Martín-Albo Lucas, José Autor
Traducción y validación de la versión española de la Échelle de Satisfacción des Besoins Psychologiques en el contexto educativo
- Juan Luis Núñez Alonso
- Evelia Domínguez
- José Martín-Albo Lucas
- Jaime León González-Vélez
- Araceli Pérez
Anales de Psicologia - 2011
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,568 (2011)
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q3)
- ORCID
The issue of interactional hypothesis in self-determination theory: A proposal of a new motivation quality index
- Martin-Albo, Jose
- Gonzalez-Cutre, David
- Nunez, Juan L.
ANALES DE PSICOLOGIA - 2/1/2014
10.6018/analesps.30.1.135031 Ver en origen
- Cuartil JCR: Q4 (2014)
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,504 (2014)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,195 (2014)
- CiteScore: 3,3 (2020)
- SJR: 0,349 (2014)
- SNIP: 0,569 (2014)
- Impacto JCR a 5 años: 0,634
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q3)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Translation and validation of the Spanish version of the Echelle de Satisfaction des Besoins Psychologiques in academic context
- León J.
- Domínguez E.
- Núñez J.
- Pérez A.
- Martín-Albo J.
ANALES DE PSICOLOGIA - 12/5/2011
- Cuartil JCR: Q4 (2011)
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,568 (2011)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,62 (2011)
- CiteScore: 3,3 (2020)
- SJR: 0,279 (2011)
- SNIP: 0,583 (2011)
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q3)
Spanish Validation of the Avoidance and Fusion Questionnaire for Youth (AFQ-Y)
- Valdivia-Salas, Sonsoles
- Martin-Albo, Jose
- Zaldivar, Pablo
- Lombas, Andres S.
- Jimenez, Teresa I.
ASSESSMENT - 1/10/2017
10.1177/1073191116632338 Ver en origen
- Cuartil JCR: Q1 (2017)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,197 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,494 (2017)
- CiteScore: 6,4 (2020)
- SJR: 1,519 (2017)
- SNIP: 1,483 (2017)
- Impacto JCR a 5 años: 4
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, CLINICAL
- Categorías SJR: Applied Psychology (Q1); Clinical Psychology (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
An integrative framework to. validate the Need-Supportive Teaching Style Scale (NSTSS) in secondary teachers through exploratory structural equation modeling
- Abos Catalan, Angel
- Sevil-Serrano, Javier
- Martin-Albo Lucas, Jose
- Julian Clemente, Jose Antonio
- Garcia-Gonzalez, Luis
CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/1/2018
10.1016/j.cedpsych.2018.01.001 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,484 (2018)
- CiteScore: 6,5 (2020)
- SJR: 2,336 (2018)
- SNIP: 2,264 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 4,169
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Categorías SJR: Developmental and Educational Psychology (Q1); Education (Q1)
Longitudinal study of physical activity in college students: Testing self-determination theory based on stages of change
- C. Corella
- A. Abarca-Sos
- L. O. Gallardo
- J. Martín-Albo
- J. Zaragoza
CURRENT PSYCHOLOGY - 22/12/2022
- Cuartil JCR: Q4 (2022)
- Factor Impacto JCR: 2,387 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,196 (2022)
- CiteScore: 3,4 (2021)
- SJR: 0,513 (2021)
- SNIP: 0,936 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 2,643
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Adaptation and validation of the Spanish version of the Academic Motivation Scale in post-compulsory secondary education students
- Zoila Suárez
- José Martín-Albo Lucas
- José G. Navarro
- Juan Luis Núñez Alonso
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA - 1/3/2010
- Cuartil SJR: Q4
- Factor Impacto JCR: 1,22 (2010)
- CiteScore: 1,5 (2020)
- SJR: 0,179 (2010)
- SNIP: 0,275 (2010)
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q4)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Effects of a task climate intervention on students' motivation in sport instruction
- Moreno, Juan-Antonio
- Conte, Luis
- Gonzalez-Cutre, David
- Martin-Albo, Jose
- Nunez, Juan L.
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA - 1/3/2010
10.1174/021093910790744527 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q4
- Factor Impacto JCR: 1,22 (2010)
- CiteScore: 1,5 (2020)
- SJR: 0,179 (2010)
- SNIP: 0,275 (2010)
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q4)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Análisis de las propiedades psicométricas del cuestionario Autoconcepto Forma 5 en estudiantes universitarios
- Fernando Grijalvo Lobera
- Juan Luis Núñez
- José Martín-Albo Lucas
- José G. Navarro
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA - 1/1/2007
- CiteScore: 1,5 (2020)
- SNIP: 0,377 (2007)
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous)
- Scopus
- ORCID
Psychological Flexibility With Prejudices Increases Empathy and Decreases Distress Among Adolescents: A Spanish Validation of the Acceptance and Action Questionnaire-Stigma
- Valdivia-Salas S.
