López Crespo, Ginesa Ana Autor
Vulnerability of long-term neurotoxicity of chlorpyrifos:: effect on schedule-induced polydipsia and a delay discounting task
- Cardona D.
- López-Grancha M.
- López-Crespo G.
- Nieto-Escamez F.
- Sánchez-Santed F.
- Flores P.
PSYCHOPHARMACOLOGY - 1/11/2006
- Cuartil JCR: Q1 (2006)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,625 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,802 (2006)
- CiteScore: 6 (2020)
- SJR: 1,892 (2006)
- SNIP: 1,145 (2006)
- Categorías SJR: Pharmacology (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Visual working memory in deaf children with diverse communication modes: Improvement by differential outcomes
- Lopez-Crespo, Ginesa
- Teresa Daza, Maria
- Mendez-Lopez, Magdalena
RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES - 1/03/2012
10.1016/j.ridd.2011.10.022 Ver en origen
- Cuartil JCR: Q1 (2012)
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 2,483 (2012)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,867 (2012)
- CiteScore: 4,1 (2020)
- SJR: 0,849 (2012)
- SNIP: 1,159 (2012)
- Impacto JCR a 5 años: 2,63
- Categorías JCR: EDUCATION, SPECIAL
- Categorías SJR: Clinical Psychology (Q2); Developmental and Educational Psychology (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Time course of biochemical and behavioural effects of a single high dose of chlorpyrifos
- López-Crespo G.
- Carvajal F.
- Flores P.
- Sánchez-Santed F.
- Sánchez-Amate M.
NEUROTOXICOLOGY - 1/5/2007
- Cuartil JCR: Q2 (2007)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,009 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,734 (2007)
- CiteScore: 6,4 (2020)
- SJR: 1,036 (2007)
- SNIP: 1,131 (2007)
- Categorías SJR: Toxicology (Q1); Neuroscience (miscellaneous) (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The educational e-portfolio: preliminary evidence of its relationship with student's self-efficacy and engagement
- Ginesa López-Crespo
- M. Carmen Blanco-Gandía
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Camino Fidalgo
- Noelia Sánchez-Pérez
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES - 30/5/2022
- Factor Impacto JCR: 3,666 (2021)
- CiteScore: 6,6 (2021)
- SJR: 1,055 (2021)
- SNIP: 2,121 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 3,605
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT AS A FACTOR ASSOCIATED WITH EDUCATIONAL QUALITY AND SCHOOL PERFORMANCE
- Espinoza Freire, Eudaldo Enrique
- Lopez Crespo, Ginesa Ana
- Rad Camayd, Yohandra
REVISTA CONRADO - 09/2021
School violence towards peers and teen dating violence: the mediating role of personal distress
- Valdivia-Salas S.
- Jiménez T.I.
- Lombas A.S.
- López-Crespo G.
International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/1/2021
- Factor Impacto JCR: 4,614 (2021)
- CiteScore: 3,4 (2020)
- SJR: 0,747 (2020)
- SNIP: 1,356 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,799
- Categorías JCR: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
Psychological inflexibility and valuing happiness: Dangerous liaisons
- Valdivia-Salas S.
- Lombas A.S.
- Salvador S.
- López-Crespo G.
Frontiers in Psychology - 11/8/2022
- Factor Impacto JCR: 3,8 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,3
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
Procedimientos experimentales en el estudio de la Inhibición Latente en humanos
- María Teresa Daza
- R. Alvarez
- G. López
International Journal of Psychology and Psychological Therapy - 2002
- Cuartil SJR: Q4
- Categorías SJR: Clinical Psychology (Q4); Developmental and Educational Psychology (Q4); Experimental and Cognitive Psychology (Q4)
- Dialnet
- ORCID
Pedagogia: uma ferramenta de formação integral para a vida
- Eudaldo Enrique Espinoza Freire
- Ginesa Ana López Crespo
- Yohandra Rad Camayd
Revista Metropolitana de Ciencias Aplicadas - 1/09/2021
- ORCID
Los efectos de la anfetamina administrada en el córtex prefrontal medial sobre las diferencias individuales en polidipsia inducida por programa
- Pilar Flores Cubos
- Mari Carmen Sánchez-Amate
- Ginesa López Crespo
- Matilde López Grancha
International journal of psychology and psychological therapy - 2006
- Cuartil SJR: Q3
- Categorías SJR: Clinical Psychology (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q3); Experimental and Cognitive Psychology (Q4)
- Dialnet
Working memory improvement by the differential outcomes procedure
- López-Crespo G.
- Estévez A.
Working Memory: Developmental Differences, Component Processes and Improvement Mechanisms - 1/12/2013
- Scopus
- ORCID
Rasgos de personalidad y satisfacción con la titulación: un estudio comparativo entre estudiantes de psicología e ingeniería
- ORCID
Neurobiology of Anxiety (I): Panic disorder, Posttraumatic Stress disorder, Social phobia and Obsessive-compulsive disorder
2007
- ORCID
Neurobiology of Anxiety (II): Childhood anxiety, generalized anxiety and mixed anxiety-depressive disorder
2007
- ORCID
Modelos animales de ansiedad
- Ginesa López
- Pilar Flores Cubos
- Mari Carmen Sánchez-Amate
Humanidades y educación : libro homenaje a los profesores Covadonga Grijalba Castaños y Francisco Alarcón Alarcón - 2001
- Dialnet
- ORCID
Mejorando el reconocimiento de caras mediante el procedimiento de consecuencias diferenciales
- Luis J. Fuentes
- Angeles F. Estévez
- Ginesa López Crespo
- Victoria Plaza
- Sandra Castaño Llorente
Envejecimiento y demencia: un enfoque multidisciplinar - 2011
- ORCID
Etiology of Anxiety
2007
- ORCID
Efectos agudos y demorados del clorpirifos en tres modelos de ansiedad doctorando, Ginesa Ana López Crespo ; directores, M. Carmen Sánchez Amate y Pilar Flores Cubos
Efectos Agudos y Demorados del Clorpirifos en tres Modelos de Ansiedad
2006
- ORCID
USING FACEBOOK AT UNIVERSITY: IMPACT ON STUDENTS´ MOTIVATION TOWARDS ONLINE TEACHING DURING COVID-19 PANDEMIC
- Camino Fidalgo
- Silvia Collado
- Ginesa Lopez-Crespo
- Magdalena Mendez-Lopez
03/2023
- ORCID
TESTING THE "TESTING EFFECT" IN A REAL EDUCATIONAL CONTEXT: THE USE OF SOCRATIVE
- Lopez-Crespo, G.
