Olivencia Lorenzo, Juan José Autor

Open Access

Resilience Strategies of Students in Highly Complex Educational Contexts: Opportunities for Inclusive Pedagogical Transformation

  • Santos-Villalba, María Jesús
  • JUAN JOSÉ LEIVA OLIVENCIA
  • José Luis González-Sodis
  • María José Alcalá del Olmo Fernández. Profesora Ayudante Doctora

Education Sciences - 1/3/2024

10.3390/educsci14030265

Número de citas:
Open Access

Pedagogical strategies with ICT in vulnerable educational contexts: Impact on the pandemic and future projections

  • María José Alcalá del Olmo Fernández
  • María Jesús Santos Villalba
  • José Luis González Sodis
  • Juan José Leiva Olivencia

Pixel-Bit, Revista de Medios y Educacion - 1/1/2024

10.12795/pixelbit.101140

Número de citas:

Apoyo a la inclusión educativa del alumnado con Trastornos del Espectro Autista: un estudio preliminar de asistentes personales

  • Esther Polo Márquez
  • Juan José Leiva Olivencia
  • Marta Sandoval Mena

Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado - 10/01/2023

10.6018/reifop.553511

Número de citas:

Translation, adaptation, and validation of the e-learning acceptance measure (ELAM)

  • Segura-Robles A.
  • Parra-González M.E.
  • Leiva-Olivencia J.J.

Formacion Universitaria - 1/1/2022

10.4067/s0718-50062022000400001

Número de citas:

Socio-educational attitudes and conceptions about the youngs with intellectual functional disability in the andalusian school context

  • Negri-Cortés M.I.
  • Leiva-Olivencia J.J.

Revista Electronica Educare - 1/9/2021

10.15359/ree.25-3.23

Número de citas:

Perception of verbal violence in the classroom: Mediation on stage

  • González-Sodis J.L.
  • Leiva-Olivencia J.J.
  • Matas-Terrón A.

Revista Electronica Interuniversitaria de Formacion del Profesorado - 20/8/2021

10.6018/reifop.480771

Número de citas:

Student profiles and child-to-parent violence: Identification through hierarchical linear modeling

  • Santos-Villalba M.J.
  • Terrón A.M.
  • Del Olmo Fernández M.J.A.
  • Olivencia J.J.L.

Prisma Social - 1/4/2021

Número de citas:

Development of prosocial competencies in PETE and Sport Science students. Social justice, Service-Learning and Physical Activity in cultural diversity contexts

  • Ruiz-Montero P.J.
  • Corral-Robles S.
  • García-Carmona M.
  • Leiva-Olivencia J.J.

Physical Education and Sport Pedagogy - 1/1/2021

10.1080/17408989.2021.1976740

Número de citas: 6 (Web of Science) 5 (Scopus)
Open Access

Pedagogical conceptions about parental violence of teachers and families

  • Santos-Villalba M.J.
  • Olivencia J.J.L.
  • Rodríguez E.M.
  • Terrón A.M.

Profesorado - 1/1/2021

10.30827/profesorado.v25i2.9753

Número de citas:

The effects of service-learning on physical education teacher education: A case study on the border between Africa and Europe

  • Chiva-Bartoll O.
  • Ruiz-Montero P.J.
  • Olivencia J.J.L.
  • Grönlund H.

European Physical Education Review - 1/1/2021

10.1177/1356336x211007156

Número de citas: 3 (Scopus)

Analysis of the Publications of the Universities of the South of the Iberian Peninsula on Facebook

  • Estefanía Cestino-González
  • Juan José Leiva-Olivencia
  • Francisco-Javier Ruiz-del-Olmo

Smart Innovation, Systems and Technologies - 1/1/2022

10.1007/978-981-16-5792-4_55

Número de citas:

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 6

Web of Science: 5

Scopus: 1

Web of Science: 2

Última actualización de los datos: 13/04/24 8:26
Próxima recolección programada: 20/04/24 3:00