Fernández Martínez, María del Mar Autor

Open Access

The public value of accreditation in the continuous improvement of Education Degree Programs in Costa Rica: a case study

  • Sugey Montoya Sandí
  • José Juan Carrión Martínez
  • María del Mar Fernández Martínez
  • María Dolores Pérez Esteban

International Journal of Educational Research and Innovation - 15/12/2023

10.46661/ijeri.8333

Número de citas:
Open Access

What Competencies Does a Community Occupational Therapist Need in Neurorehabilitation? Qualitative Perspectives

  • Avello-Sáez D.
  • Helbig-Soto F.
  • Lucero-González N.
  • Fernández-Martínez M.D.M.

International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/5/2022

10.3390/ijerph19106096

Número de citas: 2 (Scopus)
Open Access

The Socio-Educational Adaptation of Secondary School Migrant Students in Sicily: Migrant Generation, School Linguistic Mediation and Teacher Proactivity Factors

  • Carrión-Martínez J.J.
  • Ciaccio S.
  • Fernández-Martínez M.D.M.
  • Hernández-Garre C.M.
  • Pérez-Esteban M.D.

SOCIAL SCIENCES-BASEL - 1/7/2021

10.3390/socsci10070269

Número de citas: 1 (Web of Science) 2 (Scopus)
Open Access

Technology in the educational field before COVID: a commitment to MOOCs as a training strategy in the university context

  • Antonio Luque de la Rosa
  • María del Mar Fernández Martínez
  • Isabel Ana Eguizábal Román
  • Antonio Hilario Martín Padilla

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION - 1/1/2021

10.46661/ijeri.5133

Número de citas: 6 (Web of Science) 7 (Scopus) 7 (Dialnet)

Usage of Internet by University Students of Hispanic Countries: Analysis Aimed at Digital Literacy Processes in Higher Education

  • Gómez-Galán J.
  • Martínez-López J.Á.
  • Lázaro-Pérez C.
  • del Mar Fernández-Martínez M.

European Journal of Contemporary Education - 1/1/2021

10.13187/ejced.2021.1.53

Número de citas: 10 (Scopus)
Open Access

Psychological Impact of COVID-19 Emergency on Health Professionals: Burnout Incidence at the Most Critical Period in Spain

  • Martínez-López J.Á.
  • Lázaro-Pérez C.
  • Gómez-Galán J.
  • Fernández-Martínez M.D.M.

JOURNAL OF CLINICAL MEDICINE - 1/9/2020

10.3390/jcm9093029

Número de citas: 84 (Web of Science) 84 (Scopus)
Open Access

Analysis of the motivations of the university teaching staff of the Faculty of Architecture of the San Carlos University of Guatemala for permanent training

  • María del Mar Fernández Martínez
  • Antonio Luque de la Rosa
  • José Juan Carrión Martínez
  • Edwin Francisco Valdez Contreras

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION - 9/7/2020

10.46661/ijeri.4437

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus) 1 (Dialnet)
Open Access

Burnout in Spanish Security Forces during the COVID-19 Pandemic

  • Gómez-Galán, J.
  • Lázaro-Pérez, C.
  • Martínez-López, J.Á.
  • Fernández-Martínez, M.M.

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/12/2020

10.3390/ijerph17238790

Número de citas: 17 (Web of Science) 15 (Scopus)
Open Access

Teacher and Context Factors Associated with the Educational Use of ICT: A Costa Rican Case Study

  • Brenes-Monge M.M.
  • Fernández-Martínez M.D.M.
  • Pérez-Esteban M.D.
  • Carrión-Martínez J.J.

SUSTAINABILITY - 1/12/2020

10.3390/su122310170

Número de citas: 4 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

COVID-19 Pandemic and Death Anxiety in Security Forces in Spain

  • Lázaro-Pérez, C.
  • Martínez-López, J.Á.
  • Gómez-Galán, J.
  • Fernández-Martínez, M.M.

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/11/2020

10.3390/ijerph17217760

Número de citas: 18 (Web of Science) 18 (Scopus)

Formación docente y los objetivos dedesarrollo sostenible. Hacia una educación inclusiva de calidad

  • María Dolores Pérez Esteban
  • María del Mar Fernández Martínez
  • Cristina Pinel Martínez

Innovación en acción y desarrollo educativo sostenible - 2024

Número de citas:
  • Dialnet

Estudio sobre las competencias del trabajador social en el ámbito educativo y elaboración de un catálogo competencial

  • Andrea Ibáñez López
  • Antonio Luque de la Rosa
  • María del Mar Fernández Martínez

2024

Número de citas:
  • Dialnet

Trabajo colaborativo: un desafío para la formación inicial docente

  • Claudia Caro Sánchez
  • Cristina Pinel Martínez
  • María del Mar Fernández Martínez

Innovación social e investigación pedagógica para la mejora de la calidad educativa - 2024

Número de citas:
  • Dialnet

Educación innovadora e investigación en acción

  • María del Mar Fernández Martínez
  • Inmaculada Ruiz Calzado
  • Blanca Berral Ortiz
  • María Dolores Pérez Esteban

2024

Número de citas:
  • Dialnet

Innovación pedagógica para una educación globalizada

  • María del Mar Fernández Martínez
  • Cristina Pinel Martínez
  • María Enriqueta Cobo Enríquez de Luna
  • Federico Pulido Acosta

2024

Número de citas:
  • Dialnet

Herramientas digitales para la discapacidad: recursos innovadores en el aula

  • María Dolores Pérez Esteban
  • Cristina Pinel Martínez
  • María del Mar Fernández Martínez

Investigación e innovación docente para la mejora de la educación - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

Competencia intercultural en la Educación Superior

  • María del Mar Fernández Martínez
  • Yvonne Alarcón Villalobos
  • Salvadora Giménez

Investigación e innovación docente para la mejora de la educación - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

La capacidad de resiliencia frente al estrés en ambientes universitarios

  • Cristina Pinel Martínez
  • Josefa Martínez Talavera
  • María del Mar Fernández Martínez

Retos de la psicología y la educación en contextos universitarios - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

Estudio de caso sobre la acreditación de carreras de educación en Costa Rica: Valor público, articulaciones y desafíos

  • Sugey Montoya Sandí
  • José Juan Carrión Martínez
  • María del Mar Fernández Martínez

2023

Número de citas:
  • Dialnet

La interdisciplinariedad como herramienta para mejorar la atención a la diversidad

  • María Dolores Pérez Esteban
  • Nieves Gutiérrez Ángel
  • María del Mar Fernández Martínez
  • Isabel Mercader Rubio

Enseñanza y prácticas educativas interdisciplinares - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 6

Web of Science: 5

Scopus: 4

Web of Science: 3

Última actualización de los datos: 1/02/25 8:49
Próxima recolección programada: 8/02/25 3:00