Jiménez Castillo, David Autor

Open Access

Examining drivers and outcomes of corporate social responsibility in agri-food firms

  • Martos-Pedrero A.
  • Jiménez-Castillo D.
  • Cortés-García F.J.

Agricultural Economics (Czech Republic) - 1/1/2022

10.17221/398/2021-agricecon

Número de citas: 1 (Scopus)

Corporate social responsibility and financial performance in the agri-food sector: mediating effect of image and reputation

  • Martos-Pedrero A.
  • Jiménez-Castillo D.
  • Cortés-García F.J.

ITEA Informacion Tecnica Economica Agraria - 1/1/2022

10.12706/itea.2021.035

Número de citas:

Corporate social responsibility and export performance under stakeholder view: The mediation of innovation and the moderation of the legal form

  • Martos-Pedrero A.
  • Jiménez-Castillo D.
  • Ferrón-Vílchez V.
  • Cortés-García F.J.

Corporate Social Responsibility and Environmental Management - 1/1/2022

10.1002/csr.2352

Número de citas: 2 (Scopus)
Open Access

The effect of international opportunity recognition processes on problem-solving competence: how does past negative entrepreneurial experience matter?

  • Eduardo Terán-Yépez
  • David Jiménez-Castillo
  • Manuel Sánchez-Pérez

Oeconomia Copernicana - 30/06/2022

10.24136/oc.2022.017

Número de citas:

The role of affect in international opportunity recognition and the formation of international opportunity beliefs

  • Eduardo Terán-Yépez
  • David Jiménez-Castillo
  • Manuel Sánchez-Pérez

Review of Managerial Science - 20/04/2022

10.1007/s11846-022-00551-7

Número de citas:

How social media influencers affect behavioural intentions towards recommended brands: the role of emotional attachment and information value

  • Raquel Sánchez-Fernández
  • David Jiménez-Castillo

Journal of Marketing Management - 19/01/2021

10.1080/0267257x.2020.1866648

Número de citas: 12 (Web of Science) 1 (Scopus)

International opportunity recognition: A comprehensive bibliometric review

  • Eduardo Terán-Yépez
  • David Jiménez-Castillo
  • Manuel Sánchez-Pérez

Journal of International Entrepreneurship - 3/06/2020

10.1007/s10843-020-00276-2

Número de citas: 5 (Web of Science) 2 (Scopus)

The role of digital influencers in brand recommendation: Examining their impact on engagement, expected value and purchase intention

  • Jiménez-Castillo D.
  • Sánchez-Fernández R.

International Journal of Information Management - 1/12/2019

10.1016/j.ijinfomgt.2019.07.009

Número de citas: 104 (Web of Science) 56 (Scopus)
Open Access

The Relationship between Social Responsibility and Business Performance: An Analysis of the Agri-Food Sector of Southeast Spain

  • Martos Pedrero, Antonio
  • Cortés García, Francisco Joaquín
  • Jiménez Castillo, David

14/11/2019

The relationship between social responsibility and business performance: An analysis of the agri-food sector of southeast Spain

  • Martos-Pedrero A.
  • Cortés-García F.
  • Jiménez-Castillo D.

Sustainability (Switzerland) - 1/11/2019

10.3390/su11226390

Número de citas: 20 (Web of Science) 9 (Scopus)

The Role of Different Types of Previous Experience in International Opportunity Recognition: Evidence from Spanish International Entrepreneurs

  • Eduardo Terán-Yépez
  • David Jiménez-Castillo
  • Manuel Sánchez-Pérez

Contributions to Management Science - 1/1/2022

10.1007/978-3-030-97699-6_8

Número de citas:

Análisis de un modelo de antecedentes y consecuencas de la responsabilidad social en el contexto del sector agroalimentario almeriense

  • Antonio Martos Pedrero
  • Andrés Sánchez Picón
  • Francisco Joaquín Cortés García
  • David Jiménez Castillo

2020

Número de citas:
  • Dialnet

Manual de gestión de la relación con los clientes

  • Raquel Sánchez Fernández
  • David Jiménez Castillo

2020

Número de citas:
  • Dialnet

Estructura, elaboración y desarrollo de proyectos de investigación de mercados

  • Antonia Estrella Ramón
  • David Jiménez Castillo
  • María Angeles Iniesta Bonillo

2019

Número de citas:
  • Dialnet

The impact of combining video podcasting and lectures on students' assimilation of additional knowledge: An empirical examination

  • Jiménez-Castillo D.
  • Fernández R.

