Fernández Martínez, María del Mar Autor
The public value of accreditation in the continuous improvement of Education Degree Programs in Costa Rica: a case study
- Sugey Montoya Sandí
- José Juan Carrión Martínez
- María del Mar Fernández Martínez
- María Dolores Pérez Esteban
International Journal of Educational Research and Innovation - 15/12/2023
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
What Competencies Does a Community Occupational Therapist Need in Neurorehabilitation? Qualitative Perspectives
- Avello-Sáez D.
- Helbig-Soto F.
- Lucero-González N.
- Fernández-Martínez M.D.M.
International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/5/2022
- CiteScore: 7,3 (2023)
- SJR: 0,828 (2022)
- SNIP: 1,27 (2022)
The Socio-Educational Adaptation of Secondary School Migrant Students in Sicily: Migrant Generation, School Linguistic Mediation and Teacher Proactivity Factors
- Carrión-Martínez J.J.
- Ciaccio S.
- Fernández-Martínez M.D.M.
- Hernández-Garre C.M.
- Pérez-Esteban M.D.
SOCIAL SCIENCES-BASEL - 1/7/2021
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Technology in the educational field before COVID: a commitment to MOOCs as a training strategy in the university context
- Antonio Luque de la Rosa
- María del Mar Fernández Martínez
- Isabel Ana Eguizábal Román
- Antonio Hilario Martín Padilla
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION - 1/1/2021
- CiteScore: 4,9 (2023)
- SNIP: 0,291 (2021)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Usage of Internet by University Students of Hispanic Countries: Analysis Aimed at Digital Literacy Processes in Higher Education
- Gómez-Galán J.
- Martínez-López J.Á.
- Lázaro-Pérez C.
- del Mar Fernández-Martínez M.
European Journal of Contemporary Education - 1/1/2021
- CiteScore: 2,9 (2023)
- SJR: 0,619 (2021)
- SNIP: 1,032 (2021)
Psychological Impact of COVID-19 Emergency on Health Professionals: Burnout Incidence at the Most Critical Period in Spain
- Martínez-López J.Á.
- Lázaro-Pérez C.
- Gómez-Galán J.
- Fernández-Martínez M.D.M.
JOURNAL OF CLINICAL MEDICINE - 1/9/2020
Analysis of the motivations of the university teaching staff of the Faculty of Architecture of the San Carlos University of Guatemala for permanent training
- María del Mar Fernández Martínez
- Antonio Luque de la Rosa
- José Juan Carrión Martínez
- Edwin Francisco Valdez Contreras
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION - 9/7/2020
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,206 (2020)
- CiteScore: 4,9 (2023)
- SNIP: 0,44 (2020)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Burnout in Spanish Security Forces during the COVID-19 Pandemic
- Gómez-Galán, J.
- Lázaro-Pérez, C.
- Martínez-López, J.Á.
- Fernández-Martínez, M.M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/12/2020
- CiteScore: 7,3 (2023)
- SJR: 0,747 (2020)
- SNIP: 1,318 (2020)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Teacher and Context Factors Associated with the Educational Use of ICT: A Costa Rican Case Study
- Brenes-Monge M.M.
- Fernández-Martínez M.D.M.
- Pérez-Esteban M.D.
- Carrión-Martínez J.J.
SUSTAINABILITY - 1/12/2020
- CiteScore: 3,9 (2020)
- SJR: 0,612 (2020)
- SNIP: 1,242 (2020)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
COVID-19 Pandemic and Death Anxiety in Security Forces in Spain
- Lázaro-Pérez, C.
- Martínez-López, J.Á.
- Gómez-Galán, J.
- Fernández-Martínez, M.M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/11/2020
- CiteScore: 7,3 (2023)
- SJR: 0,747 (2020)
- SNIP: 1,318 (2020)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Formación docente y los objetivos dedesarrollo sostenible. Hacia una educación inclusiva de calidad
- María Dolores Pérez Esteban
- María del Mar Fernández Martínez
- Cristina Pinel Martínez
Innovación en acción y desarrollo educativo sostenible - 2024
- Dialnet
Estudio sobre las competencias del trabajador social en el ámbito educativo y elaboración de un catálogo competencial
- Andrea Ibáñez López
- Antonio Luque de la Rosa
- María del Mar Fernández Martínez
2024
- Dialnet
Trabajo colaborativo: un desafío para la formación inicial docente
- Claudia Caro Sánchez
- Cristina Pinel Martínez
- María del Mar Fernández Martínez
Innovación social e investigación pedagógica para la mejora de la calidad educativa - 2024
- Dialnet
Educación innovadora e investigación en acción
- María del Mar Fernández Martínez
- Inmaculada Ruiz Calzado
- Blanca Berral Ortiz
- María Dolores Pérez Esteban
2024
- Dialnet
Innovación pedagógica para una educación globalizada
- María del Mar Fernández Martínez
- Cristina Pinel Martínez
- María Enriqueta Cobo Enríquez de Luna
- Federico Pulido Acosta
2024
- Dialnet
Herramientas digitales para la discapacidad: recursos innovadores en el aula
- María Dolores Pérez Esteban
- Cristina Pinel Martínez
- María del Mar Fernández Martínez
Investigación e innovación docente para la mejora de la educación - 2023
- Dialnet
Competencia intercultural en la Educación Superior
- María del Mar Fernández Martínez
- Yvonne Alarcón Villalobos
- Salvadora Giménez
Investigación e innovación docente para la mejora de la educación - 2023
- Dialnet
La capacidad de resiliencia frente al estrés en ambientes universitarios
- Cristina Pinel Martínez
- Josefa Martínez Talavera
- María del Mar Fernández Martínez
Retos de la psicología y la educación en contextos universitarios - 2023
- Dialnet
Estudio de caso sobre la acreditación de carreras de educación en Costa Rica: Valor público, articulaciones y desafíos
- Sugey Montoya Sandí
- José Juan Carrión Martínez
- María del Mar Fernández Martínez
2023
- Dialnet
La interdisciplinariedad como herramienta para mejorar la atención a la diversidad
- María Dolores Pérez Esteban
- Nieves Gutiérrez Ángel
- María del Mar Fernández Martínez
- Isabel Mercader Rubio
Enseñanza y prácticas educativas interdisciplinares - 2022
- Dialnet
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Información de contacto
Correo electrónico: mfm386@ual.es
Índice h
Scopus: 6
Web of Science: 5
Índice i10
Scopus: 4
Web of Science: 3
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo PID2020-114508RB-I00Desde: 1 de septiembre de 2021Hasta: 31 de agosto de 2024Financiado por: MECImporte de financiación: 26.200,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo 001523Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador