González Torres, María Del Carmen Autor
Effects of factors of self-regulation vs. factors of external regulation of learning in self-regulated study
- Pachón-Basallo M.
- de la Fuente J.
- González-Torres M.C.
- Martínez-Vicente J.M.
- Peralta-Sánchez F.J.
- Vera-Martínez M.M.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 4/8/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 3,8 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,783 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,3
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Validation of the Child and Youth Resilience Measure-28 (CYRM-28) among Spanish youth
- Artuch-Garde R.
- González-Torres M.d.C.
- Martínez-Vicente J.M.
- Peralta-Sánchez F.J.
- Fuente-Arias J.d.l.
HELIYON - 1/6/2022
- Cuartil JCR: Q2 (2022)
- Factor Impacto JCR: 4 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,12 (2022)
- CiteScore: 4 (2021)
- SJR: 0,55 (2021)
- SNIP: 1,27 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,1
- Categorías JCR: MULTIDISCIPLINARY SCIENCES
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The Proactive-Reactive Resilience as a Mediational Variable Between the Character Strength and the Flourishing in Undergraduate Students
- de la Fuente J.
- Urien B.
- Luis E.O.
- González-Torres M.C.
- Artuch-Garde R.
- Balaguer A.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 18/5/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 3,8 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,522 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,3
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Resilience as a <i>Buffering</i> Variable Between the Big Five Components and Factors and Symptoms of Academic Stress at University
- de la Fuente J.
- González-Torres M.C.
- Artuch-Garde R.
- Vera-Martínez M.M.
- Martínez-Vicente J.M.
- Peralta-S'anchez F.J.
FRONTIERS IN PSYCHIATRY - 8/7/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- Factor Impacto JCR: 5,435 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,046 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 5,556
- Categorías JCR: PSYCHIATRY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
How Has the COVID-19 Crisis Affected the Academic Stress of University Students? The Role of Teachers and Students
- de la Fuente J.
- Pachón-Basallo M.
- Santos F.H.
- Peralta-Sánchez F.J.
- González-Torres M.C.
- Artuch-Garde R.
- Paoloni P.V.
- Gaetha M.L.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 1/6/2021
- Cuartil JCR: Q1 (2021)
- Factor Impacto JCR: 4,232 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 3,37 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,426
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Regulation/Non-Regulation/Dys-Regulation of Health Behavior, Psychological Reactance, and Health of University Undergraduate Students
- Mónica Pachón-Basallo
- De la Fuente, J.
- María Carmen Gonzáles-Torres
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/4/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- Factor Impacto JCR: 4,614 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,026 (2021)
- CiteScore: 3,4 (2020)
- SJR: 0,747 (2020)
- SNIP: 1,356 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,799
- Categorías JCR: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Fostering Communicative Competence and Motivation through ComunicARTE Program
- Lara S.
- González-Torres M.C.
- Ibarrola-García S.
- Zúñiga A.
SUSTAINABILITY - 1/3/2021
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Educación de calidad y reconstrucción resiliente en el alumnado. Estudio piloto durante el confinamiento por la Covid-19
- Raquel Artuch Garde
- María del Carmen González Torres
DEDiCA Revista de Educação e Humanidades (dreh) - 31/05/2021
- ORCID
Effects of Levels of Self-Regulation and Regulatory Teaching on Strategies for Coping With Academic Stress in Undergraduate Students
- de la Fuente J.
- Amate J.
- González-Torres M.
- Artuch R.
- García-Torrecillas J.
- Fadda S.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 31/1/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 2,988 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,316 (2020)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,947 (2020)
- SNIP: 1,46 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,618
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Autoconcepto, autoestima e motivación M. Carmen González Torres
Regulation, De-Regulation and Dys-Regulation Behavior: Internal and External Typologies of Regulation in an Educational and Health
- de la Fuente, J.
- Pachón-Basallo, M.
- González-Torres, M. C.
- Martínez-Vicente, JM,
- Peralta-Sánchez, FJ,
- Fadda, S.
Psychology of Self-regulation - 2022
- ORCID
La alianza entre competencias del S. XXI y las llamadas variables nocognitivas vista desde una visión disposicional de la inteligencia
Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después - 2016
- ORCID
Assessing self-regulated learning and its relation to cognitive performance in early childhood education.
- de la Fuente, J.
- Amate, J.
- Gonzalez-Torres, M.C.
Early Childhood Education: Teachers´Perspectives, Effective programs and Impact in Cognitive development - 1/1/2015
- Scopus
- ORCID
Bullying, personal self-regulation, resilience, coping strategies and engagement-burnout: Implications for an intervention with university students.
- de la Fuente J.
- Zapata L.
- Vera M.
- González-Torres M.
- Artuch Garde R.
Handbook on Bullying: Prevalence, Psychological. Impacts and Intervention Strategies. - 1/10/2014
- Scopus
- ORCID
Perfil motivacional y rendimiento académico en matemáticas de alumnos de educación secundaria. Un examen con el PALS (Patterns of Adaptive Learning Scales).
- González-Torres , M.C.
- Torrano, F
Las emociones en la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias y las matemáticas - 2013
- ORCID
Hermanos de personas con Discapacidad Intelectual: Guía para el analisis de necesidades y propuestas de apoyo.
Estudios Sobre Educacion - 2012
- Cuartil SJR: Q4
- Factor Impacto JCR: 0,133 (null)
- Impacto JCR a 5 años: 0,124
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q4)
- ORCID
Enseñanza y aprendizaje en el Siglo XXI: pautas para el desarrollo profesional docente.
- Chocarro de Luis , E.
- González-Torres , M.C.
- Sobrino Morrás, A.
EUNATE - 2012
- ORCID
Hermanos resilientes: Taller para afrontar problemas de manera positiva
- González-Torres , M.C.
Hermanos de personas con discapacidad intelectual - 2011
- ORCID
Hermanos de personas con discapacidad intelectual: Guía para el análisis de necesidades y propuestas de apoyo
- Lizasoain Rumeu, O.
- González-Torres , M.C.
- Iriarte Redín, C.
- Peralta, F.
- Sobrino Morrás, A.
- Chocarro de Luis, E.
Siníndice - 2011
- ORCID
El movimiento hacia la autodeterminación personal: antecedentes y estado actual
El largo camino hacia una educación inclusiva: la educación especial y social del siglo XIX a nuestros d́ıas: XV Coloquio de Historia de la Educación, Pamplona-Iruñea, 29, 30 de junio y 1 de julio de 2009 - 2009
- ORCID
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 5
Web of Science: 8
Índice i10
Scopus: 4
Web of Science: 8
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo UAL18-SEJ-D031-ADesde: 1 de octubre de 2019Hasta: 30 de septiembre de 2021Financiado por: Universidad de AlmeríaImporte de financiación: 60.200,00 EURRol: Colaborador