Bernal Bravo, César Autor

Wikis in Secoundary School

  • Bernal Bravo, Cesar
  • Trespaderne Arnaiz, Gonzalo

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION - 6/2015

Número de citas:

Wikis en la Enseñanza Secundaria. Wikis in Secoundary School.

  • ORCID

Wikis en la Enseñanza Secundaria

  • Bernal Bravo, César
  • Trespaderne Arnáiz, Gonzalo

Ijeri - 2015

Número de citas: 5 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Validation of the didactic instrument for the assessment of digital observatories on MOOC: CUVOMOOC ® by the delphi method,Validación del instrumento didáctico de valoración de observatorios digitales sobre MooC: CUVoMooC® mediante el Método Delphi

  • Meneses, E.J.L.
  • Bravo, C.B.
  • Olivencia, J.J.L.
  • Padilla, A.H.M.

Campus Virtuales - 2018

  • ORCID

Validation of the didactic instrument for the assessment of digital observatories on MOOC: CUVOMOOC ® by the Delphi Method

  • Lopez Meneses, Eloy J.
  • Bernal Bravo, Cesar
  • Leiva Olivencia, Juan J.
  • Martin Padilla, Antonio H.

CAMPUS VIRTUALES - 3/2018

Número de citas: 1 (Web of Science)

Validation of the didactic instrument for the assessment of digital observatories on MOOC: CUVOMOOC ® by the delphi method

  • Meneses E.J.L.
  • Bravo C.B.
  • Olivencia J.J.L.
  • Padilla A.H.M.

Campus Virtuales - 1/1/2018

Número de citas: 4 (Scopus)

Validación del instrumento didáctico de valoración de observatorios digitales sobre MOOC: CUVOMOOC® mediante el Método Delphi

  • Antonio Hilario Martín Padilla
  • Eloy López Meneses
  • César Bernal Bravo
  • Juan José Leiva Olivencia

Campus Virtuales - 2018

Número de citas: 5 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Uso de las redes sociales entre los jóvenes y ciudadanía digital: análisis tras la COVID-19

  • Rocío González–Andrío Jiménez
  • César Bernal Bravo
  • Irene Magdalena Palomero Ilardia

REIDICS Revista de investigación en didáctica de las ciencias sociales - 2020

10.17398/2531-0968.07.64

Número de citas: 3 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

The research observatory on the massive online open courses: MOOCSERVATORIO®

  • Antonio Hilario Martín Padilla
  • Eloy López Meneses
  • César Bernal Bravo
  • Esteban Vázquez Cano

IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation - 2018

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

The research observatory on the massive online open courses: MOOCSERVATORIO®

  • Martin Padilla, Antonio Hilario
  • Lopez Meneses, Eloy
  • Bernal Bravo, Cesar
  • Vazquez Cano, Esteban

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION - 2018

Número de citas:

Virtual and Augmented Reality

  • Gómez Galán, J.
  • López Meneses, E.
  • Bernal Bravo, C.
  • Vázquez-Cano, E.

Innovation and ICT in Education: The Diversity of the 21st Century Classroom - 2021

  • ORCID

University students' perception towards the strengths and weaknesses of MOOCs: a Spanish experience

  • Antonio Hilario Martín Padilla
  • José Gómez Galán
  • César Bernal Bravo
  • Eloy López Meneses

CUICIID 2018: International university congress on communication in the profession and at today's university : contents, research, innovation and teaching - 2018

Número de citas:
  • Dialnet

Una generación de usuarios de medios digitales

Conectados en el ciberespacio - 2010

  • ORCID

Teaching in Social Sciences. Learning centred in the student with ICTS

  • Carmen Gloria Burgos-Videla
  • César Bernal Bravo
  • Eloy López Meneses
  • Antonio Luque de la Rosa

2021

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Suitability or potential changes to the IEEE LOM standard for Learning Objects sought by Secondary teachers. One Case study

  • Domínguez Vega, Francisco Javier
  • Bernal Bravo, César
  • Becerra Terón, Antonio

Recursos digitales para la educación y la cultura - 2010

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Social networks in the higher education framework-understanding the university as an organization: Inlumine, our study case

  • Bermejo J.
  • Bravo C.
  • Mateos M.
  • Piera J.

Handbook of Research on Business Social Networking: Organizational, Managerial, and Technological Dimensions - 1/12/2011

10.4018/978-1-61350-168-9.ch042

Número de citas: 3 (Scopus)

Sistemas tecnológicos para la inclusión laboral de personas con discapacidad

  • Mónica Rodas-Tobar
  • César Bernal Bravo
  • Magdalena Pilar Andrés Romero

Educación global en contextos formativos - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

Retos de la educación especial en el mundo digital

2011

  • ORCID

Reflexiones y experiencias pedagógicas en los procesos de enseñanza y aprendizaje

  • Carmen Gloria Burgos-Videla
  • Eloy López Meneses
  • Elizabeth Zepeda Varas
  • César Bernal Bravo

2023

Número de citas:
  • Dialnet

Recursos digitales educativos emergentes en tiempos de pandemia

  • Iker Arroyo Martínez
  • Eloy López Meneses
  • César Bernal Bravo
  • Carmen Gloria Burgos-Videla

Educación en tiempos de pandemia - 2021

Número de citas:
  • Dialnet

Valoración por parte de los profesionales de educación de un videojuego (Stigma-Stop) para sensibilizar en el aula sobre los problemas de salud mental: un estudio preliminar

  • Juan Jesus Ojeda-Castelo

V Congreso Internacional de Videojuegos y Educación (CIVE'17) - 2017

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID
Open Access

Sign Communication for People with Disabilities Using Kinect Technology at Home

  • Ojeda-Castelo J.
  • Piedra-Fernandez J.
  • Bernal-Bravo C.
  • Iribarne-Martinez L.

