Martínez Vicente, José Manuel Autor
Experience Academic Wellbeing Index as Predictor of Psychological Wellbeing and Flourishing
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez-Vicente
- Francisco Javier Peralta Sánchez
- Mónica Pachón-Basallo
- Angélica Garzón-Umerenkova
- Diego Gomez-Baya
NEW DIRECTIONS FOR CHILD AND ADOLESCENT DEVELOPMENT - 1/1/2025
- CiteScore: 9,7 (2024)
- SJR: 1,353 (2024)
- SNIP: 1,837 (2024)
- Scopus
- Web of Science
- ORCID
In Memoriam: Fernando Justicia-Justicia
- Martinez-Vicente, Jose Manuel
- Arias, Jesus de la Fuente
- Pichardo, Maria del Carmen
ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/4/2024
- Cuartil JCR: Q4 (2024)
- Factor Impacto JCR: 0,5 (2024)
- Impacto JCR a 5 años: 0,8
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Web of Science
- Dialnet
Conceptual Utility Model for the Management of Stress and Psychological Wellbeing, CMMSPW™ in a university environment: theoretical basis, structure and functionality
- de la Fuente, Jesus
- Martinez-Vicente, Jose Manuel
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 31/1/2024
- Cuartil JCR: Q1 (2024)
- Factor Impacto JCR: 2,9 (2024)
- Impacto Normalizado por Categoría: 8,569 (2024)
- CiteScore: 5,3 (2023)
- SJR: 0,8 (2023)
- SNIP: 1,071 (2023)
- Impacto JCR a 5 años: 3,7
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
20 anos del Electronic Journal of Research in Educational Psychology (EJREP)
- José Manuel Martínez Vicente
ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/4/2023
- Cuartil JCR: Q4 (2023)
- Factor Impacto JCR: 0,6 (2023)
- CiteScore: 1,3 (2024)
- SJR: 0,229 (2022)
- SNIP: 0,46 (2022)
- Web of Science
- ORCID
- Dialnet
- Scopus
20 Years of the Electronic Journal of Research in Educational Psychology
- Martinez-Vicente, Jose Manuel
ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/4/2023
- Cuartil JCR: Q4 (2023)
- Factor Impacto JCR: 0,6 (2023)
- ORCID
- Web of Science
Advances on self-regulation models: A new research agenda through the SR vs ER behavior theory in different psychology contexts (vol 13, 861493, 2022)
- de la Fuente J.
- Martínez-Vicente J.M.
- Santos F.H.
- Sander P.
- Fadda S.
- Karagiannopoulou E.
- Boruchovitch E.
- Kauffman D.F.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 8/3/2023
- Cuartil JCR: Q2 (2023)
- Factor Impacto JCR: 2,6 (2023)
- CiteScore: 5,3 (2023)
- SJR: 0,8 (2023)
- SNIP: 1,071 (2023)
- Web of Science
- ORCID
- Scopus
Effects of factors of self-regulation vs. factors of external regulation of learning in self-regulated study
- Pachón-Basallo M.
- de la Fuente J.
- González-Torres M.C.
- Martínez-Vicente J.M.
- Peralta-Sánchez F.J.
- Vera-Martínez M.M.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 4/8/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 3,8 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,832 (2022)
- CiteScore: 6,3 (2024)
- SJR: 0,891 (2022)
- SNIP: 1,34 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,3
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- OAI-PMH
- Web of Science
- ORCID
- Scopus
Advances on Self-Regulation Models: A New Research Agenda Through the SR vs ER Behavior Theory in Different Psychology Contexts
- de la Fuente J.
- Martínez-Vicente J.M.
- Santos F.H.
- Sander P.
- Fadda S.
- Karagiannopoulou A.
- Boruchovitch E.
- Kauffman D.F.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 15/7/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 3,8 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,55 (2022)
- CiteScore: 6,3 (2024)
- SJR: 0,891 (2022)
- SNIP: 1,34 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,3
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- Web of Science
- OAI-PMH
- ORCID
Differential Predictive Effect of Self-Regulation Behavior and the Combination of Self- vs. External Regulation Behavior on Executive Dysfunctions and Emotion Regulation Difficulties, in University Students
- de la Fuente J.
- Martínez-Vicente J.M.
- Pachón-Basallo M.
- Peralta-Sánchez F.J.
- Vera-Martínez M.M.
- Andrés-Romero M.P.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 22/6/2022
- Cuartil JCR: Q1 (2022)
- Factor Impacto JCR: 3,8 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,942 (2022)
- CiteScore: 6,3 (2024)
- SJR: 0,891 (2022)
- SNIP: 1,34 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,3
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
Validation of the Child and Youth Resilience Measure-28 (CYRM-28) among Spanish youth
- Artuch-Garde R.
- González-Torres M.d.C.
- Martínez-Vicente J.M.
- Peralta-Sánchez F.J.
- Fuente-Arias J.d.l.
HELIYON - 1/6/2022
- Cuartil JCR: Q2 (2022)
- Factor Impacto JCR: 4 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,057 (2022)
- CiteScore: 4,1 (2024)
- SJR: 0,609 (2022)
- SNIP: 1,328 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 4,1
- Categorías JCR: MULTIDISCIPLINARY SCIENCES
Section 2. Educational Psychology
Capítulo de libro
- Martínez-Vicente J.M.
