Salaberri Ramiro, Sagrario Autor
Implementing Cooperative Project-Based Learning: Difficulties and Innovative Solutions
- Abderrazak Zaafour
- María Sagrario Salaberri Ramiro
World Journal of English Language - 27/06/2022
- ORCID
Students’ Perceptions of the Use of English in Higher-Education Bilingual Programs
- Maria Sagrario Salaberri-Ramiro
- María del Mar Sánchez-Pérez
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning - 14/06/2022
- ORCID
Incorporating Cooperative Project-Based Learning in the Teaching of English as a Foreign Language: Teachers’ Perspectives
- Abderrazak Zaafour
- María Sagrario Salaberri-Ramiro
Education Sciences - 3/06/2022
- CiteScore: 2,9 (2021)
- SJR: 0,518 (2021)
- SNIP: 1,314 (2021)
Analysis of the fostering and constraining factors for learners’ participation in the Spanish Heritage Education Program ALCE in Germany: proposals for improvement
- Francisca Ferre-Pérez
- Carmen Ramos Méndez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
International Journal of Bilingual Education and Bilinguism - 21/03/2022
- CiteScore: 7,1 (2021)
- SJR: 1,495 (2021)
- SNIP: 2,067 (2021)
- Scopus
- Dialnet
- ORCID
Integrating Flipped Foreign Language Learning through Mobile Devices: Technology Acceptance and Flipped Learning Experience
- Alberto Andujar
- María Sagrario Salaberri-Ramiro
- María Soledad Crúz Martínez
Sustainability - 4/02/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 3,251 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,402 (2020)
- CiteScore: 3,9 (2020)
- SJR: 0,612 (2020)
- SNIP: 1,242 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,473
- Categorías JCR: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- ORCID
- OAI-PMH
- Scopus
- Web of Science
PLANNING CLIL UNITS IN PRIMARY EDUCATION FROM A COGNITIVE PERSPECTIVE
- María Del Mar Sánchez Pérez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
ODISEA. Revista de estudios ingleses - 30/09/2019
- Dialnet
- ORCID
Exploring chat-based communication in the EFL class: computer and mobile environments
- Alberto Andujar
- Maria Sagrario Salaberri-Ramiro
Computer Assisted Language Learning - 3/06/2019
- Cuartil JCR: Q1 (2019)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,642 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 5,384 (2019)
- CiteScore: 6,5 (2020)
- SJR: 1,614 (2020)
- SNIP: 2,163 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,072
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Computer Science Applications (Q1); Language and Linguistics (Q1); Linguistics and Language (Q1)
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
Satisfaction’ study in Bilingual Physical Education after applying a schedule based on content and language integrated learning
- Santiago García Calvo
- Darío Luis Banegas
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad - 05/2019
10.17979/sportis.2019.5.2.5235
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,763 (2019)
- Dialnet
- Web of Science
Motivations of higher education students to enrol in bilingual courses
- Salaberri-Ramiro M.
- Sánchez-Pérez M.