- Martín-Albo J.
- Cruz A.
- Villanueva-Blasco V.J.
- Jiménez T.I.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 22/1/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- Factor Impacto JCR: 4,232 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,392 (2021)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,947 (2020)
- SNIP: 1,46 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,426
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
Observación de la conducta verbal de un entrenador de baloncesto
- José Martín-Albo Lucas
Observación en deporte y conducta cinésico-motriz : aplicaciones - 1999
- ORCID
DETERMINANTES PARA LA PRÁCTICA DE ACTIVIDAD FÍSICA EN ADOLESCENTES: FACTORES PERSONALES, SOCIALES Y AMBIENTALES QUE INFLUENCIAN LOS NIVELES DE ACTIVIDAD FÍSICA
- José Martín-Albo Lucas
- Javier Zaragoza Casterad
- Alberto Abarca Sos
- Luis García González
Promoción de la actividad física en la infancia y la adolescencia: en el camino de las soluciones reales - 2014
- ORCID
La motivación en los deportes de equipo José Martín-Albo Lucas
2001
TESTING THE "TESTING EFFECT" IN A REAL EDUCATIONAL CONTEXT: THE USE OF SOCRATIVE
- Lopez-Crespo, G.
- Martin-Albo, J.
- Fidalgo, C.
- Collado, S.
- Carralero, D.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018
10.21125/inted.2018.0794 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
FLIPPED CLASSROOM: A METHOD TO IMPROVE WRITING ACADEMIC SKILLS IN PRE-GRADUATE AND POST-GRADUATE STUDENTS
- Alvarez Fidalgo, C.
- Senis, J.
- Collado, S.
- Lopez-Crespo, G. A.
- Martin-Albo, J.
- Sorrel, M. A.
- Rodriguez, R.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019) - 2019
FLIPPED CLASSROOM: ANALYSIS AND ASSESSMENT OF AN EXPERIENCE IN HIGHER EDUCATION
- Lopez-Crespo, Ginesa
- Fidalgo, Camino
- Valdivia-Salas, Sonsoles
- Martin-Albo, Jose
- Carralero, David
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019) - 2019
THE INFLUENCE OF BURNOUT AND PSYCHOLOGICAL INFLEXIBILITY ON ACADEMIC ACHIEVEMENT: PRELIMINARY EVIDENCE WITH PSYCHOLOGY STUDENTS
- Valdivia-Salas, S.
- Ibanez, J.
- Lopez-Crespo, G.
- Martin-Albo, J.
- Sanchez-Martinez, R.
- Castro, A.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
14TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2020) - 2020
AN E-LEARNING PROJECT TO FACILITATE THE ELABORATION OF ACADEMIC-SCIENTIFIC WORKS IN HIGHER EDUCATION STUDIES
- Osma, J.
- Alvarez, C.
- Barrada, J. R.
- Castilla, D.
- Castro, A.
- Espeitx, E.
- Jimenez, T. I.
- Jimenez-Muro, A.
- Lombas, S.
- Lopez-Crespo, G.
- Lopez, R.
- Martin-Albo, J.
- Mendez-Lopez, M.
- Sancho, P.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17) - 2017
The WaveDriving Course
- Melchor Ó.
- Lucas-Alba A.
- Ferruz A.
- Blanch M.
- Martín-Albo J.
XIII CONFERENCE ON TRANSPORT ENGINEERING, CIT2018 - 1/1/2018
- CiteScore: 2,8 (2020)
- SJR: 0,601 (2018)
- SNIP: 0,841 (2018)
- Categorías SJR: Transportation
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 16
Web of Science: 18
Índice i10
Scopus: 21
Web of Science: 28
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo PID2019-107674RB-I00Desde: 1 de junio de 2020Hasta: 31 de mayo de 2023Financiado por: MECImporte de financiación: 54.450,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal 2
-
Acrónimo DEP2014-57228-RDesde: 1 de enero de 2015Hasta: 31 de diciembre de 2017Financiado por: Ministerio de Economía y CompetitividadImporte de financiación: 24.200,00 EURRol: Investigador