Salaberri Ramiro, María Sagrario Autor
Spanish acquisition : analysis of learner corpora generated through inter-cultural telecollaboration
- Kushner, Julia
- Lantolf, James
- Thorne, Steven
- Jiménez Jiménez, Antonio
- Ross, Brenda
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
2001
- ORCID
Analyzing writing in english-medium instruction at university
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María Del Mar Sánchez Pérez
30/01/2015
http://hdl.handle.net/10835/15580
- ORCID
- OAI-PMH
Episodes as Units for the Analysis of Task Performance
1999
- ORCID
Assessment and Diversity: Development of Personal Identities through Portfolios
2003
- ORCID
Implementing Cooperative Project-Based Learning: Difficulties and Innovative Solutions
- Abderrazak Zaafour
- María Sagrario Salaberri Ramiro
World Journal of English Language - 27/06/2022
- ORCID
Integrating Flipped Foreign Language Learning through Mobile Devices: Technology Acceptance and Flipped Learning Experience
- Alberto Andujar
- María Sagrario Salaberri-Ramiro
- María Soledad Crúz Martínez
SUSTAINABILITY - 4/2/2020
- Cuartil JCR: Q3 (2020)
- Factor Impacto JCR: 3,251 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,195 (2020)
- CiteScore: 3,9 (2020)
- SJR: 0,612 (2020)
- SNIP: 1,242 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,473
- Categorías JCR: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- OAI-PMH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Satisfaction' study in Bilingual Physical Education after applying a schedule based on content and language integrated learning
- Santiago García Calvo
- Darío Luis Banegas
- María Sagrario Salaberri Ramiro
SPORTIS-SCIENTIFIC TECHNICAL JOURNAL OF SCHOOL SPORT PHYSICAL EDUCATION AND PSYCHOMOTRICITY - 13/5/2019
10.17979/sportis.2019.5.2.5235
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,879 (2019)
- OAI-PMH
- Web of Science
- Dialnet
Physical Education and English: constructivist vs traditional approaches in bilingual and non-bilingual education
- Garcia-Calvo Rojo, Santiago
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
SPORTIS-SCIENTIFIC TECHNICAL JOURNAL OF SCHOOL SPORT PHYSICAL EDUCATION AND PSYCHOMOTRICITY - 5/2018
10.17979/sportis.2018.4.2.3330 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,599 (2018)
- Web of Science
- Dialnet
INVESTIGACIÓN SOBRE EL PAPEL LENGUAJE DEL AULA COMO HERRAMIENTA MEDIADORA EN LA CONSTRUCCIÓN DE CONOCIMIENTO EN INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA
- Sagrario Salaberri Ramiro
Revista Minerva - 7/07/2022
- ORCID
STARTING POINT TOWARDS BILINGUALISM IN HIGHER EDUCATION: RESULTS IN ENGLISH AT THE UNIVERSITY ENTRANCE TEST FROM A GENDER PERSPECTIVE
- Sánchez Pérez, María Del Mar
- Manzano Agugliaro, Francisco Rogelio
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
REVISTA ESPIRAL - 1/09/2012
La aproximación intercultural [Mª Sagrario Salaberri Ramiro]
Libro
TEACHING AND LEARNING HOW TO PLAN LESSONS FOR EFL CLASSROOMS: IMPLEMENTATION OF CLASSROOM TECHNIQUES AND ACTIVITIES
Libro
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
- Nazmi Abdul-Salam, Al-Masri
- Sánchez Pérez, María Del Mar
24/01/2024
Clarificaton request, comprehension checks and confirmation checks in EFL classrooms
Capítulo de libro
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Trabajos en lingüística aplicada - 2001
- Dialnet
Aprendiendo en la práctica escolar a través del portafolio
Capítulo de libro
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Towards an understanding of the English language. Past, present and future: studies in honour of Fernando Serrano - 2005
- Dialnet
Assessing internationalisation in european higher education: A descriptive social study of european university in southern Spain
Capítulo de libro
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María del Mar Sánchez Pérez
- Laura del Carmen Sánchez Sánchez
Temas actuales de investigación en las áreas de la salud y la educación - 2017
- Dialnet
Job shadowing as a training tool for lecturers in higher education bilingual teaching
Capítulo de libro
- Maria Sagrario Salaberri Ramiro
- Maria del Mar Sanchez Perez
Teacher Training for English Medium Instruction in Higher Education - 7/2/2020
10.4018/978-1-7998-2318-6.ch013
Estrategias de comprensión lectora transferibles entre la lengua materna y la lengua extranjera
Capítulo de libro
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Sobre didáctica de la lengua y la literatura : homenaje a Arturo Medina - 1989
- Dialnet
El desafío de la enseñanza de la escritura en programas bilingües de educación superior: Indicadores de éxito académico
Libro
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- Cristina Morilla García
- María del Mar Sánchez Pérez
Retos docentes universitarios como desafío curricular - 24/01/2024
http://hdl.handle.net/10835/15420
- OAI-PMH
- Dialnet
Análisis de la producción escrita de estudiantes de ingenería en el aula bilingüe de una universidad española
Capítulo de libro
- María del Mar Sánchez Pérez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Procesos de aprendizaje de vanguardia en la Enseñanza Superior - 2014
- Dialnet
Forma y función de la repetición en el discurso del profesor en clases de inglés como lengua extranjera
Capítulo de libro
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Perspectivas Pragmáticas en Lingüística Aplicada - 1998
- Dialnet
Metodología de aprendizaje cooperativo basado en proyectos para motivar y comprometer a los alumnos en el aprendizaje del inglés: Dificultades de implementación Director
- Redondo Olmedilla, José Carlos
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
- Abderrazak, Zaafour
12/09/2022
