Rodríguez Ferrer, Jose Miguel Autor

GAMIFICACION TO IMPROVE THE CLASSROOM CLIMATE IN PHYSICS AND CHEMISTRY IN DISADVANTAGED AREAS

  • Rodriguez-Ferrer, J. M.
  • Manzano-Leon, A.

EDMETIC - 2025

10.21071/edmetic.v14.i1.17395

Número de citas: 0 (Web of Science)
Open Access

Evaluating a UDL-Based Digital Escape Room for Bullying Awareness in Secondary Education

  • Yosra Achab-Moukram
  • Paula Rodríguez-Rivera
  • José Manuel Aguilar-Parra
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Javier Rodríguez-Moreno
  • Ana Manzano-León

MULTIMODAL TECHNOLOGIES AND INTERACTION - 6/6/2025

10.3390/mti9060055

Número de citas: 0 (Web of Science) 0 (Scopus)
Open Access

Playful methodologies for evaluation in higher education: a systematic review

  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Paula Rodríguez Rivera
  • Ana Manzano-León

Edutec - 1/3/2025

10.21556/edutec.2025.91.3519

Número de citas: 1 (Scopus)
Open Access

Designing Digital Escape Rooms with Generative AI in University Contexts: A Qualitative Study

  • Paula Rodríguez-Rivera
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Ana Manzano-León

MULTIMODAL TECHNOLOGIES AND INTERACTION - 27/2/2025

10.3390/mti9030020

Número de citas: 2 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Promotion of executive functions and fluency through games in students with late entry into the educational system

  • Hajar Ait-Abdellah-Sefian
  • Jose-Miguel Rodríguez-Ferrer
  • Javier Rodríguez-Moreno
  • José M. Aguilar-Parra
  • Ana Manzano-León

OCNOS-JOURNAL OF READING RESEARCH - 1/1/2025

10.18239/ocnos_2025.24.1.483

Número de citas: 0 (Web of Science) 0 (Scopus)

Digital game-based learning for transgender identity awareness: a qualitative study in Spanish social education degree

  • Ana Manzano-León
  • Paula Rodríguez-Rivera
  • Manuela Raposo-Rivas
  • José M. Rodríguez-Ferrer

CURRENT PSYCHOLOGY - 1/5/2024

10.1007/s12144-023-05556-3

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

Enhancing classroom climate and emotional intelligence through board games: A mixed-methods case study with moroccan students of spanish as a foreign language

  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Ana Manzano-León
  • Anastasio García-Roca

THINKING SKILLS AND CREATIVITY - 1/12/2024

10.1016/j.tsc.2024.101668

Número de citas: 1 (Web of Science) 0 (Scopus)
Open Access

Gamification to Engage Healthy Habits in Socially Deprived Secondary School Students

  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Ana Manzano León
  • Pedro Tadeu
  • Rubén Camacho-Sánchez
  • José M. Aguilar-Parra

RETOS-NUEVAS TENDENCIAS EN EDUCACION FISICA DEPORTE Y RECREACION - 1/1/2024

10.47197/retos.v53.102849

Número de citas: 5 (Web of Science) 4 (Scopus) 0 (Dialnet)
Open Access

Transgender and gender-diverse (TGD) training in social education degree: Believing and creating play and narratives for learning

  • Rodríguez-Rivera P.
  • Manzano-León A.
  • Camacho-Sánchez R.
  • Conde M.D.D.
  • Rodríguez-Ferrer J.M.

Environment and Social Psychology - 1/1/2024

10.54517/esp.v9i2.1805

Número de citas: 0 (Scopus)

Embark on the adventure! Advancing inclusive secondary education through narrative game learning for students with intellectual disabilities

  • José Miguel Rodríguez-Ferrer
  • Ana Manzano-León
  • Anastasio García-Roca
  • Raquel Soler-Delgado

JOURNAL OF INTELLECTUAL DISABILITIES - 1/1/2024

10.1177/17446295241302400

Número de citas: 0 (Web of Science) 0 (Scopus)

Exploring game-based learning for the inclusion of students with autism in regular classrooms: A case study Libro

  • Ana Manzano León
  • Marina Alférez Pastor
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • José Manuel Aguilar Parra

Transformations in Digital Learning and Educational Technologies - 9/4/2025

10.4018/979-8-3373-3678-7.ch010

Número de citas: 0 (Scopus)

Promoting the engagement of university students through gamified flipped classroom Capítulo de libro

  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

Tendencias educativas en el siglo XXI: perspectivas de todos los miembros de la comunidad educativa - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Innovación educativa: el aprendizajebasado en juego para alumnadocon diversidad funcional Capítulo de libro

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León

La educación lectora: ciencia para la sociedad - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

El uso de la gamificación como herramienta para educar hábitos saludables en estudiantes universitarios de Educación Primaria Capítulo de libro

  • Ruben Camacho Sánchez
  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León
  • Paula Rodríguez Rivera

La palabra a través: diálogos entre el pensamiento, la palabra y el cuerpo - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

El aprendizaje basado en juego: definiciones y usos en educación universitaria Capítulo de libro

  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Paula Rivas Fernández
  • Gabriel Villamarín Freire

Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Flipped classroom y gamificación: una experiencia universitaria en la asignatura de Psicología de la Educación Capítulo de libro

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León

Tendencias educativas en el siglo XXI: perspectivas de todos los miembros de la comunidad educativa - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Innovación educativa a travésde los cuentos digitales en elgrado de Educación Infantil Capítulo de libro

  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

La educación lectora: ciencia para la sociedad - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Las loot boxes y el gambling: un estudio en la juventud española Capítulo de libro

  • Paula Rodríguez Rivera
  • Gabriel Villamarín Freire
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

La comunicación y el lenguaje entre las personas: herramientas didácticas para el desarrollo de las sociedades - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

El uso de aprendizaje basado en juego para alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo: Una experiencia con el alumnado del grado de psicología Capítulo de libro

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Paula Rodríguez Rivera
  • Ruben Camacho Sánchez
  • Ana Manzano León

La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

El efecto del aprendizaje basado en juegos sobre la motivación en la educación universitaria: Una revisión sistemática Capítulo de libro

  • Ruben Camacho Sánchez
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

La innovación docente en pedagogía y su contribución social mediante la transferencia de conocimientos - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Web-based Operator Training System

  • Serra, Manel
  • Franco, Erika
  • Rumi, Luis
  • Ferrer, Jose M.
  • Nougues, Jose M.
  • Espuna, A
  • Graells, M
  • Puigjaner, L
... Ver más Contraer

27TH EUROPEAN SYMPOSIUM ON COMPUTER AIDED PROCESS ENGINEERING, PT C - 2017

10.1016/b978-0-444-63965-3.50491-8

Número de citas: 2 (Web of Science)

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 9

Web of Science: 9

Scopus: 9

Web of Science: 9

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
Última actualización de los datos: 24/08/25 15:30
Próxima recolección programada: 30/08/25 3:00