Rodríguez Ferrer, Jose Miguel Autor
Unleashing Creativity and Cooperation: A Qualitative Case Study on Designing Digital Breakouts for Social Education Degrees
- Paula Rodríguez-Rivera
- Ana Manzano León
- María Dolores Dapía Conde
- Jose M. Rodriguez Ferrer
SOCIETIES - 1/9/2023
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Transgender and gender-diverse (TGD) training in social education degree: Believing and creating play and narratives for learning
- Rodríguez-Rivera P.
- Manzano-León A.
- Camacho-Sánchez R.
- Conde M.D.D.
- Rodríguez-Ferrer J.M.
Environment and Social Psychology - 1/1/2024
- CiteScore: 0,3 (2023)
- SJR: 0,108 (2023)
- SNIP: 0,032 (2023)
The use of digital escape rooms in nursing education
- Rodríguez-Ferrer J.M.
- Manzano-León A.
- Fernández-Jiménez C.
- Aguilar-Parra J.M.
- Cangas A.J.
- Luque de la Rosa A.
BMC MEDICAL EDUCATION - 29/12/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 3,6 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,03 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 3,9
- Categorías JCR: EDUCATION, SCIENTIFIC DISCIPLINES
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The Legends of Elendor: Educational Gamification as an Influential Factor in Academic Flow and Academic Performance in Socially Depressed Communities
- Ana Manzano-León
- José M. Rodríguez-Ferrer
- José M. Aguilar-Parra
- Carlos Salavera
EDUCATION SCIENCES - 21/1/2023
- CiteScore: 4,8 (2023)
- SJR: 0,669 (2023)
- SNIP: 1,323 (2023)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Testing the Factorial Validity of the Classroom Engagement Inventory with Spanish Students
- Manzano-León A.
- Rodríguez-Ferrer J.M.
- Aguilar-Parra J.M.
- Trigueros R.
- Díaz-López M.P.D.P.
- Torres-López N.
- Fernández-Jiménez C.
PSYCHOLOGY RESEARCH AND BEHAVIOR MANAGEMENT - 1/1/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- Factor Impacto JCR: 3,974 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,12 (2021)
- CiteScore: 4,5 (2023)
- SJR: 0,807 (2021)
- SNIP: 1,344 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,102
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, CLINICAL
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Shall we play together? Game-based learning for engagement and classroom climate in Spanish socially deprived communities
- Rodríguez-Ferrer J.M.
- Manzano-León A.
- Fernández-Jiménez C.
- Luque de la Rosa A.
- Fernández-Campoy J.M.
- Aguilar-Parra J.M.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 2/6/2023
- Cuartil JCR: Q2 (2023)
- Factor Impacto JCR: 2,6 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,599 (2023)
- CiteScore: 5,3 (2023)
- SJR: 0,8 (2023)
- SNIP: 1,071 (2023)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Relationship between Emotional Intelligence, Victimization, and Academic Achievement in High School Students
- Ana María Martínez-Martínez
- Christian Roith
- José M. Aguilar-Parra
- Ana Manzano-León
- José M. Rodríguez-Ferrer
- Remedios López-Liria
SOCIAL SCIENCES-BASEL - 1/6/2022
- Factor Impacto JCR: 1,7 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,037 (2022)
- CiteScore: 3,2 (2022)
- SJR: 0,501 (2022)
- SNIP: 1,052 (2022)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Promotion of executive functions and fluency through games in students with late entry into the educational system
- Hajar Ait-Abdellah-Sefian
- Jose-Miguel Rodríguez-Ferrer
- Javier Rodríguez-Moreno
- José M. Aguilar-Parra
- Ana Manzano-León
OCNOS - 1/1/2025
- CiteScore: 1,9 (2023)
- SJR: 0,409 (2023)
- SNIP: 1,477 (2023)
- Scopus
- ORCID
Play and reading process of secondary students in areas of need for social transformation
- Ana Manzano-León
- José M. Rodríguez-Ferrer
- Rocío Collado-Soler
Bellaterra Journal of Teaching and Learning Language and Literature - 1/1/2023
- CiteScore: 1 (2023)
- SJR: 0,2 (2023)
- SNIP: 0,582 (2023)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
Play and learn: Influence of gamification and game-based learning in the reading processes of secondary school students
- Manzano-León A.