- Martin-Albo, J.
- Fidalgo, C.
- Collado, S.
- Carralero, D.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018
10.21125/inted.2018.0794 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
LIFE SATISFACTION IN HIGH-SCHOOL STUDENTS AND ITS RELATIONSHIP WITH THE CLASSROOM CLIMATE AND PSYCHOLOGICAL INFLEXIBILITY
- Ginesa López-Crespo
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Andrés Sebastián Lombas
- Celeste León-Moreno
- Estefanía Estévez
- Teresa Isabel Jiménez
03/2023
- ORCID
LEARNER’S EXPERIENCES WITH EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: DEVELOPMENT AND VALIDATION OF AN ASSESSMENT QUESTIONNAIRE
- Ginesa López-Crespo
- Carmen Ferrer-Pérez
- María Del Carmen Blanco-Gandía
- Noelia Sánchez-Pérez
- Camino Fidalgo
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Teresa Isabel Jiménez
- Manuel Alcaraz-Iborra
03/2023
- ORCID
INCREASING UNDERGRADUATE’S ENGAGEMENT THROUGH REFLECTIONS IN ELECTRONIC PORTFOLIOS
- Maria Del Carmen Blanco-Gandía
- Ginesa López-Crespo
- Noelia Sánchez-Pérez
- Manuel Alcaraz-Iborra
- Teresa Isabel Jiménez-Gutiérrez
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Sandra Montagud-Romero
- Carmen Ferrer-Pérez
EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies : July 4th-6th, 2022 - 07/2022
- Dialnet
- ORCID
An Architecture Proposal for Adaptive Neuropsychological Assessment
- Antequera M.
- Daza M.
- Guil F.
- Juárez J.
- López-Crespo G.
METHODS AND MODELS IN ARTIFICIAL AND NATURAL COMPUTATION, PT I - 9/11/2009
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,212 (2009)
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,302 (2009)
- SNIP: 0,586 (2009)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Action Research vs. Service-Learning: Active methodologies for increasing self-efficacy, engagement and academic competences in university students in the subject Prevention of Learning Difficulties
- Sanchez-Perez, Noelia
- Blanco-Gandia, Maria del Carmen
- Ferrer-Perez, Carmen
- Lopez-Crespo, Ginesa
- Escriba, JCC
- Sabater, JPG
VIII CONGRESO DE INNOVACION EDUCATIVA Y DOCENCIA EN RED, IN-RED 2022 - 2022
ACADEMIC PERFORMANCE PREDICTION IN HIGHER EDUCATION THROUGH INTERACTION WITH EDUCATIONAL VIDEOS
- Ginesa López-Crespo
- Sara Escriche- Martínez
- M. Carmen Blanco-Gandía
- Carmen Ferrer-Pérez
- Noelia Sánchez-Pérez
- Camino Fidalgo
- Sonsoles Valdivia-Salas
- Teresa Isabel Jiménez
- Celeste León-Moreno
- Manuel Alcaraz-Iborra
- Francisco Guil-Reyes
- Indalecia Carmen García-Acedo
03/2024
- ORCID
ACADEMIC DISHONESTY AT THE UNIVERSITY OF ZARAGOZA: TYPES AND INFLUENCING FACTORS
- Garcia, C.
- Barrada, J. R.
- Lopez-Crespo, G.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018
10.21125/inted.2018.0963 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 12
Web of Science: 12
Índice i10
Scopus: 12
Web of Science: 12
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo PID2019-107674RB-I00Desde: 1 de junio de 2020Hasta: 31 de mayo de 2023Financiado por: MECImporte de financiación: 54.450,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2015-65248-PDesde: 1 de enero de 2016Hasta: 31 de diciembre de 2018Financiado por: Ministerio de Economía y CompetitividadImporte de financiación: 47.916,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2012-39228Desde: 1 de enero de 2013Hasta: 31 de diciembre de 2015Financiado por: MECImporte de financiación: 40.950,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2009-08626Desde: 1 de enero de 2010Hasta: 31 de diciembre de 2012Financiado por: MECImporte de financiación: 62.920,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PSI2009-09261Desde: 1 de enero de 2010Hasta: 31 de diciembre de 2012Financiado por: MECImporte de financiación: 58.080,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo P07-SEJ-03214Desde: 1 de febrero de 2008Hasta: 31 de diciembre de 2012Financiado por: JUNTAImporte de financiación: 140.000,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo nanDesde: 3 de septiembre de 2001Hasta: 10 de marzo de 2002Financiado por: FIAPAImporte de financiación: 10.818,23 EURRol: Investigador