2016 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON GAMES AND VIRTUAL WORLDS FOR SERIOUS APPLICATIONS (VS-GAMES) - 13/09/2016

10.1109/vs-games.2016.7590363

Número de citas: 1 (Scopus)
Open Access

Review of Android and iOS Tablet Apps in Spanish to improve reading and writing skills of children with dyslexia

  • Manzano Leon, Ana
  • Bernal Bravo, Cesar
  • Rodriguez Fernandez, Antonia

EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD - 21/02/2017

10.1016/j.sbspro.2017.02.200

Número de citas: 7 (Web of Science)

Los docentes de Educación Infantil, usuarios de la televisión: un reto para la formación del profesorado

2002

  • ORCID

Influencers and Social Media: State of the Art and Bibliometric Analysis

  • Fornandez-Prados J.S.
  • Lozano-Diaz A.
  • Bernal-Bravo C.
  • Muyor-Rodriguez J.

2021 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION AND EDUCATION TECHNOLOGY (ICIET 2021) - 27/3/2021

10.1109/iciet51873.2021.9419581

Número de citas: 5 (Web of Science)

Improving cognitive abilities through gestural interaction

  • Torres-Carrión P.V.
  • González-González C.S.
  • Bernal-Bravo C.
  • Infante-Moro A.

PROCEEDINGS OF THE 5TH WORKSHOP ON ICTS FOR IMPROVING PATIENTS REHABILITATION RESEARCH TECHNIQUES, REHAB'19 - 11/9/2019

10.1145/3364138.3364157

Número de citas:

Gesture-Based Children Computer Interaction for Inclusive Education: A Systematic Literature Review

  • Torres-Carrión P.
  • González-González C.
  • Bernal-Bravo C.
  • Infante-Moro A.

TECHNOLOGY TRENDS - 1/1/2019

10.1007/978-3-030-05532-5_10

Número de citas: 5 (Web of Science) 10 (Scopus)

Gesture-Based Children Computer Interaction for Inclusive Education: A Systematic

Technology Trends: 4th International Conference, CITT 2018, Babahoyo, Ecuador, August 29--31, 2018, Revised Selected Papers - 2018

  • ORCID

Fault detection and isolation using a neofuzzy neuron-based system

  • Darcy Novoa-Paredes
  • Francklin Rivas-Echeverria
  • Cesar Bravo-Bravo
  • Kevin L. Priddy
  • Paul E. Keller
  • Peter J. Angeline

Applications and Science of Computational Intelligence IV - 03/2001

10.1117/12.421161

Enseñanza de las Ciencias Sociales y compromiso socio-profesional: De la investigación escolar a la investigación-acción

Experiencias pedagógicas e innovación educativa: Aportaciones desde la praxis docente e investigadora - 2018

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

PERSPECTIVE ON THE INFORMATION SOCIETY IN TIMES OF COVID-19

  • Esteban Vázquez Cano
  • César Bernal-Bravo
  • Esther Fernández Márquez
  • Eloy López Menese

Educational innovations in pandemic learning contexts: multidisciplinary perspectives. - 07/2021

10.2307/j.ctv20hcskz.6

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

MMOOC Courses and the Future of Higher Education: A New Pedagogical Framework

2019

  • ORCID

Mediación y ciudadanía crítica para la resolución de conflictos en la enseñanza de las ciencias sociales

  • EMILIO JOSÉ DELGADO-ALGARRA
  • CÉSAR BERNAL-BRAVO
  • ESTEBAN VÁZQUEZ-CANO
  • ELOY LÓPEZ-MENESES

La mediación como estrategia de resolución de conflictos en ámbitos sociales y educativos. - 02/2020

10.2307/j.ctv105bc6j.3

  • ORCID

Los MOOC y la Educación Superior: Nuevas posibilidades para la innovación y la formación permanente

2017

  • ORCID

La enseñanza de las Ciencias Sociales y la ciudadanía. Estudio comparado hispano-japonés.

  • Emilio José Delgado-Algarra
  • César Bernal-Bravo
  • Esteban Vázquez-Cano
  • Eloy López-Meneses

2019

10.2307/j.ctv105bd3g

  • ORCID

La emergencia de las buenas prácticas. Informe Final

  • Yolanda B. Jover Silvestre
  • Ana María Antolí Jover

Evaluación externa de los proyectos educativos de centros para la incorporación de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación a la práctica docente - 2006

Número de citas:
  • ORCID

Investigación en metodoloǵıas virtuales, redes sociales y comunicación

2018

  • ORCID

Informe de evaluación del IES Hipocampo

2006

  • ORCID

ESTRATEGIAS PARA EL FOMENTO DE LA INTERACCIÓN Y LA COLABORACIÓN EN ENTORNOS DE APRENDIZAJE

  • Andrés. F. Mena-Guacas
  • César Bernal-Bravo
  • Eloy López-Meneses

Aprender y enseñar en espacios educativos. - 2022

10.2307/j.ctv36k5cmf.11

  • ORCID

ENSEÑANZA DE LAS CIENCIAS SOCIALES Y EDUCACIÓN CIUDADANA EN EL CONTEXTO JAPONÉS

  • Emilio José Delgado-Algarra
  • César Bernal-Bravo
  • Esteban Vázquez-Cano
  • Eloy López-Meneses

La enseñanza de las Ciencias Sociales y la ciudadanía. Estudio comparado hispano-japonés. - 2019

10.2307/j.ctv105bd3g.7

  • ORCID

Scopus: 6

Web of Science: 9

Scopus: 4

Web of Science: 8

Última actualización de los datos: 20/11/24 1:30
Próxima recolección programada: 23/11/24 3:00