Rodríguez Ferrer, Jose Miguel Autor
Enhancing classroom climate and emotional intelligence through board games: A mixed-methods case study with moroccan students of spanish as a foreign language
- José M. Rodríguez-Ferrer
- Ana Manzano-León
- Anastasio García-Roca
Thinking Skills and Creativity - 1/12/2024
- CiteScore: 7,3 (2023)
- SJR: 1,162 (2023)
- SNIP: 2,166 (2023)
- Scopus
- ORCID
Does Being a Scout Affect Confinement Due to COVID-19? A Comparative Exploratory Descriptive Study with Spanish Adolescents
- Jorge Asensio-Ramón
- Jose M. Rodriguez Ferrer
- Ana Manzano León
- Jose Manuel Aguilar
- María del Pilar Díaz-López
- Nuria Torres-López
SUSTAINABILITY - 1/9/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- Factor Impacto JCR: 3,889 (2023)
- CiteScore: 6,8 (2023)
- SJR: 0,664 (2021)
- SNIP: 1,285 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,089
- Categorías JCR: ENVIRONMENTAL SCIENCES
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Unleashing Creativity and Cooperation: A Qualitative Case Study on Designing Digital Breakouts for Social Education Degrees
- Paula Rodríguez-Rivera
- Ana Manzano León
- María Dolores Dapía Conde
- Jose M. Rodriguez Ferrer
SOCIETIES - 1/9/2023
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Relationship between Emotional Intelligence, Victimization, and Academic Achievement in High School Students
- Ana María Martínez-Martínez
- Christian Roith
- José M. Aguilar-Parra
- Ana Manzano-León
- José M. Rodríguez-Ferrer
- Remedios López-Liria
SOCIAL SCIENCES-BASEL - 1/6/2022
- Factor Impacto JCR: 1,7 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,037 (2022)
- CiteScore: 3,2 (2022)
- SJR: 0,501 (2022)
- SNIP: 1,052 (2022)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Play and learn: Influence of gamification and game-based learning in the reading processes of secondary school students
- Manzano-León A.
- Rodríguez-Ferrer J.M.
- Aguilar-Parra J.M.
- Fernández-Campoy J.M.
- Trigueros R.
- Martínez-Martínez A.M.
REVISTA DE PSICODIDACTICA - 1/1/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 3,6 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,261 (2022)
- CiteScore: 6,6 (2023)
- SJR: 0,816 (2022)
- SNIP: 1,303 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 3,74
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Gamification to Engage Healthy Habits in Socially Deprived Secondary School Students
- José M. Rodríguez-Ferrer
- Ana Manzano León
- Pedro Tadeu
- Rubén Camacho-Sánchez
- José M. Aguilar-Parra
RETOS-NUEVAS TENDENCIAS EN EDUCACION FISICA DEPORTE Y RECREACION - 1/1/2024
- CiteScore: 3,2 (2023)
- SJR: 0,383 (2023)
- SNIP: 0,799 (2023)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Effectiveness of gamification and game-based learning in Spanish adolescents with dyslexia: A longitudinal quasi-experimental research
- Rodríguez-Ferrer J.M.
- Manzano-León A.
- Aguilar-Parra J.M.
- Cangas A.
RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES - 1/10/2023
- Cuartil JCR: Q1 (2023)
- Factor Impacto JCR: 2,9 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,95 (2023)
- CiteScore: 5,5 (2023)
- SJR: 0,889 (2023)
- SNIP: 1,288 (2023)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Acquisition of Learning and Empathy Towards Patients in Nursing Students Through Online Escape Room: An Exploratory Qualitative Study
- José M Rodríguez-Ferrer
- Ana Manzano-León
- Adolfo J Cangas
- José M Aguilar-Parra
- Carolina Fernández-Jiménez
- Juan Miguel Fernández-Campoy
- Antonio Luque de la Rosa
- Ana M Martínez-Martínez
PSYCHOLOGY RESEARCH AND BEHAVIOR MANAGEMENT - 1/01/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 4,3 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,121 (2022)
- CiteScore: 4,7 (2022)
- SJR: 0,92 (2022)
- SNIP: 1,346 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,5
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Testing the Factorial Validity of the Classroom Engagement Inventory with Spanish Students
- Manzano-León A.
- Rodríguez-Ferrer J.M.
- Aguilar-Parra J.M.
- Trigueros R.
- Díaz-López M.P.D.P.
- Torres-López N.
- Fernández-Jiménez C.
PSYCHOLOGY RESEARCH AND BEHAVIOR MANAGEMENT - 1/1/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- Factor Impacto JCR: 3,974 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,12 (2021)
- CiteScore: 4,5 (2023)
- SJR: 0,807 (2021)
- SNIP: 1,344 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,102
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, CLINICAL
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Promoción de funciones ejecutivas y fluencia mediante juegos en estudiantes en situación de incorporación tardía al sistema educativo
- Hajar Ait-Abdellah-Sefian
- Jose-Miguel Rodríguez-Ferrer
- Javier Rodríguez-Moreno
- José M. Aguilar-Parra
- Ana Manzano-León
Ocnos - 14/11/2024
- ORCID
Creative Writing of Disinformation Narratives
- Anastasio García Roca
- Ana Manzano León
- José M. Rodríguez Ferrer
- Rubén Camacho Sánchez
30/06/2023
10.4018/978-1-6684-8861-4.ch013
- ORCID
Game-based learning to teach executive functions: A pilot study in higher education
- José M. Rodríguez-Ferrer
- Rubén Camacho Sánchez
- Anastasio García-Roca
- Ana Manzano León
New Perspectives in Teaching and Learning With ICTs in Global Higher Education Systems - 12/9/2023
10.4018/978-1-6684-8861-4.ch014
- Scopus
- ORCID
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 7
Web of Science: 8
Índice i10
Scopus: 4
Web of Science: 6
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
- El autor no participa actualmente en ningún proyecto.