- Rodríguez-Ferrer J.M.
- Aguilar-Parra J.M.
- Fernández-Campoy J.M.
- Trigueros R.
- Martínez-Martínez A.M.
REVISTA DE PSICODIDACTICA - 1/1/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 3,6 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,261 (2022)
- CiteScore: 6,6 (2023)
- SJR: 0,816 (2022)
- SNIP: 1,303 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 3,74
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Una revisión sobre los estereotipos del trastorno mental grave en videojuegos
- José Miguel Rodríguez Ferrer
- Ana Manzano León
Narrativas y usuarios de la sociedad transmedia - 2022
- Dialnet
Una aproximación hacia el discurso del odio y las redes sociales
- Ana María Martínez Martínez
- Carlos Sánchez Muñoz
- Ana Manzano León
- José Miguel Rodríguez Ferrer
Teorías cognitivas entre el mundo árabe e islámico y Occidente: retos de la comunicación y barreras a la interacción - 2023
- Dialnet
Transgender narrative in video games: analysis of "A Normal Lost Phone" as an educational tool
- Paula Rodríguez Rivera
- Ana Manzano León
- José Miguel Rodríguez Ferrer
- Ruben Camacho Sánchez
Technologies, multimodality and media culture for gender equality: Advancing in digital transformation of education - 2023
- Dialnet
Taller formativo de aprendizaje basado en juego para la intervención en trastorno de espectro autista en Educación Superior
- Ana Manzano León
- José Miguel Rodríguez Ferrer
- Paula Rodríguez Rivera
Tendencias educativas emergentes en ciencias de la salud y enfermería - 2022
- Dialnet
Sensibilizando en salud mental: un estudio cualitativo con estudiantes de enfermería
- José Miguel Rodríguez Ferrer
- Ana Manzano León
- Rocío Collado Soler
- Ana María Martínez Martínez
Responsabilidad social para la inclusión - 2022
- Dialnet
- ORCID
Satisfacción y rendimiento en talleres de aprendizaje basado en juego para el aprendizaje sobre la intervención en trastorno del espectro autista
- Ana Manzano León
- José Miguel Rodríguez Ferrer
- Ana María Cerezo Martínez
- Paula Rodríguez Rivera
Nuevas tendencias educativas en ciencias de la salud: Libro de resúmenes del I Congreso Internacional sobre Tendencias Educativas en Enfermería y Ciencias de la Salud - 2022
- Dialnet
Revisión sobre el uso de metodologías lúdicas con personas afectadas por TDAH en entornos educativos
- José Miguel Rodríguez Ferrer
- Ana Manzano León
- Ana María Martínez Martínez
Participación, innovación y emprendimiento en la escuela - 2022
- Dialnet
Reduciendo el estigma publico hacia personas con trastorno mental grave mediante una escape room on-line en estudiantes universitarios
- José Miguel Rodríguez Ferrer
- Ana Manzano León
- Ana María Martínez Martínez
Tendencias educativas emergentes en ciencias de la salud y enfermería - 2022
- Dialnet
¿Puedes escapar de las drogas? Experciencia de innovación en el Grado de Educación Social
- José Miguel Rodríguez Ferrer
- Ana Manzano León
- Juan Miguel Fernández Campoy
La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa - 2022
- Dialnet
Propuesta de innovación a través de un proyecto de innovación docente: Metodologías innovadoras en educación superior mediante spoc con gamificación y flipped classroom como estrategias educativas
- José Manuel Aguilar Parra
- Virginia Lérida Ayala
- Marina Alférez Pastor
- Rocío Collado Soler
- Ana Manzano León
- José Miguel Rodríguez Ferrer
Mejorando la Enseñanza a través de la innovación educativa - 2023
- Dialnet
- ORCID
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 7
Web of Science: 9
Índice i10
Scopus: 4
Web of Science: 9
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
- El autor no participa actualmente en ningún proyecto.