Exploración de las prácticas de coevaluación en una clase de inglés en el programa de diploma en un colegio internacional en España y sus efectos en la comunicación en el aula Director
- Cortés de los Ríos, María Enriqueta
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
- Salmerón Carmona, María Dolores
28/03/2023
Formación investigadora del profesorado a través de la metodología de investigación-acción en la Universidad Estatal de Milagro (Ecuador). Director
- Redondo Olmedilla, José Carlos
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
- Pacheco Mendoza, Silvia Rosa
6/06/2024
Violencia de género e identidad en la literatura irlandesa contemporánea denominada chick-lit: análisis de las novelas whitethorn woods, de maeve binchy y this charming man, de marian keyes Director
- Nuria del Mar Torres López
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María Elena Jaime de Pablos
2019
- Dialnet
Análisis de las metodologías de evaluación del aprendizaje que aplica el profesorado de la escuela de diseño gráfico (EGD)de la Facultad de Arquitectura de la Universidad de San Carlos de Guatemala Director
- Ana María Saavedra López de Miranda
- José Carlos Redondo Olmedilla
- María Sagrario Salaberri Ramiro
2019
- Dialnet
Cooperative project-based learning methodology for motivating and engaging students to learn english: Difficulties of implementation Director
- Abderrazak Zaafour
- José Carlos Redondo Olmedilla
- María Sagrario Salaberri Ramiro
2022
- Dialnet
Influencia del aprendizaje integrado de contenido y lengua en la motivación y emoción de los estudiantes: estudio cuantitativo Director
- Santiago García Calvo
- Esther Nieto Moreno de Diezmas
- María Sagrario Salaberri Ramiro
2021
- Dialnet
Análisis de la práctica docente del español como lengua de herencia en alemania Director
- Francisca María Ferre Pérez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- José Angel Aznar Sánchez
2021
- Dialnet
Exploration of peer-assessment practices in a Diploma Programme English class in an international school in Spain and their effects on classroom talk Director
- Maria Dolores Salmeron Carmona
- María Enriqueta Cortés de los Ríos
- María Sagrario Salaberri Ramiro
2023
- Dialnet
CLIL experiences in higher education: an innovative practice in the psychology classroom
- Salaberri Ramiro, Sagrario
- Sánchez Pérez, María del Mar
- López Puga, Jorge
- Taula Rodona Internacional TRI-CLIL
2012
- ORCID
El uso de las TICs para prácticas de Química en el aula bilingüe de Educación Superior
- Mazzuca Sobczuk, Tania
- Ibáñez González, María José
- Brindley Alias, Celeste
- Sánchez Pérez, María del Mar
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior : Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica - 2013
- Dialnet
- ORCID
EVALUATING CONTENT AND LANGUAGE IN BILINGUAL UNIVERSITY CONTEXTS: THE GENRE GUIDING CHECKLIST AS AN ASSESSMENT TOOL IN EXPERIMENTAL SCIENCES
- Perez, M. D. S.
- Ramiro, M. S. S.
INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2014
- ORCID
- Web of Science
BILINGUALISM IN ENGINEERING CURRICULA AT CEIA3 UNIVERSITIES
- Manzano-Agugliaro, F.
- Sanchez Perez, M. M.
- Salaberri Ramiro, S.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
INTED2012: INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2012
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,027 (2012)
- ORCID
- Web of Science
THE USE OF ICT TOOLS FOR INSTRUCTION IN HIGHER EDUCATION CLIL LESSONS: AN INNOVATIVE PRACTICE IN A CHEMISTRY LAB
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
EDULEARN13: 5TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2013
- Impacto Normalizado por Categoría: 3,059 (2013)
- ORCID
- Web of Science
CLIL LESSON PLANNING IN HIGHER EDUCATION: AN EXPERIENCE IN COMPUTER ENGINEERING COURSES
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Martinez Ortigosa, Pilar
- Lopez Redondo, Juana
- Martin Garzon, Ester
- Chova, LG
- Torres, IC
- Martinez, AL
EDULEARN12: 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2012
- ORCID
- Web of Science
DESIGN OF CLIL ACTIVITIES FOR COMPUTER ENGINEERING COURSES AT THE UNIVERSITY
- Ortigosa, Pilar M.
- Redondo, Juana L.
- Garzon, Ester M.
- Sagrario Salaberri, M.
- Chova, LG
- Belenguer, DM
- Martinez, AL
EDULEARN11: 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2011
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,904 (2011)
- ORCID
- Web of Science
Multiculturalism and internationalization in Spanish universities: ? North-south socio-cultural differences?
- Laura C. Sánchez-Sánchez
- Sagrario Salaberri
- Mª del Mar Sánchez-Pérez
EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD - 02/2017
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,062 (2017)
- ORCID
- Web of Science
THE USE OF MEDIA FOR BILINGUAL TEACHING IN HIGHER EDUCATION: PERCEPTIONS OF TEACHING STAFF
- Sanchez Perez, Mara del Mar
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Manzano-Agugliaro, Francisco
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
7TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2013) - 2013
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,039 (2013)
- ORCID
- Web of Science
SELF-ORGANISATION AND SELF-ASSESSMENT IN A HIGHER EDUCATION CLIL ENVIRONMENT
- Ramiro S, Salaberri
- Perez M, Sanchez
- Puga J, Lopez
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012) - 2012
Este autor no tiene patentes.
Índice h
Scopus: 5
Web of Science: 5
Índice i10
Scopus: 4
Web of Science: 2
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo P09-HUM-05262Desde: 11 de marzo de 2011Hasta: 11 de marzo de 2014Importe de financiación: 31.991,50 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo PB98-1384Desde: 30 de diciembre de 1999Hasta: 30 de diciembre de 2002Importe de financiación: 12.020,24 EURRol: Investigador