E-Learning 2.0 Technologies and Web Applications in Higher Education - 21/9/2015

10.4018/978-1-4666-4876-0.ch004

Número de citas: 2 (Web of Science) 7 (Scopus)

¿Cómo crear vídeo podcasts efectivos? Una aplicación al contexto de la enseñanza universitaria

  • Raquel Sánchez Fernández
  • David Jiménez Castillo

Pedagogía audiovisual: Monográfico de experiencias docentes multimedia - 2014

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

La validez del instrumento de medida

  • Manuel Sánchez Pérez
  • David Jiménez Castillo

Métodos de investigación social y de la empresa - 2013

Número de citas:
  • Dialnet

Un estudio cross-nacional sobre la familiaridad de los productos hortofrutículas con origen específico

  • David Jiménez Castillo
  • Juan Carlos Gázquez Abad
  • Gema María Marín Carrillo

Economía Agroalimentaria, medio ambiente y medio rural: nuevos enfoques, nuevos desafíos - 2010

Número de citas:
  • Dialnet

La integración de la comunicación interna de marketing y su uso en la gestión del conocimiento del mercado

  • David Jiménez Castillo
  • Manuel Sánchez Pérez

2009

Número de citas:
  • Dialnet

Situación, funciones e impacto de los convention bureaux en la organización de marketing del destino turístico

  • David Jiménez Castillo
  • María Belén Marín Carrillo
  • Manuel Sánchez Pérez

Turismo de negocios y reuniones: "convenciones, congresos e incentivos" - 2008

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

MOVING TO FLIPPED LEARNING: A DYNAMIC FRAMEWORK TO GUIDE INSTRUCTORS' MIGRATION PROCESSES IN HIGHER EDUCATION

  • Jimenez-Castillo, David
  • Estrella-Ramon, Antonia
  • Angeles Iniesta-Bonillo, Ma
  • Sanchez-Fernandez, Raquel
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17) - 03/2017

10.21125/edulearn.2017.0799

ANALYSING GRADUATES' MARKET HETEROGENEITY IN HIGHER EDUCATION: AN EMPIRICAL APPROACH BASED ON A RELATIONAL MODEL

  • Angeles Iniesta-Bonillo, M.
  • Jimenez-Castillo, David
  • Sanchez-Fernandez, Raquel
  • Cervera-Taulet, Amparo
  • Schlesinger, Walesska
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2014

THE USE OF VIDEO PODCASTING TO COMPLEMENT LECTURES: ANALYZING ITS EFFECT ON STUDENTS' ASSIMILATION CAPACITY

  • Sanchez-Fernandez, Raquel
  • Jimenez-Castillo, David
  • Marin-Carrillo, Gema M.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

7TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2013) - 2013

Este autor no tiene patentes.

REMOTE-LEARNING ADAPTATION: EXPERIENCE AT DIFFERENT EDUCATION LEVELS

  • María del Mar Serrano-Arcos
  • Juan Carlos Pérez-Mesa
  • David Jiménez-Castillo

ICERI2020 Proceedings - 11/2020

10.21125/iceri.2020.1201

  • ORCID

UNIVERSAL ACCESSIBILITY IN HIGHER EDUCATION: AN APPROACH FOR INCLUSION

  • Raquel Sánchez-Fernández
  • María del Mar Serrano-Arcos
  • David Jiménez-Castillo
  • Juan Carlos Pérez-Mesa

ICERI2020 Proceedings - 11/2020

10.21125/iceri.2020.1206

  • ORCID

Scopus: 7

Web of Science: 8

Scopus: 4

Web of Science: 6

Última actualización de los datos: 24/01/23 16:14
Próxima recolección programada: 28/01/23 3:00