Granero Gallegos, Antonio Autor
Looking for the best way to determine aerobic performance in futsal: a pilot study
- Suarez-Tijeras E.J.
- Granero-Gallegos A.
- Carrasco-Poyatos M.
Journal of Physical Education and Sport - 1/3/2023
- CiteScore: 2,4 (2022)
- SJR: 0,314 (2022)
- SNIP: 0,572 (2022)
Influence of clil bilingual physical education on the engagement motor time
- Martínez-Hita F.J.
- García-Cantó E.
- Gómez-López M.
- Granero-Gallegos A.
E-Balonmano.com: Revista de Ciencias del Deporte - 20/2/2023
Effects of training on the heart rate variability of competitive soccer players: A systematic review with meta-analysis
- García-Ortega D.
- Granero-Gallegos A.
- Carrasco-Poyatos M.
International Journal of Sports Science and Coaching - 1/1/2023
- CiteScore: 3,2 (2022)
- SJR: 0,628 (2022)
- SNIP: 1,137 (2022)
- Scopus
- ORCID
Adaptation and Initial Validation of the Interpersonal Behaviors Questionnaire—Self with Spanish Physical Education Pre-Service Teachers
- Rafael Burgueño
- Meredith Rocchi
- Antonio Granero-Gallegos
Perceptual and Motor Skills - 6/06/2023
- ORCID
A longitudinal evaluation of a biopsychosocial model predicting BMI and disordered eating among young adults
- Marita McCabe
- Manuel Alcaraz-Ibanez
- Charlotte Markey
- Alvaro Sicilia
- Rachel F. Rodgers
- Annie Aimé
- Jacinthe Dion
- Giada Pietrabissa
- Gianluca Lo Coco
- Marie Caltabiano
- Esben Strodl
- Catherine Bégin
- Marie-Éve Blackburn
- Gianluca Castelnuovo
- Antonio Granero-Gallegos
- Salvatore Gullo
- Naomi Hayami-Chisuwa
- Qiqiang He
- Christoph Maïano
- Gian Mauro Manzoni
- David Mellor
- Michel Probst
- Matthew Fuller-Tyszkiewicz
Australian Psychologist - 13/03/2023
- CiteScore: 3,5 (2022)
- SJR: 0,692 (2022)
- SNIP: 1,047 (2022)
- Scopus
- ORCID
<p>Emotional intelligence and resilience in secondary school Physical Education students during the COVID-19 pandemic</p>
- Silvia del Carmen Torres-Gázquez
- Ginés David López-García
- Antonio Granero-Gallegos
ESPIRAL. CUADERNOS DEL PROFESORADO - 6/03/2023
- ORCID
Relationship between Psychological Needs and Academic Self-Concept in Physical Education Pre-Service Teachers: A Mediation Analysis
- Antonio Granero-Gallegos
- Ginés D. López-García
- Antonio Baena-Extremera
- Raúl Baños
Sustainability - 23/02/2023
- CiteScore: 5,8 (2022)
- SJR: 0,664 (2022)
- SNIP: 1,198 (2022)
The Effect of the Motivational Climate on Satisfaction with Physical Education in Secondary School Education: Mediation of Teacher Strategies in Maintaining Discipline
- Clara Marina Bracho-Amador
- Antonio Granero-Gallegos
- Antonio Baena-Extremera
- Ginés David López-García
Behavioral Sciences - 15/02/2023
- CiteScore: 3 (2022)
- SJR: 0,597 (2022)
- SNIP: 0,965 (2022)
Goal Orientations of Secondary School Students and Their Intention to Practise Physical Activity in Their Leisure Time: Mediation of Physical Education Importance and Satisfaction
- Francisco Javier Pérez-Quero
- Antonio Granero-Gallegos
- Antonio Baena-Extremera
- Raúl Baños
Healthcare - 14/02/2023
- CiteScore: 2,7 (2022)
- SJR: 0,55 (2022)
- SNIP: 0,873 (2022)
Satisfied and Frustrated Needs, Subjective Vitality and University Students’ Life Satisfaction of Physical Activity and Sports
- Heriberto Antonio Pineda-Espejel
- Raquel Morquecho-Sánchez
- Lucía Terán
- Icela López-Gaspar
- Antonio Hernández-Mendo
- Verónica Morales-Sánchez
- Encarnación Chica-Merino
- Antonio Granero-Gallegos
Sustainability - 8/02/2023
- CiteScore: 5,8 (2022)
- SJR: 0,664 (2022)
- SNIP: 1,198 (2022)
El Camino de Santiago como actividad físico-deportiva en la naturaleza Antonio Granero Gallegos
Nuevas prácticas físico-deportivas en la naturaleza Antonio Granero Gallegos
Expectativas y vivencias en la actividad físico-deportiva del peregrino directores, Francisco Ruiz Juan, María Elena García Montes ; autor, Antonio Granero Gallegos
Influencia de la presión sociocultural de los ideales de cuerpo delgado y cuerpo mesomórfico sobre la ansiedad físico social y las conductas orientadas a conseguir estos ideales de cuerpo
- Isabel Sánchez Gallardo
- Álvaro Sicilia Camacho
- Antonio Granero Gallegos
- Jesús Medina Casaubón
