Salaberri Ramiro, María Sagrario Autor
Writing Professional Genres in a Second Language: Results from a Spanish University Clil Context
- Maria Del Mar Sanchez Perez
- Maria Sagrario Salaberri Ramiro
American Journal of Educational Research - 17/04/2015
- OAI-PMH
- ORCID
The significance of certain prosodic features in the discourse of the teacher in EFL classrooms
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
Cauce - 2002
- ORCID
- Dialnet
Exploring chat-based communication in the EFL class: computer and mobile environments
- Alberto Andujar
- Maria Sagrario Salaberri-Ramiro
COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING - 4/5/2021
- Cuartil JCR: Q1 (2021)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,642 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 3,731 (2021)
- CiteScore: 23,6 (2024)
- SJR: 1,839 (2021)
- SNIP: 2,868 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 3,072
- Categorías JCR: LINGUISTICS
- Categorías SJR: Computer Science Applications (Q1); Language and Linguistics (Q1); Linguistics and Language (Q1)
- Web of Science
- ORCID
- Scopus
Un centro y un plan que van de la mano
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Cuadernos de pedagogía - 2009
- Dialnet
El uso de géneros textuales en la enseñanza bilingüe de educación superior: estudio de caso en aula de Química
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María del Mar Sánchez Pérez
E-Aesla - 2015
- Dialnet
Incorporating Cooperative Project-Based Learning in the Teaching of English as a Foreign Language: Teachers' Perspectives
- Abderrazak Zaafour
- María Sagrario Salaberri-Ramiro
EDUCATION SCIENCES - 3/6/2022
- Factor Impacto JCR: 3 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,141 (2022)
- CiteScore: 5,5 (2024)
- SJR: 0,605 (2022)
- SNIP: 1,262 (2022)
- OAI-PMH
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
Análisis de turnos en el discurso del profesor en aulas de inglés como lengua extranjera
- María Sagrario Salaberri Ramiro
ELUA. Estudios de Lingüística Universidad de Alicante - 2001
- Dialnet
- ORCID
STARTING POINT TOWARDS BILINGUALISM IN HIGHER EDUCATION: RESULTS IN ENGLISH AT THE UNIVERSITY ENTRANCE TEST FROM A GENDER PERSPECTIVE
- Francisco Manzano-Agugliaro
- María del Mar Sánchez Pérez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
ESPIRAL-CUADERNOS DEL PROFESORADO - 9/2012
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,081 (2012)
- ORCID
- Dialnet
- Web of Science
- OAI-PMH
Analysis of the fostering and constraining factors for learners' participation in the Spanish Heritage Education Program ALCE in Germany: proposals for improvement
- Francisca Ferre-Pérez
- Carmen Ramos Méndez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUAL EDUCATION AND BILINGUALISM - 21/10/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 2,8 (2022)
- CiteScore: 7,8 (2024)
- SJR: 1,873 (2022)
- SNIP: 3,133 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 3,4
- Categorías JCR: LINGUISTICS
- Scopus
- Dialnet
- ORCID
- Web of Science
Students' Perceptions of the Use of English in Higher-Education Bilingual Programs
- Maria Sagrario Salaberri-Ramiro
- María del Mar Sánchez-Pérez
LATIN AMERICAN JOURNAL OF CONTENT & LANGUAGE INTEGRATED-LACLIL - 14/06/2021
- OAI-PMH
- Web of Science
- ORCID
Our discovery island 3.
