Gázquez Abad, Juan Carlos Autor
Preface
- Martínez-López F.J.
- Gázquez-Abad J.C.
- Ieva M.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2022
I read, therefore I buy? Analyzing the impact of flyer distribution and readership on purchase behaviour
- Ieva M.
- Ziliani C.
- Gázquez-Abad J.C.
- D'Attoma I.
Journal of Retailing and Consumer Services - 1/1/2022
10.1016/j.jretconser.2021.102725
- CiteScore: 11,4 (2021)
- SJR: 2,261 (2021)
- SNIP: 2,893 (2021)
- ORCID
- Scopus
The effect of retail assortment size on perceptions, choice, and sales: Review and research directions
- Sethuraman R.
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
Journal of Retailing - 1/1/2022
- CiteScore: 8,2 (2021)
- SJR: 2,511 (2021)
- SNIP: 2,597 (2021)
- ORCID
- Scopus
Golf and Health, More than 18 Holes—A Bibliometric Analysis
- Martín-García, MM
- José Luis Ruiz-Real
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- J. Uribe-Toril
Healthcare - 16/07/2022
- CiteScore: 2 (2021)
- SJR: 0,529 (2021)
- SNIP: 1,055 (2021)
What factors moderate the effect of assortment reduction on store switching? Insights and implications for grocery brands
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
- Sethuraman R.
Journal of Business Research - 1/9/2021
- Factor Impacto JCR: 10,969 (2021)
- CiteScore: 9,2 (2020)
- SJR: 2,049 (2020)
- SNIP: 2,852 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 10,602
- Categorías JCR: BUSINESS
- ORCID
- Scopus
Editorial: Some insights in retailing: Gluten-free products, veg private labels, stock-outs and in-store merchandisers
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
Journal of Retailing and Consumer Services - 1/11/2021
10.1016/j.jretconser.2021.102746
- Factor Impacto JCR: 10,972 (2021)
- CiteScore: 9 (2020)
- SJR: 1,568 (2020)
- SNIP: 2,534 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 10,737
- Categorías JCR: BUSINESS
INFLUENCE OF THE ECONOMIC CRISIS ON THE IDENTIFICATION OF COUNTRY PROFILES WITHIN THE EUROPEAN TOMATO MARKET
- María de las Mercedes Capobianco-Uriarte
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Jaime De Pablo-Valenciano
- María del Pilar Casado-Belmonte
Journal of Business Economics and Management - 7/05/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- Factor Impacto JCR: 2,596 (2021)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,485 (2020)
- SNIP: 1,064 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 2,821
- Categorías JCR: ECONOMICS
- ORCID
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- Web of Science
Industrial marketing management: Bibliometric overview since its foundation
- Martínez-López F.
- Merigó J.
- Gázquez-Abad J.
- Ruiz-Real J.
Industrial Marketing Management - 1/1/2020
10.1016/j.indmarman.2019.07.014
- Cuartil JCR: Q1 (2020)
- Factor Impacto JCR: 6,96 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 5,881 (2020)
- CiteScore: 8,8 (2020)
- SJR: 2,022 (2020)
- SNIP: 2,578 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 8,698
- Categorías JCR: MANAGEMENT
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
Destination branding: Opportunities and new challenges
- Ruiz-Real J.L.
- Uribe-Toril J.
- Gázquez-Abad J.C.
Journal of Destination Marketing & Management - 23/09/2020
- Cuartil JCR: Q1 (2020)
- Factor Impacto JCR: 6,952 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 3,872 (2020)
- CiteScore: 8,8 (2020)
- SJR: 1,703 (2020)
- SNIP: 2,395 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 7,755
- Categorías JCR: HOSPITALITY, LEISURE, SPORT & TOURISM
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
Rural tourism and development: Evolution in Scientific Literature and Trends
- José Luis Ruiz-Real
- Juan Uribe-Toril
- Jaime de Pablo Valenciano
- Juan Carlos Gázquez-Abad
Journal of Hospitality & Tourism Research - 8/06/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 5,161 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,158 (2020)
- CiteScore: 6,8 (2021)
- SJR: 1,395 (2021)
- SNIP: 1,769 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 6,038
- Categorías JCR: HOSPITALITY, LEISURE, SPORT & TOURISM
- ORCID
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- Web of Science
How does the store flyer design and content features influence consumer behavior?
