Daza González, María Teresa Autor

Creative Thinking Skills and Executive Functions in Preadolescent Children

  • Rafael Segundo-Marcos
  • Ana Merchán Carrillo
  • Verónica López Fernández
  • María Teresa Daza González

CREATIVITY RESEARCH JOURNAL - 3/7/2025

10.1080/10400419.2024.2312345

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

"Cool" and "Hot" executive functions in deaf children: the executive brain battery (EBB)

  • Laura Fernández García
  • Nahuel Gioiosa Maurno
  • Jessica Phillips-Silver
  • María Daza

JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION - 10/04/2025

10.1093/jdsade/enaf019

Número de citas: 0 (Web of Science)
Open Access

A Novel Battery to Assess "Cool" and "Hot" Executive Functions: Sensitivity to Age Differences in Middle Childhood

  • Laura Fernández García
  • Jessica Phillips-Silver
  • María Teresa Daza González

BRAIN SCIENCES - 1/8/2024

10.3390/brainsci14080755

Número de citas: 1 (Web of Science) 0 (Scopus)
Open Access

Development of full-body rhythmic synchronization in middle childhood

  • Phillips-Silver J.
  • Hartmann M.
  • Fernández-García L.
  • Maurno N.C.G.
  • Toiviainen P.
  • González M.T.D.

SCIENTIFIC REPORTS - 8/7/2024

10.1038/s41598-024-66438-7

Número de citas: 1 (Web of Science) 0 (Scopus)
Open Access

Research of visual attention networks in deaf individuals: a systematic review

  • Gioiosa Maurno N.
  • Phillips-Silver J.
  • Daza González M.T.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 9/5/2024

10.3389/fpsyg.2024.1369941

Número de citas: 1 (Web of Science) 2 (Scopus)

Age-related changes in creative thinking during late childhood: The contribution of cooperative learning

  • Segundo-Marcos R.
  • Carrillo A.M.
  • Fernández V.L.
  • Daza González M.T.

THINKING SKILLS AND CREATIVITY - 1/9/2023

10.1016/j.tsc.2023.101331

Número de citas: 14 (Web of Science) 21 (Scopus)

Effectiveness of rhythmic training on linguistics skill development in deaf children and adolescents with cochlear implants: A systematic review

  • Melany del Carmen León Méndez
  • Laura Fernández García
  • María Teresa Daza González

INTERNATIONAL JOURNAL OF PEDIATRIC OTORHINOLARYNGOLOGY - 1/6/2023

10.1016/j.ijporl.2023.111561

Número de citas: 3 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

Improving phonological skills and reading comprehension in deaf children: A new multisensory approach

  • María Teresa Daza Gonzalez
  • Jessica Phillips-Silver
  • Nahuel Gioiosa Maurno
  • Laura Fernández García
  • Pamela Ruiz-Castañeda

SCIENTIFIC STUDIES OF READING - 4/3/2023

10.1080/10888438.2022.2095280

Número de citas: 8 (Web of Science) 8 (Scopus)
Open Access

Positive symptoms of schizophrenia and their relationship with cognitive and emotional executive functions

  • Pamela Ruiz-Castañeda
  • Encarnación Santiago Molina
  • Haney Aguirre Loaiza
  • María Teresa Daza González

COGNITIVE RESEARCH-PRINCIPLES AND IMPLICATIONS - 12/8/2022

10.1186/s41235-022-00428-z

Número de citas: 19 (Web of Science) 26 (Scopus)

Development of executive functions in late childhood and the mediating role of cooperative learning: A longitudinal study

  • Segundo-Marcos R.
  • Carrillo A.M.
  • Fernández V.L.
  • González M.T.D.

COGNITIVE DEVELOPMENT - 1/7/2022

10.1016/j.cogdev.2022.101219

Número de citas: 16 (Web of Science) 21 (Scopus)

Diferencias cualitativas en el procesamiento de palabras percibidas de forma consciente y no-consciente María Teresa Daza González Libro

Psicología de la percepción: cuaderno de prácticas de psicofísica María Teresa Daza González Libro

Open Access

Desarrollo de las funciones ejecutivas cognitivas y socio-emocionales en niños oyentes y sordos de entre 6 a 12 años Tesis Director

  • Fernández García, Laura

19/02/2024

http://hdl.handle.net/10835/16040

Open Access

Pensamiento creativo y funciones ejecutivas en la infancia media: desarrollo, relación y el rol mediador del aprendizaje cooperativo Tesis Director

  • Segundo Marcos, Rafael Ibán

5/05/2022

http://hdl.handle.net/10835/13680

Número de citas: 0 (Dialnet)
Open Access

Caracterización neuropsicológica de los déficits en las funciones ejecutivas cool y hot en pacientes con esquizofrenia con predominio de síntomas negativos o positivos Tesis Director