2022
- Dialnet
Predicción del clima motivacional sobre la satisfacción de las necesidades psicológicas básicas en educación superior
- Antonio Granero Gallegos
- María Carrasco Poyatos
Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030 - 2021
- Dialnet
El efecto del yoga en el rendimiento escolar: una revisión sistemática
- Jacob David Molina Fernández
- María Carrasco Poyatos
- Antonio Granero Gallegos
- Georgina Scarlet Correa Barwick
Igualdad y calidad educativa: oportunidades y desafíos de la enseñanza - 2021
- Dialnet
Propuesta didáctica para la adaptación de la enseñanza universitaria al escenario multimodal según las exigencias sanitarias derivadas del Covid-19
- María Carrasco Poyatos
- Antonio Granero Gallegos
Hacia un modelo de investigación sostenible en educación - 2021
- Dialnet
Predicción del clima motivacional sobre la satisfacción de las necesidades psicológicas
- Antonio Granero Gallegos
- María Carrasco Poyatos
Nuevas formas de aprendizaje en la era digital: en busca de una educación inclusiva - 2021
- Dialnet
Metodología competencial y estilo docente en un escenario de enseñanza multimodal: Un estudio cuasiexperimental
- María Carrasco Poyatos
- Antonio Granero Gallegos
Ecosistema de una pandemia: COVID 19, la transformación mundial - 2021
- Dialnet
Goal orientation effects on elite handball players motivation and motivational climate
- Gomez-Lopez, Manuel
- Granero-Gallegos, Antonio
- Baena-Extremera, Antonio
- Abraldes, J. Arturo
- SorianoAyala, E
- Sleeter, C
- Casanova, MA
6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION "EDUCATION AND HEALTH: FROM A TRANSCULTURAL PERSPECTIVE" - 2014
10.1016/j.sbspro.2014.04.333 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Importance of Physical Education: motivation and motivational climate
- Granero-Gallegos, Antonio
- Baena-Extremera, Antonio
- Gomez-Lopez, Manuel
- Abraldes, Arturo
- SorianoAyala, E
- Sleeter, C
- Casanova, MA
6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION "EDUCATION AND HEALTH: FROM A TRANSCULTURAL PERSPECTIVE" - 2014
10.1016/j.sbspro.2014.04.323 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Motivation, motivational climate and importance of Physical Education
- Baena-Extremera, Antonio
- Gomez-Lopez, Manuel
- Granero-Gallegos, Antonio
- Arturo Abraldes, J.
- SorianoAyala, E
- Sleeter, C
- Casanova, MA
6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION "EDUCATION AND HEALTH: FROM A TRANSCULTURAL PERSPECTIVE" - 2014
10.1016/j.sbspro.2014.04.275 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Este autor no tiene patentes.
Delimiting the Measurement for the Internalization of Body Ideals From the Sociocultural Attitudes Towards Appearance Questionnaire and Examining its Invariance Across Sex
- Álvaro Sicilia
- Manuel Alcaraz-Ibáñez
- Antonio Granero-Gallegos
- Isabel Sánchez-Gallardo
- Jesús Medina-Casaubón
26/10/2018
10.20944/preprints201810.0621.v1
- ORCID
Índice h
Scopus: 15
Web of Science: 18
Índice i10
Scopus: 35
Web of Science: 40
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo P20_00148Desde: 5 de octubre de 2021Hasta: 31 de diciembre de 2022Financiado por: Consejería de Transformación Económica, Industria, Conocimiento y UniversidadesImporte de financiación: 33.200,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo DEP2014-57228-RDesde: 1 de enero de 2015Hasta: 31 de diciembre de 2017Financiado por: Ministerio de Economía y CompetitividadImporte de financiación: 24.200,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo DEP2005-00231-C03-02Desde: 1 de febrero de 2006Hasta: 31 de diciembre de 2008Financiado por: Ministerio de Educación y CienciaImporte de financiación: 119.595,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo 07/UPB20/04Desde: 7 de septiembre de 2004Hasta: 21 de diciembre de 2005Financiado por: Ministerio de Educación, Cultura y DeporteImporte de financiación: 6.611,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo 16/UPB20/01Desde: 20 de diciembre de 2001Hasta: 20 de diciembre de 2002Financiado por: Ministerio de Educación y CienciaImporte de financiación: 13.673,03 EURRol: NaN