (2018)
- SNIP: 1,797 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 2,277
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q1); Strategy and Management (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Distributing Leadership or Distributing Tasks? The Practice of Distributed Leadership by Management and Its Limitations in Two Spanish Secondary Schools
- Gómez-Hurtado I.
- González-Falcón I.
- Coronel-Llamas J.M.
- García-Rodríguez M.d.P.
EDUCATION SCIENCES - 1/5/2020
Work-family Conflicts and the Organizational Work Culture as Barriers to Women Educational Managers
- Coronel, Jose M.
- Moreno, E.
- Carrasco, Maria J.
GENDER WORK AND ORGANIZATION - 1/3/2010
10.1111/j.1468-0432.2009.00463.x
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 0,733 (2010)
- CiteScore: 3,3 (2020)
- SJR: 0,723 (2010)
- SNIP: 1,287 (2010)
- Impacto JCR a 5 años: 1,373
- Categorías JCR: MANAGEMENT
- Categorías SJR: Gender Studies (Q1); Organizational Behavior and Human Resource Management (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Work-family conflicts and the organizational culture as barriers for educational women managers.
Gender, Work & Organization - 2010
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 0,733 (2010)
- Impacto JCR a 5 años: 1,373
- Categorías JCR: WOMEN'S STUDIES
- Categorías SJR: Gender Studies (Q1); Organizational Behavior and Human Resource Management (Q2)
- ORCID
La urdimbre sexista: Violencia contra las niñas en la Escuela Primaria.
Aljibe - 2013
- ORCID
Retos y dificultades en las transiciones escolares: la visión del alumnado inmigrante
Buenas prácticas en educación intercultural y mejora de la convivencia - 2013
- ORCID
Género, infancia y educación: ¿Cómo se conforma la relación dominación-sumisión?
Experiencias de Género - 2015
- ORCID
First, mothers; second, administrators: perceived work-family interface in women principals
- Corone J.
- Carrasco M.
- Moreno E.
Family Conflicts: Psychological, Social and Medical Implications - 1/12/2010
- Scopus
- ORCID
Alternative Views of Internationalization: Students’ Intercultural Learning Experiences at Saharawi Refugee Camps
- Coronel J.M.
- Carrasco M.J.
- Correa R.I.
- Gómez I.
Higher Education: Teaching, Internationalization and Student Issues - 1/2/2010
- Scopus
- ORCID
Internationalising lifelong learning as a development cooperation strategy: the case of special education school principals in the saharawi refugee camps
Internationalization in Teacher Education - 2014
- ORCID
Propuestas de acción para prevenir la violencia de género en la escuela
La urdimbre sexista: Violencia de género en la escuela primaria - 2013
- ORCID
Panorama actual de la violencia en la escuela
La urdimbre sexista: Violencia de género en la escuela primaria - 2013
- ORCID
School Leadership in Disadvantaged Contexts: A Case Study of Women Principals Leading Change in Spain.
Leadership through the Gender Lens. Women and men in organisations - 2010
- ORCID
Estudio de los diferentes entornos de aprendizaje a través de las voces de los estudiantes de educación secundaria obligatoria. Una clase, un estudio de casos múltiple
- José Manuel Coronel Llamas
- María José Carrasco Macías
- Inmaculada González Falcón
- Inmaculada Gómez Hurtado
- María Pilar García Rodríguez
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación. Actas del II Congreso Internacional sobre Liderazgo y Mejora de la Educación - 2018
- ORCID
Orientadores escolares y gestión de la diversidad cultural en centros de secundaria: un análisis del modelo de intervención empleado en la atención al alumnado inmigrante.
Congreso Nacional de la Asociación de Orientación Educativa y Profesional - 2016
- ORCID
Scope and Patterns of Leadership Distribution in Spanish Schools
European Conference on Educational Research. Porto, 1 to 2 September - 2014
- ORCID
La lógica del espejo. El autorretrato del joven extranjero en su contexto de recepción
- Iván Rodríguez Pascual
- José Manuel Coronel Llamas
- María José Carrasco Macías
- Ramón Ignacio Correa García
- Inmaculada González Falcón
I Congreso Internacional de Migraciones en Andalucía. Instituto de Migraciones - 2011
- ORCID
Los desafíos del liderazgo distribuido: Un caso de complejo y desafiante en un centro de compensatoria de Educación Secundaria en Huelva (España).
I Congreso Internacional sobre Liderazgo y Mejora de la Educación - 2017
- ORCID
La gestión y el discurso intercultural en la Educación Secundaria: un análisis de las prácticas discursivas empleadas por los y las estudiantes
- Antonio Romero Muñoz
- José Manuel Coronel Llamas
- María José Carrasco Macías
- María Luisa Fernández Serrat
- Iván Rodríguez Pascual
- Ramón Ignacio Correa García
- Ángel Hernando Gómez
- Inmaculada González Falcón
- Elena María Morales Marente
- Antonio Jiménez Vázquez
I Congreso Internacional sobre Migraciones de Andalucía - 2011
- ORCID
Un estudio para analizar la violencia contra las niñas en la escuela primaria
III Congreso Universitario Nacional “Investigación y Género” - 06/2011
- ORCID
Counselling per gestire la diversità culturale a scuola. Le relazioni dei counsellors all’interno de la comunità educativa.
International Counselling Association Conference - 2018
- ORCID
Formación del profesorado en las escuelas de Educación Especial y Primaria de los Campamentos de Refugiados Saharauis: Un proyecto hacia la inclusión
XI Congreso Internacional, XXXI Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva: “La escuela excluida” - 2014
- ORCID
Liderazgo educativo en contextos desfavorecidos: la experiencia de cuatro directoras de centros de infantil y primaria
- José Manuel Coronel Llamas
- María José Carrasco Macías
- Emilia Moreno Sánchez
- Inmaculada Gómez Hurtado
XI Congreso Interuniversitario de Organización de Instituciones Educativas - 12/2010
- ORCID
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 7
Web of Science: 6
Índice i10
Scopus: 6
Web of Science: 5
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo EA2009-0125Desde: 19 de septiembre de 2009Hasta: 31 de julio de 2010Financiado por: MECImporte de financiación: 18.285,85 EURRol: Investigador