Theory of Self Vs Externally Regulated Behavior Applicability to Educational Clinical Health and Organizational Psychology Contexts - 1/1/2025
The SMPW Conceptual Utility Model, A Heuristic Framework of Self-vs Externally-Regulated Behavior Theory®
Capítulo de libro
- de la Fuente J.
- Martínez-Vicente J.M.
Theory of Self Vs Externally Regulated Behavior Applicability to Educational Clinical Health and Organizational Psychology Contexts - 1/1/2025
Theory of Self-vs Externally-Regulated Behavior: Assumptions, Structure and Functionality
Capítulo de libro
- de la Fuente J.
- Martínez-Vicente J.M.
- Kauffman D.F.
Theory of Self Vs Externally Regulated Behavior Applicability to Educational Clinical Health and Organizational Psychology Contexts - 1/1/2025
Conclusion: Conceptual, Linguistic and Therapeutic Implications of Self-vs Externally-Regulated Behavior Theory
Capítulo de libro
- de la Fuente J.
- Martínez-Vicente J.M.
- Kauffman D.F.
Theory of Self Vs Externally Regulated Behavior Applicability to Educational Clinical Health and Organizational Psychology Contexts - 1/1/2025
Regulatory Fatigue as a Mechanism of Executive Dysfunction in the Context of Self-vs Externally-Regulated Behavior Theory
Capítulo de libro
- Martínez-Vicente J.M.
- Peralta-Sánchez F.J.
- Jesús de la Fuente
- Romero M.
Theory of Self Vs Externally Regulated Behavior Applicability to Educational Clinical Health and Organizational Psychology Contexts - 1/1/2025
Relationship between Levels of Regulation (SR-NR-DR), Positive and Negative Affect, and Mental Well-Being of University Students
Capítulo de libro
- Martínez-Vicente J.M.
- Leiva J.I.M.
- Francisco Javier Peralta-Sánchez
- de la Fuente J.
Theory of Self Vs Externally Regulated Behavior Applicability to Educational Clinical Health and Organizational Psychology Contexts - 1/1/2025
Análisis de los intereses vocacionales expresados en alumnado de educación secundaria.
Capítulo de libro
- José Manuel Martínez Vicente
- Isabel García Martínez
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy. - 2023
- Dialnet
Análisis de la relación entre los intereses, la identidad y la indecisión vocacional en alumnado de educación secundaria.
Capítulo de libro
- Alejandro Samper Martínez
- José Manuel Martínez Vicente
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy. - 2023
- Dialnet
Análisis del desarrollo vocacional, el rendimiento académico y la personalidad eficiente de los estudiantes de psicología de la Universidad de Almería.
Capítulo de libro
- Antonio Jesús Hernández Leal
- José Manuel Martínez Vicente
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy. - 2023
- Dialnet
Caracteristicas de los intereses vocacionales y profesionales en estudiantes de educación secundaria evaluados a través del cuestionario para la orientación vocacional y profesional explora. Director
- Isabel García Martínez
- José Manuel Martínez Vicente
2018
- Dialnet
Conducta vocacional de titulados universitarios con discapacidad activos laboralmente y su relación con la inserción y satisfacción laboral. Vocational behavior of university graduates with disabilities active in the workplace and their relation with the insertion and job satisfaction Director
- María Angeles Segura García
- José Manuel Martínez Vicente
2017
- Dialnet
Estilo de acción - emoción, estrategias de afrontamiento y resiliencia, en contextos estresantes universitarios de enseñanza-aprendizaje Director
- José Luis Salmerón Valverde
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez Vicente
2014
- Dialnet
Personal self-regulation, learning approaches and coping strategies in university teaching-learning processes with stress. (autorregulación personal, enfoques de aprendizaje y estrategias de afrontamiento, en procesos universitarios de enseñanza-aprendizaje con estrés.) Director
- Lucía Zapata Sevillano
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez Vicente
2013
- Dialnet
The Utility of e-Coping with Stress and Psychological Well-being, as an evaluation and self-help tool in Educational Psychology: Structure, Functionality and Applicability
- Martínez-Vicente J.M.
- Santos F.H.
- Barrera F.A.
Cisci Conferencia Iberoamericana En Sistemas Cibernetica E Informatica - 1/1/2024
The e-Coping® Utility as a technological tool to apply the Conceptual Utility Model for Stress Management and Psychological Well-being, CUMSMPW®
- de la Fuente-Arias J.
- Martínez-Vicente J.M.
- Peralta-Sánchez F.J.
- Pachón-Basallo M.
Cisci Conferencia Iberoamericana En Sistemas Cibernetica E Informatica - 1/1/2024
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 18
Web of Science: 16
Índice i10
Scopus: 25
Web of Science: 21
Grupos de investigación
-
Investigación psicoeducativa y psicopedagógica
Rol: Responsable
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo UAL18-SEJ-D031-ADesde: 1 de octubre de 2019Hasta: 30 de septiembre de 2021Importe de financiación: 60.200,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo EDU2011-24805Desde: 1 de enero de 2012Hasta: 31 de diciembre de 2014Importe de financiación: 32.912,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo SEJ2007-66843Desde: 1 de octubre de 2007Hasta: 30 de septiembre de 2010Importe de financiación: 16.630,37 EURRol: Investigador
-
Acrónimo BSO2003-06493Desde: 20 de noviembre de 2003Hasta: 19 de noviembre de 2006Importe de financiación: 9.120,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo EA2003-0151Desde: 19 de mayo de 2003Hasta: 28 de octubre de 2003Importe de financiación: 10.359,00 EURRol: Investigador
