González Torres, María Del Carmen Autor

Open Access

Effects of factors of self-regulation vs. factors of external regulation of learning in self-regulated study

  • Pachón-Basallo M.
  • de la Fuente J.
  • González-Torres M.C.
  • Martínez-Vicente J.M.
  • Peralta-Sánchez F.J.
  • Vera-Martínez M.M.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 4/8/2022

10.3389/fpsyg.2022.968733

Número de citas: 4 (Web of Science)
Open Access

Validation of the Child and Youth Resilience Measure-28 (CYRM-28) among Spanish youth

  • Artuch-Garde R.
  • González-Torres M.d.C.
  • Martínez-Vicente J.M.
  • Peralta-Sánchez F.J.
  • Fuente-Arias J.d.l.

HELIYON - 1/6/2022

10.1016/j.heliyon.2022.e09713

Número de citas: 1 (Web of Science)
Open Access

The Proactive-Reactive Resilience as a Mediational Variable Between the Character Strength and the Flourishing in Undergraduate Students

  • de la Fuente J.
  • Urien B.
  • Luis E.O.
  • González-Torres M.C.
  • Artuch-Garde R.
  • Balaguer A.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 18/5/2022

10.3389/fpsyg.2022.856558

Número de citas: 3 (Web of Science)
Open Access

Resilience as a <i>Buffering</i> Variable Between the Big Five Components and Factors and Symptoms of Academic Stress at University

  • de la Fuente J.
  • González-Torres M.C.
  • Artuch-Garde R.
  • Vera-Martínez M.M.
  • Martínez-Vicente J.M.
  • Peralta-S'anchez F.J.

FRONTIERS IN PSYCHIATRY - 8/7/2021

10.3389/fpsyt.2021.600240

Número de citas: 14 (Web of Science) 2 (Scopus)
Open Access

How Has the COVID-19 Crisis Affected the Academic Stress of University Students? The Role of Teachers and Students

  • de la Fuente J.
  • Pachón-Basallo M.
  • Santos F.H.
  • Peralta-Sánchez F.J.
  • González-Torres M.C.
  • Artuch-Garde R.
  • Paoloni P.V.
  • Gaetha M.L.
... Ver más Contraer

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 1/6/2021

10.3389/fpsyg.2021.626340

Número de citas: 36 (Web of Science) 5 (Scopus)
Open Access

Regulation/Non-Regulation/Dys-Regulation of Health Behavior, Psychological Reactance, and Health of University Undergraduate Students

  • Mónica Pachón-Basallo
  • De la Fuente, J.
  • María Carmen Gonzáles-Torres

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/4/2021

10.3390/ijerph18073793

Número de citas: 11 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

Fostering Communicative Competence and Motivation through ComunicARTE Program

  • Lara S.
  • González-Torres M.C.
  • Ibarrola-García S.
  • Zúñiga A.

SUSTAINABILITY - 1/3/2021

10.3390/su13052600

Número de citas: 2 (Web of Science)

Educación de calidad y reconstrucción resiliente en el alumnado. Estudio piloto durante el confinamiento por la Covid-19

  • Raquel Artuch Garde
  • María del Carmen González Torres

DEDiCA Revista de Educação e Humanidades (dreh) - 31/05/2021

10.30827/dreh.vi18.17993

  • ORCID
Open Access

Effects of Levels of Self-Regulation and Regulatory Teaching on Strategies for Coping With Academic Stress in Undergraduate Students

  • de la Fuente J.
  • Amate J.
  • González-Torres M.
  • Artuch R.
  • García-Torrecillas J.
  • Fadda S.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 31/1/2020

10.3389/fpsyg.2020.00022

Número de citas: 33 (Web of Science) 16 (Scopus)

Desafíos del sistema educativo frente al abuso sexual en la infancia

  • Georgina Susana Russo Sierra
  • María Carmen González-Torres

ESPACIOS EN BLANCO. Revista de educación - 21/04/2020

10.37177/unicen/eb30-262

  • ORCID

Autoconcepto, autoestima e motivación M. Carmen González Torres

Regulation, De-Regulation and Dys-Regulation Behavior: Internal and External Typologies of Regulation in an Educational and Health

  • de la Fuente, J.
  • Pachón-Basallo, M.
  • González-Torres, M. C.
  • Martínez-Vicente, JM,
  • Peralta-Sánchez, FJ,
  • Fadda, S.

Psychology of Self-regulation - 2022

  • ORCID

La alianza entre competencias del S. XXI y las llamadas variables nocognitivas vista desde una visión disposicional de la inteligencia

Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después - 2016

  • ORCID

Assessing self-regulated learning and its relation to cognitive performance in early childhood education.

  • de la Fuente, J.
  • Amate, J.
  • Gonzalez-Torres, M.C.

Early Childhood Education: Teachers´Perspectives, Effective programs and Impact in Cognitive development - 1/1/2015

Número de citas:

Bullying, personal self-regulation, resilience, coping strategies and engagement-burnout: Implications for an intervention with university students.

  • de la Fuente J.
  • Zapata L.
  • Vera M.
  • González-Torres M.
  • Artuch Garde R.

Handbook on Bullying: Prevalence, Psychological. Impacts and Intervention Strategies. - 1/10/2014

Número de citas: 5 (Scopus)

Perfil motivacional y rendimiento académico en matemáticas de alumnos de educación secundaria. Un examen con el PALS (Patterns of Adaptive Learning Scales).

  • González-Torres , M.C.
  • Torrano, F

Las emociones en la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias y las matemáticas - 2013

  • ORCID

Hermanos de personas con Discapacidad Intelectual: Guía para el analisis de necesidades y propuestas de apoyo.

Estudios Sobre Educacion - 2012

  • ORCID

Enseñanza y aprendizaje en el Siglo XXI: pautas para el desarrollo profesional docente.

  • Chocarro de Luis , E.
  • González-Torres , M.C.
  • Sobrino Morrás, A.

EUNATE - 2012

  • ORCID

Hermanos resilientes: Taller para afrontar problemas de manera positiva

  • González-Torres , M.C.

Hermanos de personas con discapacidad intelectual - 2011

  • ORCID

Hermanos de personas con discapacidad intelectual: Guía para el análisis de necesidades y propuestas de apoyo

  • Lizasoain Rumeu, O.
  • González-Torres , M.C.
  • Iriarte Redín, C.
  • Peralta, F.
  • Sobrino Morrás, A.
  • Chocarro de Luis, E.

Siníndice - 2011

  • ORCID

El movimiento hacia la autodeterminación personal: antecedentes y estado actual

El largo camino hacia una educación inclusiva: la educación especial y social del siglo XIX a nuestros d́ıas: XV Coloquio de Historia de la Educación, Pamplona-Iruñea, 29, 30 de junio y 1 de julio de 2009 - 2009

  • ORCID

Adaptación de la escala motivacional del MSLQ

V Congreso de Evaluación Psicológica - 1998

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 5

Web of Science: 8

Scopus: 4

Web of Science: 8

Última actualización de los datos: 21/12/24 7:58
Próxima recolección programada: 28/12/24 3:00