Libro
- María Sagrario Salaberri Ramiro
2015
- Dialnet
Las actitudes de los profesores hacia la inclusión educativa en la clase de inglés como lengua extranjera: Un caso en Valparaíso (Chile)
Tesis
Director
- Candy Veas Faúndez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María Soledad Cruz Martínez
2020
- Dialnet
El discurso del profesor en el aula y su relación con las tareas de aprendizaje
Tesis
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- Fernando Serrano Valverde
1998
- Dialnet
- Datos BNE
Linguística aplicada a la enseñanza
Libro
- María Sagrario Salaberri Ramiro
1999
- Dialnet
Cooperative project-based learning methodology for motivating and engaging students to learn english: Difficulties of implementation
Tesis
Director
- Abderrazak Zaafour
- José Carlos Redondo Olmedilla
- María Sagrario Salaberri Ramiro
2022
- Dialnet
Influencia del aprendizaje integrado de contenido y lengua en la motivación y emoción de los estudiantes: estudio cuantitativo
Tesis
Director
- Santiago García Calvo
- Esther Nieto Moreno de Diezmas
- María Sagrario Salaberri Ramiro
2021
- Dialnet
Análisis de la práctica docente del español como lengua de herencia en alemania
Tesis
Director
- Francisca María Ferre Pérez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- José Angel Aznar Sánchez
2021
- Dialnet
Violencia de género e identidad en la literatura irlandesa contemporánea denominada chick-lit: análisis de las novelas whitethorn woods, de maeve binchy y this charming man, de marian keyes
Tesis
Director
- Nuria del Mar Torres López
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María Elena Jaime de Pablos
2019
- Dialnet
Análisis de las metodologías de evaluación del aprendizaje que aplica el profesorado de la escuela de diseño gráfico (EGD)de la Facultad de Arquitectura de la Universidad de San Carlos de Guatemala
Tesis
Director
- Ana María Saavedra López de Miranda
- José Carlos Redondo Olmedilla
- María Sagrario Salaberri Ramiro
2019
- Dialnet
Developing Writing Skills in Higher Education Clil Contexts: A Case Study in Chemistry Laboratory Lessons
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Lee, G
2013 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION REFORM AND MANAGEMENT INNOVATION (ERMI 2013), PT 1 - 2013
- ORCID
- Web of Science
The Use of Text Genres to Improve the Quality of Writing Performance in Clil University Settings
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Lee, G
2014 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLIED SOCIAL SCIENCE (ICASS 2014), PT 2 - 2014
- ORCID
- Web of Science
SELF-ORGANISATION AND SELF-ASSESSMENT IN A HIGHER EDUCATION CLIL ENVIRONMENT
- Ramiro S, Salaberri
- Perez M, Sanchez
- Puga J, Lopez
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012) - 2012
THE USE OF MEDIA FOR BILINGUAL TEACHING IN HIGHER EDUCATION: PERCEPTIONS OF TEACHING STAFF
- Sanchez Perez, Mara del Mar
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Manzano-Agugliaro, Francisco
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
7TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2013) - 2013
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,039 (2013)
- ORCID
- Web of Science
Multiculturalism and internationalization in Spanish universities: ? North-south socio-cultural differences?
- Laura C. Sánchez-Sánchez
- Sagrario Salaberri
- Mª del Mar Sánchez-Pérez
EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD - 02/2017
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,062 (2017)
- ORCID
- Web of Science
DESIGN OF CLIL ACTIVITIES FOR COMPUTER ENGINEERING COURSES AT THE UNIVERSITY
- Ortigosa, Pilar M.
- Redondo, Juana L.
- Garzon, Ester M.
- Sagrario Salaberri, M.
- Chova, LG
- Belenguer, DM
- Martinez, AL
EDULEARN11: 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2011
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,904 (2011)
- ORCID
- Web of Science
CLIL LESSON PLANNING IN HIGHER EDUCATION: AN EXPERIENCE IN COMPUTER ENGINEERING COURSES
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Martinez Ortigosa, Pilar
- Lopez Redondo, Juana
- Martin Garzon, Ester
- Chova, LG
- Torres, IC
- Martinez, AL
EDULEARN12: 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2012
- ORCID
- Web of Science
THE USE OF ICT TOOLS FOR INSTRUCTION IN HIGHER EDUCATION CLIL LESSONS: AN INNOVATIVE PRACTICE IN A CHEMISTRY LAB
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
EDULEARN13: 5TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2013
- Impacto Normalizado por Categoría: 3,059 (2013)
- ORCID
- Web of Science
BILINGUALISM IN ENGINEERING CURRICULA AT CEIA3 UNIVERSITIES
- Manzano-Agugliaro, F.
- Sanchez Perez, M. M.
- Salaberri Ramiro, S.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
INTED2012: INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2012
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,027 (2012)
- ORCID
- Web of Science
EVALUATING CONTENT AND LANGUAGE IN BILINGUAL UNIVERSITY CONTEXTS: THE GENRE GUIDING CHECKLIST AS AN ASSESSMENT TOOL IN EXPERIMENTAL SCIENCES
- Perez, M. D. S.
- Ramiro, M. S. S.
INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2014
- ORCID
- Web of Science
Este autor no tiene patentes.
Índice h
Scopus: 5
Web of Science: 5
Índice i10
Scopus: 4
Web of Science: 2
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo P09-HUM-05262Desde: 11 de marzo de 2011Hasta: 11 de marzo de 2014Importe de financiación: 31.991,50 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo PB98-1384Desde: 30 de diciembre de 1999Hasta: 30 de diciembre de 2002Importe de financiación: 12.020,24 EURRol: Investigador