Olivencia Lorenzo, Juan José Autor
Resilience Strategies of Students in Highly Complex Educational Contexts: Opportunities for Inclusive Pedagogical Transformation
- Santos-Villalba, María Jesús
- JUAN JOSÉ LEIVA OLIVENCIA
- José Luis González-Sodis
- María José Alcalá del Olmo Fernández. Profesora Ayudante Doctora
EDUCATION SCIENCES - 1/3/2024
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Lived Experiences, Challenges, and Coping Mechanisms of Undergraduate Students on Cybersecurity in Digital Environments
- Prakasha G.S.
- Leiva-Olivencia J.J.
- Simpson A.
- Grundmeyer T.
- Kenneth A.
Computers in the Schools - 1/1/2024
- CiteScore: 2,4 (2023)
- SJR: 0,384 (2023)
- SNIP: 0,764 (2023)
Pedagogical strategies with ICT in vulnerable educational contexts: Impact on the pandemic and future projections
- María José Alcalá del Olmo Fernández
- María Jesús Santos Villalba
- José Luis González Sodis
- Juan José Leiva Olivencia
Pixel-Bit, Revista de Medios y Educacion - 1/1/2024
- CiteScore: 5,3 (2023)
- SJR: 0,499 (2023)
- SNIP: 0,938 (2023)
- Scopus
- ORCID
Development of prosocial competencies in PETE and Sport Science students. Social justice, Service-Learning and Physical Activity in cultural diversity contexts
- Ruiz-Montero P.J.
- Corral-Robles S.
- García-Carmona M.
- Leiva-Olivencia J.J.
PHYSICAL EDUCATION AND SPORT PEDAGOGY - 4/5/2023
- Factor Impacto JCR: 4,638 (2021)
- CiteScore: 8,8 (2022)
- SJR: 1,15 (2022)
- SNIP: 1,94 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 5,152
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Apoyo a la inclusión educativa del alumnado con Trastornos del Espectro Autista: un estudio preliminar de asistentes personales
- Esther Polo Márquez
- Juan José Leiva Olivencia
- Marta Sandoval Mena
Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado - 10/01/2023
- Scopus
- ORCID
Translation, adaptation, and validation of the e-learning acceptance measure (ELAM)
- Segura-Robles A.
- Parra-González M.E.
- Leiva-Olivencia J.J.
Formacion Universitaria - 1/1/2022
10.4067/s0718-50062022000400001
Socio-educational attitudes and conceptions about the youngs with intellectual functional disability in the andalusian school context
- Negri-Cortés M.I.
- Leiva-Olivencia J.J.
Revista Electronica Educare - 1/9/2021
Perception of verbal violence in the classroom: Mediation on stage
- González-Sodis J.L.
- Leiva-Olivencia J.J.
- Matas-Terrón A.
Revista Electronica Interuniversitaria de Formacion del Profesorado - 20/8/2021
Pedagogical conceptions about parental violence of teachers and families
- Santos-Villalba M.J.
- Olivencia J.J.L.
- Rodríguez E.M.
- Terrón A.M.
PROFESORADO-REVISTA DE CURRICULUM Y FORMACION DE PROFESORADO - 1/7/2021
10.1030827/profesorado.v25i2.9753
- CiteScore: 1,3 (2020)
- SJR: 0,341 (2020)
- SNIP: 0,55 (2020)
Compulsory Education Teachers' Perceptions of Resources, Extracurricular Activities and Inclusive Pedagogical Training in Spain
- Juan José Leiva-Olivencia
- Maria Carmen López-Berlanga
- Antonio Miñán Espigares
- Francisco Villegas Lirola
SUSTAINABILITY - 6/5/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- Factor Impacto JCR: 3,889 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,075 (2021)
- CiteScore: 5,8 (2022)
- SJR: 0,664 (2021)
- SNIP: 1,291 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,089
- Categorías JCR: ENVIRONMENTAL SCIENCES
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Educational and social inclusion: A path to equity for families in vulnerable situations
- María Jesús Santos-Villalba
- María José Alcalá del Olmo-Fernández
- Lucía María Parody-García
- Juan José Leiva-Olivencia
Transformative Intercultural Global Education - 13/5/2024
10.4018/979-8-3693-2057-0.ch015
- Scopus
- ORCID
Analysis of the Publications of the Universities of the South of the Iberian Peninsula on Facebook
- Estefanía Cestino-González
- Juan José Leiva-Olivencia
- Francisco-Javier Ruiz-del-Olmo
COMMUNICATION AND SMART TECHNOLOGIES (ICOMTA 2021) - 1/1/2022
- SJR: 0,128 (2020)
- SNIP: 0,438 (2020)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 6
Web of Science: 5
Índice i10
Scopus: 1
Web of Science: 2
Perfiles de autor
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo SEJ2006-02342Desde: 1 de octubre de 2006Hasta: 30 de septiembre de 2009Financiado por: MECImporte de financiación: 16.456,00 EURRol: Investigador