- Maciel Prediger
- Rubén Huertas García
- Juan Carlos Gázquez Abad
2019
- Dialnet
Estudio de la motivaciones finales de compra del consumidor: una perspectiva evolutiva
- David Martínez Martínez
- Rubén Huertas García
- Juan Carlos Gázquez Abad
2018
- Dialnet
Retail promotional communication: The comparative effectiveness of print versus online
- Ziliani C.
- Ieva M.
- Gázquez-Abad J.C.
- D'Attoma I.
Exploring Omnichannel Retailing: Common Expectations and Diverse Realities - 5/12/2018
Assortment size and PL penetration in grocery retailers' portfolios during economic crisis: Empirical evidence from Spain
- Ruiz-Real J.
- Gázquez-Abad J.
- Martínez-López F.
Handbook of Research on Strategic Retailing of Private Label Products in a Recovering Economy - 20/6/2016
10.4018/978-1-5225-0220-3.ch011
- ORCID
- Scopus
El Arte en la publicidad: Análisis experimental del uso de obras de arte en los anuncios
- María Dolores Vázquez Gómez
- Esther Subirá Lobera
- Rubén Huertas García
- Juan Carlos Gázquez Abad
2015
- Dialnet
La composición del surtido como variable relevante en el comportamiento de compra del consumidor: un análisis en el contexto de la distribución con base alimentaria.
- José Luis Ruiz Real
- Juan Carlos Gázquez Abad
2015
- Dialnet
¿Cómo influye la customización en la intención de compra? Un análisis empírico en adolescentes
- José Jordán Murcia
- Juan Carlos Gázquez Abad
Experiencia y comportamiento del cliente en un entorno multicanal: claves de éxito para fabricantes y detallistas - 2014
- Dialnet
La reputación online del minorista: concepto y proceso de gestión
- Juan Carlos Gázquez Abad
- José Jordán Murcia
Estrategias de distribución y comportamiento de compra multicanal: Tendencias y oportunidades para que fabricante y distribuidor rentabilicen sus decisiones de marketing - 2013
- Dialnet
Consumer Preferences for Olive-Oil Attributes: A Review of the Empirical Literature Using a Conjoint Approach
- Felipe Jimenez-Guerrero, Jose
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Antonio Mondejar-Jimenez, Juan
- Huertas-Garcia, Ruben
- Dimitrios, B
OLIVE OIL - CONSTITUENTS, QUALITY, HEALTH PROPERTIES AND BIOCONVERSIONS - 2012
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,309 (2012)
La dispersión de precios en canales de distribución online: revisión de la literatura
- Juan Carlos Gázquez Abad
- José Felipe Jiménez Guerrero
- Juan Antonio Mondéjar Jiménez
- Rubén Huertas García
Estrategias multicanal en el ámbito de la distribución: fabricante y distribuidor preocupados por ofrecer nuevas experiencias de compra diferenciadas - 2012
- Dialnet
Assortment and Retailing: A Trendy Couple
- Luis Ruiz-Real, Jose
- Uribe-Toril, Juan
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Roggeveen, A
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 05/2019
10.1007/978-3-030-18911-2_4 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Store Loyalty in PL-Only Assortment: A Comparative Analysis Between Spain and the US
- Luis Ruiz-Real, Jose
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- Esteban-Millat, Irene
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Ailawadi, KL
- YagueGuillen, MJ
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 06/2017
10.1007/978-3-319-59701-0_15 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Do Store Flyers Work? Implications for NBs and PLs from a Subgroup Analysis with Experimental Data
- Ieva, Marco
- D'Attoma, Ida
- Ziliani, Cristina
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Gijsbrecht, E
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 2016
10.1007/978-3-319-39946-1_16 Ver en origen
Understanding PL Purchase Intention in the Context of 'PL-Only' Assortments: An Experimental Approach
- Luis Ruiz-Real, Jose
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Esteban-Millat, Irene
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Gijsbrecht, E
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 01/2016
10.1007/978-3-319-39946-1_13 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
THE INTERNET AS A CONTEXT FOR THE GENERATION AND DISSEMINATION OF THE FUTURE'S TRANSNATIONAL/GLOBAL CULTURE: A CULTURAL CONSTRUCTIVIST-BASED ANALYSIS
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- Gazquez-Abad, Juan C.
- Sousa, Carlos M. P.
- Lengler, Jorge
- Sharma, D
CULTURAL PERSPECTIVES IN A GLOBAL MARKETPLACE - 2015
Memory for Private Label Versus National Brand in Feature Advertising
- Ieva, Marco
- Ziliani, Cristina
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Sethuraman, R
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 2015
10.1007/978-3-319-20182-5_5 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,095 (2015)
The Relationship Between Assortment Size and Category Sales: A Panel Data Analysis on National Brands and Private Labels
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Sethuraman, R
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 2015
10.1007/978-3-319-20182-5_8 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,547 (2015)
How Assortment Composition Affects Consumers' Intentions to Buy PL
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- GazquezAbad, JC
- MartinezLopez, FJ
- EstebanMillat, I
- MondejarJimenez, JA
NATIONAL BRANDS AND PRIVATE LABELS IN RETAILING - 2014
10.1007/978-3-319-07194-7_3 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,969 (2014)
Estimation of Product Category Sales' Responsiveness to Assortment Size
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- GazquezAbad, JC
- MartinezLopez, FJ
- EstebanMillat, I
- MondejarJimenez, JA
NATIONAL BRANDS AND PRIVATE LABELS IN RETAILING - 2014
10.1007/978-3-319-07194-7_1 Ver en origen
A theoretical approximation to the psychological aspects related to the consumer's adoption and use of a website recommendation system
- Martínez-López, F.J.
- Cabal, C.C.
- Gázquez-Abad, J.C.
- Rodríguez-Ardura, I.
Annual Conference of the North American Fuzzy Information Processing Society - NAFIPS - 2/11/2009
- Categorías SJR: Computer Science (miscellaneous); Mathematics (miscellaneous)
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
Este autor no tiene patentes.
Betting exclusively for private labels: Could it have negative consequences for retailers?
- Ruiz-Real J.
- Gázquez-Abad J.
- Esteban-Millat I.
- Martínez-López F.
Spanish Journal of Marketing - ESIC - 1/1/2018
- Cuartil SJR: Q2
- CiteScore: 3,4 (2019)
- SJR: 0,396 (2018)
- SNIP: 1,184 (2018)
- Categorías SJR: Marketing (Q2)
- Scopus
- ORCID
Evaluation of the Cognitive Effectiveness on Social Media Advertising Formats
- Francisco Rejón-Guardia
- Francisco J. Martínez-López
- Irene Esteban-Millat
- Juan Carlos Gázquez-Abad
Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era - 2016
- ORCID
How Delisting All National Brands in a Given Assortment Impacts on Consumers’ Store Switching Intentions
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Francisco J. Martínez-López
- Irene Esteban-Millat
- Juan Antonio Mondéjar-Jiménez
- Francisco Rejón-Guardia
Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era - 2016
- ORCID
Students’ Flow Experiences in Virtual Learning Environments: A Consumer Behaviour Perspective
- Irene Esteban-Millat
- Francisco J. Martínez-López
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Francisco Rejón-Guardia
- Antoni Messeger-Artola
- Inma Rodríguez-Ardura
Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era - 2016
- ORCID
The Role of Previous Experience and Marketing Policy on Consumer Behaviour Towards Different Private Label Categories
- Mbaye Fall-Diallo
- Joseph Kaswengi
- Juan Carlos Gázquez-Abad
Advances in National Brand and Private Label Marketing - 2015
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,547 (2015)
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- Web of Science
Índice h
Scopus: 17
Web of Science: 17
Índice i10
Scopus: 23
Web of Science: 26
Perfiles de autor
-
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Web of Science ResearcherID
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Scopus Author ID
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Dialnet id
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Google Scholar Id
Otros identificadores
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URI Datos BNE
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ISNI
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VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
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Acrónimo 2003/2/PTDesde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EUR
-
Acrónimo 23/2000Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo CR-UAL-0108Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo SEJ2004-07184Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo RTI2018-094013-B-I00Desde: 1 de enero de 2019Hasta: 31 de diciembre de 2021Financiado por: Ministerio de Ciencia, Innovación y UniversidadesImporte de financiación: 36.300,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal