López Crespo, Ginesa Ana Autor
Contact with nature and executive functions: A pilot study with Spanish preschoolers
- Noelia Sánchez-Pérez
- María Gracia-Esteban
- Rebeca Santamaría-Gutiez
- Ginesa López-Crespo
Journal of Childhood, Education & Society - 10/10/2023
- Scopus
- ORCID
Psychological inflexibility and valuing happiness: Dangerous liaisons
- Valdivia-Salas S.
- Lombas A.S.
- Salvador S.
- López-Crespo G.
Frontiers in Psychology - 11/8/2022
- Factor Impacto JCR: 3,8 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,3
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
Derived generalization of attentional bias for laboratory-induced threat: Yes but
- Valdivia-Salas S.
- Lombas A.S.
- López-Crespo G.
- Zaldivar P.J.L.
Frontiers in Psychology - 15/12/2022
- Factor Impacto JCR: 3,8 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,3
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
Academic competence, teacher–student relationship, and violence and victimisation in adolescents: The classroom climate as a mediator
- Jiménez T.I.
- Moreno-Ruiz D.
- Estévez E.
- Callejas-Jerónimo J.E.
- López-Crespo G.
- Valdivia-Salas S.
International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/2/2021
- Factor Impacto JCR: 4,614 (2021)
- CiteScore: 3,4 (2020)
- SJR: 0,747 (2020)
- SNIP: 1,356 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,799
- Categorías JCR: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
The educational e-portfolio: preliminary evidence of its relationship with student’s self-efficacy and engagement
- Ginesa López-Crespo
- M. Carmen Blanco-Gandía
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Camino Fidalgo
- Noelia Sánchez-Pérez
Education and Information Technologies - 30/11/2021
- Factor Impacto JCR: 3,666 (2021)
- CiteScore: 6,6 (2021)
- SJR: 1,055 (2021)
- SNIP: 2,121 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 3,605
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
School violence towards peers and teen dating violence: the mediating role of personal distress
- Valdivia-Salas S.
- Jiménez T.I.
- Lombas A.S.
- López-Crespo G.
International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/1/2021
- Factor Impacto JCR: 4,614 (2021)
- CiteScore: 3,4 (2020)
- SJR: 0,747 (2020)
- SNIP: 1,356 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,799
- Categorías JCR: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT AS A FACTOR ASSOCIATED WITH EDUCATIONAL QUALITY AND SCHOOL PERFORMANCE
- Espinoza Freire, Eudaldo Enrique
- Lopez Crespo, Ginesa Ana
- Rad Camayd, Yohandra
REVISTA CONRADO - 09/2021
LINKING PEDAGOGY WITH FAMILY AND LIFE
- Espinoza Freire, Eudaldo Enrique
- Lopez Crespo, Ginesa Ana
- Murillo Garnica, Jacqueline
REVISTA UNIVERSIDAD Y SOCIEDAD - 09/2021
Pedagogia: uma ferramenta de formação integral para a vida
- Eudaldo Enrique Espinoza Freire
- Ginesa Ana López Crespo
- Yohandra Rad Camayd
Revista Metropolitana de Ciencias Aplicadas - 1/09/2021
- ORCID
Examining the Relation between Purpose in Life and Self-Reported Health in Community and Inpatient Populations
- Escura A.
- Valdivia-Salas S.
- Martín-Albo J.
- Zaldívar P.
- López-Crespo G.
Universitas Psychologica - 15/07/2019
10.11144/javeriana.upsy18-2.erbt Ver en origen
- Cuartil JCR: Q2 (2019)
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,517 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,093 (2019)
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR: 0,227 (2019)
- SNIP: 0,422 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 0,606
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q3); Social Psychology (Q4)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Efectos agudos y demorados del clorpirifos en tres modelos de ansiedad doctorando, Ginesa Ana López Crespo ; directores, M. Carmen Sánchez Amate y Pilar Flores Cubos
Rasgos de personalidad y satisfacción con la titulación: un estudio comparativo entre estudiantes de psicología e ingeniería
- ORCID
Cuaderno de prácticas de psicología de la Educación
2019
- ORCID
Working memory improvement by the differential outcomes procedure
- López-Crespo G.
- Estévez A.
