López Crespo, Ginesa Ana Autor
Enhancing recognition memory in adults through differential outcomes
- Plaza, Victoria
- Estevez, Angeles F.
- Lopez-Crespo, Ginesa
- Fuentes, Luis J.
ACTA PSYCHOLOGICA - 1/1/2011
10.1016/j.actpsy.2010.11.001 Ver en origen
- Cuartil JCR: Q2 (2011)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,255 (2011)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,656 (2011)
- CiteScore: 2,6 (2020)
- SJR: 1,492 (2011)
- SNIP: 1,401 (2011)
- Impacto JCR a 5 años: 2,609
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EXPERIMENTAL
- Categorías SJR: Arts and Humanities (miscellaneous) (Q1); Developmental and Educational Psychology (Q1); Medicine (miscellaneous) (Q1); Experimental and Cognitive Psychology (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Differential outcomes aid the formation of categorical relationships between stimuli
- Easton, Alexander
- Child, Simon
- Lopez-Crespo, Ginesa
BEHAVIOURAL BRAIN RESEARCH - 12/9/2011
10.1016/j.bbr.2011.03.036 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,417 (2011)
- CiteScore: 5,6 (2020)
- SJR: 1,696 (2011)
- SNIP: 1,034 (2011)
- Impacto JCR a 5 años: 3,512
- Categorías JCR: BEHAVIORAL SCIENCES
- Categorías SJR: Behavioral Neuroscience (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The educational e-portfolio: preliminary evidence of its relationship with student's self-efficacy and engagement
- Ginesa López-Crespo
- M. Carmen Blanco-Gandía
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Camino Fidalgo
- Noelia Sánchez-Pérez
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES - 30/5/2022
- Factor Impacto JCR: 3,666 (2021)
- CiteScore: 6,6 (2021)
- SJR: 1,055 (2021)
- SNIP: 2,121 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 3,605
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Psychological inflexibility and valuing happiness: Dangerous liaisons
- Valdivia-Salas S.
- Lombas A.S.
- Salvador S.
- López-Crespo G.
Frontiers in Psychology - 11/8/2022
- Factor Impacto JCR: 3,8 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,3
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
Derived generalization of attentional bias for laboratory-induced threat: Yes but
- Valdivia-Salas S.
- Lombas A.S.
- López-Crespo G.
- Zaldivar P.J.L.
Frontiers in Psychology - 15/12/2022
- Factor Impacto JCR: 3,8 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,3
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
Differences in corticosterone level due to inter-food interval length:: Implications for schedule-induced polydipsia
- López-Grancha M.
- López-Crespo G.
- Venero C.
- Cañadas F.
- Sánchez-Santed F.
- Sandi C.
- Flores P.
HORMONES AND BEHAVIOR - 1/2/2006
- Cuartil JCR: Q1 (2006)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,789 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,399 (2006)
- CiteScore: 6,5 (2020)
- SJR: 1,502 (2006)
- SNIP: 1,337 (2006)
- Categorías SJR: Endocrine and Autonomic Systems (Q1); Endocrinology (Q1); Behavioral Neuroscience (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Academic competence, teacher–student relationship, and violence and victimisation in adolescents: The classroom climate as a mediator
- Jiménez T.I.
- Moreno-Ruiz D.
- Estévez E.
- Callejas-Jerónimo J.E.
- López-Crespo G.
- Valdivia-Salas S.
International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/2/2021
- Factor Impacto JCR: 4,614 (2021)
- CiteScore: 3,4 (2020)
- SJR: 0,747 (2020)
- SNIP: 1,356 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,799
- Categorías JCR: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
School violence towards peers and teen dating violence: the mediating role of personal distress
- Valdivia-Salas S.
- Jiménez T.I.
- Lombas A.S.
- López-Crespo G.
International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/1/2021
- Factor Impacto JCR: 4,614 (2021)
- CiteScore: 3,4 (2020)
- SJR: 0,747 (2020)
- SNIP: 1,356 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,799
- Categorías JCR: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
Los efectos de la anfetamina administrada en el córtex prefrontal medial sobre las diferencias individuales en polidipsia inducida por programa
- Pilar Flores Cubos
- Mari Carmen Sánchez-Amate
- Ginesa López Crespo
- Matilde López Grancha
International journal of psychology and psychological therapy - 2006
- Cuartil SJR: Q3
- Categorías SJR: Clinical Psychology (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q3); Experimental and Cognitive Psychology (Q4)
- Dialnet
Los efectos de la anfetamina administrada en el córtex prefronal medial sobre diferentes tasas de polidipsia inducida por programa.
International Journal of Psychology and Psychological Therapy - 2006
- Cuartil SJR: Q3
- Categorías SJR: Clinical Psychology (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q3); Experimental and Cognitive Psychology (Q4)
- ORCID
Efectos agudos y demorados del clorpirifos en tres modelos de ansiedad
- Ginesa López Crespo
- Pilar Flores Cubos
- María Carmen Sánchez
2005
- Dialnet
Mejorando el reconocimiento de caras mediante el procedimiento de consecuencias diferenciales
- Luis J. Fuentes
- Angeles F. Estévez
- Ginesa López Crespo
- Victoria Plaza
- Sandra Castaño Llorente
Envejecimiento y demencia: un enfoque multidisciplinar - 2011
- ORCID
Modelos animales de ansiedad
- Ginesa López
- Pilar Flores Cubos
- Mari Carmen Sánchez-Amate
Humanidades y educación : libro homenaje a los profesores Covadonga Grijalba Castaños y Francisco Alarcón Alarcón - 2001
- Dialnet
- ORCID
Working memory improvement by the differential outcomes procedure
- López-Crespo G.