  • Ruiz Castañeda, Pamela

29/11/2021

http://hdl.handle.net/10835/13077

Número de citas: 0 (Dialnet)

Factores que inciden en el ajuste psicológico de padres con hijos ciegos. Libro

  • Juan Jesús Sola Carmona
  • David Padilla Góngora
  • Remedios López-Liria
  • María Teresa Daza González

2016

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Evaluación de síntomas afásicos desde la neuropsicología cognitiva: Ejemplo con un caso clínico Libro

  • María del Mar Ruiz Cuadra
  • Yael Nelea Velasco Collado
  • Eva María del Águila Martín
  • Amanda Pasamontes Sánchez
  • Estefanía Álvarez Rodríguez
  • María Teresa Daza González

Logopedia: Evolución transformación y futuro - 2014

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Recodificación fonológica para el reconocimiento de palabras escritas en niños sordos Libro

  • María Teresa Daza
  • Mª del Mar Ruiz
  • Mª Ángeles Rodríguez

Logopedia: Evolución transformación y futuro - 2014

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Consecuencias de la Afasia Infantil Adquirida en el Síndrome de Landau-Kleffner Libro

  • María Teresa Daza
  • Eva María del Águila Martín
  • Inmaculada Fernández Agís

Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now - 2009

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

La aptitud musical y su medida Libro

  • María Teresa Daza
  • Jessica Phillips-Silver

El cerebro musical - 2008

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

EFECTIVIDAD DE UN PROGRAMA DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN NIÑOS SORDOS

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips-Silver, Jessica
  • Gioiosa Maurno, Nahuel
  • Fernández García, Laura
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Nanclares Simón, Adrián
  • Poghosyan Kirakosyan, Anahit
... Ver más Contraer

7th International Congress of Educational Sciences and Development - 24/04/2019

Open Access

Summarizing Frequent Itemsets via Pignistic Transformation

  • Guil-Reyes F.
  • Daza-Gonzalez M.

PROGRESS IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE-BOOK - 26/10/2011

10.1007/978-3-642-24769-9_22

Número de citas: 0 (Web of Science) 0 (Scopus)
Open Access

ITAW ARD<SUP>prime</SUP> IT: An Adaptive Web Based-Tool Prototype for Neurocognitive Individualized Assessment and Training

  • Salmeron, Raquel
  • Crespo, Serafin
  • Lopez, Francisco
  • Teresa Daza, Maria
  • Guil, Francisco

FOUNDATIONS ON NATURAL AND ARTIFICIAL COMPUTATION - 2011

Número de citas: 0 (Web of Science) 0 (Scopus)
Open Access

An Architecture Proposal for Adaptive Neuropsychological Assessment

  • Antequera M.
  • Daza M.
  • Guil F.
  • Juárez J.
  • López-Crespo G.

METHODS AND MODELS IN ARTIFICIAL AND NATURAL COMPUTATION, PT I - 9/11/2009

10.1007/978-3-642-02264-7_44

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)

Este autor no tiene patentes.

The Executive Brain Battery (EB)

  • Laura Fernández García
  • María Teresa Daza González
  • Jessica Phillips Silver

PsyArXiv Preprints - 16/02/2022

10.31234/osf.io/nbwdv

  • ORCID
Open Access

EFFECTIVENESS OF A READING MULTIMODAL TRAINING PROGRAM FOR DEAF CHILDREN

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips-Silver, Jessica
  • Gioiosa Maurno, Nahuel
  • Fernández García, Laura
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Poghosyan Kirakosyan, Anahit
  • Nanclares Simón, Adrián
... Ver más Contraer

15º Congreso SANP - 16ª Conferencia de Rehabilitación Neuropsicológica del NR-SIG-WFNR - 27/06/2019

Open Access

CAPACIDAD DE APRENDIZAJE SECUENCIAL IMPLÍCITO EN NIÑOS OYENTES Y EN NIÑOS SORDOS CON Y SIN IMPLANTE COCLEAR

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips-Silver, Jessica
  • Gioiosa Maurno, Nahuel
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Fernández García, Laura

XI Congreso Nacional de Neuropsicología FANPSE - 7/03/2019

Open Access

INFLUENCIA DE LA PRIVACIÓN AUDITIVA TEMPRANA EN EL DESARROLLO DE DISTINTOS ASPECTOS DE LA ATENCIÓN VISUAL

  • Daza González, María Teresa
  • Phillips Silver, Jessica
  • Gioiosa Maruno, Nahuel
  • Ruiz Castañeda, Pamela
  • Fernández García, Laura

XI Congreso Nacional de Neuropsicología FANPSE - 7/03/2019

Scopus: 15

Web of Science: 15

Scopus: 19

Web of Science: 18

Última actualización de los datos: 22/08/25 6:21
Próxima recolección programada: 23/08/25 3:00