Porta Linguarum - 1/4/2018
- Cuartil JCR: Q3 (2018)
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 0,506 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,135 (2018)
- CiteScore: 1,1 (2020)
- SJR: 0,282 (2018)
- SNIP: 0,894 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 0,627
- Categorías JCR: LINGUISTICS
- Categorías SJR: Language and Linguistics (Q2); Linguistics and Language (Q2); Education (Q3)
- ORCID
- Scopus
- Dialnet
- Web of Science
Physical Education and English: constructivist vs traditional approaches in bilingual and non-bilingual education
- Garcia-Calvo Rojo, Santiago
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
SPORTIS-SCIENTIFIC TECHNICAL JOURNAL OF SCHOOL SPORT PHYSICAL EDUCATION AND PSYCHOMOTRICITY - 05/2018
10.17979/sportis.2018.4.2.3330 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,597 (2018)
La aproximación intercultural [Mª Sagrario Salaberri Ramiro]
Job Shadowing as a Training Tool for Lecturers in Higher Education Bilingual Teaching
- Maria Sagrario Salaberri Ramiro
- Maria del Mar Sanchez Perez
2022
10.4018/978-1-6684-3690-5.ch036
- ORCID
Análisis de la práctica docente del español como lengua de herencia en alemania
- Francisca María Ferre Pérez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- José Angel Aznar Sánchez
2021
- Dialnet
Las actitudes de los profesores hacia la inclusión educativa en la clase de inglés como lengua extranjera: Un caso en Valparaíso (Chile)
- Candy Veas Faúndez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María Soledad Cruz Martínez
2020
- Dialnet
Job Shadowing as a Training Tool for Lecturers in Higher Education Bilingual Teaching
- Maria Sagrario Salaberri Ramiro
- Maria del Mar Sanchez Perez
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education - 2020
10.4018/978-1-7998-2318-6.ch013
- ORCID
- Dialnet
La identidad docente en profesores de inglés en formación durante la práctica profesional: estudio de casos exploratorio en el contexto educativo de chile
- Roberto Andrés Silva Torres
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María Soledad Cruz Martínez
2019
- Dialnet
Poptropica english 4.
- María Sagrario Salaberri Ramiro
2019
- Dialnet
Análisis de las metodologías de evaluación del aprendizaje que aplica el profesorado de la escuela de diseño gráfico (edg)de la facultad de arquitectura de la universidad de san carlos de guatemala
- Ana María Saavedra López de Miranda
- José Carlos Redondo Olmedilla
- María Sagrario Salaberri Ramiro
2019
- Dialnet
Violencia de género e identidad en la literatura irlandesa contemporánea denominada chick-lit: análisis de las novelas whitethorn woods, de maeve binchy y this charming man, de marian keyes
- Nuria del Mar Torres López
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María Elena Jaime de Pablos
2019
- Dialnet
THE USE OF MEDIA FOR BILINGUAL TEACHING IN HIGHER EDUCATION: PERCEPTIONS OF TEACHING STAFF
- Sanchez Perez, Mara del Mar
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Manzano-Agugliaro, Francisco
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
7TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2013) - 2013
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,3 (2013)
- ORCID
- Web of Science
El uso de las TICs para prácticas de Química en el aula bilingüe de Educación Superior
- Mazzuca Sobczuk, Tania
- Ibáñez González, María José
- Brindley Alias, Celeste
- Sánchez Pérez, María del Mar
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior : Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica - 2013
- Dialnet
- ORCID
CLIL LESSON PLANNING IN HIGHER EDUCATION: AN EXPERIENCE IN COMPUTER ENGINEERING COURSES
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Martinez Ortigosa, Pilar
- Lopez Redondo, Juana
- Martin Garzon, Ester
- Chova, LG
- Torres, IC
- Martinez, AL
EDULEARN12: 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2012
- ORCID
- Web of Science
SELF-ORGANISATION AND SELF-ASSESSMENT IN A HIGHER EDUCATION CLIL ENVIRONMENT
- Ramiro S, Salaberri
- Perez M, Sanchez
- Puga J, Lopez
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012) - 2012
CLIL experiences in higher education: an innovative practice in the psychology classroom
- Salaberri Ramiro, Sagrario
- Sánchez Pérez, María del Mar
- López Puga, Jorge
- Taula Rodona Internacional TRI-CLIL
2012
- ORCID
DESIGN OF CLIL ACTIVITIES FOR COMPUTER ENGINEERING COURSES AT THE UNIVERSITY
- Ortigosa, Pilar M.
- Redondo, Juana L.
- Garzon, Ester M.
- Sagrario Salaberri, M.
- Chova, LG
- Belenguer, DM
- Martinez, AL
EDULEARN11: 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2011
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,079 (2011)
- ORCID
- Web of Science
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Información de contacto
Correo electrónico: sagrario@ual.es
Índice h
Scopus: 3
Web of Science: 4
Índice i10
Scopus: 2
Web of Science: 2
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo P09-HUM-05262Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo PB98-1384Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador