Cano García, Francisco Autor
Nature vs nurture: learning conceptions and environment as precursors to learning strategy patterns and their outcomes
- Shum A.
- Fryer L.K.
- Cano F.
- Berbén A.B.G.
- Pichardo-Martínez M.C.
Higher Education Research and Development - 1/1/2021
- Factor Impacto JCR: 2,849 (2021)
- CiteScore: 5,6 (2021)
- SJR: 1,675 (2020)
- SNIP: 2,583 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,656
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- ORCID
- Scopus
Validation of the inventory of negative thoughts in response to pain in the argentine population with primary headaches
- Moretti L.S.
- Cano-García F.J.
- Domínguez-Lara S.
- Muñoz-Navarro R.
- Medrano L.A.
Terapia Psicologica - 27/10/2020
10.4067/s0718-48082020000300283
- Factor Impacto JCR: 0,69 (2020)
- CiteScore: 1,2 (2020)
- SJR: 0,261 (2020)
- SNIP: 0,461 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 1,387
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, CLINICAL
Latent structure and factor invariance of somatic symptoms in the patient health questionnaire (PHQ-15)
- Cano-García F.
- Muñoz-Navarro R.
- Sesé Abad A.
- Moretti L.
- Medrano L.
- Ruiz-Rodríguez P.
- González-Blanch C.
- Moriana J.
- Cano-Vindel A.
Journal of Affective Disorders - 15/1/2020
- Factor Impacto JCR: 4,839 (2020)
- CiteScore: 6,3 (2020)
- SJR: 1,892 (2020)
- SNIP: 1,765 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 5,515
- Categorías JCR: CLINICAL NEUROLOGY
- Web of Science
- ORCID
- Scopus
An integrated test of multidimensionality, convergent, discriminant and criterion validity of the course experience questionnaire: an exploratory structural equation modelling
- Cano F.
- Pichardo M.C.
- Berbén A.B.G.
- Fernández-Cabezas M.
Assessment and Evaluation in Higher Education - 1/1/2020
- Factor Impacto JCR: 4,984 (2020)
- CiteScore: 6,2 (2020)
- SJR: 1,947 (2020)
- SNIP: 2,634 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,585
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
Effect of the EFE-P program on the improvement of executive functions in early childhood education
- Romero-López M.
- Pichardo M.C.
- Justicia-Arráez A.
- Cano-García F.
Revista de Psicodidactica - 1/1/2020
- Factor Impacto JCR: 3,225 (2020)
- CiteScore: 5,1 (2020)
- SJR: 0,881 (2020)
- SNIP: 1,9 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,86
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- ORCID
- Scopus
Empathic accuracy in chronic pain: Exploring patient and informal caregiver differences and their personality correlates
- Suso-Ribera C.
- Martínez-Borba V.
- Viciano A.
- Cano-García F.
- García-Palacios A.
Medicina (Lithuania) - 1/9/2019
- Factor Impacto JCR: 1,205 (null)
- CiteScore: 1,7 (2020)
- SJR: 0,404 (2019)
- SNIP: 0,706 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 1,572
- Categorías JCR: MEDICINE, GENERAL & INTERNAL
Causal attributions of potentially traumatic life events in fibromyalgia patients
- De Almeida-Marques F.X.
- Sánchez-Blanco J.
- Sanduvete-Chaves S.
- Cano-García F.J.
International Journal of Rheumatic Diseases - 1/12/2019
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,649 (2019)
- SNIP: 0,804 (2019)
Self-Regulation Questionnaire (SRQ) in Spanish adolescents: Factor structure and rasch analysis
- Pichardo M.
- Cano F.
- Garzón-Umerenkova A.
- de la Fuente J.
- Peralta-Sánchez F.
- Amate-Romera J.
Frontiers in Psychology - 10/8/2018
- Cuartil JCR: Q2 (2018)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,129 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,827 (2018)
- CiteScore: 2,4 (2018)
- SJR: 0,997 (2018)
- SNIP: 1,03 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 2,871
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Web of Science
- ORCID
- Scopus
Students’ self-worth protection and approaches to learning in higher education: predictors and consequences
- Cano F.
- Martin A.
- Ginns P.
- Berbén A.
Higher Education - 1/7/2018
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,005 (null)
- CiteScore: 6,3 (2020)
- SJR: 1,681 (2018)
- SNIP: 2,504 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 3,42
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q1); Law (Q1)
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
Body fat and metabolic age as indicators of inflammation and cardiovascular risk
- Garcia-Rubira J.
- Cano-Garcia F.
- Bullon B.
- Seoane T.
- Villar P.
- Cordero M.
- Bullon P.
European Journal of Preventive Cardiology - 1/2/2018
- CiteScore: 8,6 (2020)
- SJR: 2,244 (2018)
- SNIP: 1,498 (2018)
University students’ achievement goals and approaches to learning in mathematics: A re-analysis investigating ‘learning patterns’
- Cano F.
- Berbén A.
Learning Patterns in Higher Education: Dimensions and Research Perspectives - 1/1/2013
- Scopus
- ORCID
Family environment, epistemological beliefs, learning strategies, and academic performance: A path analysis
- Cano F.
- Cardelle-Elawar M.
Knowing, Knowledge and Beliefs: Epistemological Studies across Diverse Cultures - 1/12/2008
- ORCID
- Scopus
10. Aprender en el siglo XXI: enfoques de aprendizaje y calidad de los resultados
Psicoloǵıa del desarrollo y de la educación - 2012
- ORCID
Metodoloǵıa Formativa en el EEES: la Experiencia Internacional de los Estudiantes Erasmus (PID 08-240)
Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada. - 2012
- ORCID
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 16
Web of Science: 15
Índice i10
Scopus: 22
Web of Science: 15
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo BSO2003-06493Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EUR