Working Memory: Developmental Differences, Component Processes and Improvement Mechanisms - 1/12/2013
- Scopus
- ORCID
Mejorando el reconocimiento de caras mediante el procedimiento de consecuencias diferenciales
- Luis J. Fuentes
- Angeles F. Estévez
- Ginesa López Crespo
- Victoria Plaza
- Sandra Castaño Llorente
Envejecimiento y demencia: un enfoque multidisciplinar - 2011
- ORCID
Consecuencias diferenciales: de la teoría a la práctica
2010
- ORCID
An Architecture Proposal for Adaptive Neuropsychological Assessment
- Antequera M.
- Daza M.
- Guil F.
- Juárez J.
- López-Crespo G.
Methods and Models in Artificial and Natural Computation, Pt I - 9/11/2009
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,212 (2009)
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,302 (2009)
- SNIP: 0,586 (2009)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Etiology of Anxiety
2007
- ORCID
Consequences of Anxiety (I): Introductory and clinical aspects.
2007
- ORCID
ACADEMIC PERFORMANCE PREDICTION IN HIGHER EDUCATION THROUGH INTERACTION WITH EDUCATIONAL VIDEOS
- Ginesa López-Crespo
- Sara Escriche- Martínez
- M. Carmen Blanco-Gandía
- Carmen Ferrer-Pérez
- Noelia Sánchez-Pérez
- Camino Fidalgo
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Teresa Isabel Jiménez
- Celeste León-Moreno
- Manuel Alcaraz-Iborra
- Francisco Guil-Reyes
- Indalecia Carmen García-Acedo
03/2024
- ORCID
LEARNER’S EXPERIENCES WITH EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: DEVELOPMENT AND VALIDATION OF AN ASSESSMENT QUESTIONNAIRE
- Ginesa López-Crespo
- Carmen Ferrer-Pérez
- María Del Carmen Blanco-Gandía
- Noelia Sánchez-Pérez
- Camino Fidalgo
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Teresa Isabel Jiménez
- Manuel Alcaraz-Iborra
03/2023
- ORCID
LIFE SATISFACTION IN HIGH-SCHOOL STUDENTS AND ITS RELATIONSHIP WITH THE CLASSROOM CLIMATE AND PSYCHOLOGICAL INFLEXIBILITY
- Ginesa López-Crespo
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Andrés Sebastián Lombas
- Celeste León-Moreno
- Estefanía Estévez
- Teresa Isabel Jiménez
03/2023
- ORCID
USING FACEBOOK AT UNIVERSITY: IMPACT ON STUDENTS´ MOTIVATION TOWARDS ONLINE TEACHING DURING COVID-19 PANDEMIC
- Camino Fidalgo
- Silvia Collado
- Ginesa Lopez-Crespo
- Magdalena Mendez-Lopez
03/2023
- ORCID
INCREASING UNDERGRADUATE’S ENGAGEMENT THROUGH REFLECTIONS IN ELECTRONIC PORTFOLIOS
- Maria Del Carmen Blanco-Gandía
- Ginesa López-Crespo
- Noelia Sánchez-Pérez
- Manuel Alcaraz-Iborra
- Teresa Isabel Jiménez-Gutiérrez
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Sandra Montagud-Romero
- Carmen Ferrer-Pérez
EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies : July 4th-6th, 2022 - 07/2022
- Dialnet
- ORCID
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 12
Web of Science: 12
Índice i10
Scopus: 12
Web of Science: 12
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo PID2019-107674RB-I00Desde: 1 de junio de 2020Hasta: 31 de mayo de 2023Financiado por: MECImporte de financiación: 54.450,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2015-65248-PDesde: 1 de enero de 2016Hasta: 31 de diciembre de 2018Financiado por: Ministerio de Economía y CompetitividadImporte de financiación: 47.916,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2012-39228Desde: 1 de enero de 2013Hasta: 31 de diciembre de 2015Financiado por: MECImporte de financiación: 40.950,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2009-08626Desde: 1 de enero de 2010Hasta: 31 de diciembre de 2012Financiado por: MECImporte de financiación: 62.920,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2009-09261Desde: 1 de enero de 2010Hasta: 31 de diciembre de 2012Financiado por: MECImporte de financiación: 58.080,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo P07-SEJ-03214Desde: 1 de febrero de 2008Hasta: 31 de diciembre de 2012Financiado por: JUNTAImporte de financiación: 140.000,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo nanDesde: 3 de septiembre de 2001Hasta: 10 de marzo de 2002Financiado por: FIAPAImporte de financiación: 10.818,23 EURRol: Investigador