- Estévez A.
Working Memory: Developmental Differences, Component Processes and Improvement Mechanisms - 1/12/2013
- Scopus
- ORCID
Efectos Agudos y Demorados del Clorpirifos en tres Modelos de Ansiedad
2006
- ORCID
Efectos agudos y demorados del clorpirifos en tres modelos de ansiedad doctorando, Ginesa Ana López Crespo ; directores, M. Carmen Sánchez Amate y Pilar Flores Cubos
Etiology of Anxiety
2007
- ORCID
Cuaderno de prácticas de psicología de la Educación
2019
- ORCID
Consequences of Anxiety (I): Introductory and clinical aspects.
2007
- ORCID
ACADEMIC DISHONESTY AT THE UNIVERSITY OF ZARAGOZA: TYPES AND INFLUENCING FACTORS
- Garcia, C.
- Barrada, J. R.
- Lopez-Crespo, G.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018
10.21125/inted.2018.0963 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
TESTING THE "TESTING EFFECT" IN A REAL EDUCATIONAL CONTEXT: THE USE OF SOCRATIVE
- Lopez-Crespo, G.
- Martin-Albo, J.
- Fidalgo, C.
- Collado, S.
- Carralero, D.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018
10.21125/inted.2018.0794 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
INCREASING UNDERGRADUATE’S ENGAGEMENT THROUGH REFLECTIONS IN ELECTRONIC PORTFOLIOS
- Maria Del Carmen Blanco-Gandía
- Ginesa López-Crespo
- Noelia Sánchez-Pérez
- Manuel Alcaraz-Iborra
- Teresa Isabel Jiménez-Gutiérrez
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Sandra Montagud-Romero
- Carmen Ferrer-Pérez
EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies : July 4th-6th, 2022 - 07/2022
- Dialnet
- ORCID
An Architecture Proposal for Adaptive Neuropsychological Assessment
- Antequera M.
- Daza M.
- Guil F.
- Juárez J.
- López-Crespo G.
METHODS AND MODELS IN ARTIFICIAL AND NATURAL COMPUTATION, PT I - 9/11/2009
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,212 (2009)
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,302 (2009)
- SNIP: 0,586 (2009)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Action Research vs. Service-Learning: Active methodologies for increasing self-efficacy, engagement and academic competences in university students in the subject Prevention of Learning Difficulties
- Sanchez-Perez, Noelia
- Blanco-Gandia, Maria del Carmen
- Ferrer-Perez, Carmen
- Lopez-Crespo, Ginesa
- Escriba, JCC
- Sabater, JPG
VIII CONGRESO DE INNOVACION EDUCATIVA Y DOCENCIA EN RED, IN-RED 2022 - 2022
LIFE SATISFACTION IN HIGH-SCHOOL STUDENTS AND ITS RELATIONSHIP WITH THE CLASSROOM CLIMATE AND PSYCHOLOGICAL INFLEXIBILITY
- Ginesa López-Crespo
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Andrés Sebastián Lombas
- Celeste León-Moreno
- Estefanía Estévez
- Teresa Isabel Jiménez
03/2023
- ORCID
USING FACEBOOK AT UNIVERSITY: IMPACT ON STUDENTS´ MOTIVATION TOWARDS ONLINE TEACHING DURING COVID-19 PANDEMIC
- Camino Fidalgo
- Silvia Collado
- Ginesa Lopez-Crespo
- Magdalena Mendez-Lopez
03/2023
- ORCID
ACADEMIC PERFORMANCE PREDICTION IN HIGHER EDUCATION THROUGH INTERACTION WITH EDUCATIONAL VIDEOS
- Ginesa López-Crespo
- Sara Escriche- Martínez
- M. Carmen Blanco-Gandía
- Carmen Ferrer-Pérez
- Noelia Sánchez-Pérez
- Camino Fidalgo
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Teresa Isabel Jiménez
- Celeste León-Moreno
- Manuel Alcaraz-Iborra
- Francisco Guil-Reyes
- Indalecia Carmen García-Acedo
03/2024
- ORCID
LEARNER’S EXPERIENCES WITH EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: DEVELOPMENT AND VALIDATION OF AN ASSESSMENT QUESTIONNAIRE
- Ginesa López-Crespo
- Carmen Ferrer-Pérez
- María Del Carmen Blanco-Gandía
- Noelia Sánchez-Pérez
- Camino Fidalgo
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Teresa Isabel Jiménez
- Manuel Alcaraz-Iborra
03/2023
- ORCID
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 12
Web of Science: 12
Índice i10
Scopus: 12
Web of Science: 12
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo PID2019-107674RB-I00Desde: 1 de junio de 2020Hasta: 31 de mayo de 2023Financiado por: MECImporte de financiación: 54.450,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2015-65248-PDesde: 1 de enero de 2016Hasta: 31 de diciembre de 2018Financiado por: Ministerio de Economía y CompetitividadImporte de financiación: 47.916,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2012-39228Desde: 1 de enero de 2013Hasta: 31 de diciembre de 2015Financiado por: MECImporte de financiación: 40.950,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2009-08626Desde: 1 de enero de 2010Hasta: 31 de diciembre de 2012Financiado por: MECImporte de financiación: 62.920,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2009-09261Desde: 1 de enero de 2010Hasta: 31 de diciembre de 2012Financiado por: MECImporte de financiación: 58.080,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo P07-SEJ-03214Desde: 1 de febrero de 2008Hasta: 31 de diciembre de 2012Financiado por: JUNTAImporte de financiación: 140.000,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo nanDesde: 3 de septiembre de 2001Hasta: 10 de marzo de 2002Financiado por: FIAPAImporte de financiación: 10.818,23 EURRol: Investigador